| MK-6 traci moc-pytanie od kobiety | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | gacka [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2008,  22:55   MK-6 traci moc-pytanie od kobiety | 
 |  
               | 
 |  
               | Piszę do Was ludziki, bo wiem, że na Was można liczyć. Mam Fiestkę MK-6 z 2002 roku z silnikiem 1,6 16 V Zetec w benzynie i ostatnio nie mogę sobie z nią poradzić. Chodzi o to, że dość często w czasie jazdy moje autko traci moc - silnik nie gaśnie, ale po dodaniu gazu nie ma w ogóle reakcji, zapala mi się kontrolka z silnikiem i wyskakuje komunikat EAC File. Po kilkuminutowym postoju wszystko wraca do normy i autko znów jedzie normalnie, do następnego postoju spowodowanego spadkiem mocy. Co zauważyłam - takie objawy zdarzają się w przypadku, gdy jadę już na rezerwie albo jadę pod górkę. Poradzicie coś chłopcy? :fcp22 Z góry wielkie dzięki |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | WooYownik   Prince of Rally Land 2010
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: T.
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 1130
 Skąd: Pluton
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2008,  23:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sama utrata mocy moglaby byc spowodowana przegrzanymi kablami zaplonowymi (od swiec .. )bo ja cos takiego mialem i podczas jazdy szczegolnie podczas wyprzedzania przy redukcji takie cos sie dzialo ..  natomiast jesli sie zapala kontrolka silnika  przy rezerwie .. to albo cos z jakims czujnikiem jest nie tak albo cos z wtryskiem.... ale tego to juz dokladnie nie powiem .... bo az takiej wiedzy nie posiadam |  
				| _________________ 
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommur   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 52
 Dołączył: 07 Lip 2006
 Posty: 910
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2008,  23:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | Możę ktoś zna lepiej niemiecki. :( To chyba coś z przepustnicą i to jakiś standardowy problem link deutschland
 
 Mam nadzieję, żę to chociaż coś rozjaśni
 |  
				| _________________ Prędkość była dobra
  , tylko zakręt był za ciasny   Czarnula Tommura
   Sędzia KJS, PPAiK i inne
   FKP RACE&RALLY TEAM
 Automobilklub Zachodniopomorski
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gacka [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2008,  23:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuję za odpowiedź. Myślę, że u mnie problem jest troszkę inny, bo ta lampka silnika nie pali się cały czas jak jadę na rezerwie. W momencie, gdy pali mi się rezerwa raz na jakiś czas Fiestka traci moc (dodaję jej gazu, ale ona nie reaguje, silnik pracuje wówczas na obrotach około 1000 i włącza się kontrolka silnika i wyskakuje komunikat EAC File). Po kilkuminutowym postoju i odpaleniu silnika autko rusza bez problemu, ale kontrolka silnika nie gaśnie. Po zatankowaniu kontrolka gaśnie, Fiestka jedzie bez zarzutu, chyba, że trafię na górkę dość stromą po drodze - wówczas problem powraca. Reasumując - przy zalanym baku poza poziom rezerwy Fiestka nie ma żadnych problemów, chyba, że jadę po górkę. W przypadku, gdy jadę na rezerwie to raz na jakiś czas w trasie mam opisane wyżej atrakcje. Czy wymiana filtra paliwa może tu coś pomóc, czy to raczej coś bardziej bolącego po kieszeni?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommur   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 52
 Dołączył: 07 Lip 2006
 Posty: 910
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2008,  23:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tutaj pomogła wymiana listwy paliwowej   link
 
 Z Twojego opisu wynika, że może mieć to związek też pompą paliwową. Nie wiem pływak jest za wysoko i jadąc pod górkę nie zaciąga paliwa, skacze ciśnieniie paliwa i wywala błąd. Nie wiem gdybam
   |  
				| _________________ Prędkość była dobra
  , tylko zakręt był za ciasny   Czarnula Tommura
   Sędzia KJS, PPAiK i inne
   FKP RACE&RALLY TEAM
 Automobilklub Zachodniopomorski
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Tommur 26 Lut 2008,  23:27, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | WooYownik   Prince of Rally Land 2010
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: T.
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 1130
 Skąd: Pluton
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2008,  23:26 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Tommur napisał/a: |  	  | Możę ktoś zna lepiej niemiecki. :( To chyba coś z przepustnicą i to jakiś standardowy problem link deutschland
 
 Mam nadzieję, żę to chociaż coś rozjaśni
 | 
 
 no jesli dobrze zrozumialem to co tam pisze to albo przepustnica .. albo gdzies do elektroniki odpowiadajacej za przepustnice woda sie dostaje i trzeba to uszczelnic .. tylko az tak dobrze niemca nie znam ... no i to forum dotyczy fusiona ...
 |  
				| _________________ 
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gacka [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2008,  23:30 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Tommur napisał/a: |  	  | Możę ktoś zna lepiej niemiecki. :( To chyba coś z przepustnicą i to jakiś standardowy problem link deutschland
 
 Mam nadzieję, żę to chociaż coś rozjaśni
 | 
 
 Niestety nie dla mnie niemiecki
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommur   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 52
 Dołączył: 07 Lip 2006
 Posty: 910
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2008,  23:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | auto 2002 i trza uszczelnić silikonem. A ja się zastanawiam czy po szybę dać silikon  . W najgorszym wypadku stacja diagnostyczna i test kompa w Fordzie. A potem ich gonićjak wymienią nie to i dalej nie będzie działało |  
				| _________________ Prędkość była dobra
  , tylko zakręt był za ciasny   Czarnula Tommura
   Sędzia KJS, PPAiK i inne
   FKP RACE&RALLY TEAM
 Automobilklub Zachodniopomorski
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gacka [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2008,  23:34 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Tommur napisał/a: |  	  | Tutaj pomogła wymiana listwy paliwowej   link
 
 Z Twojego opisu wynika, że może mieć to związek też pompą paliwową. Nie wiem pływak jest za wysoko i jadąc pod górkę nie zaciąga paliwa, skacze ciśnieniie paliwa i wywala błąd. Nie wiem gdybam
   | 
 
 A zapchany filtr paliwa może dawać takie objawy? Wydaje mi się (choć specjalistką nie jestem), że gdyby coś z pompą było to silnik by gasł lub tracił obroty, a u mnie nic takiego się nie dzieje. Silnik zachowuje się wówczas tak, jakbym po prostu stała na jałowym biegu - pracuje normalnie, nie dławi się, ale dodając mu gazu nie chce ruszyć lub jedzie bardzo, bardzo powoli.
 
 [ Dodano: Wto Lut 26, 2008 23:37 ]
 
  	  | Tommur napisał/a: |  	  | auto 2002 i trza uszczelnić silikonem. A ja się zastanawiam czy po szybę dać silikon  . W najgorszym wypadku stacja diagnostyczna i test kompa w Fordzie. A potem ich gonićjak wymienią nie to i dalej nie będzie działało | 
   Ja właśnie chcę uniknąć błądzenia w ciemnościach i chcę przy jednej wizycie i jednym bólu związanym z wydawaniem pieniędzy wszystko załatwić
  Z tego, co piszesz to zaboleć może strasznie. A może jednak znajdziecie jakiś tańszy powód zachowania mojej Fiestki plissssss   
 [ Dodano: Wto Lut 26, 2008 23:41 ]
 
  	  | WooYownik napisał/a: |  	  |  	  | Tommur napisał/a: |  	  | Możę ktoś zna lepiej niemiecki. :( To chyba coś z przepustnicą i to jakiś standardowy problem link deutschland
 
 Mam nadzieję, żę to chociaż coś rozjaśni
 | 
 
 no jesli dobrze zrozumialem to co tam pisze to albo przepustnica .. albo gdzies do elektroniki odpowiadajacej za przepustnice woda sie dostaje i trzeba to uszczelnic .. tylko az tak dobrze niemca nie znam ... no i to forum dotyczy fusiona ...
 | 
 
 Boże - niech to nie będzie przepustnica
  Ile może mnie to kosztować? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zefir   
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotruś
 Wiek: 39
 Dołączyła: 30 Wrz 2004
 Posty: 1562
 Skąd: Łódź/Ozorków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2008,  23:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | spokojnie  ) przede wszystkim podjedz na diagnostyke do dobrego mechanika.
 mysle ze Wooyo lub Fordon- userzy z Bydzi pomoga Ci taka osobe znalezc,
 beze nerw i nie ma co dygac
 bedzie dobrze
   
 wogole witam na forum
 
 pozdrawiam
 |  
				| _________________ Cific TypeS r18a2 140KM  180NM
 ...drin team....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommur   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 52
 Dołączył: 07 Lip 2006
 Posty: 910
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2008,  23:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | Niestety po wklepaniu w google wyskakuje tylko 6 linków (włoskiego to nawet nie próbowałem  ).     Ale skoro to problem tylko na rezerwie to jeździć z pełnym (wiem ciężko ) |  
				| _________________ Prędkość była dobra
  , tylko zakręt był za ciasny   Czarnula Tommura
   Sędzia KJS, PPAiK i inne
   FKP RACE&RALLY TEAM
 Automobilklub Zachodniopomorski
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gacka [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2008,  23:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zefir - dzięki za namiary na userów z moich rejonów i za miłe przywitanie. Staram się wyluzować, ale jakoś ciężko, gdy wsiadam w autko i nie wiem jak daleko zajadę
   
 [ Dodano: Sro Lut 27, 2008 00:00 ]
 
  	  | Tommur napisał/a: |  	  | Niestety po wklepaniu w google wyskakuje tylko 6 linków (włoskiego to nawet nie próbowałem  ).     Ale skoro to problem tylko na rezerwie to jeździć z pełnym (wiem ciężko ) | 
 
 Ja do włoskiej to tylko knajpki czy kuchni przysiadam
   Problem jest i z rezerwą i z jazdą pod górkę - jak to mówią - niektórzy to mają zawsze pod górkę
  Tylko czemu trafiło we mnie?   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lut 2008,  06:11 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | gacka napisał/a: |  	  | Problem jest i z rezerwą i z jazdą pod górkę - jak to mówią - niektórzy to mają zawsze pod górkę  Tylko czemu trafiło we mnie? | 
 zatankuj
   |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gacka [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lut 2008,  09:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie omieszkam   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Skfarek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Michał
 Wiek: 46
 Dołączył: 05 Lut 2008
 Posty: 836
 Skąd: Gród Kraka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Mar 2008,  16:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | EAC Failed - to komunikat dotyczący błędu systemu Electronic Acceleration Control - elektroniczny pedał gazu - problem leży w wiązce sterującej przepustnicą albo w samej przepustnicy - w pierwszej kolejności wymienia się kable sterujące przepustnicą a jeżeli to nie pomoże samą przepustnicę. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gacka [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Mar 2008,  17:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | O Boże Skfarek - a orientujesz się jakie koszty może to za sobą pociągnąć? Pytam o te kable. Gdzie można je kupić, a przed wszystkim czy najpierw mogę sama jakoś stwierdzić, że to kable a nie cała przepustnica? Ostatnio wlałam jej sporo paliwa i odpukać - nic się nie dzieje. Od ponad tygodnia ani razu mi tak się nie zachowywała więc może to jednak tylko kwestia tego, że moja Fiesta nie lubi jazdy na oparach?   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | portos   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 28 Gru 2007
 Posty: 45
 Skąd: Kiekrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Mar 2008,  18:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | gacka, Może na początek wyluzuj i nie panikuj na temat kosztów...? Skoro po zatankowaniu (ale ból!) trochę więcej, niż zwykle stwierdzasz, że dziwne zjawiska ustąpiły - to tym samym jesteś dzielną KOBIETĄ, która zdiagnozowała sama usterkę!!! I po co było tyle nerwów???   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gacka [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Mar 2008,  23:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | Portos - dzięki za odpowiedź   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Skfarek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Michał
 Wiek: 46
 Dołączył: 05 Lut 2008
 Posty: 836
 Skąd: Gród Kraka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Mar 2008,  17:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | Skoro po zatankowaniu przechodzi to pojeździj na spokojnie i poobserwuj kableki niestety drogie sa, u mnie dzieje się to samo czyli EAC failed ale nie przy pustym baku tylko przy odpalaniu samochodu - po zgaszeniu i zapaleniu przechodzi. Kableki zamówione będę wymieniał i obserwował jak zmienię. 
 [ Dodano: Pią Mar 07, 2008 09:00 ]
 Kabelki zmienione wszystko sprawdzone (pedał gazu, przepustnica też nowa) i
  Wyrok: do wymiany moduł sterujący silnikiem  no i teraz szukam używki - nie zna ktoś kogoś z Krakowa pewnego kto by tym handlował? Auto elektronikę obdzwoniłem, kościuszkowców, auto-bomis, półłanki i nigdzie niet!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |