1.0 EcoBoost 125KM - mała elastyczność na niskich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
langolier
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Lis 2014, 11:31 1.0 EcoBoost 125KM - mała elastyczność na niskich obrotach
|
|
|
Cześć
mam autko już 2 tygodnie, pojeździłem trochę po autostradzie, głównie żona do roboty i mam nabite 900km.
Mam wrażenie, że przy niskich obrotach, przy małych prędkościach typu zakręty przy jeździe po osiedlu itp. silnik nie jest zbyt elastyczny, mimo turbiny (i, jak sądzę, Ti-VCT) - mam wrażenie, że przy wychodzeniu z zakrętu bez redukcji biegów cała buda trzęsie się i muszę redukować bieg nawet do 1 by jakoś to "brzmiało" i auto jechało. Prowadzi to do dość intensywnej pracy sprzęgłem i biegami, do której nie jestem przyzwyczajony (na co dzień jeżdżę Focusem 1.6 Ti-VCT).
Jest to moje pierwsze auto benzynowe z turbiną i nie wiem - czy TTTM czy jednak coś jest z nim nie tak ?
Dodatkowa rzecz, która by się przydała, to wskaźnik nie tylko "sugestii wyższego biegu" ale także "niższego biegu". A może jest, tylko go jeszcze nie "zapaliłem ? |
_________________ Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 18 Lis 2014, 11:53
|
|
|
nie przyzwyczailes sie jeszcze do nizszych obrotow roboczych w porownaniu do 1.6 NA - tym sie jezdzi bardziej w stylu diesela - wiec ze sprzeglem i biegami trzeba sie przeprosic |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 21 Lis 2014, 08:52
|
|
|
Niestety prawda jest taka, że na niskich obrotach ten silnik nie ma w ogóle elastyczności.
Niby wszyscy zachwycają się jak on już od dołu ciągnie, a to bzdura jest totalna.
Np. ruszenie z 2 biegu w tym aucie to jest porażka. Dostaje potwornych wibracji i jest totalnie zamulony. W stosunku do Tigry 1.6 żona musiała całkowicie zmienić styl. W Tigrze założenie było takie, że jedynka służy wyłącznie do ruszania. Każda sytuacja taka, że auto się toczy, czy mocno zwolniło przed skrzyżowaniem ale bez zatrzymania to dwójka i po sprawie. Teraz tam gdzie kiedyś wbijała dwójkę w fieście bezwzględnie musi być wbita jedynka. Również jazda ze stałą prędkością na dowolnym biegu w okolicy obrotów na poziomie 1500-1700 powoduje wibracje odczuwalne na kierownicy. Ten silnik jedzie dopiero od około 1800 obrotów wbrew temu ca można wyczytać w gazetach.
No i nie zgodzę się absolutnie z porównaniem do diesla bo właśnie tego dołu tutaj brakuje i jednak trzeba go trzymać w wyższym zakresie obrotów dokładnie przeciwnie jak to ma miejsce w dieslu.
Także kolego langolier, Twoje odczucia są całkowicie poprawne i nic autu nie dolega tylko taka jest charakterystyka tego silnika. Często przy małych prędkościach musisz wbić jedynkę, żeby dało się jechać.
To kwestia przyzwyczajenia. |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
Ostatnio zmieniony przez Parzych 21 Lis 2014, 15:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 21 Lis 2014, 09:26
|
|
|
nie sadze, żeby foki którymi jezdzilem były zupełnie inaczej zestopniowane... tak czy inaczej chwila przyzwyczajenia, wyczucie sprzegla i będzie ok. |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 22 Lis 2014, 23:57
|
|
|
MisiekT napisał/a: | nie sadze, żeby foki którymi jezdzilem były zupełnie inaczej zestopniowane... tak czy inaczej chwila przyzwyczajenia, wyczucie sprzegla i będzie ok. |
A Focusem jeździłeś 100 konnym, czy 125?
Nawet jak 100 konnym, to coś jest inaczej (choćby opony), bo foka jest o 5 km/h szybsza, a 125 ma 6 biegów. |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 23 Lis 2014, 11:59
|
|
|
125 ma szóstkę skrzynie zarówno w focusie jak i w fieście, więc może być inaczej (czy są to takie same skrzynie nie wiem - nie szukałem).
Co do 100 konnych, wygląda na to, że faktycznie tu i tu są raczej te same skrzynie pięciobiegowe.
Z drugiej strony te silniki dostają kopa dzięki turbinie, która aby skutecznie działać potrzebuje trochę obrotów silnika. Na niskich obrotach jest to praktycznie zwykła litrówka. |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 24 Lis 2014, 19:03
|
|
|
wojtekpl napisał/a: | Co do 100 konnych, wygląda na to, że faktycznie tu i tu są raczej te same skrzynie pięciobiegowe.
Z drugiej strony te silniki dostają kopa dzięki turbinie, która aby skutecznie działać potrzebuje trochę obrotów silnika. Na niskich obrotach jest to praktycznie zwykła litrówka. |
Uściślę, że to "trochę obrotów", to wystarczy 1500 obr/min. Przyspieszenie jest liniowe i nie ma żadnego laga. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
qmam
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 31 Maj 2014 Posty: 4 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 24 Lis 2014, 21:14
|
|
|
Zgodzę się z Mars - już przy 1.500 obrotów da się Fieścinę wyciągnąć niezależnie od biegu. Natomiast taka moja mała obserwacja - zwalniając i kiedy ruch posuwa się płynnie, kilka razy już zdarzyło mi się, że po prostu puszczałem gaz na jakimś biegu, obroty spadały do około 1 tysiąca i silnik się nie dławi ale utrzymuje obroty i prędkość - spalanie jakie się pokazuje to około 1,7 do 2,0 l/100 km i auto jedzie - nie wiem czy tak to jest specjalnie zaprogramowane, ale korzystam z tego czasami. Oczywiście żeby z takich obrotów przyspieszyć, trzeba zredukować, ale do 'płynięcia' przydaje się super |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 26 Lis 2014, 08:54
|
|
|
wojtekpl napisał/a: | 125 ma szóstkę skrzynie zarówno w focusie jak i w fieście |
Proszę nie pisz takich bredni. W której fieście jest 6 biegowa skrzynia ???
Chyba, że u Ciebie ?
Mars napisał/a: | Uściślę, że to "trochę obrotów", to wystarczy 1500 obr/min. Przyspieszenie jest liniowe i nie ma żadnego laga. |
Nie zgadzam się z tym, 1500 to za mało chyba, że mam uszkodzone auto
Musi być z 1700-1800 |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
michal77
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 606 Skąd: SWD
|
Wysłany: 26 Lis 2014, 16:54
|
|
|
Wolnossący 1.6 PowerShift – automat też ma 6 biegów. Tyle że, ST jak i PowerShift nie jest 125 KM. |
_________________ Ford Fiesta mk7 sport sea grey |
|
|
|
|
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 26 Lis 2014, 17:33
|
|
|
Kurna, ale głupotę pierdz...., chyba za bardzo zasugerowałem się focusem Dodatkowo zamiast popatrzeć do źródła, zachciało mi się szukać po częściach na znanym portalu aukcyjnym, a tam dla handlarzy focus, fiesta jeden kij. |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
|
|
|
|
langolier
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Gru 2014, 09:00
|
|
|
No cóż, jak się patrzy na charakterystykę silnika 1.0 EcoBoost to nic dziwnego, że wymaga on wachlowania biegami i zaczyna jechać od 1500obr/min. (charakterystyka jest od Focusa ale to pewnie to samo):
|
_________________ Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
|
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 2 Gru 2014, 08:05
|
|
|
Chciałbym zobaczyć wykres zrobiony przez jakiegoś usera bo ten wykres sugerowałby, że auto jedzie już od nawet 1400 co wg. mnie nie jest prawdą.
Zróbcie sobie prosty test. Np. 2 bieg obroty na 1000 i wciśnięcie gazu do podłogi i patrzcie na obrotomierz kiedy zacznie ciągnąć. |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
langolier
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Gru 2014, 08:58
|
|
|
FFDriver napisał/a: | Chciałbym zobaczyć wykres zrobiony przez jakiegoś usera bo ten wykres sugerowałby, że auto jedzie już od nawet 1400 co wg. mnie nie jest prawdą.
Zróbcie sobie prosty test. Np. 2 bieg obroty na 1000 i wciśnięcie gazu do podłogi i patrzcie na obrotomierz kiedy zacznie ciągnąć. |
Dopadnę moją Fiestę jak będzie porządnie rozgrzana i spróbuję
Choć powiem szczerze, że mam wrażenie z tzw. normalnej jazdy, że obrotomierz niechętnie szybuje w górę, raczej szybko wchodzi do gry turbina a może i Ti-VCT ?
Jak jechałem Fiestą po autostradzie to stała prędkość 140km/h wywołuje wychylenie obrotomierza na jedyne ok. 3000obr/min. (takie mam wrażenie). |
_________________ Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2 Gru 2014, 14:39
|
|
|
wykresy trzeba umiec czytac - wcale z niego nie wynika, ze "jedzie" od 1400 obrotow...
a co do testu: gaz w podloge na 1000 obrotow - to tak nie dziala, turbo musi sie napedzic, nie ma cudow
tylko 3tys obrotow przy 140kmh - na pewno? to akurat dosc rozsadna wartosc |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
langolier
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Gru 2014, 14:54
|
|
|
Na pewno stroma charakterystyka oznacza, że wachlowanie biegami jest konieczne w tym zakresie... Prawda ?
Co do 3000obr nie będę się upierać bo nie zapamiętywanie miałem wówczas w głowie. Ale takie mam wrażenie. |
_________________ Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2 Gru 2014, 14:58
|
|
|
wlasnie niekoniecznie prawda - przy normalnej jezdzie nie wciskasz gazu na max (a tak mierzysz sie na hamowni i to widzisz na wykresie) |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
|