| [MK3] 1.3i traci moc na ciepłym silniku | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2010,  18:42   [MK3] 1.3i traci moc na ciepłym silniku | 
 |  
               | 
 |  
               | witam! dawno mnie tu nie było, ale fiestke mam dalej no i ostatno pojawił się dość dziwny problem.
 
 mianowice zaraz po odpaleniu, kiedy silnik jest zimny auto śmiga jak zawsze - zero problemów.
 
 natomiast po nagrzaniu i wyjechaniu za miasto (tj. przy większym obciążeniu zwłaszcza na 4,5 biegu) silnik traci moc i cały wpada w dziwne wibracje (aż drży kierownica), jak by nie spalał dobrze mieszanki. z wydechu dźwięk nawet przy stałych obrotach silnika jest taki jakby falowy. przy 70-80km/h na 4 biegu, wciśnięcie pedału gazu praktycznie nie daje żadnego efektu, silnik buczy ale nie chce się wkręcać na obroty. co jest najdziwniejsze występuje to dość losowo, czasem jest wszystko ok a jak zaczyna sie jakaś górka to dzieje sie to co wyżej i potem tak już zostaje.
 
 teraz to co ostatnio robiłem przy aucie, i nie przyniosło poprawy:
 - nowy filtr powietrza
 - regulacja zaworów
 - sprawdzone świece, przewody WN - wszystko z nimi ok
 - zatankowałem więcej paliwa + dolałem denaturat do zbiornika - nic nie pomogło
 
 auto odpala zawsze bez problemów, spalanie w normie, przepalanie oleju w normie jak na 14 letni silnik, nie kopci w czasie jazdy
 
 jakieś pomysły?
   |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Wrz 2010,  17:42, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2010,  19:08 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | madek napisał/a: |  	  | - regulacja zaworów | 
 zostawiles za maly luz!!
 po nagrzaniu się luz sie kasuje i zawory sie nie domykają.
 
 Jaki zostawiłeś luz na wydechu a jaki na dolocie?
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2010,  20:23 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | drzeniow napisał/a: |  	  | zostawiles za maly luz!! po nagrzaniu się luz sie kasuje i zawory sie nie domykają.
 
 Jaki zostawiłeś luz na wydechu a jaki na dolocie?
 | 
 Nie, nie, spokojnie - luz ustawiony tak jak ma być (0,22 dolotowe, 0,32 wylotowe). Poza tym problem zaczął się wcześniej zanim cokolwiek było zmienianie. No i dziwne że czasem nawet na nagrzanym silniku jest ok, a po chwili potrafi osłabnąć...
 |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2010,  20:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | Może się pompka paliwa kończyć. |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2010,  20:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | no to teraz rzeczywiście dziwne   Proponuję wezwać egzorcystę
   a tak na poważnie to zostaje mi tylko to ze któryś z czujników musi wariować po tym jak dostanie temperaturę.
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2010,  20:31 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | Może się pompka paliwa kończyć. | 
 Czy jeśli tak jest, to komp wywali kod błędu?
 W wolnej chwili podłącze buzzerek i zczytam kody, może coś się dowiem
 |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2010,  20:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie miałem edytować tamtego posta, abyś błędy sczytał. Czy wywali błąd pompki to nie mam pojęcia |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Dołączył: 15 Sie 2007
 Posty: 493
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2010,  21:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | Na pewno to nie bedzie wina pompy paliwa bo objaw bylby taki sam bez wzgledu na temp silnika. 
 Moze byc uszkodzona cewka, zamontowana na bloku latwo odbiera temp z silnika i wariuje.
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2010,  16:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdziłem dzisiaj kody błędów i zarówno na niepracującym jak i pracującym silniku 0 błędów, w ostatnich 40 cyklach także 0 błędów. 
 
  	  | Marek napisał/a: |  	  | Moze byc uszkodzona cewka, zamontowana na bloku latwo odbiera temp z silnika i wariuje. | 
 Czy da sie to jakoś sprawdzić bez zmiany na nową/inną?
 
 
 Swoją drogą przejechałem sie dzisiaj za miasto i wszystko było ok, auto zrywne (oczywiście jak na swoje możliwości) do 5 biegu włącznie. Nic nie rozumiem z tego
   |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Dołączył: 15 Sie 2007
 Posty: 493
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2010,  22:37 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | madek napisał/a: |  	  | Sprawdziłem dzisiaj kody błędów i zarówno na niepracującym jak i pracującym silniku 0 błędów, w ostatnich 40 cyklach także 0 błędów. 
 
  	  | Marek napisał/a: |  	  | Moze byc uszkodzona cewka, zamontowana na bloku latwo odbiera temp z silnika i wariuje. | 
 Czy da sie to jakoś sprawdzić bez zmiany na nową/inną?
 
 
 Swoją drogą przejechałem sie dzisiaj za miasto i wszystko było ok, auto zrywne (oczywiście jak na swoje możliwości) do 5 biegu włącznie. Nic nie rozumiem z tego
   | 
 
 Tylko podmiana na inną i jazdy próbne, ja inaczej tego nie widzę
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bulakce [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Wrz 2010,  09:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | Miałem ten sam problem mi pomogła wymiana kabli i świec, wiem że innemu użytkownikowi fiesty znowu wymiana CCP. Tak więc problem jest raczej po stronie elektryki. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kenczorf   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Grzegorz
 Wiek: 40
 Dołączył: 12 Kwi 2007
 Posty: 1874
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Wrz 2010,  07:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | u mnie przy 1.1 takie cos powodowal wypiety waz podcisnienia. To moze jak masz spiete wszytko to map sie uwalil? |  
				| _________________ Cichociemna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Wrz 2010,  18:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | Świece były sprawdzane są ok, kable także nie mają dużego przebiegu a są dobrej jakości. Cpp na bank odpada, wiem jakie są efekty kiedy on szwankuje. 
 Dzisiaj zrobiłem dłuższą trase i zawsze przez pierwsze 20-30 minut jazdy wszystko jest super, potem potrafi osłabnąć na 5 minut (niezaleznie od tego czy jest pod góre czy z górki, czy dodaje gaz czy nie) po czym wraca do normy i tak sie powtarza co jakiś czas.
 W jednym momencie na 3 biegu ledwo podjechałem pod w sumie niezbyt stroma górke!
 
 To osłabnięcie sprawia wrażenie jakby dostawał właśnie złą mieszanke, za dużo powietrza albo paliwa czy odwrotnie, nie pali jak trzeba i silnik nie chce się wkręcać.
 
 Podejrzewam kilka rzeczy: uwalony wtrysk, map sensor właśnie, komputer (wątpie) albo coś z cewką. Nie wymieniałem tez już z 3 czy 4 lata filtru paliwa, ale czy on mógłby cos takiego powodować?
 |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kenczorf   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Grzegorz
 Wiek: 40
 Dołączył: 12 Kwi 2007
 Posty: 1874
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Wrz 2010,  18:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | jak sie przytyka to bedzie ubogo w paliwo |  
				| _________________ Cichociemna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Radhezz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Radek
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Wrz 2010
 Posty: 23
 Skąd: OPO87**
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Paź 2010,  16:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wymień dla spokojności - czy pomoże tego nie wiemy, ale na pewno nie zaszkodzi. 	  | madek napisał/a: |  	  | Nie wymieniałem tez już z 3 czy 4 lata filtru paliwa, ale czy on mógłby cos takiego powodować? | 
 
 
 Moim zdaniem jeżeli wymiana filtru paliwa nie pomoże, to problem jednak tkwi po stronie elektroniki sterującej - czujnika któregoś, który nie zawsze działa prawidłowo, lub zacinającego się elementu wykonawczego. Może brzmi to dość enigmatycznie, lecz z tymi wtryskami niewiele miałem do czynienia - o wiele bliższe są mi układy mechaniczno-elektroniczne KE-Jetronic - i do końca nie wiem jak są zbudowane te Fordowskie. 	  | madek napisał/a: |  	  | Podejrzewam kilka rzeczy: uwalony wtrysk, map sensor właśnie, komputer (wątpie) albo coś z cewką. | 
 
 Coś więcej byśmy wiedzieli gdyby było chociaż wiadomo, czy mieszanka nagle robi się zbyt uboga czy zbyt bogata
   |  
				| _________________ Bo Mogę Wszystko 520i 24V 150KM
   ----------
 - Będę brał cie,
 w Aucie
 - Gdzie?!
 - W Fieście...
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Paź 2010,  21:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | wymieniłem filtr paliwa jakiś czas temu i póki co problem się nie pojawił, ale musze pojeździć dłużej zanim będę pewien na 100%   
 [ Dodano: Pią Paź 15, 2010 18:43 ]
 No wiec przyczyną problemu był zasyfiony filtr paliwa, wszystko wrociło do normy. Niby taka pierdoła, ale jednak ...
   |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |