[Ogólny] LPG - lepiej silnik 1.25 czy 1.3 ? |
Autor |
Wiadomość |
bosman
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 49 Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 11 Skąd: Hel-Ełk
|
Wysłany: 19 Mar 2013, 13:45 [Ogólny] LPG - lepiej silnik 1.25 czy 1.3 ?
|
|
|
Witam. Panowie pytanko do znawców tematu lpg. Mam na oku dwie fiesty , jedna z silnikiem 1,25 a druga z 1,3, ceny i roczniki praktycznie te same, wypas ten sam. Pytanie brzmi które auto lepiej kupić i zagazować? Jaka jest różnica miedzy tymi silnikami? Niestety wcześniejszą fieścinę żonka zatarła więc muszę kupić znowu jakieś autko do dojazdów do pracy. |
_________________ Była - Fiestka 1,1 MK3 '95
Była - Fiestka 1,3 MK4 '98 + gasss sekwencja
Jest - Fiestka 1,25 MK6 '06 + gasss sekwencja |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Sie 2013, 10:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bandi.
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 27 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Mar 2013, 16:33
|
|
|
Oba są dobre...1.3 niby lepszy pod gaz (stara konstrukcja itp.) |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 19 Mar 2013, 17:42
|
|
|
bosman napisał/a: | Jaka jest różnica miedzy tymi silnikami? |
technologiczna przepaść
bosman napisał/a: | znawców tematu lpg |
znawcą LPG nie jestem, ale i tak wiem, że taniej zagazujesz 1.3
bosman napisał/a: | autko do dojazdów do pracy |
wystarczy toporne i podobno niezdarte 1.3 |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
bosman
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 49 Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 11 Skąd: Hel-Ełk
|
Wysłany: 19 Mar 2013, 18:00
|
|
|
Piszę oczywiście o modelu MK4 i silnikach w tym modelu. |
_________________ Była - Fiestka 1,1 MK3 '95
Była - Fiestka 1,3 MK4 '98 + gasss sekwencja
Jest - Fiestka 1,25 MK6 '06 + gasss sekwencja |
|
|
|
|
Bandi.
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 27 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Mar 2013, 20:31
|
|
|
zetec 1.25 ogólnie lepszy ale pod gaz to lepiej z silnikiem 1.3 endura kupić |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Bandi.
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 27 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Mar 2013, 20:56
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Z 1,3 ogólnie będzie mniej problemów |
Guzik prawda... |
|
|
|
|
bosman
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 49 Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 11 Skąd: Hel-Ełk
|
Wysłany: 19 Mar 2013, 21:20
|
|
|
Swego czasu miałem mondka z plastikowym kolektorem i wstawioną sekwencję, instalka chodziła bez zarzutu do czasu spalenia się kompa od lpg ale po wymianie śmiga dalej u brata. Myślę ze jak zakupię ten 1,25 i założę sekwencję to będzie chyba śmigać bez problemu jak myślicie. Mam w drugim aucie (dodge caravan) założoną sekwencję STAG-a i od 2008 nie miałem z nią żadnych problemów poza pękniętym przewodem podciśnieniowym od gorącego silnika i w fieście też bym chciał założyć Stag-a z racji ze mam kabelek pod kompa. |
_________________ Była - Fiestka 1,1 MK3 '95
Była - Fiestka 1,3 MK4 '98 + gasss sekwencja
Jest - Fiestka 1,25 MK6 '06 + gasss sekwencja |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 20 Mar 2013, 04:24
|
|
|
Skoro twierdzisz że Bandi. napisał/a: | Oba są dobre...1.3 niby lepszy pod gaz (stara konstrukcja itp.) |
To czemu piszesz że
Bandi. napisał/a: | Marcinowaty napisał/a: | Z 1,3 ogólnie będzie mniej problemów |
Guzik prawda... |
Skoro lepszy to nie = mniej problematyczny |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 20 Mar 2013, 08:05
|
|
|
1,25 to nowsza konstrukcja, mocniejszy, byc moze oszczedniejszy ale z tego co pisza poprzednicy widac dosc awaryjny skoro cie oszczedzaja ze z 1,3 bedzie mniej problemow.
Teksty o tym ze jeden lepszy do gazu drugi gorszy wloz sobie miedzy bajki - to sa teksty z ery kamienia lupanego instalacji gazowych. Zakladajac, ze jestes rozsadnym czlowiekiem i wolisz raz zainwestowac i potem byc zadowolonym - kupisz dobra instalacje sekwencyjna, ktora przy odpowiednim doborze elementow i dobrym montazu bedzie niezawodna w obydwu przypadkach. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Bandi.
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 27 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Mar 2013, 17:47
|
|
|
Parzych napisał/a: | Skoro twierdzisz że Bandi. napisał/a: | Oba są dobre...1.3 niby lepszy pod gaz (stara konstrukcja itp.) |
To czemu piszesz że
Bandi. napisał/a: | Marcinowaty napisał/a: | Z 1,3 ogólnie będzie mniej problemów |
Guzik prawda... |
Skoro lepszy to nie = mniej problematyczny |
Oba silniki są dobre.Ale pod gaz lepszy 1.3 po prostu...Chociaż tak jak pisze osoba wyżej,technologia dzisiaj taka że różnicy to robić nie powinno |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 23 Mar 2013, 12:11
|
|
|
Taka różnica że 1.25 jest szybszy, trochę więcej pali, za to 1.3 czołgowa żeliwna konstrukcja, jak żonka wcześniejsza zatarła to raczej odpowiedź nasuwa sie sama ... 1.3 |
_________________
|
|
|
|
|
83KAFI83
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Artur
Dołączył: 15 Sie 2013 Posty: 6 Skąd: Łabędy Gliwice
|
Wysłany: 16 Sie 2013, 12:45
|
|
|
Witam jestem lekko nowy na forum mam takie pytanie czy do fiesty i nie ukrywam jest to rodzinne auto od nowości u nas w rodzinie dużo kasy kosztowało auto, bo można powiedzieć majątek w latach 90; P i teraz ja mam takie pytanie, jaką instalacja gazowa, bo naczytałem się i widomo każdy ma opinie na ten temat jak nie chce ze to jest gorsze od tamtego proszę o konkretną rade, jaka instalacja będzie ok widomo każde auto czy na PB czy LPG też czasem musi przejść choroby: D
Ford fiesta Mk4 95 rok
1,25 KAT 75 Koni
Wersja Family
Śląsk Gliwice
Na Śląsku i okolic Gliwic gdzie są dobre warsztaty LPG dzięki bardzo |
_________________ jadę fiestynką i mieli się gumy |
|
|
|
|
wojtek_10101
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Wojtek
Wiek: 35 Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 39 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16 Sie 2013, 17:14
|
|
|
Polecam DAVANTI w Bytomiu na ul. Gombrowicza !!! Jestem mega zadowolony z montażu w tym zakładzie |
_________________ Ford Fiesta |
|
|
|
|
83KAFI83
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Artur
Dołączył: 15 Sie 2013 Posty: 6 Skąd: Łabędy Gliwice
|
Wysłany: 17 Sie 2013, 00:39
|
|
|
dzięki kolego namiary już mam teraz czekam na wycenę pozdro i thx |
_________________ jadę fiestynką i mieli się gumy |
|
|
|
|
macieklc
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 3 Skąd: Damnica
|
Wysłany: 1 Wrz 2013, 20:34
|
|
|
Ja myślę lepszy bedzie silnik o większej pojemności |
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
Wysłany: 10 Wrz 2013, 18:38
|
|
|
bosman Ja jezdze 1.25 zero problemów zrobilem od stycznia czy tam lutego ponad 20 000 i nic odpukać nie dzieje się a do 1,3 trzeba mieć stalowy kolektor jesli masz zamiar wstawiać stary rodzaj instalacji a jesli sekwencję to oba silniki są pod to dobre. Z tym że 1,3 jest trochę wolniejszy lecz ma łańcuch więc odpada wymiana rozrządu . Tylko jeśli masz montowac to z butlą pod samochodem bo i tak fiesta ma mały bagażnik to po co go jeszcze zmniejszać .
P.S. Kupie taka własnie butle z ważną homo pod samochód |
_________________ Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej..... |
|
|
|
|
Qnik
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 32 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Wrz 2013, 11:09
|
|
|
Ja mam w swojej fiestce instalację sekwencyjną Lovato smart, butla Stako w kole i narazie mam przejechane ok 2tys. km i (odpukać) zero problemów. |
_________________ Moja mk5 |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 11 Wrz 2013, 12:37
|
|
|
Qnik, ominales najwazniejsze elementy instalacji. Centralki instalacji sekwencyjnch oferuja przewaznie dobry jakosc dzialania. Bardzo wazne sa redutktory i wtryski naktoryhc gazownicy czesto oszczedzaja. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Transporteur
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Damian
Wiek: 35 Dołączył: 14 Paź 2013 Posty: 58 Skąd: Cz-Dz
|
Wysłany: 17 Paź 2013, 08:22
|
|
|
To samo zauważyłem - gdy na forach czy innymi drogami ludzie zaczynają kojarzyć producentów butli czy instalacji, zaczęto coraz częściej je montować i nawet chwalić się tym klientom. Nie wspominając, że zostały poczynione istotne oszczędności na pozostałych częściach |
|
|
|
|
|