[MK3] Silnik nie pracuje na czwartym cylindrze i inne objawy |
Autor |
Wiadomość |
patryk30
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 11:09
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Numery cylindrów są napisane na cewce, pierwszy to ten od rozrządu są w parach 1i4 oraz 2i3 więc jak masz problem z 4, to zamień przewody miejscami z 1 i jak problem nie przeniesie się na pierwszy cylinder to raczej nie zapłon. Zapakuj na auto nowe świece i przewody VN. |
kable sa nowe, swiece rowniez sa nowe, podmieniałem przewody i dalej to samo. jak przedchwila odpalałem zimny silnik i gazowałem po odpaleniu to pięknie sie wkrecala na obroty. dojechałem do garazu 300 m , silnik sie zagrzał ciut i juz jest zamuł... odlaczalem kable dalej i nie widac by pracowała na 4 cyl. jak delikatnie przyloze fajke do swiecy na odpalonym silniku to słychac te pykanie. czyli prąd daje. |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 11:13
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Numery cylindrów są napisane na cewce, pierwszy to ten od rozrządu są w parach 1i4 oraz 2i3 więc jak masz problem z 4, to zamień przewody miejscami z 1 i jak problem nie przeniesie się na pierwszy cylinder to raczej nie zapłon. Zapakuj na auto nowe świece i przewody VN. |
Co z tego ze raz jest iskra?. raz jest a raz nie ma lub jets słaba, dlatego mowie ze wypada zapłon a nie ze nie ma . Zamienisz kable i sie dowiesz, ewentualnie mozesz zrobic aparatem zdiece cewki bo ciezko tam cos zobaczyc. Popekania obudowy |
|
|
|
 |
patryk30
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 11:16
|
|
|
dobra w tygodniu jakos pojade do siebie na warsztat i tam mechanik zobaczy.bo to juz przesada jest. pali jak smok ,kuleje... jazda bezsensu... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 11:18
|
|
|
patryk30, machnij to okopconą świece w pracujący cylinder a w ten uwalony wsadź pacająca i sprawdź luz zaworowy,,,
pablon, mk3 ma na tyle specyficzny układ zapłonowy ze zjawisko wypadania iskry lub jej słabości na jednym garze prawie nie istnieje bo cylindry są połączone w pracy i jak coś dolega to zazwyczaj parze, wyjątkiem jest specyficzne uszkodzenie cewki WN - lub przewodu czy świecy, ale te ponoć nowe... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 11:18
|
|
|
No to sprawdź jeszcze te zawory, choć nie sądzę, żeby były powodem. W tamtym zetecu też było git na zimnym, a później lipa. Na początku myślałem, że sonda, bo miała nadgryzione kable przez jakiegoś futrzastego zwierzaka, ale naprawa tego nic nie dała, wymieniliśmy kable, świece, dalej tak samo. Wymiana cewki załatwiła sprawę, choć wizualnie nie wyglądała źle... |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
 |
patryk30
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 11:20
|
|
|
swiece podmieniałem . do 4 cylindra wkladalem nową swiece a potem starą. i inaczej. te z czwartego wkladalem np do pierwszego ...
[ Dodano: Nie Kwi 17, 2011 11:21 ]
na mopje oko to napewno nie jest problem ze swiecami czy kablami. moze ten zapłon. albo zawory?
pompa paliwa daje dobrze bo az słychac. |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 11:42
|
|
|
JoeMix napisał/a: | patryk30, machnij to okopconą świece w pracujący cylinder a w ten uwalony wsadź pacająca i sprawdź luz zaworowy,,,
pablon, mk3 ma na tyle specyficzny układ zapłonowy ze zjawisko wypadania iskry lub jej słabości na jednym garze prawie nie istnieje bo cylindry są połączone w pracy i jak coś dolega to zazwyczaj parze, wyjątkiem jest specyficzne uszkodzenie cewki WN - lub przewodu czy świecy, ale te ponoć nowe... |
To moja fiesta jest jakas specyficzna, wiedziałem
Pompa paliwa nie ma nic do rzeczy bo to monowtrysk i daje paliwo na 4 gary jednoczesnie:] |
Ostatnio zmieniony przez pablon 17 Kwi 2011, 11:48, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 35 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 11:43
|
|
|
patryk30 napisał/a: | na mopje oko to napewno nie jest problem ze swiecami czy kablami. moze ten zapłon. albo zawory? |
no sciagnij cholera w koncu tę pokrywe zaworów i zobacz co tam sie dzieje!! Czy do Ciebie trzeba siłą?
patryk30 napisał/a: | pompa paliwa daje dobrze bo az słychac. | na słuch to nawet wykwalifikowany diagnosta by pompki nie oceniał ale Tobie oczywiście wolno.
Co ma pompka paliwa do nie palenia na jeden gar przy monowtrysku?
Jęsli tego wszystkiego nauczyli Ce na tym warsztacie, oraz tak samo naprawiają tam auta jak tą fieste to daj lepiej adres, aby ludzie z forum omijali to miejsce z daleka.
Ponadto skoro nie pali na 4 cylindrze to może być wina tego że ciągnie powietrze lewe, tam idzie przewód bodajże do map sensora.
Sprawdz czy to jest szczelne.
Ja jednak jak inni obstawiam zawory! Ale jeśli tyle czasy się jeździło autem w taki stanie, to raczej remont będzie kosztowny. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
patryk30
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 11:50
|
|
|
Przestan sie pultac, pisze na spokojnie o co chodzi, bo juz sie gubie.
Jak znajde gdzies szczelinomierz w garazu to posprawdzam luzy na zaworach.
Zaraz podjade do garazu i zobacze ten przewod. |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 11:52
|
|
|
Ja raczej bym nie sugerował, że to zawory, nie wiem jak bardzo musiałoby być spaprane ich ustawianie, żeby takie akcje się działy, choć jest to chyba najprostsza do sprawdzenia rzecz. Oprócz tego podmień cewkę, czy co tam w końcu jest i już masz pogląd na wszystko. Bo póki co wszyscy piszą, a sam zainteresowany jeszcze nic nie zrobił |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
 |
patryk30
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 12:29
|
|
|
przedchwila bylem w garazu popatrzylem na te przewody i jeden był luźny. wiec dałem opaske i go zacisnałem. ale silnik dalej zamulony.
zaznaczyłem na zdjeciu ktory przewod byl luzny. jak silnik chodzil i go sciagnalem to odrazu dostała wiekszych obrotow...
 |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 35 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 12:39
|
|
|
bardziej mi chodzilo o to zaznaczone na czwerwono
Uploaded with ImageShack.us |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
patryk30
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 12:40
|
|
|
aaa no to ten przewod jest szczelny bo sprawdziłem. |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 35 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 12:43
|
|
|
jeśli jeszcze nie odkryłeś szczelinomierza, to nagrzej fieste ściągnij pokrywę zaworów(ale juz na zgaszonym silniku ) i zobacz czy na tym cylindrze masz jakiś lekki wyczuwalny luz bo jesli nie da się ruszyć tym młoteczkiem tzn ze coś tam spartolone jest i luz jest za mały! |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
patryk30
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 12:45
|
|
|
Okej sprawdze to jutro, i tak łapy mam całe w smarach i sie prują do mnie ze przy niedzieli sie grzebie. ja mysle ze to własnie z zaworami problem. silnik klepiej. nie kreci sie dobrze, a jak sie wkręci to z tłumika wylatuje czarna smoła na ziemie. czyli jakies złe spalanie on ma. |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 35 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 12:45
|
|
|
oczywiscie sprawdzaj gdy na cylindrze zawory bedą zamknięte, sprawdz to podnosząc jedno kolo wrzuć 4 bieg i kręc kołem, w momencie gdy nie bedą sie ruszac zawory na tym cylindrze sprawdz ten luz. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
patryk30
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 12:52
|
|
|
no tak. jak zawor jest zamkniety to musi byc minimalny luz na nim. na wydechu bodajże 0.3 a na ssasycm 0.2 lub na odwrot nie pametam juz.
A moze byc taki motyw ze dzwigienka coagle jest oparta o zawor i mi go nie domyka temu nie chce m pracowac dobrze 4 cyl. i duzo beny wpie*dala? |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 35 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 12:59
|
|
|
patryk30 napisał/a: | A moze byc taki motyw ze dzwigienka coagle jest oparta o zawor i mi go nie domyka temu nie chce m pracował dobrze 4 cyl. i duzo beny wpie*dala? |
to własnie kilka osob stara Ci wytłumaczyć, ale dochodzi do tego taki probllem ze zawór będąc cały czas otwarty mógł sie wypalić i teraz będzi kicha.
Ocenisz to jak je porządnie wyregulujesz. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
patryk30
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 100 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 13:00
|
|
|
no, lepiej zeby nie było lipy bo sie popłacze hehe nie no lipa jak tak.
[ Dodano: Pon Kwi 18, 2011 18:14 ]
Chyba juz rozkminiłem co jest problemem mojego pierdzidełka.
otoz sprawdzałem iskre na kablach. wyciagałem kazdy po kolei od 1 do 4 i wyszło na to ze jest jakas słaba iskra na 2 i 4 cylindrze.
a wiec po kolei.
- sprawdzam pierwszy: iskra bije jak potrzeba czyli dawało po świecy,po głowicy, nawet prąd lekko mnie kopał
-drugi ,juz słabiej iskra tylo tykała jak sciagnałem kabel
-trzeci, iskra tak samo jak i na pierwszym, konia by zabiła
- na czwartym podobnie jak na drugim ,po sciagnieciu fajki na odpalonym silniku trzeba blisko swiecy przylozyc by zaczeła iskra tykac.
dlaczego na 1 i 3 cylindrze iskre daje jak po*ebana a na 2 i 4 jest jakas słabsza? |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19 Kwi 2011, 23:36
|
|
|
Było |
|
|
|
 |
|