Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
17 Gru 2006, 17:35
recyrkulacja spalin vs zetec
Autor Wiadomość
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 1 Gru 2005, 23:41   recyrkulacja spalin vs zetec

hej...

dowiedziałem sie całkiem przez przypadek od jednago z Modów :) <pozdrawiam> ze ukł recyrkulacji spalin osłabia w jakims tam stopniu silnik.

na ile jest w tym prawdy, praktykował ktos juz to a moze ma wiecej info??
http://img222.imageshack....dscn31356ut.jpg
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 17 Gru 2006, 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Gru 2005, 23:54   

To nie jest tak że ten układ osłabai silnik, i jak go odłaczysz czy sobie coś wymyślisz to będzie mocniejszy - te jednostki mogą być słabsze z natury, a jak wim zabierzesz odpowietrzenie z recyrkulacji to moga nie chceć chodzić... Mk1 z odłaczonym ukłądem przewietrzania silnika (czyli zasysa czyste powietrze a nie domieszki oparów oleju) spala około 1-1,5 litra wiecej ale więcej mocy to nie czuć...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
RKRman 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 50
Dołączył: 06 Cze 2004
Posty: 454
Skąd: z podkarpacia
Wysłany: 2 Gru 2005, 00:46   układ

JoeMix napisał/a:
To nie jest tak że ten układ osłabai silnik, i jak go odłaczysz czy sobie coś wymyślisz to będzie mocniejszy - te jednostki mogą być słabsze z natury, a jak wim zabierzesz odpowietrzenie z recyrkulacji to moga nie chceć chodzić... Mk1 z odłaczonym ukłądem przewietrzania silnika (czyli zasysa czyste powietrze a nie domieszki oparów oleju) spala około 1-1,5 litra wiecej ale więcej mocy to nie czuć...



JOE ...ale my tutaj nie mówimy o archaizmach...tylko o MK-3 :D .....układ spokojnie można wymontować i zaślepić ...autko na pewno nie będzie gorzej pomykać ... ;-)
_________________
fajnie było ją mieć
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 2 Gru 2005, 02:59   

na niemieckich forach zeteckowców juz dawno trafiłem na często powtarzające się rady by usuwac i zaślepiac ukł recyrkulacji....hym jak na razie jeszce nie przejechałem się na radach niemców..ukł tez zamierzam usunąć
PS.dobrze ze ktos zaczął ten wątek..teraz przydały by sie fakty,dowody i konkrety
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 2 Gru 2005, 08:07   Re: układ

piotr-RKRmann napisał/a:



JOE ...ale my tutaj nie mówimy o archaizmach...tylko o MK-3 :D .....układ spokojnie można wymontować i zaślepić ...autko na pewno nie będzie gorzej pomykać ... ;-)


:hahaha: :hahaha:

A tak juz poważnie to ja coś słyszałem ale nie wiem myśle ze niemcy coś dokładniej o tym wiedzą (kwestia ich podejścia do Tuningu), bo angole to odrazu by Turbo zakładali i są bardzo dyrastyczni w swoich poczynaniach :D a szkopy delikatni i suptelni (co moze dziwne patrząc na Historię.....raczej bym sie spodziewał na odwrót :D )

PS. taka sugestia z mojej strony, jesli ktoś sie podejmie takiej zmainy to niech najpierw skoczy na hamownie a po całym zabiegu ponownie...........bedzie wszystko jasne.

Swoją drogą widze że faktycznie zrobi nam sie silna grópa posiadaczy silnika Zetec w fieście...............fajnie :D
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2 Gru 2005, 08:56   Re: recyrkulacja spalin...

Daras84 napisał/a:
hej...

dowiedziałem sie całkiem przez przypadek od jednago z Modów :) <pozdrawiam> ze ukł recyrkulacji spalin osłabia w jakims tam stopniu silnik.

na ile jest w tym prawdy, praktykował ktos juz to a moze ma wiecej info??
http://img222.imageshack....dscn31356ut.jpg


Ja już się tego pozbyłem. Narazie obciołem te rurki i zaspawałem ale to tak tymczasowo bo przymierzam się do kolektora rurowego. Nie odczułem tez jakiejś różnicy w osiągach.
Z tego co się orientuję to nie jest to układ "recylkulacji spalin" tylko natleniania spalin w celu lepszego ich dopalenia (ekologia)
_________________
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2 Gru 2005, 09:30   

Dokladnie tak. To jest "dotlenianie spalin" i odłącza się samoczynnie po nagrzaniu silnika. Ma na celu wspomaganie pracy katalizatora i przedłużenie jego żywotności. Dlatego uważam, że odcięcie tego nie będzie miało żadnego wpływu na osiągi silnika.

Rycho
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 2 Gru 2005, 09:39   

Ja ten układ mam odcięty ( rurki z kolektora wykręcone z atwory zaślepione ) od 3 lat w 1,4 CVH. Nie ma absolutnie żadnej różnicy w mocy czy spalaniu.
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 14 Gru 2005, 07:02   

A mnie tam uczyli inaczej. Recyrkulacja służy głównie do szybszego
nagrzania silnika i dopalenia CO do CO2. Bardziej zrozumiale: W
spalinach znajduje się kilka procent niedotlenionego węgla czyli
czadu CO. Pomiar CO mamy na stacjach diagnostycznych i są
określane w normach EURO 1,2,3,4 itd. Kiedyś nie było czegoś
takiego jak katalizator spalin który dopala CO na CO2 dlatego
w celu obniżenia emisji zaczęto najpierw stosować recyrkulację.

A odnośnie dopalania oparów olejowych to nie obniża to emisji
ani nie podwyższa mocy. Po prostu sprawa praktyczna. Bardziej
wysilone silniki czyli w fiestach już od 1,4 CVH jest stosowabe tzw.
odpowietrzenie skrzyni korbowej. Ponieważ przy dużych mocach
wydziela się dużo oparów olejowych. Jak chcecie zobaczyć jak
opary olejowe wylatują na zewnątrz co się dzieje z nmimi to
odłączcie tą ODMĘ i sprawdźcie jak to wygląda. Po prostu trzeba
gdzieś to puścić bo jest tłuste i brudzące lakier. W dużych mocach
szczególnie turbo stosuje się nawet kilka odparowań oileju i dodatkowe
skraplacze. U mnie w turbo np tak jest. Jest skraplacz z dodatkowym
filterkiem. Częścć opoarów skrapla się jak woda a częśc silnik
zasysa na podciśnieniach (przy doładowaniu nie zasysa bo jest
nadciśnienie) do komory spalania. Proste jak 100m sznurka w kieszeni
 
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 14 Gru 2005, 07:34   

Gienek układ recylkulacji spalin a układ "dotleniania" spalin to dwie różne sprawy.
_________________
 
 
RKRman 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 50
Dołączył: 06 Cze 2004
Posty: 454
Skąd: z podkarpacia
Wysłany: 14 Gru 2005, 10:23   układ spalin

CZE :P


no no ...zaczyna robić sie ciekawie....to że odma to bardzo istotna sprawa dla silnika to większość nawet słabo siedzących w temacie wie.....ale ciekawej argumentacji chętnie "posłucham" ... :-) .....pewno chłopaki co nie co jeszcze napiszą ..

z tego co wiem...często na zachód od naszej granicy koledzy usuwają dodatkowe rureczki .........wiadomo - normy spalania i ekologia nie idą w parze z mocą i osiągami.....co niektórzy usuwają każdy zbędny gram ........do tej pory nikt nie napisał w poście że taki zabieg szkodzi autku.....

POZDRAWIAM ;-)

PS..........miło widzieć jak TUNING zaczyna nabierać rumieńców ...przeróbki estetycznych drobiazgów to jedno , podstawy i zasady działąnia to drugie........... :-)
_________________
fajnie było ją mieć
 
 
 
adamuus
[Usunięty]

Wysłany: 14 Gru 2005, 10:52   

jedno jest pewne. usuniecie go da efekty tylko wtedy gdy usuniemy niesprawny uklad. w przeciwnym razie zbedna robota.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Gru 2005, 15:44   

GienekWichura napisał/a:
Proste jak 100m sznurka w kieszeni
:hahaha:

Usunięcie układu przewietrzania silnika czyli odmy i całej spółki może się kończyć:
- pierscienenie na tłokach nie gwarantują pełnego uszczelnienia częśc spalin dostaje się pod tłoki tworząc szkodliwe nadciśnienie które powoduje iż silnik cieknie na misce olejowej i innych uszczelnieniach...
- zawory i uszczelniacze zaworowe też nie są 100% szczelnie i część gazów przedostaje się wyżej pod dekiel klawiatury tworząc szkodliwe nadciśnieneie które powoiduje iż silnik zaczyna cieknąc pod tą pokrywą...
- Na biegu jałowym przepustnica główna jest w zasadzie całkowiecie zamknięta, i silnik nie dostaje powietrza... aby mugł pracować posiłkuje się niewielki ilośiami paliwa oraz powietrzem z ukłądu przewietrzania silnika własnie...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 14 Gru 2005, 15:52   

JoeMix napisał/a:
GienekWichura napisał/a:
Proste jak 100m sznurka w kieszeni
:hahaha:

Usunięcie układu przewietrzania silnika czyli odmy i całej spółki może się kończyć:
- pierscienenie na tłokach nie gwarantują pełnego uszczelnienia częśc spalin dostaje się pod tłoki tworząc szkodliwe nadciśnienie które powoduje iż silnik cieknie na misce olejowej i innych uszczelnieniach...
- zawory i uszczelniacze zaworowe też nie są 100% szczelnie i część gazów przedostaje się wyżej pod dekiel klawiatury tworząc szkodliwe nadciśnieneie które powoiduje iż silnik zaczyna cieknąc pod tą pokrywą...
- Na biegu jałowym przepustnica główna jest w zasadzie całkowiecie zamknięta, i silnik nie dostaje powietrza... aby mugł pracować posiłkuje się niewielki ilośiami paliwa oraz powietrzem z ukłądu przewietrzania silnika własnie...

no ciekawe... a z kąd takowe informacje posiadasz?
 
 
 
RKRman 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 50
Dołączył: 06 Cze 2004
Posty: 454
Skąd: z podkarpacia
Wysłany: 14 Gru 2005, 15:59   hehe zamotanie tematu

JoeMix napisał/a:
GienekWichura napisał/a:
Proste jak 100m sznurka w kieszeni
:hahaha:

Usunięcie układu przewietrzania silnika czyli odmy i całej spółki może się kończyć:...
-...


JOE ...poczytaj dokładnie ...nikt nie mówi o usunięciu odmy.. być może Gienek troche za mocno odbiegł od właściwego tematu posta...dlatego takie lekkie zamieszanie ..
_________________
fajnie było ją mieć
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 14 Gru 2005, 16:02   

JoeMix napisał/a:
GienekWichura napisał/a:
Proste jak 100m sznurka w kieszeni
:hahaha:

Usunięcie układu przewietrzania silnika czyli odmy i całej spółki może się kończyć:
- pierscienenie na tłokach nie gwarantują pełnego uszczelnienia częśc spalin dostaje się pod tłoki tworząc szkodliwe nadciśnienie które powoduje iż silnik cieknie na misce olejowej i innych uszczelnieniach...
- zawory i uszczelniacze zaworowe też nie są 100% szczelnie i część gazów przedostaje się wyżej pod dekiel klawiatury tworząc szkodliwe nadciśnieneie które powoiduje iż silnik zaczyna cieknąc pod tą pokrywą...
- Na biegu jałowym przepustnica główna jest w zasadzie całkowiecie zamknięta, i silnik nie dostaje powietrza... aby mugł pracować posiłkuje się niewielki ilośiami paliwa oraz powietrzem z ukłądu przewietrzania silnika własnie...


Z tym że nie dokońca, a co powiesz na temat aut które mają np. 116KM z pojemności 1500cm i nie majhą wogóle odmy na skrzyni korbowej tylko małe gówno z dekla????
A wcale nie ciekną i nic im nie jest a silnik pracuje normalnie na biegu jałowym.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Kwi 2011, 11:14   

Odgrzeję kotleta :radocha:

Odma połączona jest z filtrem powietrza, jakbym zaślepił ten przewód co idzie do filtra to grozi mi to co JoeMix napisał ?? A może zamiast do filtra powietrza pociągnąć ten przewód do jakiegoś dodatkowego odstojnika który bym musiał sobie wykonać ??
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Kwi 2011, 12:47   

Oczywiście, żę możesz. Butelka PET 1,5 po coli :) . LUb zakup bardziej profesjonalnego . Kontrolowac stan oleju w butelce. w temacie chyba RS Pucio jest jak wykonać odmę na BK Magnolia 2009 :)
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Kwi 2011, 18:53   

Tommur napisał/a:
w temacie chyba RS Pucio jest jak wykonać odmę na BK Magnolia 2009 :)

Na dodatek taką która to BK przeszła ;-))
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 14 Kwi 2011, 20:09   

Oil catch tank, albo filterek za 20 zł na wylocie odmy.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.