Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:06 |
[MK4] Silnik - różnica pomiędzy 1.8D a Endura-De |
Autor |
Wiadomość |
ruskm
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39 Dołączył: 10 Sty 2006 Posty: 53 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 24 Sty 2006, 22:51 [MK4] Silnik - różnica pomiędzy 1.8D a Endura-De
|
|
|
Czym sie roznia silniki
1,8D a endura-de |
_________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Lut 2010, 13:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ruskm
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39 Dołączył: 10 Sty 2006 Posty: 53 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 24 Sty 2006, 23:21
|
|
|
z tego co mi wiadomo to w endurze jest pompa lukasa i egr ale czy cos jeszcze |
_________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 25 Sty 2006, 07:12
|
|
|
ruskm napisał/a: | egr ale czy cos jeszcze |
Eeee EGR i kata to i ja mam w 1.8D 1992r a 1.8 TD Endura DE ma zupelnie inne tloki kolektor dolotowy , wydechowy i chyba kobry oraz wal ale tu na 100% pewien nie jestem... |
_________________
|
|
|
|
|
ruskm
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39 Dołączył: 10 Sty 2006 Posty: 53 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 25 Sty 2006, 07:35
|
|
|
ale nie chodzi mi o Endure turbo tylko o wolnossaca |
_________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat |
|
|
|
|
kangurczak [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sty 2006, 19:31
|
|
|
Jesli na silniku mas Endura de to jest to jednostka T. Popatrz do poprzedniego postu gdzie prowadzilismy dyskusje na temat tych silnikow i kolega Fordon wkleil ladne fotki- czy o ten motor (2 fotka) Ci chodzi?
Fordon czy to co wymieniles nie bylo modyfikacjami jednostki Endura di do 1.8 tdci ?
Masz moze gdzies dokladne dane endury? porownamy co pisze fabryka bo ja gdzies pamietam mialem 1.8tdci spisane. |
|
|
|
|
ruskm
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39 Dołączył: 10 Sty 2006 Posty: 53 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 25 Sty 2006, 23:28
|
|
|
to co to jest turba nie ma a endura-de jest napisane
http://img462.imageshack....obraz0130vv.jpg |
_________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat |
|
|
|
|
Jimbo [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sty 2006, 23:38
|
|
|
dolaczam sie do pytania... w temacie do ktorego odsylasz jest tylko o endura di a nie ma slowa o de... czy to to samo a jeli tak to gdzie jest moja turbina
[ Dodano: Sro Sty 25, 2006 22:41 ]
p.s.
ruskm strasznie brudny masz ten silnik(zarzygany) - sprawdz uszczelke pod pokrywa glowicy. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 26 Sty 2006, 06:56
|
|
|
kangurczak napisał/a: | Fordon czy to co wymieniles nie bylo modyfikacjami jednostki Endura di do 1.8 tdci ?
Masz moze gdzies dokladne dane endury? porownamy co pisze fabryka bo ja gdzies pamietam mialem 1.8tdci spisane. |
Chyba jednak z DE na Di oraz z Di na TDCI... bo DE ma mniejsze doladowanie i inna pompe Di ma wg serii 1bar doladowania nominalnego i pompe Bosch chyba "VP44"
Niestety nie mam wszystkiego pozapisywanego mozliwe ze odkopie to na kompie, bo wszystkie informacje zebralem z neta...
Cytat: | dolaczam sie do pytania... w temacie do ktorego odsylasz jest tylko o endura di a nie ma slowa o de... czy to to samo a jeli tak to gdzie jest moja turbina |
A nie zauwazyliscie ze kapy zaworowe pasuja na mocowania jak bym mial taka moralna potrzebe to zalozyl bym kape od TDDI lub jak kto woli od DI
silniki:
ENDURA D-wolnossacy wyst w modelach Fiesta MK4,Courier, Escort i Escort Courier
ENDURA DE- jednosta doladowana, wyst. w modelach Escort,Escort Courier Mondeo
ENDURA DI- Jednosta doladowana z besposrednim wtryskiem paliwa jednak na pompie a nie na ukl. CommonRail wyst. w modelach Fiesta MK5, Courier,Escort, Mondeo, Focus
Nie wypisywalem wszystkich modeli do danego silnika bo zajelo by to kupe czasu i miejsca...
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
Jimbo [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sty 2006, 09:15
|
|
|
A nie zauwazyliscie ze kapy zaworowe pasuja na mocowania jak bym mial taka moralna potrzebe to zalozyl bym kape od TDDI lub jak kto woli od DI
silniki:
ENDURA D-wolnossacy wyst w modelach Fiesta MK4,Courier, Escort i Escort Courier
ENDURA DE- jednosta doladowana, wyst. w modelach Escort,Escort Courier Mondeo
ENDURA DI- Jednosta doladowana z besposrednim wtryskiem paliwa jednak na pompie a nie na ukl. CommonRail wyst. w modelach Fiesta MK5, Courier,Escort, Mondeo, Focus
Nie wypisywalem wszystkich modeli do danego silnika bo zajelo by to kupe czasu i miejsca...
Pozdrawiam[/quote]
no dobra... po pierwsze primo: jezeli endura de jest doladowana to znaczy ze ma turbine tak? (jesli sie myle to mnie poprawcie, bo dopiero zdobywam wiedze w tym temacie)... wiec gdzie ja mam ta turbine?
po drugie primo: jezeli jest doladowana to ile ma kuców no chyba nie 60
po trzecie primo: jakie jest prawdopodobienstwo ze i u ruskm i u mnie ktos sobie zmienil pokrywe?
mecze ten temat no ale chcialbym miec juz pewnosc i wiedziec na 100 czym jezdze |
|
|
|
|
kratek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 146 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 26 Sty 2006, 11:39
|
|
|
Cytat: | Czym sie roznia silniki
1,8D a endura-de | z tego co mi wiadomo to Endura DE ma hydrauliczne popychacze zaworów - a 1.8D ustawiane plytkami - stad roznica. Jest takze roznica w osprzecie ( inna pompa itd...) Pozdrawiam |
|
|
|
|
ruskm
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39 Dołączył: 10 Sty 2006 Posty: 53 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 26 Sty 2006, 15:02
|
|
|
pompa jest Lukasa tak mi mowili
i chyba EGR w 1,8D jest podcisnieniowy
a w endurze sterowany elektronicznie ale ja sie nie znam mowie co mi sie o uszy obilo |
_________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 26 Sty 2006, 16:39
|
|
|
ruskm napisał/a: | moja byla brana z poczty sugerujesz zeby w poczczie zmieniali pokrywe ?
po co?
dawac turbo...
Ja tak ostatnio do dziury trafialem polalem go calego zeczywiscie sie poci ale nie tak jak tu widac |
Ja moge odpowiedziec pytaniem na pytanie... to po co ford zakladal dwa lewe wahacze lub po co zakladal 2 prawe wachacze... to jest Polityka wewnetrzna firmy i tego do konca nie wybadasz... dodam tylko tyle ze co spotkalem silki ENDURA DE w np Mondeo lub Escorcie byly to silniki TD lub TDi... |
_________________
|
|
|
|
|
kratek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 146 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 26 Sty 2006, 20:24
|
|
|
Silniki Endura De faktycznie byly montowane w Escortach i mondeo. Escorty mialy zarowno 1.8D jak i Endure ( z roznymi mocami od 60 - do 90 KM ) W mondeo byly tylko 90 konne TD z intercolerem, pompa sterowana komputerem. A to ze na kapie zaworów widnieje napis ENDURA DE oznacza ze popychacze zaworowe mają regulacje hydrauliczną i nie koniecznie musi oznaczac ze jest turbo. Roznice pomiedzy turbo a wolnossącym są dosc duze - inna jest pompa wtryskowa, wydajniejsze są wtryskiwacze, kolektor wydechowy jest inny - bo jest zamontowana turbina w wersji z intercolerem jest tez inny dolot - smialo mozna powiedziec ze tylko pojemnosc jest taka sama 1753cm3 reszta moze wydawac sie podobna,ale sądze,ze to nie to samo - przeciez obliczone jest na inne wytrzymałosci. Co do jednego z pytan, ktore widzialem ponizej - male prawdopodobieństwo zeby ktos w niemczech lub holandii bawil sie w zmiane kapy zaworowej - oni dobierają czesci wg. nr VIN - i jesli jest taka kapa zaworowa to widocznie musiala taka byc Pozdrawiam |
|
|
|
|
kangurczak [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sty 2006, 22:30
|
|
|
tak tak moj blad di ma T- literowka a tyle zamieszania.
Oczywiscie Fordon ma racje. ja sie mylilem, przepraszam. |
|
|
|
|
Jimbo [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sty 2006, 23:16
|
|
|
no dobra... zagadka rozwiazana... juz wiemy ze nie mamy co szukac turbiny bo jej poprostu nie mamy
teraz tylko z checia dorwalbym jakas publikacje z ktorej moglbym sie dowiedziec jakie sa konkretnie zmiany/roznice miedzy zwyklym 1.8D a 1.8 endura de.
Wogole to jakas tajemnicza sprawa... niech mnie ktos poprawi jesli bredze.
Mianowicie gdy nabylem moja fieste to zaczalem sie rozgladac za ksiazka obslugi co zeby sie troche o niej dowiedziec bo nie mialem bladego pojecia (zreszta wogole nie mialem pojecia o czym kolwiek i dopiero sie ucze o silnikach itd.). Juz na poczatku moich poszukiwan wyniknal problem - w ksiazce do Mk4 nie ma nic na temat silnika 1.8D!! Wiec w moim parciu do wiedzy podpieram sie ksiazka do Mk3 gdzie owy silnik jest opisany... no dobra, wszystko spoko... tylko ze tam nie ma nic napisane o endura... wiec mam pytanie: od kiedy montowali endure? jesli zaczeli w Mk4 to dlaczego nie ma jej w ksiazce obslugi dla tej wersji ?!
nie wiem czy mi ktos to wytlumaczy, no ale musialem to z siebie wyrzucic bo mi spac nie pozwalalo od pol roku
pzdr.! |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 27 Sty 2006, 06:51
|
|
|
Cytat: | 90 konne TD z intercolerem, pompa sterowana komputerem. |
Mowa o TDintercooler czy TDDI bo pierwszy byl sterowany praktycznie w pelni mechanicznie... na tomiast drugi przed kompa... |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Sty 2006, 14:51
|
|
|
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
MATEUSZ
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 42 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30 Sty 2006, 10:27
|
|
|
1.8D też ma egr |
_________________ Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG |
|
|
|
|
ruskm
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39 Dołączył: 10 Sty 2006 Posty: 53 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 30 Sty 2006, 10:28
|
|
|
ale sterowany podcisnieniowo czy elektronicznie? |
_________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat |
|
|
|
|
MATEUSZ
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 42 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30 Sty 2006, 11:08
|
|
|
podciśnieniem z serwa |
_________________ Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG |
|
|
|
|
|