
|
[MK3] silnik krokowy -prośba o pomoc w naprawie |
Autor |
Wiadomość |
Don4tello

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 23 Sie 2011, 10:07
|
|
|
JoeMix, Ty to jak zawsze na posterunku Zaraz te blaszki dognę jak były, a potem zrobię poprawny reset kompa - może to pomoże.
A z tym gaśnięciem, to może przez ten zabrudzony kabelek od CPP było Gorzej jak ten problem wróci po dogięciu blaszek, to już nie wiem co gorsze Wtedy mi już chyba tylko mechanik zostaje Ostatnio wymieniłem świece+przewody NGK, mechanik był pewien, że przez to właśnie przygasa, a w nocy pod maską iskry były od tych kabli - no ale to nie to. |
|
|
|
 |
Don4tello

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 24 Sie 2011, 17:43
|
|
|
Witam ponownie
Blaszki dogiąłem, skręciłem wszystko i bez zmian. Na forum przeczytałem, że mogłem tą dźwigienkę od CPP nie zaczepić o..."coś" Popatrzyłem, no i można było tak zaczepić, więc rozkręcam...normalnie to tego się chyba zaczepić nie da, więc pomogłem sobie szprychą
Skręciłem, uruchamiam... Obroty wróciły normalne, uff
To teraz mówię reset, 3 minuty na wolnych i ruszam Chodzi równo, mówię: "nareszcie ...", aż tu po półtorej minuty obroty zaczęły spadać tak, że prawie gasł, ale zaraz się normowały - i tak 4 minuty było (myślę: "to chyba ten reset i komp sobie wszystko teraz optymalizuje ". No to w drogę! Wyjeżdżam z bramy, staję by zamknąć - zgasł. No to ch... zrobiłem reset mówię Potem jadę i jak był korek, to przyhamowałem, włączam luz i...zgasł
Inne objawy: będąc na "dwójce", wrzuciłem na luz i bez dodawania gazu przejechałem z 500metrów. Albo stoję w miejscu, naciskam i puszczam gaz, a obroty na jakieś 10 sekund nie przestają być wysokie - potem wracają do normalnych. Trochę tak jakby też "pyrkocze" z rury - na lpg tak nie ma.
Poradź coś Joe, lub ktokolwiek inny Odkąd mam Fiestkę (2lata), zawsze mi gasł na benzynie i w ostatnim czasie, gdy w końcu ogarnąłem to co byłem w stanie (przewody, świece, CPP, krokowiec, filtr pliwa/powietrza, olej) - nie wyeliminowałem problemu. Może przez to, że 95% czasu jeżdżę na lpg? 2 lata temu mechanik powiedział, że może dlatego właśnie i żebym zalał sobie za 50 i jeździł tylko na benzynie. Na gazie testowałem i obroty są ok i nie gaśnie - chodzi dobrze. Napiszcie co sądzicie i jak dam radę to będę działał, jak nie to oddam mechaniorowi i opiszę Wam w czym była rzecz.
Pozdro |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Sie 2011, 17:54
|
|
|
A to masz LPG i na LPG nie ma problemu? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Don4tello

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 24 Sie 2011, 18:22
|
|
|
JoeMix napisał/a: | A to masz LPG i na LPG nie ma problemu? |
Zgadza się. Może dokładniej powiem - przed czyszczeniem krokowca i zaizolowaniem kebelków od CPP też gasł, a konkretnie od może trzech tygodni. Do tego czasu przez 2 lata nie było problemu na lpg ani z obrotami, ani z gaśnięciem. Dziś testowałem jeżdżąc na lpg i żadnych niespodzianek. |
|
|
|
 |
Don4tello

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 25 Sie 2011, 17:35
|
|
|
Na LPG jednak jest to samo... Czyli od około 3 tygodni gaśnie nie tylko na benzynie, ale i na gazie. Dziś na odcinku 3,5km, co krzyżówka/korek to gasł. Jakieś pomysły JoeMix?
Na pewno to nie krokowiec? Z tego co się naczytałem, to właśnie jego wina, ale znów nie mam zamiaru strzelać w ciemno, a silniczek ~80zł Także się póki co wstrzymam z kupnem |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Sie 2011, 17:42
|
|
|
Jak silnik będzie dobrze chodził na LPG zdejmij wtyczkę z silniczka, i spróbuj na PB bez silniczka,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Don4tello

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 25 Sie 2011, 17:55
|
|
|
OK, z rana napiszę o efektach |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
Don4tello

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 26 Sie 2011, 11:39
|
|
|
Po kolejnym szperaniu na forum, faktycznie to może być ten czujnik - kilku osobom po odłączeniu problem z gaśnięciem zniknął, więc jestem pełen nadziei Czy na którejś fotce jest ten czujnik?
  
Jak nie to prosiłbym o zaznaczenie obszaru gdzie go szukać na tej fotce
<--- |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
Don4tello

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 26 Sie 2011, 12:48
|
|
|
Dzięki bidżej
Usunąłem całkiem czujnik i tą nakrętkę z "cyckiem" przykręciłem. Odpalam, 5 minut na jałowym bez żadnego wachnięcia obrotów, po czym 2 minuty na ~1200obr./min. (też pracował równo), a więc koniec resetu wyłączam silnik. Włączam i pracuje równo, po czym znów obroty zaczynają spadać i zgasł z 3 razy. Ale...walczył znacznie dzielniej niż z tym czujnikiem, było z 6 krytycznych momentów z rzędu, gdzie już mówię zgasł, ale jednak się nie poddał, z tym czujnikiem to zgasłby max. za drugim razem
Pierwsze co odczułem przy braku VSS, to trzymał wyższe obroty przez ~5sek., po czym się normował. W ogóle te styki w tej złączce trójkątnej były pokryte jakimś białym nalotem, może więc to jest przyczyna jeśli to wina czujnika Póki co pojeżdżę tak jak jest, jak się nie poprawi to przeczyszczę styki, jak to nie pomoże to kupię nowy czujnik, bo chyba on jest całym problemem.
Tak czy inaczej - będę w kontakcie Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hans

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Arek
Wiek: 32 Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 51 Skąd: Kamienna Góra
|
Wysłany: 26 Sie 2011, 16:53
|
|
|
Spróbuj zczytać błędy, później reset porządny i przejedź około 100 km na benzynie. Znam co najmniej 2 przypadki w których komp dopiero się dobrze ustawił po przejechaniu około 100km. Można też spróbować przejechać po dziurach przy dużej prędkości ale szkoda samochodu. Spróbuj jeszcze podmienić od kogoś ccp i krokowy na próbę. |
_________________ "Dostałem mandat za niedostosowanie się znaków do mojej prędkości" |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 26 Sie 2011, 16:55
|
|
|
Cytat: | spróbować przejechać po dziurach przy dużej prędkości | a co by to miało dać? :O
komputer samoadaptuje się po kilkunastu/kilkudziesięciu cyklach pracy (zimny start, osiągnięcie normalnej temperatury pracy, zgaszenie), nie ma znaczenia ilość przejechanych kilometrów. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Hans

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Arek
Wiek: 32 Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 51 Skąd: Kamienna Góra
|
Wysłany: 27 Sie 2011, 13:43
|
|
|
bidżej napisał/a: | Cytat: | spróbować przejechać po dziurach przy dużej prędkości | a co by to miało dać? :O
komputer samoadaptuje się po kilkunastu/kilkudziesięciu cyklach pracy (zimny start, osiągnięcie normalnej temperatury pracy, zgaszenie), nie ma znaczenia ilość przejechanych kilometrów. |
Może i nie ma znaczenia, ale ja mam inną szkołe ty inną, nie będziemy się spierać. Wyraziłem swoje zdanie, a co autor z tym zrobi to jego sprawa. We fiestach komputer juz ma swoje lata i może potrzebować więcej tych cykli pracy. Nie wypisywał bym takich rzeczy gdyby to nie było potwierdzone dwoma podobnymi przypadkami w 2 różnych fiestach. |
_________________ "Dostałem mandat za niedostosowanie się znaków do mojej prędkości" |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|