Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

1.0 EcoBoost 125KM - mała elastyczność na niskich obrotach
Autor Wiadomość
langolier 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Lis 2014, 11:31   1.0 EcoBoost 125KM - mała elastyczność na niskich obrotach

Cześć
mam autko już 2 tygodnie, pojeździłem trochę po autostradzie, głównie żona do roboty i mam nabite 900km.
Mam wrażenie, że przy niskich obrotach, przy małych prędkościach typu zakręty przy jeździe po osiedlu itp. silnik nie jest zbyt elastyczny, mimo turbiny (i, jak sądzę, Ti-VCT) - mam wrażenie, że przy wychodzeniu z zakrętu bez redukcji biegów cała buda trzęsie się i muszę redukować bieg nawet do 1 by jakoś to "brzmiało" i auto jechało. Prowadzi to do dość intensywnej pracy sprzęgłem i biegami, do której nie jestem przyzwyczajony (na co dzień jeżdżę Focusem 1.6 Ti-VCT).
Jest to moje pierwsze auto benzynowe z turbiną i nie wiem - czy TTTM czy jednak coś jest z nim nie tak ?
Dodatkowa rzecz, która by się przydała, to wskaźnik nie tylko "sugestii wyższego biegu" ale także "niższego biegu". A może jest, tylko go jeszcze nie "zapaliłem ? ;)
_________________
Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 18 Lis 2014, 11:53   

nie przyzwyczailes sie jeszcze do nizszych obrotow roboczych w porownaniu do 1.6 NA - tym sie jezdzi bardziej w stylu diesela - wiec ze sprzeglem i biegami trzeba sie przeprosic
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 21 Lis 2014, 08:52   

Niestety prawda jest taka, że na niskich obrotach ten silnik nie ma w ogóle elastyczności.
Niby wszyscy zachwycają się jak on już od dołu ciągnie, a to bzdura jest totalna.
Np. ruszenie z 2 biegu w tym aucie to jest porażka. Dostaje potwornych wibracji i jest totalnie zamulony. W stosunku do Tigry 1.6 żona musiała całkowicie zmienić styl. W Tigrze założenie było takie, że jedynka służy wyłącznie do ruszania. Każda sytuacja taka, że auto się toczy, czy mocno zwolniło przed skrzyżowaniem ale bez zatrzymania to dwójka i po sprawie. Teraz tam gdzie kiedyś wbijała dwójkę w fieście bezwzględnie musi być wbita jedynka. Również jazda ze stałą prędkością na dowolnym biegu w okolicy obrotów na poziomie 1500-1700 powoduje wibracje odczuwalne na kierownicy. Ten silnik jedzie dopiero od około 1800 obrotów wbrew temu ca można wyczytać w gazetach.
No i nie zgodzę się absolutnie z porównaniem do diesla bo właśnie tego dołu tutaj brakuje i jednak trzeba go trzymać w wyższym zakresie obrotów dokładnie przeciwnie jak to ma miejsce w dieslu.

Także kolego langolier, Twoje odczucia są całkowicie poprawne i nic autu nie dolega tylko taka jest charakterystyka tego silnika. Często przy małych prędkościach musisz wbić jedynkę, żeby dało się jechać.
To kwestia przyzwyczajenia.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
Ostatnio zmieniony przez Parzych 21 Lis 2014, 15:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 21 Lis 2014, 09:26   

nie sadze, żeby foki którymi jezdzilem były zupełnie inaczej zestopniowane... tak czy inaczej chwila przyzwyczajenia, wyczucie sprzegla i będzie ok.
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
wojtekpl 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 161
Skąd: KR
Wysłany: 22 Lis 2014, 23:57   

MisiekT napisał/a:
nie sadze, żeby foki którymi jezdzilem były zupełnie inaczej zestopniowane... tak czy inaczej chwila przyzwyczajenia, wyczucie sprzegla i będzie ok.


A Focusem jeździłeś 100 konnym, czy 125?

Nawet jak 100 konnym, to coś jest inaczej (choćby opony), bo foka jest o 5 km/h szybsza, a 125 ma 6 biegów.
_________________
Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 23 Lis 2014, 00:29   

125
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
wojtekpl 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 161
Skąd: KR
Wysłany: 23 Lis 2014, 11:59   

MisiekT napisał/a:
125


125 ma szóstkę skrzynie zarówno w focusie jak i w fieście, więc może być inaczej (czy są to takie same skrzynie nie wiem - nie szukałem).

Co do 100 konnych, wygląda na to, że faktycznie tu i tu są raczej te same skrzynie pięciobiegowe.

Z drugiej strony te silniki dostają kopa dzięki turbinie, która aby skutecznie działać potrzebuje trochę obrotów silnika. Na niskich obrotach jest to praktycznie zwykła litrówka.
_________________
Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 24 Lis 2014, 19:03   

wojtekpl napisał/a:
Co do 100 konnych, wygląda na to, że faktycznie tu i tu są raczej te same skrzynie pięciobiegowe.

Z drugiej strony te silniki dostają kopa dzięki turbinie, która aby skutecznie działać potrzebuje trochę obrotów silnika. Na niskich obrotach jest to praktycznie zwykła litrówka.


Uściślę, że to "trochę obrotów", to wystarczy 1500 obr/min. Przyspieszenie jest liniowe i nie ma żadnego laga.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
qmam 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 4
Skąd: W-wa
Wysłany: 24 Lis 2014, 21:14   

Zgodzę się z Mars - już przy 1.500 obrotów da się Fieścinę wyciągnąć niezależnie od biegu. Natomiast taka moja mała obserwacja - zwalniając i kiedy ruch posuwa się płynnie, kilka razy już zdarzyło mi się, że po prostu puszczałem gaz na jakimś biegu, obroty spadały do około 1 tysiąca i silnik się nie dławi ale utrzymuje obroty i prędkość - spalanie jakie się pokazuje to około 1,7 do 2,0 l/100 km i auto jedzie - nie wiem czy tak to jest specjalnie zaprogramowane, ale korzystam z tego czasami. Oczywiście żeby z takich obrotów przyspieszyć, trzeba zredukować, ale do 'płynięcia' przydaje się super :)
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 26 Lis 2014, 08:54   

wojtekpl napisał/a:
125 ma szóstkę skrzynie zarówno w focusie jak i w fieście


Proszę nie pisz takich bredni. W której fieście jest 6 biegowa skrzynia ???
Chyba, że u Ciebie ?

Mars napisał/a:
Uściślę, że to "trochę obrotów", to wystarczy 1500 obr/min. Przyspieszenie jest liniowe i nie ma żadnego laga.


Nie zgadzam się z tym, 1500 to za mało chyba, że mam uszkodzone auto :-P
Musi być z 1700-1800
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 26 Lis 2014, 09:48   

FFDriver napisał/a:
W której fieście jest 6 biegowa skrzynia ???

na pewno w ST :fox:
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
michal77 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 606
Skąd: SWD
Wysłany: 26 Lis 2014, 16:54   

Wolnossący 1.6 PowerShift – automat też ma 6 biegów. Tyle że, ST jak i PowerShift nie jest 125 KM.
_________________
Ford Fiesta mk7 sport sea grey
 
 
 
wojtekpl 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 161
Skąd: KR
Wysłany: 26 Lis 2014, 17:33   

Kurna, ale głupotę pierdz...., chyba za bardzo zasugerowałem się focusem :ups: Dodatkowo zamiast popatrzeć do źródła, zachciało mi się szukać po częściach na znanym portalu aukcyjnym, a tam dla handlarzy focus, fiesta jeden kij.
_________________
Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 27 Lis 2014, 07:19   

Panowie wiadomo o co mi chodziło, o zwykłe MK7, a nie ST oraz nie o automat bo o tym była mowa tutaj :-P
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
langolier 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Gru 2014, 09:00   

No cóż, jak się patrzy na charakterystykę silnika 1.0 EcoBoost to nic dziwnego, że wymaga on wachlowania biegami i zaczyna jechać od 1500obr/min. (charakterystyka jest od Focusa ale to pewnie to samo):
_________________
Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 2 Gru 2014, 08:05   

Chciałbym zobaczyć wykres zrobiony przez jakiegoś usera bo ten wykres sugerowałby, że auto jedzie już od nawet 1400 co wg. mnie nie jest prawdą.
Zróbcie sobie prosty test. Np. 2 bieg obroty na 1000 i wciśnięcie gazu do podłogi i patrzcie na obrotomierz kiedy zacznie ciągnąć.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
langolier 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Gru 2014, 08:58   

FFDriver napisał/a:
Chciałbym zobaczyć wykres zrobiony przez jakiegoś usera bo ten wykres sugerowałby, że auto jedzie już od nawet 1400 co wg. mnie nie jest prawdą.
Zróbcie sobie prosty test. Np. 2 bieg obroty na 1000 i wciśnięcie gazu do podłogi i patrzcie na obrotomierz kiedy zacznie ciągnąć.

Dopadnę moją Fiestę jak będzie porządnie rozgrzana i spróbuję <8>

Choć powiem szczerze, że mam wrażenie z tzw. normalnej jazdy, że obrotomierz niechętnie szybuje w górę, raczej szybko wchodzi do gry turbina a może i Ti-VCT ?
Jak jechałem Fiestą po autostradzie to stała prędkość 140km/h wywołuje wychylenie obrotomierza na jedyne ok. 3000obr/min. (takie mam wrażenie).
_________________
Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 2 Gru 2014, 14:39   

wykresy trzeba umiec czytac - wcale z niego nie wynika, ze "jedzie" od 1400 obrotow...
a co do testu: gaz w podloge na 1000 obrotow - to tak nie dziala, turbo musi sie napedzic, nie ma cudow :hahaha:

tylko 3tys obrotow przy 140kmh - na pewno? to akurat dosc rozsadna wartosc
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
langolier 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Gru 2014, 14:54   

Na pewno stroma charakterystyka oznacza, że wachlowanie biegami jest konieczne w tym zakresie... Prawda ?
Co do 3000obr nie będę się upierać bo nie zapamiętywanie miałem wówczas w głowie. Ale takie mam wrażenie.
_________________
Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 2 Gru 2014, 14:58   

wlasnie niekoniecznie prawda - przy normalnej jezdzie nie wciskasz gazu na max (a tak mierzysz sie na hamowni i to widzisz na wykresie)
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK7] 1.0 Ecoboost 125KM Sport
Gość Nasze auta 40 21 Maj 2013, 23:54
Pietrekk
Brak nowych postów [MK7] 1.0 EcoBoost 125KM - filtr powietrza
LefQ Mechanika ogólna 6 13 Sty 2014, 19:18
LefQ
Brak nowych postów Jak odróżnić EcoBoost 100KM od 125KM ?
langolier Mechanika silnika 70 17 Maj 2016, 18:48
Puff
Brak nowych postów [MK7] EcoBoost 1.0 125KM dwa pytania eksploatacyjne
jak wysoko kręcić obroty, użycie gazu przy ruszaniu
langolier Porady eksploatacyjne 1 2 Sie 2017, 09:03
mskgs
Brak nowych postów [MK7] Fiesta 1.0 ecoboost zmiana mapy z 100KM na 125KM
adams502 Tuning mechaniczny 1 29 Sty 2020, 19:11
bocheno


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.