Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: molu
19 Lip 2009, 15:43
Wejście liniowe w Ford sound 2000 (2014)
Autor Wiadomość
enik
[Usunięty]

Wysłany: 2 Sie 2007, 12:55   Wejście liniowe w Ford sound 2000 (2014)

Witam wszystkich!

Jak wiadomo wiele osób ma radyjka firmowe, dużo nadaje się nawet na szrot, ale nie każdy potrzebuje niewiadomo-czego-niewiadomo-jak-grającego-super-wypasionego w swojej Fieście, a wiele osób chciało by podłączyć nowoczesne źródło dźwięku - na przykład odtwarzacz mp3.

Poniżej instrukcja jak dorobić wejście liniowe, które będzie się uaktywniało po wybraniu zakresu MW(AM) w radiu, ale wpierw trochę technicznego tła.

Radia Forda stworzone są na bazie popularnych komponentów poukrywanych pod dziwnymi Fordowskimi oznaczeniami 700XXXX. Lista "normalnych" oznaczeń znajduje się tu:

http://www.elektroda.pl/r...pic.php?t=39976

W radiu Ford Sound 2000 (model 2014) zastosowano procesor dźwięku TDA7306 (70029SB) który posiada 3 wejścia stereo oraz jedno mono. Ich wykorzystanie w radiu jest następujące:

    • nóżki 8,12 stereo z odbiornika FM
    • nóżki 9,13 stereo połączone w mono (poprzez kondensatory) dla odbiornika AM
    • nóżki 10,14 stereo z kasety
    • nóżka 11 mono nie podłączone

Specyfikacja TDA7306 leży sobie tu:
http://www.unitrel.pl/dan...one/tda7306.pdf
Schemat Radia w formacie pdf (skany) jest tu (uwaga: pewnie za jakiś czas zniknie):
Schemat_Ford_Sound_200_20014 (plikus.pl)

W opisanym wypadku wykorzystamy wejścia z nóżek 9,13 do podłączenia kabelka z końcówką mini-jack. Przeróbka jest bajecznie prosta dla kogoś kto chociaż dwa razy lutował cokolwiek elektronicznego. Potrzebne będą następujące narzędzia i elementy:

    • lutownica z małym grotem
    • cyna z kalafonią
    • kabel z końcówką mini-jack stereo
    • komplet śrubokrętów torx
    • taśma izolacyjna


A więc do dzieła:

1. Wyciągamy radio przy pomocy szprych/gwoździ/śrubokrętów/oryginalnego wyciągacza do radia Ford.
2. Płaskim śrubokrętem zdejmujemy metalową górę i dół obudowy radia.
3. Znajdujemy układ IC851 (70029SB), idąc od jego nóżek nr 9 i 13 po stronie lutowania znajdujemy dwa kondensatorki (plastikowe prostokąciki 1mmx2mm) C852 i C856.
Liczenie nóżek zaczynamy od kwadratowego pola lutowniczego (1) idąc zgodnie ze wskazówkami zegara.
4. Kondensatorki te podgrzewamy lutownicą z każdej strony i usuwamy.
5. Zarabiamy końcówki kabla tak by podłączyć przewody sygnałowe w miejsce "końcówki" kondensatora od strony układu scalonego, a masę gdzieś niedaleko złączy tylnych radia.
6. Nakładamy cynę na końcówki kabla oraz na dwa pola lutownicze po kondensatorach.
7. Kabel zabezpieczamy przekładając go pod poluzowaną plastikową obudową złącz, która następnie zostaje dokręcona ściskając kabel.
8. Lutujemy kabelki do pól po kondensatorkach.
9. Przyklejamy taśmę izolacyjną, zabezpieczającą nasze lutowania przed ewentualnym zwarciem z dolną metalową obudową radia.
10. Składamy radio i montujemy w samochodzie.

I GOTOWE

Odpalamy radio, wprowadzamy kod, testujemy na jakimś sprzęcie który jest niewiele wart, na wypadek gdyby coś poszło nie tak. Podłączamy sprzęt grający. Przełączamy radio na MW i rozkoszujemy się czystym dźwiękiem bez wynalazków typu transmittery FM czy kasety-adaptery.

Nie odpowiadam za żadne uszkodzenia, wszystko co robicie róbcie z głową, jak czegoś nie rozumiecie przeczytajcie całość jeszcze raz, jak dalej nie rozumiecie to lepiej zrezygnujcie.
Opis jest głównie z pamięci i ze schematów, jak zrobię zdjęcia to się okaże czy wszystko dobrze opisałem.
TODO:
zdjęcia
zdjęcia
zdjęcia
może jakiś adapterek zasilania przez usb na 5V
(zrobione) wgranie schematu radia Ford Sound 2000 (2014)

ps. kto mi powie czemu okienko do wprowadzanie tekstu jest takie maleńkie, a zbędne migające ikonki po lewej stronie zajmują 4x wiecej miejsca? nunu
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 3 Sie 2007, 07:18   

Ekstra sprawa - muszę sprawdzić. Z tym że mam model 2004, ale zapewne będzie podobny i porównam stan faktyczny ze schematem i jak będzie git, to zrobię.

Rozumiem, że styk "gorący" jest od strony układu, a masa jest połączona z masą ogólną radia? czyli poprzez wylutowanie kondesatorów odłączamy AM od wzmacniacza.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
enik
[Usunięty]

Wysłany: 3 Sie 2007, 09:01   

jackrzec napisał/a:
Rozumiem, że styk "gorący" jest od strony układu, a masa jest połączona z masą ogólną radia? czyli poprzez wylutowanie kondesatorów odłączamy AM od wzmacniacza.


Dokładnie tak, poprzez wylutowanie kondensatorów odcinamy sygnał z odbiornika AM do procesora dźwiękowego (wzmaczniacz jest za nim ;-) ). A przewody sygnałowe z kabelka mini-jack podłączamy do ścieżki idącej do procesora (poprzez punkty lutownicze kondensatorów). Masę można podłączyć gdziekolwiek, gdzie jest nam wygodnie.

Wydaje mi się, że taka przeróbka jest możliwa w większości odbiorników, nie tylko Forda. Wystarczy zlokalizować wejścia do procesora dźwięku (wystarczy znaleźć na googlach jakiś datasheet) i zobaczyć co na nich siedzi.
 
 
Adrian
[Usunięty]

Wysłany: 15 Lut 2010, 21:21   

Witam bardzo ciekawy post, szukając w necie jeden z najciekawszych w temacie. Może nie jestem posiadaczem Fiesty ale również Forda i borykam się z podobnym problemem. Mam radyjko ford 2007 i nie potrafię (elektronik ze mnie tylko wyuczony na poziomie technikum), zlokalizować przedwzmacniacza (domyślam się że to te duże kwadratowe ;) ) - gdzie się podłączyć, opisów scalaków w necie brak. Może tu znajdę pomoc? Pozdrawiam Adrian
A tak wyglądają w/w układy:
 
 
qwerty67 


Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 282
Skąd: Słubice
Wysłany: 4 Maj 2010, 10:46   

Adrian, masz jak byk napisane na scalaku 70002SE a jak pisał enik, układ 7000xxxx czyli yo to :P i dalej wedle instrukcji. Piny liczymy od dołu od lewej czyli

40 39 38 37 36 35 34 33 32 31 30 29 28 27 26 25 24 23 22 21


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

wycięcie lub kółeczko powinno być z lewej między 1 a 40

mam nadzieję że dasz radę
_________________
Była wiśniowa 1,1

Jest: Toledo 1L 1,8 90 PS
 
 
 
gru 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: 31 Lip 2014, 16:25   

W modelu 2014 jest zupełnie inny przedwzmacniacz na polu IC851: 70011SB=TDA1524.

Doszukałem się wejść IN po kondzie 2,2uF - kanał prawy - pin 4, kanał lewy - pin 15 (niestety nie umiem zlokalizować kondensatora...)

Jak oszukać wejście taśmy? Przerabiał ktoś ten model wogóle?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FORD kody lakierów
Dla wszystkich fordów
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 3 11 Wrz 2020, 21:45
JoeMix
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: Ford 2007 RDS piny we wzmacniaczu
Mafios Car Audio i CB 4 25 Lip 2011, 19:40
burdzyk2
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] FOTA - oferta promocyjna na wybrane części do Ford
trzeci Przed zakupem 0 19 Cze 2012, 21:55
trzeci


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.