| Przesunięty przez: RKRman 22 Sie 2006,  11:05
 | Swap , Przekładka 1.1 -> 1.8 Zetec | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Mafios   Junior Admin
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 42
 Dołączył: 28 Cze 2004
 Posty: 2813
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2005,  09:50   Swap , Przekładka 1.1 -> 1.8 Zetec |   
 |  
               | 
 |  
               | wiec powoli zaczynam i moje pierwsze spostrzezenia : 
 jezeli chcecie cos takiego zrobic to nie wystarczy sam silnik i skrzynia cala drzwignia z koncowkami od skrzyni biego jest inna niz w 1.1 wiec trzeba dodatkowo caly drazek dokupic obudowa alletnatora rowniez jest inna ogolnie trzeba budowac auto od samego poczatku bo nic nie pasuje
 
 Na bierzaco bede zdawal relacje
 |  
				| _________________ RS TURBO
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 23 Cze 2006,  18:25, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cinot [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2005,  09:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zaczyna sięchyba najbardziej spektakularny SWAP w mFKP   
 
 Powodzenia i życzę Ci by wszystko się udało
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2005,  10:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyli wychodzi na to ze bezproblemowy jest tylko swap na 1,6 103KM ...... A mówiłem ci ze bedą problemy z mocowoaniem silnika w komorze (ale nie przypuszczałem ze skrzynia jest inna i nie pasi  :yyy: )
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mellow [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2005,  13:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czesc Mafios 
 Ja tez mialem okazje sie z tym bawic ale jakos akurat z dzwigienkami od skrzyni nie mialem problemu - u mnie pasowaly i wszystkie biegi dzialaly normalnie, tylko mocowania skrzyni byly inne - mocniejsze
 
 Co do alternatora to napewno musisz miec orgional z 1.8 bo ma inny rozstaw srub mocujacych i jest przygotowany na pasek wielorowkowy - samego kola niestety nie da sie przelozyc.
 
 Mam nadzieje Mafios ze zabrales sie za swap majac 1.8 w garazu rozebrana na czesci bo inaczej to jeszcze duzo zachodu z takimi tailami jak:
 
 - przespawanie kawalka podluznicy z mocowaniem silnika - 3 lapa
 - uklad chlodzenia - wszystkie weze i chlodnica
 - plaski alternator - calkowicie inny niz w pozostalych fiestach.
 - "podkowa" skrecajaca wahacze od dolu - ma calkowicie inny ksztal zrobiony pod wydech do 1.8
 - dobrze jakbys jeszcze mial pompe paliwowa z 1.8
 - no i cala wiazke z kompem...
 
 Jakbys potrzebowal jakis czesci lub mial problemik to wal smialo - moje namiary znasz.
 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | west   
 
 Model: Ford Fiesta Mk8`19
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Wiek: 39
 Dołączył: 06 Gru 2004
 Posty: 96
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2005,  13:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hm.. Mafios zamienił silniczek z 1.1 na 1.8 ale nie 130 tylko 105 konny.. moim zdaniem chyba lepszym rozwiązaniem byłoby poszukanie silnika 1.6.. tyle samo kucy i mniej roboty.. Ale i tak nie ma co.. każdy SWAP się opłaca   |  
				| _________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
 Mk3, `95 - 1,1 8V
 Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
 Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
 Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
 Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
 Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
 Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mafios   Junior Admin
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 42
 Dołączył: 28 Cze 2004
 Posty: 2813
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2005,  13:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | wszystko mam  wezyki i inne bzdurki :d tylko musze obudowe alternatora gdzies zalatwic bo od mojego 1.8 ucierpialo :( 
 teraz mi powiedzcie co to jest czy to jest jakies wspomaganie do hamulcow ?
 
  |  
				| _________________ RS TURBO
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bash [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2005,  13:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | to sa chyba cisnieniowe korektory sily hamowania |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mellow [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2005,  14:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokladnie korektory lub nawet bardziej rozdzielacze sily hamowania, przy ABS-ie ich nie montowano. Dobrze Mafios ze dorwales cale auto bedziesz mial znacznie prosciej - kilka dni roboty i bedzie Cie porywalo 105 konikow do przodu !! 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2005,  15:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | west napisał/a: |  	  | Hm.. Mafios zamienił silniczek z 1.1 na 1.8 ale nie 130 tylko 105 konny.. moim zdaniem chyba lepszym rozwiązaniem byłoby poszukanie silnika 1.6.. tyle samo kucy i mniej roboty.. Ale i tak nie ma co.. każdy SWAP się opłaca   | 
 Ze roboty  mniej to fakt - ale co do ciągu to jest lepszy 1,8 16V ponieważ ma większy moment obrotowy niż 1,6.....
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mellow [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2005,  16:02 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | west napisał/a: |  	  | Hm.. Mafios zamienił silniczek z 1.1 na 1.8 ale nie 130 tylko 105 konny.. moim zdaniem chyba lepszym rozwiązaniem byłoby poszukanie silnika 1.6.. tyle samo kucy i mniej roboty.. Ale i tak nie ma co.. każdy SWAP się opłaca   | 
 
 West ale wiesz jaka jest roznica miedzy 1.6 8V, a 1.8 obojetnie jaka 105 czy 130... kultura pracy (cichszy, rowniej pracujacy), moc, wkrecanie na obroty - 16V itd...
 
 Moim zdaniej warto wlozyc troche pracy (jesli ma 2 auto to tej pracy jest tylko wiecej o wspawanie mocowania silnika - reszta taka sama) zeby miec silnik spokojnie 10 lat mlodszy technologicznie... bo przeciesz 1.6 8V to rozwiercony silnik 1.4,. ktory stosowano w Escortach z lat... moich narodzin...
 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | west   
 
 Model: Ford Fiesta Mk8`19
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Wiek: 39
 Dołączył: 06 Gru 2004
 Posty: 96
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2005,  16:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Uhum! Chyba ,że tak! Zwracam HONOR i zazdroszczę.. do czasu kiedy u mnie pod maską będzie siedział 2.1 z Mondiego     |  
				| _________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
 Mk3, `95 - 1,1 8V
 Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
 Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
 Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
 Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
 Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
 Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mafios   Junior Admin
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 42
 Dołączył: 28 Cze 2004
 Posty: 2813
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2005,  17:34 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | west napisał/a: |  	  | Uhum! Chyba ,że tak! Zwracam HONOR i zazdroszczę.. do czasu kiedy u mnie pod maską będzie siedział 2.1 z Mondiego     | 
 
 zdrowka zycze ... swap to naprawe nic prostego
 |  
				| _________________ RS TURBO
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | squadak   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 383
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2005,  17:48 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mellow napisał/a: |  	  | ... bo przeciesz 1.6 8V to rozwiercony silnik 1.4,. ktory stosowano w Escortach z lat... moich narodzin... 
 | 
 nie bo to 1.3 o innych wykorbieniach walu
  1.4 to silnik zastosowany dopiero w 86 roku w escorcie mk4 i ma inny ksztalt komory spalania oraz kosztalt i srednice tlokow 
 a to co zaznaczyles na zdjeciach Mafios to sa reduktory cisnienia do kol tylnych
 |  
				| _________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | west   
 
 Model: Ford Fiesta Mk8`19
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Wiek: 39
 Dołączył: 06 Gru 2004
 Posty: 96
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2005,  22:28 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Mafios napisał/a: |  	  |  	  | west napisał/a: |  	  | Uhum! Chyba ,że tak! Zwracam HONOR i zazdroszczę.. do czasu kiedy u mnie pod maską będzie siedział 2.1 z Mondiego     | 
 
 zdrowka zycze ... swap to naprawe nic prostego
 | 
 
 Dla chcącego nic trudnego
  A tak na serio to już kupiłem silnik.. i też będę robił SWAPa.. tyle ,że z 1.1 na 1.3... niom ale zawsze 10 kucy do przodu i silnik zdrowy ( chyba.. taką mam nadzieję ) |  
				| _________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
 Mk3, `95 - 1,1 8V
 Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
 Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
 Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
 Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
 Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
 Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Raffi13   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 27 Lip 2004
 Posty: 69
 Skąd: Ujazd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lip 2005,  13:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | temat cos zamarł. Czyżby Mafios się rozmyślił?? 1,1 mu wystarcza??     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lip 2005,  15:00 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Raffi13 napisał/a: |  	  | temat cos zamarł. Czyżby Mafios się rozmyślił?? 1,1 mu wystarcza??     | 
 brak kasy -brak swapa
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Raffi13   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 27 Lip 2004
 Posty: 69
 Skąd: Ujazd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lip 2005,  22:42 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Łokmen napisał/a: |  	  |  	  | Raffi13 napisał/a: |  	  | temat cos zamarł. Czyżby Mafios się rozmyślił?? 1,1 mu wystarcza??     | 
 brak kasy -brak swapa
   | 
 
 Tyż prowda
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lip 2005,  15:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | co do silnika cvh (1,4 czy 16) to on szedł już w pierwszym przednio napędowym escorcie, czyli początek lat 80-tych. A może i wczesniej ale nie mam dowodu: przykład: escort RST SI.
 Mellow ma racje!!!
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | squadak   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 383
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lip 2005,  22:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | w jednej kwestii masz racje, silniki cvh zostaly wprowadzone w escorcie mk3 czyli 80 rok, ale nie o to mi chodzilo w poprzednim poscie. napisalem tylko ze silnik 1.6 to nie jest rozwiercony 1.4, gdyz 1.4 to jest owszem nadal silnik cvh, ale o troche zmienionej konstrukcji w stosunku do silnikow 1.1, 1.3 i 1.6 takze cvh i na dodatek wprowadzony pozniej(w 86 roku w kolejnej edycji escorta) |  
				| _________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lip 2005,  09:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ok, tak jesli mowa o 1,4 ale z tego co wiem to sam w sobie różni sie wałem korbami i tłokami od 1,6 może jeszcze zawory w stosunku do wersi xr/rs. ale łożyskowanie jest to samo w tym samym miejscu i jesli weżmiśz silnik 1,4 rozwiercisz cylindry i wsadzisz kompletny wał to uzyskasz 1,6. defakto jest to 1,6 tylko o zmniejszonej pojemności. a co do wprowadzenia na rynek to pewnie masz racje i tu sie nie sprzeczam  . choć według mnie sa to takie same silniki, wiec można przyjąć że pochodzą z lat maleńkości MELLOWA   Tak ogulnie to może sie gdzieś myle ale tak chciałem sobie zabrać głos bo pare silnkików CVH rozebrałem i złożyłem:
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |