Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cfi, gasniecie, hcs, mk3, obroty, silniczek krokowy, vss

[MK3] silnik krokowy -prośba o pomoc w naprawie
Autor Wiadomość
Don4tello 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 47
Skąd: łódzkie
Wysłany: 23 Sie 2011, 10:07   

JoeMix, Ty to jak zawsze na posterunku :-) :piwkowanie: Zaraz te blaszki dognę jak były, a potem zrobię poprawny reset kompa - może to pomoże.
A z tym gaśnięciem, to może przez ten zabrudzony kabelek od CPP było :myśli: Gorzej jak ten problem wróci po dogięciu blaszek, to już nie wiem co gorsze :-P Wtedy mi już chyba tylko mechanik zostaje :bezradny: Ostatnio wymieniłem świece+przewody NGK, mechanik był pewien, że przez to właśnie przygasa, a w nocy pod maską iskry były od tych kabli - no ale to nie to.
 
 
 
Don4tello 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 47
Skąd: łódzkie
Wysłany: 24 Sie 2011, 17:43   

Witam ponownie <8>
Blaszki dogiąłem, skręciłem wszystko i bez zmian. Na forum przeczytałem, że mogłem tą dźwigienkę od CPP nie zaczepić o..."coś" :ups: Popatrzyłem, no i można było tak zaczepić, więc rozkręcam...normalnie to tego się chyba zaczepić nie da, więc pomogłem sobie szprychą :-P
Skręciłem, uruchamiam... Obroty wróciły normalne, uff :)
To teraz mówię reset, 3 minuty na wolnych i ruszam :jupi: Chodzi równo, mówię: "nareszcie w oblokach ...", aż tu po półtorej minuty obroty zaczęły spadać tak, że prawie gasł, ale zaraz się normowały - i tak 4 minuty było (myślę: "to chyba ten reset i komp sobie wszystko teraz optymalizuje :-) ". No to w drogę! :) Wyjeżdżam z bramy, staję by zamknąć - zgasł. No to ch... zrobiłem reset mówię :głowąwmur: Potem jadę i jak był korek, to przyhamowałem, włączam luz i...zgasł :bezradny:
Inne objawy: będąc na "dwójce", wrzuciłem na luz i bez dodawania gazu przejechałem z 500metrów. Albo stoję w miejscu, naciskam i puszczam gaz, a obroty na jakieś 10 sekund nie przestają być wysokie - potem wracają do normalnych. Trochę tak jakby też "pyrkocze" z rury - na lpg tak nie ma.
Poradź coś Joe, lub ktokolwiek inny :kaput: Odkąd mam Fiestkę (2lata), zawsze mi gasł na benzynie i w ostatnim czasie, gdy w końcu ogarnąłem to co byłem w stanie (przewody, świece, CPP, krokowiec, filtr pliwa/powietrza, olej) - nie wyeliminowałem problemu. Może przez to, że 95% czasu jeżdżę na lpg? :fox: 2 lata temu mechanik powiedział, że może dlatego właśnie i żebym zalał sobie za 50 i jeździł tylko na benzynie. Na gazie testowałem i obroty są ok i nie gaśnie - chodzi dobrze. Napiszcie co sądzicie i jak dam radę to będę działał, jak nie to oddam mechaniorowi i opiszę Wam w czym była rzecz.
Pozdro :piwkowanie:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12087
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Sie 2011, 17:54   

A to masz LPG i na LPG nie ma problemu?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Don4tello 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 47
Skąd: łódzkie
Wysłany: 24 Sie 2011, 18:22   

JoeMix napisał/a:
A to masz LPG i na LPG nie ma problemu?

Zgadza się. Może dokładniej powiem - przed czyszczeniem krokowca i zaizolowaniem kebelków od CPP też gasł, a konkretnie od może trzech tygodni. Do tego czasu przez 2 lata nie było problemu na lpg ani z obrotami, ani z gaśnięciem. Dziś testowałem jeżdżąc na lpg i żadnych niespodzianek.
 
 
 
Don4tello 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 47
Skąd: łódzkie
Wysłany: 25 Sie 2011, 17:35   

Na LPG jednak jest to samo... :bezradny: Czyli od około 3 tygodni gaśnie nie tylko na benzynie, ale i na gazie. Dziś na odcinku 3,5km, co krzyżówka/korek to gasł. Jakieś pomysły JoeMix?
Na pewno to nie krokowiec? Z tego co się naczytałem, to właśnie jego wina, ale znów nie mam zamiaru strzelać w ciemno, a silniczek ~80zł <8> Także się póki co wstrzymam z kupnem :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12087
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Sie 2011, 17:42   

Jak silnik będzie dobrze chodził na LPG zdejmij wtyczkę z silniczka, i spróbuj na PB bez silniczka,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Don4tello 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 47
Skąd: łódzkie
Wysłany: 25 Sie 2011, 17:55   

OK, z rana napiszę o efektach :piwkowanie:
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 25 Sie 2011, 19:05   

Don4tello, Twoje objawy pasują do czujnika VSS. Spróbuj go odpiąć i zobacz co się dzieje, ale nie rób wszystkiego na raz, bo później się nie połapiesz.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Don4tello 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 47
Skąd: łódzkie
Wysłany: 26 Sie 2011, 11:39   

Po kolejnym szperaniu na forum, faktycznie to może być ten czujnik - kilku osobom po odłączeniu problem z gaśnięciem zniknął, więc jestem pełen nadziei :ok: Czy na którejś fotce jest ten czujnik?

Jak nie to prosiłbym o zaznaczenie obszaru gdzie go szukać na tej fotce :piwkowanie:
<---
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 26 Sie 2011, 11:42   

na trzeciej, na samej górze po środku.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Don4tello 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 47
Skąd: łódzkie
Wysłany: 26 Sie 2011, 12:48   

Dzięki bidżej :piwkowanie:
Usunąłem całkiem czujnik i tą nakrętkę z "cyckiem" przykręciłem. Odpalam, 5 minut na jałowym bez żadnego wachnięcia obrotów, po czym 2 minuty na ~1200obr./min. (też pracował równo), a więc koniec resetu wyłączam silnik. Włączam i pracuje równo, po czym znów obroty zaczynają spadać i zgasł z 3 razy. Ale...walczył znacznie dzielniej niż z tym czujnikiem, było z 6 krytycznych momentów z rzędu, gdzie już mówię zgasł, ale jednak się nie poddał, z tym czujnikiem to zgasłby max. za drugim razem :)
Pierwsze co odczułem przy braku VSS, to trzymał wyższe obroty przez ~5sek., po czym się normował. W ogóle te styki w tej złączce trójkątnej były pokryte jakimś białym nalotem, może więc to jest przyczyna jeśli to wina czujnika :myśli: Póki co pojeżdżę tak jak jest, jak się nie poprawi to przeczyszczę styki, jak to nie pomoże to kupię nowy czujnik, bo chyba on jest całym problemem.
Tak czy inaczej - będę w kontakcie :-) Pozdrawiam :piwkowanie:
 
 
 
Hans 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Arek
Wiek: 32
Dołączył: 24 Mar 2011
Posty: 51
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 26 Sie 2011, 16:53   

Spróbuj zczytać błędy, później reset porządny i przejedź około 100 km na benzynie. Znam co najmniej 2 przypadki w których komp dopiero się dobrze ustawił po przejechaniu około 100km. Można też spróbować przejechać po dziurach przy dużej prędkości ale szkoda samochodu. Spróbuj jeszcze podmienić od kogoś ccp i krokowy na próbę.
_________________
"Dostałem mandat za niedostosowanie się znaków do mojej prędkości"
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 26 Sie 2011, 16:55   

Cytat:
spróbować przejechać po dziurach przy dużej prędkości
a co by to miało dać? :O

komputer samoadaptuje się po kilkunastu/kilkudziesięciu cyklach pracy (zimny start, osiągnięcie normalnej temperatury pracy, zgaszenie), nie ma znaczenia ilość przejechanych kilometrów.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Hans 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Arek
Wiek: 32
Dołączył: 24 Mar 2011
Posty: 51
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 27 Sie 2011, 13:43   

bidżej napisał/a:
Cytat:
spróbować przejechać po dziurach przy dużej prędkości
a co by to miało dać? :O

komputer samoadaptuje się po kilkunastu/kilkudziesięciu cyklach pracy (zimny start, osiągnięcie normalnej temperatury pracy, zgaszenie), nie ma znaczenia ilość przejechanych kilometrów.

Może i nie ma znaczenia, ale ja mam inną szkołe ty inną, nie będziemy się spierać. Wyraziłem swoje zdanie, a co autor z tym zrobi to jego sprawa. We fiestach komputer juz ma swoje lata i może potrzebować więcej tych cykli pracy. Nie wypisywał bym takich rzeczy gdyby to nie było potwierdzone dwoma podobnymi przypadkami w 2 różnych fiestach.
_________________
"Dostałem mandat za niedostosowanie się znaków do mojej prędkości"
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 27 Sie 2011, 22:33   

pitu pitu. elektronika nie zmienia zdania.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: PYTANIA, UWAGI I POMOC W DZIALE ZLOTY/SPOTY
maerik Zloty / Spoty 1 9 Gru 2006, 22:29
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Prośba o sprawdzenie *VIN*
Gość Hyde-Park 2478 6 Cze 2025, 11:03
wilqu
Brak nowych postów Przyklejony: Pierwsza Pomoc
w Wypadkach na drodze
jaco11 Ubezpieczenia i rejestracja aut 8 20 Cze 2016, 10:52
selena238
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.