| Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 30 Sty 2009,  21:16
 | kolektor rurowy <4-2-1> do ZETEC 1.8 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2006,  00:21   kolektor rurowy <4-2-1> do ZETEC 1.8 |   
 |  
               | 
 |  
               | hej 
 Nasz wybitny monter rst
  podrzucił mi pomysł adaptacji kolektora rurowgo z escorta rs2000 ... 
 poszperałem poszukaem i znalazłem za marne pieniadze...
 problem polega w tym ze posiada on 2 sondy....
 i tu jest pytanie jak go rozwiazac, czy sonda musi byc w fabrycznym miejscu, czu moze byc przesunieta "głebiej " w ukł. wydechowy???
 
 
  |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2006,  06:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | jeśli sonda jest podgrzewana to może byś jak najdalej kolektora..... |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2006,  07:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podłacz tylko jedna sonde i pewnie też bedzie dobrze... no chyba że akurat ta para cylindrów gdzie bedzie sonda zacznie strasznie walić sprawe, to pociągnie za sobą reszte ;-) ale elektronika chyba się nie pokapuje że beda spaliny z 2 cylindrów a nie z 4... jej chyba wszystko jedno... a jak nie to wsadz sonce tuż za miejscem gdzie się ukląd łaczy w jedną rure... |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2006,  08:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | widze że naraxie każdy myśli tak jak ja, nie zapomnij że bedziesz musiał przerobić szpilki w głowicy do podłączenia kolektora, (raczej), 
 jeszcze wymyśliłem zebyś poszukał na stronach angielskich gotowych kolektorów dedykowanych do Zeteca i sprawdził gdzie jakaś firma wpina sonde.
 
 ja znalazłem coś takiego na fotce
 
 
  |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2006,  16:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | No, czyli mialbym racje - na fotce co dałeś sonda jest wkręcona tak ze bada spaliny tylko z jednego cylindra - więc skoro masz kolektor co ma wkrecony 2 dondy - po jednej na każda parę, to jedną podłacz, a drugą zostaw niepodłączoną albo wykręc i wkręć zaślepke... |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2006,  20:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem było by podłaczyc sonde dalej w układzie w pojedynczej rurze... bo odczyt z 1 lub 2 garow moze byc "niedokładny" tymbardziej ze auto jest zagazowane...
 |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | RKRman   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 52
 Dołączył: 06 Cze 2004
 Posty: 454
 Skąd: z podkarpacia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2006,  00:43   sonda w ZETKU |   
 |  
               | 
 |  
               | CZE   
 dla mnie sprawa jest jasna i ......raczej bym nie kombinasił..............masz ZETKA........oryginalnie jest zsądowany jedną sztuką która czyta z wszystkich cyl.........oczywiście tą sonde zostawiasz bo przeciez  silnika nie zmieniasz  tylko jego początek układu wylotowego
  ..........czyli  innymi słowy ..zasada pracy i "okoliczności" sądy powinna być niezmienione...olej oryginalne punkty dla "bliźniaczek" , zaślep je....a dalej ..to już masz gotowca żeby podglądnąć   
 POZDRAWIAM  ;-)
 |  
				| _________________ fajnie było ją mieć
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2006,  06:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Problem w tym iz w zetecu sonda jest chyba zaraz za silnkiem, więc odsuwając ją od silnika juz zmieniasz jej warunki pracy... więc trzeba znaleść jakiś kompromis... |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2006,  07:04 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Problem w tym iz w zetecu sonda jest chyba zaraz za silnkiem, więc odsuwając ją od silnika juz zmieniasz jej warunki pracy... więc trzeba znaleść jakiś kompromis... | 
 Joe ocknij sie - sonda ma swą grzałkę i jest podgrzewana wiec równie dobrze może być na samym końcu układu wydechowego. To ze ford umieścią ją powiedzmy na pocxzątku to wynikało to z tego zeby była dobrze zabezpieczona przed uszkodzeniami a nie ze względu na jej warunki pracy. Jeśli sonda byłaby nie podgrzewana to wtedy faktycznie ze względu na warunki pracy musiałaby być faktycznie jak najbliżej cylindrów....
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adamuus [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2006,  07:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | no tak tylko lokmen nie wiem czy kolega przewiduje miec tam katalizator bo jesli nie to rzeczywiscie jest to obojetne. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2006,  07:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | raczej zakładam ze ze względu na osiągi i moc kata tam nie będzie - a jeśli bedzie to faktycznie musiałaby być sonda przed katem..... |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2006,  13:52 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Łokmen napisał/a: |  	  | Joe ocknij sie - sonda ma swą grzałkę i jest podgrzewana | 
 Kazdy czujnik tego typu ma grzałkę,,, czujnik dymu też i czujnik alkoholu też - dlatego zanim dmuchniesz a alkotest trzeba poczekać aż sięc czujnik rozgrzeje...
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Darekmk3   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 41
 Dołączył: 30 Lip 2005
 Posty: 917
 Skąd: Żory
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2006,  15:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  |  	  | Łokmen napisał/a: |  	  | Joe ocknij sie - sonda ma swą grzałkę i jest podgrzewana | 
 Kazdy czujnik tego typu ma grzałkę,,, czujnik dymu też i czujnik alkoholu też - dlatego zanim dmuchniesz a alkotest trzeba poczekać aż sięc czujnik rozgrzeje...
 | 
 ...ale wytłumacz mi co ma alkomat do sondy?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2006,  18:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | katalizatora rowniez nei bedzie... takze sprawa wydaje mi sie wyjasniona.... czas pokarze jak to wyjdzie w praktyce... 
 pozdrawiam
 |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2006,  22:25 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Darekmk3 napisał/a: |  	  |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  |  	  | Łokmen napisał/a: |  	  | Joe ocknij sie - sonda ma swą grzałkę i jest podgrzewana | 
 Kazdy czujnik tego typu ma grzałkę,,, czujnik dymu też i czujnik alkoholu też - dlatego zanim dmuchniesz a alkotest trzeba poczekać aż sięc czujnik rozgrzeje...
 | 
 ...ale wytłumacz mi co ma alkomat do sondy?
   | 
 Nic, przeczytaj dokłądnie kawałek posta który zacytowałem i bedziesz wiedział, kazano mnie się ocknąc bo sonda ma swoją grzałke i jest podgrzewana, więc twierdze że to zadna rewalecja i na takeije zasadzie do działa ze musi być podgrzane do wysokiej temperatury i temperatura ta musi byc utrzymana aby to działało, i grzłąka nie jest po to zeby sonda mogła nyć dalej czy blizej od silnika... Skoro ktoś gdzieś zrobił tak ze wstawił sonde któa zalicza tylko jeden cylinder i to mu dobrze chodziło, to skoro kolega ma kolektró który ma 2 sondy, to niech nie kombinuje tylko podłaczy jedną a druką zaslepi i też pewnie bedzie gut...
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | RKRman   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 52
 Dołączył: 06 Cze 2004
 Posty: 454
 Skąd: z podkarpacia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2006,  01:03   sonda |   
 |  
               | 
 |  
               | HEJ   
 czyli Daras będzie pewno pierwszy w klubie który sprawdzi zasadność zamontowania tego dziadostwa w danym miejscu.....
 
 .....taaaaak warto tutaj zaglądać
  - za niedługi czas  góral bedzie miał gotowca   :lol: hehe ..bo RS-owski kolektor już w garażu   
 POZDRAWIAM  ;-)
 |  
				| _________________ fajnie było ją mieć
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2006,  17:10   Re: sonda |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | piotr-RKRmann napisał/a: |  	  | HEJ   
 czyli Daras będzie pewno pierwszy w klubie który sprawdzi zasadność zamontowania tego dziadostwa w danym miejscu.....
 
 .....taaaaak warto tutaj zaglądać
  - za niedługi czas  góral bedzie miał gotowca   :lol: hehe ..bo RS-owski kolektor już w garażu   
 POZDRAWIAM  ;-)
 | 
 
 mam taka nadzieje
  poki co ktos juz mi go zawinął z przed nosa.... 
 Piotrek porownywałes juz kompy ten z rs i 1.8 wtyke maja taka sama??
 |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | RKRman   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 52
 Dołączył: 06 Cze 2004
 Posty: 454
 Skąd: z podkarpacia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2006,  01:48   Re: sonda |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Daras84 napisał/a: |  	  | 
 Piotrek porownywałes juz kompy ten z rs i 1.8 wtyke maja taka sama??
 | 
 
 ....
  siuuuuuuuuuure  jest OK bo takie samo zapięcie...ale wszystko wyjdzie w praniu ..jak przełoże silniki i pozmieniam pare klamotów przy ZETETCu to go sprawdze  " na chama "  hehe..jakiś wykres będzie........jeśli nie będzie za ciekawie..........zmapuje oryginalny z wersi 105 KM .......a co , w końcu może na coś sie komuś przyda ten mój stracony czas  :lol: 
 POZDRAWIAM  ;-) ...coś mi sie widzi że Grupa Zetec to raczej nie będzie tylko slogan .......zalatuje jakąś bliższą współpracą
  ....już widze minę  JOE ..." zaraz będą marudzili żeby w technicznym zrobic zakładke pt . " Dużo, prawie wszystko o Zetykaczach "  ........   "   |  
				| _________________ fajnie było ją mieć
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2006,  10:27   Re: sonda |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | piotr-RKRmann napisał/a: |  	  | ...coś mi sie widzi że Grupa Zetec to raczej nie będzie tylko slogan .......zalatuje jakąś bliższą współpracą  ....już widze minę  JOE ..." zaraz będą marudzili żeby w technicznym zrobic zakładke pt . " Dużo, prawie wszystko o Zetykaczach "  ........   "   | 
 
 Dobrze że mam 2,0 16v zetec w garażu
     |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2006,  15:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | hmmm a 2,0 16V oplowskie też sie liczy  8) |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |