| Przesunięty przez: van 21 Cze 2014,  22:27
 | Wzrala ilosc oleju i swiecic sie kontrolka smarowania | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Toro   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: L
 Silnik: 1.6D/54KM
 Dołączył: 03 Lis 2006
 Posty: 52
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Wrz 2007,  21:10   Wzrala ilosc oleju i swiecic sie kontrolka smarowania |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, Jakis czas temu zaczela zapalac sie kontrolka cisnienia oleju. Na poczatku sie nie swieci a po przejechaniu kilkunastu km (rozgrzanie silnika) zaczyna sie zapalac na wolnych obrotach - jak wyrzucam na luz, stoje pod swiatlami itp.
 Obejrzalem olej - przybylo go z 80% na bagniecie do +-100 % plaskiej czesci bagnietu. Jest rzadszy. Nie ma piany ani bialych farfocli. Co prawda jednoczesnie ubylo plynu chlodniczego ale moze to "standardowy ubytek".
 Mechanik mowi - wtryskiwacze. I tak mam robic cos u niego, wiec rozbierze wtryskiwacze i wysle do serwisu. Sluszna diagnoza? Ropa cieknie z wtryskiwaczy i dostaje sie do cylindra, gdzie sie nie spala i przecieka przez simmeringi i miesza z olejem?
 pozdr
 Piotr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wojtass   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 27 Lut 2005
 Posty: 270
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Wrz 2007,  21:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przede wszystkim jeśłi to wtryskiwacze to powinien z tyłu nieźle buchać czarnym dymem. Poza tym gdyby ropa się faktycznie nie spalała to też wylatywałaby z wydechu. Nie wiem jak wygląda w klekocie pompa paliwa ale raz w moim benzyniaku miałem ten sam problem, winna była pompa paliwa któa sobie wpuszczała benzynę pod pokrywę zaworów a później fiuu do całej reszty.
 Też jeśli płynu ubywa, to możliwe że przez uszczelkę głowicy, jednak na ogół w takich przypadkach jest widocznyt biały osad...
 Sprawdź jeszcze to wszystko.
 Pozdro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Wrz 2007,  22:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | hm powiem tak jeśli przybywa oleju to zazwyczaj w dieselku są dwie możliwości .albo poszła uszczelka pod głowica albo simering wałka pompy wtryskowej . Powidz kolego czy odrazu po odpaleniu nie musisz dać pełnego buta zeby auto nie zgasło , a jeśli zgaśnie to czy są problemy z odpaleniem . CO do teori wytyskiwaczy to raczej bym obalił ten mit . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Toro   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: L
 Silnik: 1.6D/54KM
 Dołączył: 03 Lis 2006
 Posty: 52
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Wrz 2007,  00:50 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Powidz kolego czy odrazu po odpaleniu nie musisz dać pełnego buta zeby auto nie zgasło , a jeśli zgaśnie to czy są problemy z odpaleniem . | 
 Przy starcie wciskam gaz do dechy i sprzeglo. Pozniej od razu puszczam gaz i nic sie nie dzieje - silnik nie gasnie. Czyli...?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Wrz 2007,  10:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | czyli nie koniecznie leci ropa z pompy . Cieżko powiedzieć na odległość musi to zobaczyć ktoś kto ma pojęcie . Ja osobiście raczej wątpie w bajke o wtrysku . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Presto   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`89
 Wersja: CL
 Silnik: 1.6D/54KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 45
 Dołączył: 28 Paź 2005
 Posty: 203
 Skąd: Rybnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Wrz 2007,  11:58 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | osobiście raczej wątpie w bajke o wtrysku . | 
 Zgadzam się z Krzysiem ....żeby oleju przybywało od lejących wtrysków to musiały by lać tak mocno że za fiestą byłoby dymu jak za parowozem .....obstawiam uszczelke pod głowicą ..
 
 Co do ubytku chłodziwa to on jest niewielki w skali roku.... mam 3 fiesty dolewam raz w roku mniej więcej od 0,1 do 0,3 litra ...dużo też zależy czy mocno zagrzewasz silnik w upalne dni bo lubi wybić trochę ze zbiorniczka
   |  
				| _________________ Model:Ford Mondeo MK2 '98 liftback Silnik: 1.8 16V 115KM + LPG IV gen.
 
 Model:Ford Mondeo MK4 '07 kombi Silnik: 2,5T R5 220KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Toro   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: L
 Silnik: 1.6D/54KM
 Dołączył: 03 Lis 2006
 Posty: 52
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Wrz 2007,  20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | Zgadzam się z Krzysiem ....żeby oleju przybywało od lejących wtrysków to musiały by lać tak mocno że za fiestą byłoby dymu jak za parowozem .....obstawiam uszczelke pod głowicą .. | 
 
 Chmura dymu przy starcie jest... Okej, doleje plynu chlodzacego (teraz jest w rurce pod zbiornikiem) i zobacze czy ucieka.
 Jak sie sprawdza uszkodzenie uszczelki pod glowica? Szuka sie przedmuchow???
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Wrz 2007,  23:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak robi się ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Toro   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: L
 Silnik: 1.6D/54KM
 Dołączył: 03 Lis 2006
 Posty: 52
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Wrz 2007,  11:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oj, chyba "naklamalem"  ;( Sprawdzilem jeszcze raz poziom oleju i wydaje sie ok. Musialem go wczesniej sprawdzac na zbyt cieplym silniku (za krotko stal) i olej wydawal sie za rzadki...
       
 Przejrzalem ksiazke do Fiesty i w tabelce na stronie 54 stoi jak byk:
 Zbyt niskie cisnienie oleju w dolnym zakresie predkoci obrotowej - zawor regulacji cisnienia nie otwiera sie z powodu zanieczyszczenia - wymontowac zawor i sprawdzic.
 
 Tylko co to jest zawor regulacji cisnienia??? Zawor zwrotny A ze strony 49 - zawor w glowicy silnika??? Czy zawor nadcisnieniowy oleju zintegrowany z rura ssaca (tez strona 49)???
 Jaki jest koszt takiej rury ssacej (uzywki pewnie nie warto kupowac...). Amator poradzi sobie z wymiana?
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | tak robi się ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym | 
 Mozna prosic jasniej? Mechanik ze mnie kiepski, cos tam przykrece albo odkrece ale potrzebuje informacji prostej do bolu...
 
 A i jeszcze pytanie z innej beczki - skad idzie informacja do kontrolki temperatury silnika? Czujnik temperatury silnika? Gdzie jest?
 
 pozdr
 Piotr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Wrz 2007,  18:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | powiem ci jeszcze coś . W 1.6D lubi się przecierać przewód od kontrolki oleju . Sprawdź to . Czujnik ciśnienia oleju jest w głowicy(na lewej ściance) jeśli masz z niego wyciek choć by delikatny to go wymień . Co do przewodu to przeciera się przy poduszce pod skrzynia o jakiś wspornik chyba od wakupompy i dlatego czasami sobie kontrolka miga . CO do czujnika temperatury to z tego co pamiętam jest z przodu silnika obok wyłącznika termicznego wentylatora . (niedaleko węża chłodnicy) . Oba czujniki chyba są blisko siebie . Do tego na desce idzie jeden przewód zdaje się czerwono biały a do czujnika na wentylatorze idą dwa przewody niestety kolorów nie pamiętam .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |