|
Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:29 |
Jak zaślepić EGR? |
Autor |
Wiadomość |
jonteczek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 36 Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 20 Gru 2007, 09:45 Jak zaślepić EGR?
|
|
|
Witam!
Pytanie, jak w temacie - szukałem, ale nigdzie nie mogłem znaleźć na nie wyczerpującej odpowiedzi, a myślę, że ten temat przyda się wielu laikom, takim jak ja Fajnie by było, jakby ktoś wkleił kilka fotek z całej operacji - krok po kroku, gdzie odkręcić, gdzie poluzować, co , gdzie, jak? itp. itd. a jeśli uważacie, że początkujący mechanik nie jest w stanie tego sam wykonać, to mi to uświadomcie. Pojechałbym do jakiegoś szpeca, żeby mi to zrobił, ale nie mam pieniędzy :( |
_________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" |
|
|
|
|
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 20 Gru 2007, 12:22
|
|
|
Wersja najprostsza, i najtańsza zarazem. Ale od ponad 2 miesięcy sprawdza się u mnie. Miała być tymczasowa, ale jak to zawsze bywa, prowizorka najtrwalsza jak się ociepli to to poprawie, ale możesz "na razie" wstawić pomiędzy EGR a kolektor ssący kawałek blachy, z odpowiednio wywierconymi otworami na śruby. Zdjęć niestety nie mam, ale jeżeli tylko wiesz gdzie jest EGR to na pewno sobie poradzisz odkręcić trzeba tylko 2 śruby na imbus, chyba 6tke. Potem wyjmiesz EGR, możesz go spróbować wyczyścić ale jak zaślepiasz to i tak nic nie da. Ja dobrałem sobie jakąś blachę, za cienka też pewnie nie może być żeby za szybko się nie przepaliła ale u mnie tymczasowo sprawdza się blacha z puszki po konserwie ;-) wywierć dziury na śruby, posmaruj silikonem wysokotemperaturowym i zakręć. Może się okazać, że braknie Ci miejsca na manewry kluczem, to odkręć uchwyt do wyciągania silnika z filtrem paliwa, będzie więcej luzu. No i imbus też przygotuj sobie jakiś porządniejszy bo te śruby dość opornie sie odkręcają. Tak jak pisałem wcześniej, nie bulwersujcie się tym opisem - Kolega chciał najprostszy sposób więc pisze jak ja to zrobiłem. Fordon na pewno poda trwalszy sposób - zaspawanie "niechcianych" otworów w kolektorach. Robota na godzinkę ale warto - silnik teraz dużo lepiej pracuje. |
_________________ Ford Fiesta MK3 1.8D
Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Mondeo MK2 1.8TD |
|
|
|
|
jonteczek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 36 Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 20 Gru 2007, 12:43
|
|
|
dziękuje pięknie Seb0l postaram się kierować tą instrukcją... boje się czegokolwiek tykać w silniku, bo jestem kompletnie zielony słyszałem właśnie, że przez ten zanieczyszczony zawór silnik szarpie, jak dodaje gazu... strasznie mnie to denerwuje i dlatego chciałbym coś z tym zrobić. Załóżmy, że zaślepiam i autem przestaje szarpać, ale nie lubię prowizory. Co wtedy? Mam kupić nowy zawór? czy istnieje możliwość jego "przeczyszczenia"?
pozdro |
_________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Gru 2007, 13:50
|
|
|
Troche na przykladzie TD-ka bo w wolnossaku tego nie mialem po co robic
Tu przed zaspawaniem wejscia w kolektorze dolotowym--->>
Tu juz po zaspawaniu, ale mysle ze po odkreceniu samego zworu i zaspawaniu bedzie dobrze...
Na tym foto widac juz przykrecony zawor EGR-u (jest on zaspawany na samym zaworku) da rade to "zalac" najprostrzym Migomatem tylko polecam dac grubsza uszczelke np. taka jak u mnie jest miedzy kolektorem wydechowym a turbina (widac na foto)
|
_________________
|
|
|
|
|
jonteczek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 36 Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 20 Gru 2007, 13:56
|
|
|
Fordon... mam zamiar zmienić na 1.8 TD ale to za jakiś czas, jak znajde pracę i zarobie na taką impreze - dobrze Ci idzie ten silnik?? spodziewam się niezłych osiągów z takim motorkiem
a z tym EGR-em będę kombinował przy asyście znajomego, który wie o wiele więcej o mechanice niż ja - dam Wam znać, jaki był efekt |
_________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Gru 2007, 14:15
|
|
|
jonteczek napisał/a: | Fordon... mam zamiar zmienić na 1.8 TD ale to za jakiś czas, jak znajde pracę i zarobie na taką impreze - dobrze Ci idzie ten silnik?? spodziewam się niezłych osiągów z takim motorkiem
a z tym EGR-em będę kombinował przy asyście znajomego, który wie o wiele więcej o mechanice niż ja - dam Wam znać, jaki był efekt |
W serii na poczatku zrobilo na mnie wrazenie przy 0,75 bara, ale teraz juz na mnie szalu nie robi przy 1.5 bara... wiedz ze to jest drozsza zabawa z tym jak z mocna bezyna... |
_________________
|
|
|
|
|
jonteczek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 36 Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 27 Gru 2007, 12:04
|
|
|
zamieściłem zdjęcie z EGR - czy te miejsca zaznaczone na zielono, to śrubki, które mam poluzować/odkręcić?? tam mam włożyć ten kawałek blachy?
|
_________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 27 Gru 2007, 14:51
|
|
|
Tak odkrecasz te Torxy, i zaslepiasz |
_________________
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|