Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Brak mocy, max prędkość 90km.
Autor Wiadomość
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 308
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24 Gru 2020, 18:08   

A ja miałem kilka kosiarek i ostatnie 1.3 chodziło cichutko, luzy zaworowe ustawiane na wartości fabryczne, olej półsyntetyk, zero spalania

Polecam zmierzyć co było wcześniej, spróbować ustawić na fabryczne wartości i ewentualnie wrócić do poprzednich ustawien
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 166
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Gru 2020, 20:10   

Mam zawory ustawione za pomocą dobrego szczelinomierza wg zaleceń fabrycznych i pracuje cicho, silnik ma krzepę i ciągnie ładnie jak na te symboliczne 60 KM. Na tyle jest cicho, że mało kto wytypował że to 1.3 OHV. Uważam, że nie po to tęgie głowy w fabryce podają te wartości luzów żeby to bagatelizować. Zawsze tak ustawiam i to moja trzecia MK3 z 1.3 pod maską i po każdej takie kalibracji Fiesta odzyskiwała poprawną pracę. Podstawa to zawory. Oczujnikowanie też jest bardzo istotne, z własnego doświadczenia wiem że nic nie dorówna oryginałowi. Potencjometry z niewiadomego źródła pięknie potrafią kłamać... Podmiana na oryginalny potrafi odblokować cały potencjał nawet w blisko 30-to letnim samochodzie.
_________________

Profil Facebook
 
 
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 131
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 24 Gru 2020, 22:42   

FIESTA Moondust napisał/a:
Mam zawory ustawione za pomocą dobrego szczelinomierza wg zaleceń fabrycznych i pracuje cicho, silnik ma krzepę i ciągnie ładnie jak na te symboliczne 60 KM. Na tyle jest cicho, że mało kto wytypował że to 1.3 OHV. Uważam, że nie po to tęgie głowy w fabryce podają te wartości luzów żeby to bagatelizować. Zawsze tak ustawiam i to moja trzecia MK3 z 1.3 pod maską i po każdej takie kalibracji Fiesta odzyskiwała poprawną pracę. Podstawa to zawory. Oczujnikowanie też jest bardzo istotne, z własnego doświadczenia wiem że nic nie dorówna oryginałowi. Potencjometry z niewiadomego źródła pięknie potrafią kłamać... Podmiana na oryginalny potrafi odblokować cały potencjał nawet w blisko 30-to letnim samochodzie.


No dokładnie. Dużo ludzi zapomina, ze 1.3 to silnik komputerowy! Zmiana wartości czujnika, to przestawienie mapy paliwowej, dlatego dzieją się potem jaja.
_________________
Ford Fiesta mk3 1.3 60KM Fun
Ford Fiesta mk3 1.8 16V 130 KM
Ford Mondeo mk1 1.6 16V 90 KM
Ford Transit mk4 2.5D 80 KM
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 161
Skąd: metropolia
Wysłany: 25 Gru 2020, 12:30   

Ogólnie tak podają, co w kolejności sprawdzić przy niskiej mocy silnika:

1. Układ zapłonowy/punkt zapłonu
2. Ciśnienie paliwa
3. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
4. Potencjometr przepustnicy
5. Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
6. Regulacja sondy lambda
7. Zawór regulacji biegu jałowego
8. Komputer sterujący - zasilanie napięciowe/masa

Ale jak się zastanowić. Jeżeli przed czyszczeniem było ok. A po już nie + ta agresywna chemia, zapewne oparta na bazie wodorotlenku sodu. To raczej bym pojechał w tym kierunku. Brak masy, jakiś nalot po tej chemii się wytrącił. Szczególnie w złączu/kostka pin miedziany. Te hermetyczne złącza są kiepskiej jakości, szczególnie w tak starym samochodzie. Może coś się urwało, lub przerwał się kabel w wiązce. Miedź utleniona, łatwo ją uszkodzić nawet przy wyjmowaniu kostki/złącza itp. Ale teraz to nie pora na grzebanie w kablach, jak się nie ma ogrzewanego pomieszczenia/warsztatu. Kable sztywne, kostki/obudowy łamliwe itp.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 10:38
TOMASSS
Brak nowych postów Brak kompresji w 1.4 90KM
stanley1784 Mechanika ogólna 5 17 Wrz 2016, 19:49
stanley1784
Brak nowych postów [MK3] Max obroty po zapaleniu, brak wspomagania hamulców
fish26 Mechanika 5 4 Sie 2010, 22:06
GrzesiekN
Brak nowych postów [MK6] 1.4 TDCi - brak mocy - brak pomysłu
adamwwa Silniki diesla 2 11 Gru 2011, 13:02
adamwwa
Brak nowych postów Brak mocy
Gość Mechanika 11 27 Cze 2008, 22:50
tomcio1600


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.