Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 21:06
[MK4] Silnik - różnica pomiędzy 1.8D a Endura-De
Autor Wiadomość
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 24 Sty 2006, 22:51   [MK4] Silnik - różnica pomiędzy 1.8D a Endura-De

Czym sie roznia silniki
1,8D a endura-de
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Lut 2010, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 24 Sty 2006, 23:21   

z tego co mi wiadomo to w endurze jest pompa lukasa i egr ale czy cos jeszcze
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 25 Sty 2006, 07:12   

ruskm napisał/a:
egr ale czy cos jeszcze

Eeee EGR i kata to i ja mam w 1.8D 1992r a 1.8 TD Endura DE ma zupelnie inne tloki kolektor dolotowy , wydechowy i chyba kobry oraz wal ale tu na 100% pewien nie jestem...
_________________

 
 
 
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 25 Sty 2006, 07:35   

ale nie chodzi mi o Endure turbo tylko o wolnossaca
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 
 
 
kangurczak
[Usunięty]

Wysłany: 25 Sty 2006, 19:31   

Jesli na silniku mas Endura de to jest to jednostka T. Popatrz do poprzedniego postu gdzie prowadzilismy dyskusje na temat tych silnikow i kolega Fordon wkleil ladne fotki- czy o ten motor (2 fotka) Ci chodzi?
Fordon czy to co wymieniles nie bylo modyfikacjami jednostki Endura di do 1.8 tdci ?
Masz moze gdzies dokladne dane endury? porownamy co pisze fabryka bo ja gdzies pamietam mialem 1.8tdci spisane.
 
 
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 25 Sty 2006, 23:28   

to co to jest turba nie ma a endura-de jest napisane

http://img462.imageshack....obraz0130vv.jpg
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 
 
 
Jimbo
[Usunięty]

Wysłany: 25 Sty 2006, 23:38   

dolaczam sie do pytania... w temacie do ktorego odsylasz jest tylko o endura di a nie ma slowa o de... czy to to samo a jeli tak to gdzie jest moja turbina :-P

[ Dodano: Sro Sty 25, 2006 22:41 ]
p.s.
ruskm strasznie brudny masz ten silnik(zarzygany) - sprawdz uszczelke pod pokrywa glowicy. :-)
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 26 Sty 2006, 06:56   

kangurczak napisał/a:
Fordon czy to co wymieniles nie bylo modyfikacjami jednostki Endura di do 1.8 tdci ?
Masz moze gdzies dokladne dane endury? porownamy co pisze fabryka bo ja gdzies pamietam mialem 1.8tdci spisane.

Chyba jednak z DE na Di oraz z Di na TDCI... bo DE ma mniejsze doladowanie i inna pompe Di ma wg serii 1bar doladowania nominalnego i pompe Bosch chyba "VP44"
Niestety nie mam wszystkiego pozapisywanego mozliwe ze odkopie to na kompie, bo wszystkie informacje zebralem z neta...
Cytat:
to co to jest turba nie ma a endura-de jest napisane

http://img462.imageshack....obraz0130vv.jpg


Cytat:
dolaczam sie do pytania... w temacie do ktorego odsylasz jest tylko o endura di a nie ma slowa o de... czy to to samo a jeli tak to gdzie jest moja turbina

A nie zauwazyliscie ze kapy zaworowe pasuja na mocowania :?: :?: jak bym mial taka moralna potrzebe to zalozyl bym kape od TDDI lub jak kto woli od DI ;)
silniki:
ENDURA D-wolnossacy wyst w modelach Fiesta MK4,Courier, Escort i Escort Courier
ENDURA DE- jednosta doladowana, wyst. w modelach Escort,Escort Courier Mondeo
ENDURA DI- Jednosta doladowana z besposrednim wtryskiem paliwa jednak na pompie a nie na ukl. CommonRail wyst. w modelach Fiesta MK5, Courier,Escort, Mondeo, Focus
Nie wypisywalem wszystkich modeli do danego silnika bo zajelo by to kupe czasu i miejsca...

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
Jimbo
[Usunięty]

Wysłany: 26 Sty 2006, 09:15   

A nie zauwazyliscie ze kapy zaworowe pasuja na mocowania :?: :?: jak bym mial taka moralna potrzebe to zalozyl bym kape od TDDI lub jak kto woli od DI ;)
silniki:
ENDURA D-wolnossacy wyst w modelach Fiesta MK4,Courier, Escort i Escort Courier
ENDURA DE- jednosta doladowana, wyst. w modelach Escort,Escort Courier Mondeo
ENDURA DI- Jednosta doladowana z besposrednim wtryskiem paliwa jednak na pompie a nie na ukl. CommonRail wyst. w modelach Fiesta MK5, Courier,Escort, Mondeo, Focus
Nie wypisywalem wszystkich modeli do danego silnika bo zajelo by to kupe czasu i miejsca...

Pozdrawiam[/quote]

no dobra... po pierwsze primo: jezeli endura de jest doladowana to znaczy ze ma turbine tak? (jesli sie myle to mnie poprawcie, bo dopiero zdobywam wiedze w tym temacie)... wiec gdzie ja mam ta turbine? :-P
po drugie primo: jezeli jest doladowana to ile ma kuców no chyba nie 60
po trzecie primo: jakie jest prawdopodobienstwo ze i u ruskm i u mnie ktos sobie zmienil pokrywe?

mecze ten temat no ale chcialbym miec juz pewnosc i wiedziec na 100 czym jezdze :-)
 
 
kratek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 146
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 26 Sty 2006, 11:39   

Cytat:
Czym sie roznia silniki
1,8D a endura-de
z tego co mi wiadomo to Endura DE ma hydrauliczne popychacze zaworów - a 1.8D ustawiane plytkami - stad roznica. Jest takze roznica w osprzecie ( inna pompa itd...) Pozdrawiam
 
 
 
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 26 Sty 2006, 15:02   

pompa jest Lukasa tak mi mowili

i chyba EGR w 1,8D jest podcisnieniowy
a w endurze sterowany elektronicznie ale ja sie nie znam mowie co mi sie o uszy obilo
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 26 Sty 2006, 16:39   

ruskm napisał/a:
moja byla brana z poczty sugerujesz zeby w poczczie zmieniali pokrywe ?
po co?
dawac turbo...

Ja tak ostatnio do dziury trafialem polalem go calego zeczywiscie sie poci ale nie tak jak tu widac

Ja moge odpowiedziec pytaniem na pytanie... to po co ford zakladal dwa lewe wahacze lub po co zakladal 2 prawe wachacze... to jest Polityka wewnetrzna firmy i tego do konca nie wybadasz... dodam tylko tyle ze co spotkalem silki ENDURA DE w np Mondeo lub Escorcie byly to silniki TD lub TDi...
_________________

 
 
 
kratek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 146
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 26 Sty 2006, 20:24   

Silniki Endura De faktycznie byly montowane w Escortach i mondeo. Escorty mialy zarowno 1.8D jak i Endure ( z roznymi mocami od 60 - do 90 KM ) W mondeo byly tylko 90 konne TD z intercolerem, pompa sterowana komputerem. A to ze na kapie zaworów widnieje napis ENDURA DE oznacza ze popychacze zaworowe mają regulacje hydrauliczną i nie koniecznie musi oznaczac ze jest turbo. Roznice pomiedzy turbo a wolnossącym są dosc duze - inna jest pompa wtryskowa, wydajniejsze są wtryskiwacze, kolektor wydechowy jest inny - bo jest zamontowana turbina :) w wersji z intercolerem jest tez inny dolot - smialo mozna powiedziec ze tylko pojemnosc jest taka sama 1753cm3 reszta moze wydawac sie podobna,ale sądze,ze to nie to samo - przeciez obliczone jest na inne wytrzymałosci. Co do jednego z pytan, ktore widzialem ponizej - male prawdopodobieństwo zeby ktos w niemczech lub holandii bawil sie w zmiane kapy zaworowej - oni dobierają czesci wg. nr VIN - i jesli jest taka kapa zaworowa to widocznie musiala taka byc :D Pozdrawiam
 
 
 
kangurczak
[Usunięty]

Wysłany: 26 Sty 2006, 22:30   

tak tak moj blad di ma T- literowka a tyle zamieszania.
Oczywiscie Fordon ma racje. ja sie mylilem, przepraszam.
 
 
Jimbo
[Usunięty]

Wysłany: 26 Sty 2006, 23:16   

no dobra... zagadka rozwiazana... juz wiemy ze nie mamy co szukac turbiny bo jej poprostu nie mamy :-P
teraz tylko z checia dorwalbym jakas publikacje z ktorej moglbym sie dowiedziec jakie sa konkretnie zmiany/roznice miedzy zwyklym 1.8D a 1.8 endura de.
Wogole to jakas tajemnicza sprawa... niech mnie ktos poprawi jesli bredze.
Mianowicie gdy nabylem moja fieste to zaczalem sie rozgladac za ksiazka obslugi co zeby sie troche o niej dowiedziec bo nie mialem bladego pojecia (zreszta wogole nie mialem pojecia o czym kolwiek i dopiero sie ucze o silnikach itd.). Juz na poczatku moich poszukiwan wyniknal problem - w ksiazce do Mk4 nie ma nic na temat silnika 1.8D!! Wiec w moim parciu do wiedzy podpieram sie ksiazka do Mk3 gdzie owy silnik jest opisany... no dobra, wszystko spoko... tylko ze tam nie ma nic napisane o endura... wiec mam pytanie: od kiedy montowali endure? jesli zaczeli w Mk4 to dlaczego nie ma jej w ksiazce obslugi dla tej wersji ?!

nie wiem czy mi ktos to wytlumaczy, no ale musialem to z siebie wyrzucic bo mi spac nie pozwalalo od pol roku :-P

pzdr.!
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 27 Sty 2006, 06:51   

Cytat:
90 konne TD z intercolerem, pompa sterowana komputerem.

Mowa o TDintercooler czy TDDI :?: :?: bo pierwszy byl sterowany praktycznie w pelni mechanicznie... na tomiast drugi przed kompa... :)
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Sty 2006, 14:51   

:brawo:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MATEUSZ 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Sty 2006, 10:27   

1.8D też ma egr
_________________
Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG
 
 
 
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 30 Sty 2006, 10:28   

ale sterowany podcisnieniowo czy elektronicznie?
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 
 
 
MATEUSZ 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Sty 2006, 11:08   

podciśnieniem z serwa
_________________
Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK3] CPP - czy jest różnica pomiędzy czerwonym a czarnym
Madam Elektryka 3 13 Kwi 2010, 11:51
Parch


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.