| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
	
		| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  21:29
 | Jak zaślepić EGR? |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | jonteczek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Gru 2007
 Posty: 54
 Skąd: Żywiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2007,  09:45   Jak zaślepić EGR? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! 
 Pytanie, jak w temacie - szukałem, ale nigdzie nie mogłem znaleźć na nie wyczerpującej odpowiedzi, a myślę, że ten temat przyda się wielu laikom, takim jak ja
  Fajnie by było, jakby ktoś wkleił kilka fotek z całej operacji - krok po kroku, gdzie odkręcić, gdzie poluzować, co , gdzie, jak? itp. itd. a jeśli uważacie, że początkujący mechanik nie jest w stanie tego sam wykonać, to mi to uświadomcie. Pojechałbym do jakiegoś szpeca, żeby mi to zrobił, ale nie mam pieniędzy :( |  
				| _________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny"
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Seb0l   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Sebastian
 Wiek: 40
 Dołączył: 17 Maj 2007
 Posty: 83
 Skąd: SMY ....
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2007,  12:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wersja najprostsza, i najtańsza zarazem. Ale od ponad 2 miesięcy sprawdza się u mnie. Miała być tymczasowa, ale jak to zawsze bywa, prowizorka najtrwalsza  jak się ociepli to to poprawie, ale możesz "na razie" wstawić pomiędzy EGR a kolektor ssący kawałek blachy, z odpowiednio wywierconymi otworami na śruby. Zdjęć niestety nie mam, ale jeżeli tylko wiesz gdzie jest EGR to na pewno sobie poradzisz  odkręcić trzeba tylko 2 śruby na imbus, chyba 6tke. Potem wyjmiesz EGR, możesz go spróbować wyczyścić ale jak zaślepiasz to i tak nic nie da. Ja dobrałem sobie jakąś blachę, za cienka też pewnie nie może być żeby za szybko się nie przepaliła ale u mnie tymczasowo sprawdza się blacha z puszki po konserwie ;-) wywierć dziury na śruby, posmaruj silikonem wysokotemperaturowym i zakręć. Może się okazać, że braknie Ci miejsca na manewry kluczem, to odkręć uchwyt do wyciągania silnika z filtrem paliwa, będzie więcej luzu. No i imbus też przygotuj sobie jakiś porządniejszy bo te śruby dość opornie sie odkręcają. Tak jak pisałem wcześniej, nie bulwersujcie się tym opisem - Kolega chciał najprostszy sposób więc pisze jak ja to zrobiłem. Fordon na pewno poda trwalszy sposób - zaspawanie "niechcianych" otworów w kolektorach. Robota na godzinkę ale warto - silnik teraz dużo lepiej pracuje. |  
				| _________________ Ford Fiesta MK3 1.8D
 Ford Fusion 1.4 TDCi
 Ford Mondeo MK2 1.8TD
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jonteczek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Gru 2007
 Posty: 54
 Skąd: Żywiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2007,  12:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | dziękuje pięknie Seb0l  postaram się kierować tą instrukcją... boje się czegokolwiek tykać w silniku, bo jestem kompletnie zielony  słyszałem właśnie, że przez ten zanieczyszczony zawór silnik szarpie, jak dodaje gazu... strasznie mnie to denerwuje i dlatego chciałbym coś z tym zrobić. Załóżmy, że zaślepiam i autem przestaje szarpać, ale nie lubię prowizory. Co wtedy? Mam kupić nowy zawór? czy istnieje możliwość jego "przeczyszczenia"? 
 pozdro
 |  
				| _________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny"
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2007,  13:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Troche na przykladzie TD-ka bo w wolnossaku tego nie mialem po co robic   Tu przed zaspawaniem wejscia w kolektorze dolotowym--->>
   Tu juz po zaspawaniu, ale mysle ze po odkreceniu samego zworu i zaspawaniu bedzie dobrze...
   Na tym foto widac juz przykrecony zawor EGR-u (jest on zaspawany na samym zaworku) da rade to "zalac" najprostrzym Migomatem tylko polecam dac grubsza uszczelke np. taka jak u mnie jest miedzy kolektorem wydechowym a turbina (widac na foto)
 
  |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jonteczek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Gru 2007
 Posty: 54
 Skąd: Żywiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2007,  13:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fordon...  mam zamiar zmienić na 1.8 TD  ale to za jakiś czas, jak znajde pracę i zarobie na taką impreze - dobrze Ci idzie ten silnik?? spodziewam się niezłych osiągów z takim motorkiem   
 a z tym EGR-em będę kombinował przy asyście znajomego, który wie o wiele więcej o mechanice niż ja - dam Wam znać, jaki był efekt
   |  
				| _________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny"
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2007,  14:15 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jonteczek napisał/a: |  	  | Fordon...  mam zamiar zmienić na 1.8 TD  ale to za jakiś czas, jak znajde pracę i zarobie na taką impreze - dobrze Ci idzie ten silnik?? spodziewam się niezłych osiągów z takim motorkiem   
 a z tym EGR-em będę kombinował przy asyście znajomego, który wie o wiele więcej o mechanice niż ja - dam Wam znać, jaki był efekt
   | 
 W serii na poczatku zrobilo na mnie wrazenie przy 0,75 bara, ale teraz juz na mnie szalu nie robi przy 1.5 bara... wiedz ze to jest drozsza zabawa z tym jak z mocna bezyna...
 |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jonteczek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Gru 2007
 Posty: 54
 Skąd: Żywiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Gru 2007,  12:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | zamieściłem zdjęcie z EGR - czy te miejsca zaznaczone na zielono, to śrubki, które mam poluzować/odkręcić?? tam mam włożyć ten kawałek blachy? 
 
   
 
  |  
				| _________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny"
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Gru 2007,  14:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak odkrecasz te Torxy, i zaslepiasz
   |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |