Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 17 Gru 2006, 17:35 |
recyrkulacja spalin vs zetec |
Autor |
Wiadomość |
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 1 Gru 2005, 23:41 recyrkulacja spalin vs zetec
|
|
|
hej...
dowiedziałem sie całkiem przez przypadek od jednago z Modów <pozdrawiam> ze ukł recyrkulacji spalin osłabia w jakims tam stopniu silnik.
na ile jest w tym prawdy, praktykował ktos juz to a moze ma wiecej info??
http://img222.imageshack....dscn31356ut.jpg |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 17 Gru 2006, 17:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Gru 2005, 23:54
|
|
|
To nie jest tak że ten układ osłabai silnik, i jak go odłaczysz czy sobie coś wymyślisz to będzie mocniejszy - te jednostki mogą być słabsze z natury, a jak wim zabierzesz odpowietrzenie z recyrkulacji to moga nie chceć chodzić... Mk1 z odłaczonym ukłądem przewietrzania silnika (czyli zasysa czyste powietrze a nie domieszki oparów oleju) spala około 1-1,5 litra wiecej ale więcej mocy to nie czuć... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
RKRman
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 50 Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia
|
Wysłany: 2 Gru 2005, 00:46 układ
|
|
|
JoeMix napisał/a: | To nie jest tak że ten układ osłabai silnik, i jak go odłaczysz czy sobie coś wymyślisz to będzie mocniejszy - te jednostki mogą być słabsze z natury, a jak wim zabierzesz odpowietrzenie z recyrkulacji to moga nie chceć chodzić... Mk1 z odłaczonym ukłądem przewietrzania silnika (czyli zasysa czyste powietrze a nie domieszki oparów oleju) spala około 1-1,5 litra wiecej ale więcej mocy to nie czuć... |
JOE ...ale my tutaj nie mówimy o archaizmach...tylko o MK-3 .....układ spokojnie można wymontować i zaślepić ...autko na pewno nie będzie gorzej pomykać ... ;-) |
_________________ fajnie było ją mieć
|
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 2 Gru 2005, 02:59
|
|
|
na niemieckich forach zeteckowców juz dawno trafiłem na często powtarzające się rady by usuwac i zaślepiac ukł recyrkulacji....hym jak na razie jeszce nie przejechałem się na radach niemców..ukł tez zamierzam usunąć
PS.dobrze ze ktos zaczął ten wątek..teraz przydały by sie fakty,dowody i konkrety |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 2 Gru 2005, 08:07 Re: układ
|
|
|
piotr-RKRmann napisał/a: |
JOE ...ale my tutaj nie mówimy o archaizmach...tylko o MK-3 .....układ spokojnie można wymontować i zaślepić ...autko na pewno nie będzie gorzej pomykać ... ;-) |
A tak juz poważnie to ja coś słyszałem ale nie wiem myśle ze niemcy coś dokładniej o tym wiedzą (kwestia ich podejścia do Tuningu), bo angole to odrazu by Turbo zakładali i są bardzo dyrastyczni w swoich poczynaniach a szkopy delikatni i suptelni (co moze dziwne patrząc na Historię.....raczej bym sie spodziewał na odwrót )
PS. taka sugestia z mojej strony, jesli ktoś sie podejmie takiej zmainy to niech najpierw skoczy na hamownie a po całym zabiegu ponownie...........bedzie wszystko jasne.
Swoją drogą widze że faktycznie zrobi nam sie silna grópa posiadaczy silnika Zetec w fieście...............fajnie |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2 Gru 2005, 08:56 Re: recyrkulacja spalin...
|
|
|
Daras84 napisał/a: | hej...
dowiedziałem sie całkiem przez przypadek od jednago z Modów <pozdrawiam> ze ukł recyrkulacji spalin osłabia w jakims tam stopniu silnik.
na ile jest w tym prawdy, praktykował ktos juz to a moze ma wiecej info??
http://img222.imageshack....dscn31356ut.jpg |
Ja już się tego pozbyłem. Narazie obciołem te rurki i zaspawałem ale to tak tymczasowo bo przymierzam się do kolektora rurowego. Nie odczułem tez jakiejś różnicy w osiągach.
Z tego co się orientuję to nie jest to układ "recylkulacji spalin" tylko natleniania spalin w celu lepszego ich dopalenia (ekologia) |
_________________
|
|
|
|
|
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2 Gru 2005, 09:30
|
|
|
Dokladnie tak. To jest "dotlenianie spalin" i odłącza się samoczynnie po nagrzaniu silnika. Ma na celu wspomaganie pracy katalizatora i przedłużenie jego żywotności. Dlatego uważam, że odcięcie tego nie będzie miało żadnego wpływu na osiągi silnika.
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 2 Gru 2005, 09:39
|
|
|
Ja ten układ mam odcięty ( rurki z kolektora wykręcone z atwory zaślepione ) od 3 lat w 1,4 CVH. Nie ma absolutnie żadnej różnicy w mocy czy spalaniu. |
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 14 Gru 2005, 07:02
|
|
|
A mnie tam uczyli inaczej. Recyrkulacja służy głównie do szybszego
nagrzania silnika i dopalenia CO do CO2. Bardziej zrozumiale: W
spalinach znajduje się kilka procent niedotlenionego węgla czyli
czadu CO. Pomiar CO mamy na stacjach diagnostycznych i są
określane w normach EURO 1,2,3,4 itd. Kiedyś nie było czegoś
takiego jak katalizator spalin który dopala CO na CO2 dlatego
w celu obniżenia emisji zaczęto najpierw stosować recyrkulację.
A odnośnie dopalania oparów olejowych to nie obniża to emisji
ani nie podwyższa mocy. Po prostu sprawa praktyczna. Bardziej
wysilone silniki czyli w fiestach już od 1,4 CVH jest stosowabe tzw.
odpowietrzenie skrzyni korbowej. Ponieważ przy dużych mocach
wydziela się dużo oparów olejowych. Jak chcecie zobaczyć jak
opary olejowe wylatują na zewnątrz co się dzieje z nmimi to
odłączcie tą ODMĘ i sprawdźcie jak to wygląda. Po prostu trzeba
gdzieś to puścić bo jest tłuste i brudzące lakier. W dużych mocach
szczególnie turbo stosuje się nawet kilka odparowań oileju i dodatkowe
skraplacze. U mnie w turbo np tak jest. Jest skraplacz z dodatkowym
filterkiem. Częścć opoarów skrapla się jak woda a częśc silnik
zasysa na podciśnieniach (przy doładowaniu nie zasysa bo jest
nadciśnienie) do komory spalania. Proste jak 100m sznurka w kieszeni |
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 14 Gru 2005, 07:34
|
|
|
Gienek układ recylkulacji spalin a układ "dotleniania" spalin to dwie różne sprawy. |
_________________
|
|
|
|
|
RKRman
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 50 Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia
|
Wysłany: 14 Gru 2005, 10:23 układ spalin
|
|
|
CZE
no no ...zaczyna robić sie ciekawie....to że odma to bardzo istotna sprawa dla silnika to większość nawet słabo siedzących w temacie wie.....ale ciekawej argumentacji chętnie "posłucham" ... .....pewno chłopaki co nie co jeszcze napiszą ..
z tego co wiem...często na zachód od naszej granicy koledzy usuwają dodatkowe rureczki .........wiadomo - normy spalania i ekologia nie idą w parze z mocą i osiągami.....co niektórzy usuwają każdy zbędny gram ........do tej pory nikt nie napisał w poście że taki zabieg szkodzi autku.....
POZDRAWIAM ;-)
PS..........miło widzieć jak TUNING zaczyna nabierać rumieńców ...przeróbki estetycznych drobiazgów to jedno , podstawy i zasady działąnia to drugie........... |
_________________ fajnie było ją mieć
|
|
|
|
|
adamuus [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Gru 2005, 10:52
|
|
|
jedno jest pewne. usuniecie go da efekty tylko wtedy gdy usuniemy niesprawny uklad. w przeciwnym razie zbedna robota. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Gru 2005, 15:44
|
|
|
GienekWichura napisał/a: | Proste jak 100m sznurka w kieszeni |
Usunięcie układu przewietrzania silnika czyli odmy i całej spółki może się kończyć:
- pierscienenie na tłokach nie gwarantują pełnego uszczelnienia częśc spalin dostaje się pod tłoki tworząc szkodliwe nadciśnienie które powoduje iż silnik cieknie na misce olejowej i innych uszczelnieniach...
- zawory i uszczelniacze zaworowe też nie są 100% szczelnie i część gazów przedostaje się wyżej pod dekiel klawiatury tworząc szkodliwe nadciśnieneie które powoiduje iż silnik zaczyna cieknąc pod tą pokrywą...
- Na biegu jałowym przepustnica główna jest w zasadzie całkowiecie zamknięta, i silnik nie dostaje powietrza... aby mugł pracować posiłkuje się niewielki ilośiami paliwa oraz powietrzem z ukłądu przewietrzania silnika własnie... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 14 Gru 2005, 15:52
|
|
|
JoeMix napisał/a: | GienekWichura napisał/a: | Proste jak 100m sznurka w kieszeni |
Usunięcie układu przewietrzania silnika czyli odmy i całej spółki może się kończyć:
- pierscienenie na tłokach nie gwarantują pełnego uszczelnienia częśc spalin dostaje się pod tłoki tworząc szkodliwe nadciśnienie które powoduje iż silnik cieknie na misce olejowej i innych uszczelnieniach...
- zawory i uszczelniacze zaworowe też nie są 100% szczelnie i część gazów przedostaje się wyżej pod dekiel klawiatury tworząc szkodliwe nadciśnieneie które powoiduje iż silnik zaczyna cieknąc pod tą pokrywą...
- Na biegu jałowym przepustnica główna jest w zasadzie całkowiecie zamknięta, i silnik nie dostaje powietrza... aby mugł pracować posiłkuje się niewielki ilośiami paliwa oraz powietrzem z ukłądu przewietrzania silnika własnie... |
no ciekawe... a z kąd takowe informacje posiadasz? |
|
|
|
|
RKRman
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 50 Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia
|
Wysłany: 14 Gru 2005, 15:59 hehe zamotanie tematu
|
|
|
JoeMix napisał/a: | GienekWichura napisał/a: | Proste jak 100m sznurka w kieszeni |
Usunięcie układu przewietrzania silnika czyli odmy i całej spółki może się kończyć:...
-... |
JOE ...poczytaj dokładnie ...nikt nie mówi o usunięciu odmy.. być może Gienek troche za mocno odbiegł od właściwego tematu posta...dlatego takie lekkie zamieszanie .. |
_________________ fajnie było ją mieć
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 14 Gru 2005, 16:02
|
|
|
JoeMix napisał/a: | GienekWichura napisał/a: | Proste jak 100m sznurka w kieszeni |
Usunięcie układu przewietrzania silnika czyli odmy i całej spółki może się kończyć:
- pierscienenie na tłokach nie gwarantują pełnego uszczelnienia częśc spalin dostaje się pod tłoki tworząc szkodliwe nadciśnienie które powoduje iż silnik cieknie na misce olejowej i innych uszczelnieniach...
- zawory i uszczelniacze zaworowe też nie są 100% szczelnie i część gazów przedostaje się wyżej pod dekiel klawiatury tworząc szkodliwe nadciśnieneie które powoiduje iż silnik zaczyna cieknąc pod tą pokrywą...
- Na biegu jałowym przepustnica główna jest w zasadzie całkowiecie zamknięta, i silnik nie dostaje powietrza... aby mugł pracować posiłkuje się niewielki ilośiami paliwa oraz powietrzem z ukłądu przewietrzania silnika własnie... |
Z tym że nie dokońca, a co powiesz na temat aut które mają np. 116KM z pojemności 1500cm i nie majhą wogóle odmy na skrzyni korbowej tylko małe gówno z dekla????
A wcale nie ciekną i nic im nie jest a silnik pracuje normalnie na biegu jałowym. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Kwi 2011, 11:14
|
|
|
Odgrzeję kotleta
Odma połączona jest z filtrem powietrza, jakbym zaślepił ten przewód co idzie do filtra to grozi mi to co JoeMix napisał ?? A może zamiast do filtra powietrza pociągnąć ten przewód do jakiegoś dodatkowego odstojnika który bym musiał sobie wykonać ?? |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Kwi 2011, 12:47
|
|
|
Oczywiście, żę możesz. Butelka PET 1,5 po coli . LUb zakup bardziej profesjonalnego . Kontrolowac stan oleju w butelce. w temacie chyba RS Pucio jest jak wykonać odmę na BK Magnolia 2009 |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Kwi 2011, 18:53
|
|
|
Tommur napisał/a: | w temacie chyba RS Pucio jest jak wykonać odmę na BK Magnolia 2009 |
Na dodatek taką która to BK przeszła |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
|