Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:15 |
Martwa Fiesta :( |
Autor |
Wiadomość |
sinad [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Mar 2006, 16:19 Martwa Fiesta :(
|
|
|
Witam to moj pierwszy poscik, mam poważny problem a mianowicie znajomy ma fieste 1,4 '97 i pewnego dnia padl alternator, raz ladowal raz nie i ktoś (mądry) mu doradzil aby zdiął kleme z aku podczas pracy silnika. I tak postąpil, silnik pracowal on zdjął kleme (+), po czym silnik zaczął przerwywac, bardzo nie równo pracowal aż zgasł. Od tego momentu nie da sie jej odpalić: brak iskry, pompka paliwa nie pracuje, ogolnie zamarło życie pod maska. Czy któryś z forumowiczów miał by jakieś lekarstwo na chorobę tego autka?? |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Mar 2006, 17:51
|
|
|
:i: Nigdy w samochodzie z elektronika nie odlancza sie akumulatora podczas pracy silnika
Ktos madry zabil kompa w fiescie, lekarstwo to elektryk forda ktory podlaczy drugi komputer sterujacy i upewni sie ze to wlasnie to.
Najprawdopodobniej...
Ale najlepiej przed tym sprawdzic wszystkie bespiecziki.
(oby to tylko bespiecznik byl ) |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 29 Mar 2006, 23:45
|
|
|
Hmm... teoretycznie to fakt - komp może paść, ale te kompy są na tyle toporne, że na takie numery są raczej odporne. Nie powinno się mu nic stać, ale różne wypadki się zdarzają. Tak jak kolega powyżej mówi - sprawdź bezpieczniki, ale nie "na oko", tylko miernikiem. Sprawdź jeszcze czy przy klemie nie oderwał się jakiś kabel. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
sinad [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Mar 2006, 00:41
|
|
|
Dziekuje za rady, na weekendzie sprawdze bezpieczniki. Moze tez zobacze czy "błyska" ECU i jak na jego pinach miewa sie napięcie, bo jak calkiem padl w nim procek to powinno być ciemno. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Mar 2006, 01:41
|
|
|
Jak na moj gust to też umarł komp . Szansa jest tylko taka że w kompie może być jakiś stabilizator napięcia albo dioda zenera która miała go chronić przed taka głupota . Trzeba wyjąć i rozmontować kompa a coś sie napewno zjadzie . problem jest taki że ta fiesta ma immobiliser który musi być zgrany z kompem . Bo inaczej nie bedzie działać . wiec zostaja generalnie dobrzy magowie i ASO . Elektronik raczej sobie z tym poradzi . Co do bezpiecznka to mogł go szlak trafić ale pewno jest gdzie indziej niż reszta bezpieczników . Sprawdź czy koło kierowcy pod deska nie ma bezpieczników . Komp często ma oddzielna mini skrzyneczke . Ale nie wiem jak jest w fieście . |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Mar 2006, 11:18
|
|
|
Bespiecznik kompa jest w skrzynce pod maska f32, pompa paliwa f35 |
|
|
|
 |
sinad [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Kwi 2006, 18:19
|
|
|
Po wstepnych ogledzinach stwierdzilem ze to ECC i racja po rozebraniu puszki okazalo sie ze jest przepalona sciezka + do diody zenera Z1 i zgodnie z prawami natury zwarta jest zenerka Z1. Czy ktos z kolegow mial by moze schemacik w/w EEC?? |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2 Kwi 2006, 23:31
|
|
|
Cytat: | Czy ktos z kolegow mial by moze schemacik w/w EEC?? | Bardzo mało prawdopodobne! Nawet w rzadko których ASO mają taki schemat, bo zazwyczaj tego nie naprawiają, tylko wymieniają w całości. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Kwi 2006, 00:39
|
|
|
mowiłem Stary takie schematy to widziałem do fiata raz czy dwa razy do daewoo i poloneza . Ale to jest bardzo cieżko dostępne i nikt sie tym specjalnie dzielić nie chce . |
|
|
|
 |
sinad [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Kwi 2006, 10:01
|
|
|
Po polączeniu kynarkiem scieżek, oraz po wymiane zenerki fiesta ozyła |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Kwi 2006, 14:36
|
|
|
bardzo elegancko . I jakie w końcu napięcie stabilizował zener ?? |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 14 Kwi 2006, 07:47
|
|
|
sinad napisał/a: | Po wstepnych ogledzinach stwierdzilem ze to ECC i racja po rozebraniu puszki okazalo sie ze jest przepalona sciezka + do diody zenera Z1 i zgodnie z prawami natury zwarta jest zenerka Z1. Czy ktos z kolegow mial by moze schemacik w/w EEC?? |
mam co prawda inny model,le ogólnie jest to to samo. Jak chcesz to go możesz obejrzeć tutaj |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
|