|
Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006, 11:01 |
Silnik : RSTurbo wolne obroty |
Autor |
Wiadomość |
sly [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Lis 2005, 19:18 Silnik : RSTurbo wolne obroty
|
|
|
witam, proszę o pomoc w sprawie tego urządzenia, ponoć to czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Konkretnie to pilnie poszukuję tej części, ale najchętniej z demontażu i w możliwej cenie. Jeśli ma ktoś link na strony gdzie to mogę znaleźć to też proszę. Moja fiesia to 1.6 EFI turbo z czerwca 90r., może ma ktoś taką to również proszę o kontakty. Pooblem konkretnie tyczy się obrotów, wachają się prawie cały czas w granicy 2500- 3500, a na diagnostyce powiedzieli że ten czujnik jest walnięty. Nowy zaś Fordowski to koszt ponad 1000PLN(szok!!!) |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 12 Kwi 2009, 22:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 26 Lis 2005, 21:49
|
|
|
Wit5am,
Ja mam gaka fieste turbo,
nie do końca rozumiem w czym problem, czy nie wkręca ci sie wyżej niż 3500obr??
jesli tak to raczej nie problem czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym, ja przez chwile miałem ze zwykłej 1,6 i wkrecał sie wyżej ale nie dawał paliwa;(,
najlepiej zrób foto i pokaż dokładnie o który ci czujnik chodzi?? Jesli to faktycznie ten to raczej szukaj z Escorta RS turbo bo bedzie łatwiej znaleś,
jak coś to skontaktuj sie z tym urzytkownikiem "rex" z forium on ma silnik z escorta turbo i pewnie ma taki czujnik (używany) jego gg to: 8655834.
Swoją drogą jakie ma to znaczenie jesli jeździsz na LPG?? nie rozumiem??
Pozdro
PS: Pochwal sie swoją RST w dziale Tuningu;) |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
sly [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Lis 2005, 11:21 kto posiada fiestę 1.6 EFI turbo? potrzebna POMOC!
|
|
|
witam, mam fiestkę 1.6 EFI turbo z czerwca 90r. i znany większości problem z obrotami, to znaczy że na "luzie" i podczas wciskania sprzęgła wchodzi na obroty 2000-3500, i tak się wacha, czasami obroty wracają prawie do normy 1100-1500, ale w większości są bardzo wysokie. Byłem z tym na diagnostyce i po podłączeniu stwierzili że to wina czujnika ciśnienia kolektora ssącego (niby prąd do niego dochodzi ale on dokonał żywota), chciałem kupić to ustrojstwo, ale jak sprzedawca powiedział mi cenę to zwariowałemm (1023PLN), pytałem o jakiś tańszy zamiennik, to odpowiedział, że takich nie ma w sprzedarzy. Zalogowałem się więc na forum "fordclubpolska" i poprosiłem tam o pomoc, zaproponowali czyszczenie krokowca i reset kompa, tak też zrobiłem, ale nie pomogło, tylko kiedy po zainstalowaniu krokowca na miejsce odłaczyłem od niego kostkę i uruchomiłem silnik obroty opadły do 900/min(tyle że przygasał), ale dlaczego??przecież chyba nie mogę jeździć z odłączonym krokowcem? i czy wówczas ten czujnik ciśnienia na pewno jest nawalony, skoro obroty są wtedy w normie? więc potrzebuję chyba pożyczyć krokowca od kogoś by sprawdzić czy to napewno jego wina, chyba że macie lepsze pomysły-Pomocy!
dołączam zdięcie tego czujnika:
|
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 27 Lis 2005, 21:05
|
|
|
mam silnik 1.6 EFI. nie jestem pewnien czy ty masz krokowca, bo ja mam elektromagnetyczny zawor zwany zaworem bocznikowym powietrza (ale skoro masz inny komputer to nie jestem pewien). u mnie po odłączeniu tego ustrojstwa silnik gasnie i tu myślę że to normalne jest. skoro obroty ci falują 1100-1500 to wina może byc
a) po stronie kabli i świec
b) po stronie wałka i popychaczy, a właściwie szklanek popychaczy
c) po stronie zdechłego czujnika kolektora ssącego
co do tej ostatniej opcji to tu faktycznie będa obroty mogły szalec 2 granicach ponad 2000. opcja a i b tyczy falowania obrotów.
reset kompa.. ha ha.. dobre
dobrze że nikt nie wpadł na czujnik położenia przepustnicybo dostałąbym zawału
odnośnioe czujnika spytaj rkr-manna (mod giełdy) - zmieniał chyba osprzęt od 1.4i na XR2i zatem może ten czujnik jest ten sam a jemu niepotrzebny |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 28 Lis 2005, 10:59
|
|
|
Witam,
wiec co do krokowego to moze być uwalony ale on odpowiada za wolne obroty w czasie pracy na biegu jałowym lub po wysprzegleniu i zejsciu na obrotów do minimóm.
A to foto co pokazałeś to jest MAPSENSOR i to w dodoatku od żadkiej wersii elektryki w fieście Turbo, 0FAB, czesciej sie spotyka 0FAC, ale to nie ważne akurat , generalnie odpowiada on za zapłon a nie za obroty, i działa tak że dopieto gdy pojawi sie 0barów zaczyna dawać sygnał a przy 0,7 bara odcina zapłon (taki Boost kontrol seryjny), a na biegu jałowym nie daje żadnego sygnału.
z tego co wiem to musisz znaleść taki sam (w RST występował inny jeszcze, żeby toi poprawnie chodziło) bo jak załozysz od 0FAC to doprowadzisz do detonacji silnika!!!!!
Jakby co mam taki ale sie upewnij czy twój jest zepsuty (bo to nie jest tanie nawet jako uzywka) zreszta musze najpierw sprawdzić u siebie czy nie jest mi potrzebny.
ale prawdopodobnie bede mógł go sprzedac.
A czujnik ciśnienia w kolektorze ssącymn to jest wkrecony z prwej strony kolektora (jak potrzysz na niego), i dochodzą tam 2 kabeli juz nie pamietam o jakim kolorze, a kostka jest kwadratowam
Pozdrawiam
dalsze rozmowy jak coś to na PW
[ Dodano: Pon Lis 28, 2005 11:01 am ]
szynszyl napisał/a: |
odnośnioe czujnika spytaj rkr-manna (mod giełdy) - zmieniał chyba osprzęt od 1.4i na XR2i zatem może ten czujnik jest ten sam a jemu niepotrzebny |
od wersi wolnossącej jest inny i na nim silnik wogóle nie bedzie chodził jak sie pokaże doładowanie!! Miałem ten problem jak uturbiałem swoją xr2i |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|