Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Nieustannie włączony wentylator chłodnicy przy klimatyzacji
Autor Wiadomość
andrzej.fra 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 20 Paź 2020
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Lis 2020, 16:34   Nieustannie włączony wentylator chłodnicy przy klimatyzacji

Dzień dobry!

Po serwisie klimatyzacji zauważyłem, że gdy jest ona włączona to wentylator chłodnicy pracuje na pełnych obrotach. Wyłączenie klimatyzacji powoduje wyłączenie wentylatora chłodnicy.
Wentylator jest włączony cały czas, i po jeździe 20km (30 minut) silnika można normalnie dotknąć i nie jest to parzące, bym powiedział że ciepło jest delikatne. Co ciekawe gdy odkręci się ogrzewanie to gorące powietrze leci, także silnik jakby się rozgrzał.
Gdy tę samą trasę zrobiłem ale klimatyzacji nie włączyłem, wentylator nie załączył się, a silnik nagrzał się do normalnej temperatury (ciepły, ale nie parzy mocno).
Pan z warsztatu powiedział mi że "ten typ tak ma, jeździć, obserwować". Jakie macie zdanie na ten temat? Będę wdzięczny za odpowiedzi :)

Ford Fiesta MK7, 2010, 1.25 60KM
 
 
wojtekpl 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 161
Skąd: KR
Wysłany: 6 Lis 2020, 17:58   

Pan z warsztatu niestety ma rację.
_________________
Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lis 2020, 22:25   

Jeśli klimatyzacja manualna to tak może być,,, jak klima jest auto to jednak co chwile wentylator powinien się wyłączać na chwilę,,, albo odwrotnie, co chwile się włączać na chwile,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
andrzej.fra 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 20 Paź 2020
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Lis 2020, 22:53   

Serdecznie dziękuję za odpowiedzi :jupi:
 
 
PrzemKo80 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 124
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11 Lis 2020, 20:09   

andrzej.fra napisał/a:
Serdecznie dziękuję za odpowiedzi :jupi:


ZAWSZE przy włączonej klimie wentylator będzie chodził jak odkurzacz bo ma niestety jeden bieg. U mnie już raz wymieniany na gwarancji.
 
 
andrzej.fra 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 20 Paź 2020
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Lis 2020, 17:28   

Zauważyłem także, że samochód mi strasznie dużo pali gdy mam tę klimatyzację włączoną. Przejechane mam 160km a już spalona ćwiartka baku, gdy normalnie bez klimy wskazówka wtedy dopiero zaczynała się ruszać z pozycji "full".

W internecie przeczytałem, że klimatyzacja powinna być włączona non stop ponieważ wtedy jest smarowana (nie wiem co dokładnie jest smarowane, ale tak było napisane na tej stronie) i jeśli jest nieużywana (=nie smarowana) to szybko dochodzi do jej uszkodzenia.

Czy ktoś mógłby mi potwierdzić lub zanegować to stwierdzenie, że nieużywana klimatyzacja szybciej się zużywa (wymaga wkładu pieniężnego i wizyty w warsztacie)? Będę wdzięczny - i mój portfel również... :9:
 
 
PrzemKo80 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 124
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12 Lis 2020, 17:47   

andrzej.fra napisał/a:
Zauważyłem także, że samochód mi strasznie dużo pali gdy mam tę klimatyzację włączoną. Przejechane mam 160km a już spalona ćwiartka baku, gdy normalnie bez klimy wskazówka wtedy dopiero zaczynała się ruszać z pozycji "full".

W internecie przeczytałem, że klimatyzacja powinna być włączona non stop ponieważ wtedy jest smarowana (nie wiem co dokładnie jest smarowane, ale tak było napisane na tej stronie) i jeśli jest nieużywana (=nie smarowana) to szybko dochodzi do jej uszkodzenia.

Czy ktoś mógłby mi potwierdzić lub zanegować to stwierdzenie, że nieużywana klimatyzacja szybciej się zużywa (wymaga wkładu pieniężnego i wizyty w warsztacie)? Będę wdzięczny - i mój portfel również... :9:


W Twoim przypadku nic oczywiście nie ujmując ale słaby silnik 60 km plus klima robi swoje. Jest ona pewnie obciążeniem dla silnika dlatego spalanie wyższe.
Ja jeżdżę cały rok i tak powinno się robić ale wiadomo że nie każdy to robi.
Smar jest elementem czynnika stąd sprężarka powinna chodzić na okrągło.
Powinna bo znam tez takich co jeżdżą sporadycznie na klimie. I chodzi.
Zależy od szczęścia :rotfl:
 
 
andrzej.fra 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 20 Paź 2020
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Lis 2020, 17:52   

Okej, dziękuję za odpowiedź :hihihi:
 
 
DonieBrasco 

Model: Ford Fiesta Mk7`17
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2020
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Lis 2020, 12:09   

Na wskazanie poziomu paliwa w zegarach nie za bardzo zwracaj uwagę, bo te pokazują różnie w tym modelu. Ja np. miałem już wymieniany pływak w ramach gwarancji, a i tak mam wrażenie, że nie jest zbyt dokładne. Spalanie, możesz sobie policzyć "po kilometrach" i wtedy zobaczysz realne spalanie, tym bardziej, że przy obecnych temperaturach, nawet przy włączonej klimie, nie obciąża ona tak silnika jak w lecie.
 
 
andrzej.fra 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 20 Paź 2020
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Lis 2020, 15:52   

DonieBrasco napisał/a:
Na wskazanie poziomu paliwa w zegarach nie za bardzo zwracaj uwagę, bo te pokazują różnie w tym modelu. Ja np. miałem już wymieniany pływak w ramach gwarancji, a i tak mam wrażenie, że nie jest zbyt dokładne. Spalanie, możesz sobie policzyć "po kilometrach" i wtedy zobaczysz realne spalanie, tym bardziej, że przy obecnych temperaturach, nawet przy włączonej klimie, nie obciąża ona tak silnika jak w lecie.


Oooooo dziękuję za informację! :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK4] Jeden wentylator przy klimatyzacji ?
ramses123 Mechanika 4 10 Kwi 2009, 20:15
Puff
Brak nowych postów [MK4] Wentylator przy chłodnicy.
Pyra20 Mechanika 4 15 Lis 2009, 00:24
Pyra20
Brak nowych postów wentylator chłodnicy
grzechu Elektryka 4 22 Lut 2005, 22:27
Gość
Brak nowych postów Wentylator na chłodnicy
KUI3A Elektryka 13 29 Kwi 2005, 14:55
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.