| Przesunięty przez: szynszyl 6 Maj 2006,  15:02
 | Silnik : diesel dymi na czarno | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | picio_18   
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Piotr
 Wiek: 41
 Dołączył: 28 Sie 2004
 Posty: 172
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2005,  11:09   Silnik : diesel dymi na czarno | 
 |  
               | 
 |  
               | Już poruszałem ten temat chyba 2 razy, ale teraz juz mam konkretniejsze informacje! Dla przypomnienia, po odpaleniu autka i osiagnieciu niskich obrotów wcisne gaz do dechy to dymi mi jak cholera albo na czarno albo na niebiesko (sam już nie wiem) no i pluje czarnym świnstwem z rury wydechowej (MECHANIK POWIEDZIAŁ ZE TO TYLKO SADZA) do tego wszystkiego pali mi olej jak smok!!
 Zajechałem wreszcie do mechanika pierwsze co to zmierzył mi ciśnienie spreżenia które wynosi kolejno 12- 11- 13,5- 12 (MECHANIK MÓWI ZE JESZCZE JEST OK) no i stwierdził ze zabierzemy sie najpierw za wymiane uszczelniaczy zaworowych no i tak zrobiliśmy, (USZCZELNIACZE BYŁY FAKTYCZNIE JUŻ KIEPSKIE) po odebraniu samochodu sprawdziłem czy mi dymi na czarno i pluje z wydechu, no i sytuacja sie powturzyła!!!
 Już nie wiem co mam robić cały czas jestem przekonany ze to pierscienie, ale jakie jest wasz zdanie na ten temat? Jeżeli też mechanik mówi ze to jest osad to może katalizator jest wypalony? Ale gdzie by uciekało tyle oleju? Pod samochodem nie mam żadnych plam oleju po silniku nigdzie też nie leci!!
 Dane znamionowe mojego auta to: silnik 1,1 z jednopunktowym wtryskiem, 8 zaworów, rocznik 1995, zalany olejem CASTROL GTX MAGNATEC 10\40 (półsyntetyk)
 Prosze tylko o poważne odpowiedzi a nie GŁUPIE ŻARTY I DOCINKI!!
 |  
				| _________________ MONDEO 2.0 TDCI  115KM GHIA CZARNY
 
 MOJE HOBBY
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 4 Kwi 2009,  22:00, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2005,  11:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | A ile kilometrowe przejechales po wyminie uszczelniaczy...  bo od reki do ci tak nie zniknie... a po drugie czy przypadkiem nie palujesz auta na zimnym silniku...  jesli tak to powiem tylko tyle NIE ROB TEGO      Co do kompresji to ni ewiem ile ma Fiesta 1.1 w ksiazce... ale wg. mnie kompreche masz ok... do tego ja bym zmienil olej na mineralny...   
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | picio_18   
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Piotr
 Wiek: 41
 Dołączył: 28 Sie 2004
 Posty: 172
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2005,  11:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | Od wymiany uszczelniaczy przejechałem 1100km, jeżeli chodzi o katowanie auta na zimnym silniku to raczej nie ja, JA TEGO WOGÓLE NIE ROBIE JEŻDZE "DELIKATNIE", czy wymiana na mineralny coś da? |  
				| _________________ MONDEO 2.0 TDCI  115KM GHIA CZARNY
 
 MOJE HOBBY
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2005,  11:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak wiadomo oleje mineralne maja wlasciwosci uszczelniajace... w przeciwnosci do syntetykow czy pol syntetykow ktore to maja wlasnosci pluczace (wymywajace)... czy pomoze  wg. mnie tak... bo wnioskuje ze masz juz nie maly przebieg w swojej fiescie... albo zanim przejdziesz na mineralny sprawdz ile oleju pali ci na 1000km jesli bedzie to wartosc 100ml to nie masz sie czego przejmowac... a silniki 1.1 slyna z apetytu na olej...   
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TREK [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2005,  16:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | a może uszczelka pod głowicą?? Nie jestem oczywiście znawcą tematu, tylko podpowiadam. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2005,  18:32 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | TREK napisał/a: |  	  | a może uszczelka pod głowicą?? Nie jestem oczywiście znawcą tematu, tylko podpowiadam. | 
 Jesli by uszczelka pod glowica padla to nie mial by tak wysokiej kompresji...
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TREK [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2005,  18:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | no fakt nie pomyślałem o tym. U mnie kompresja była na poziomie 9 do 10 i konieczny był remont. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2005,  20:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | ok, jak dymi na czarno to znaczy sie ze dymi sadzą - jak dymi sadzą to wniosek taki ze ma niewłaściwe spalanie mieszanki albo jest czukiereczek "beznyzna" z rozpuszalnikami lub lakierami zamiast oktanami (zakładając ze filtr pwietrza jest świeży)... |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2005,  20:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | ale ile to jest " dużo " oleju spalanego na 1000 km ? bo o tym nie piszesz ( chyba że mi cuś umkło ) 
 jeżeli spalanie które masz w podpisie jest aktualne to raczej nie jest zbyt bogata mieszanka
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2005,  06:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ale piszesz też że pali Ci dużo oleju. Gdyby nie taka wysoka kompresja, to postawił bym na pierścienie, albo jest tak jak pisze Łokmen. Myśle, myśle i nic innego mi nieprzychodzi do głowy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | picio_18   
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Piotr
 Wiek: 41
 Dołączył: 28 Sie 2004
 Posty: 172
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2005,  09:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli chodzi o filtry to wszystkie były wymienione na nowe: oleju (przy wymianie oleju) powietrza, paliwa! Jeżeli chodzi o tankowane paliwo to leje zawsze na ORLENIE PB95! A co wyślicie o tej kompresji, jak to wygląda w tych silnikach czy wartosci które podałem są OK czy nie?
 Pierwszym krokiem jaki chyba zrobie bedzie faktycznie wymiana oleju na mineralny! Z jednej strony mi troche szkoda bo wg. licznika mam przejechane ok 86tyś. (no chyba ze jest 186 lub 286
  ) ale raczej obstawiam z 86 ponieważ auto przyjechało z "dojczów" tam jeździła nic od nowości jedna i ta sama baba!! |  
				| _________________ MONDEO 2.0 TDCI  115KM GHIA CZARNY
 
 MOJE HOBBY
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2005,  09:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | jeśli dymi na czarno to kompresja nic nie ma tu do rzeczy.... |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | picio_18   
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Piotr
 Wiek: 41
 Dołączył: 28 Sie 2004
 Posty: 172
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2005,  09:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | W opisie mam spalanie paliwa 6,5-7l/100!! A oleju juz wole nie sprawdzac ale z moich obliczeń wychodzi tak po wymianie uszczelniaczy nalałem olej i miałem prawie na max na bagnecie przejechałem już 1100km w miedzyczasie potrochu dolewałem 1l oleju no i wczoraj dolałem reszte (z tej litrowej buteleczki) no i nawet nie mam na bagnecie min!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TO SKANDAL!!! |  
				| _________________ MONDEO 2.0 TDCI  115KM GHIA CZARNY
 
 MOJE HOBBY
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2005,  09:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | jeśli jesteś pewny ze na 100% masz wymienione uszczelniacze na zaworach to pokuś sie wymiane pierścieni na cylindrach.... |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mdcs   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 25 Paź 2004
 Posty: 161
 Skąd: Płock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2005,  11:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja bym zaczął od zbadania składu mieszanki. Podepnij się multimetrem pod sondę lambda i sprawdź współczynnik stechiometryczny. Potem sprawdziłbym MAPsensor (100Hz na biegu jałowym, wzrasta do 180-190Hz przy maksymalnym obciążeniu, np. gwałtownym dodaniu gazu). Odłączenie go powoduje identyczne objawy jak u Ciebie. Autko kopci na ciemnoszaro jak stary diesel. Tylko, że MAPa bez oscyloskopu nie sprawdzisz. Spr. też może błędy w kompie i ich historię. |  
				| _________________ było
 Fiesta 1.1i - 91r
 Fiesta 1.8D ABS - 94r
 Escort 1.8TD 90PS - 96r.
 
 jest
 Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
 140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TREK [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2005,  11:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | mi się wydaje, że to pierścienie, kompresja w sumie jest całkiem ok, ale może winę mają pierścienie olejowe. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | picio_18   
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Piotr
 Wiek: 41
 Dołączył: 28 Sie 2004
 Posty: 172
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2005,  11:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | - "mdcs" wszystko ok ale skąd ja wezme taki sprzet zeby to sprawdzic! Chyba ze do jakiegos specjalisty z tym pojade!! A jak sprawdzic błedy kompa? Jak sie do niego podłaczyc? - "łokmen" własnie cały czas myśle o wymianie pierscienia ale jak to zrobie i dalej bedzie to samo to chyba sie potne bo z tego co mi powiedział mechanik to ok 200zł chce za sama robocizne (nie wliczam w to wszystkich czesci tj. uszczelki pierscienie itd) a przy okazji zaraz można wymienic rozrząd wiec kolejne sianko!!
 
 W nastepnym tygodniu wymienie olej na mineralny i sprawdzimy co i jak chyba ze odradzacie?
 |  
				| _________________ MONDEO 2.0 TDCI  115KM GHIA CZARNY
 
 MOJE HOBBY
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mdcs   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 25 Paź 2004
 Posty: 161
 Skąd: Płock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2005,  12:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | Błędy z kompa sprawdzisz bardzo prostym urządzonkiem zbudowanym z LED i rezystora. Zliczając błyski diody odczytasz w specjalnej tabeli wszystkie błędy. Poszukaj na Forum, było już opisywane. Jeśli masz walnięty MAP to też powinno wyjść. Jak dużo Ci tego oleju pali? Ile na 1000km?
 |  
				| _________________ było
 Fiesta 1.1i - 91r
 Fiesta 1.8D ABS - 94r
 Escort 1.8TD 90PS - 96r.
 
 jest
 Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
 140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | picio_18   
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Piotr
 Wiek: 41
 Dołączył: 28 Sie 2004
 Posty: 172
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2005,  21:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | ponad litr nad 1000km  tak jak pisałem wczesniej! bedze musiał tego poszukac na forum ale to nie dzis bo już ide spać, może jutro   |  
				| _________________ MONDEO 2.0 TDCI  115KM GHIA CZARNY
 
 MOJE HOBBY
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Danio   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 16 Gru 2004
 Posty: 391
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2005,  22:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | no to pali CI tyle co mi...jak sie w zimie przygazuje to normalnie jak z komina za autem  ...no i teraz co drugie tankowanie to jest jeszcze zawsze dolanie literka oleju do silnika...moi kumple mają ubaw zawsze  bo zatankuje a później maska do góry i znowu tankuję  ...ale póki co olej mam tani i jak sie tu dowiedziałem do dupy  zobaczymy po jakichś zabiegach...a jak nie to sie zajeździ silnik...następny za pare setek już można dostać...albo jakby już jakoś szło to jakaś "MISTERNA ROBOTA" się nawinie...uważnie obserwuję ten temat i uczę sie na przyszłość   |  
				| _________________ Dobra Fiesta nie jest zła
   
 
    |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |