Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: dmuchawa, elektrozawor, faq, klimatyzacja, mk4, mk5, nagrzewnica, nawiew, ogrzewanie, wentylacja

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 23:03
OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
Autor Wiadomość
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 337
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Lis 2018, 08:14   

Co to "pacz" ? chyba patrz*.
 
 
maciupek 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maciek
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Maj 2020, 12:03   

Właśnie zmieniłem panel sterowania, nie był w pełni sprawny, ale nadal wali do wnętrza gorące powietrze, więc po przeczytaniu powyższych wpisów obstawiam elektrozawór, tylko nie wiem jak się do niego dobrać w najprostszy sposób. Z góry dziękuję.
_________________
Maciek
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 337
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Maj 2020, 12:14   

Jest w centralnym punkcie na podszybiu. Odłącz akku, zdemontuj płytę grodziową, by łatwiej się do niego dostać. Zmieniałem dwa razy i też musiałem spuścić płyn z chłodnicy - nie pamiętam w tej chwili, który przewód zdemontowałem. 4 opaski trzymają rury na króćcach, nie pomyl ich miejsc, wtyczkę wypnij i gotowe. Gdzieś mam fotkę to wrzucę, jak ją znajdę.
Z panelem też walczyłem, najczęściej pada MOSFET /kosztuje 5 zeta,/ ale okazało się, że był OK.
Ostatnio zmieniony przez damianisko5 22 Maj 2020, 17:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maciupek 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maciek
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Maj 2020, 16:54   

Dzięki. Panel okazało się, nie wysterowywał obiegu wewnętrznego, ponadto padło gniazdo zapalniczki, od nie używania. Jutro stoczę nierówną walkę z zabytkiem małżonki. :) :)
_________________
Maciek
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 337
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Maj 2020, 19:08   

Powodzenia, daj znać po wszystkim, jak poszło.
 
 
maciupek 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maciek
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Maj 2020, 14:20   

Pierwszy etap zakończony. Sukces 50%. Znalazłem :brawo: elektrozawór (ciężko było go nie znaleźć :V: ). Zdjąłem, rozebrałem, wyczyściłem gniazdo cewki, sprawdziłem napięcie na wtyczce. Napięcie zmienia się na wtyczce, złożyłem i sukces, nic nie cieknie :9: WOW! Efekt połowiczny, teraz tylko zimne leci do kabiny <8> . Więc na mój nos, zawór do wymiany, bo najpewniej cewka nie działa prawidłowo, a że zasyfiona była, więc przypuszczam, że to jej wina. Jeszcze raz dzięki za pomoc :ok: . :ok:
_________________
Maciek
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 337
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Maj 2020, 15:37   

Nie ma za co, powodzenia w działaniach do końcowego sukcesu.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11578
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Maj 2020, 21:59   

maciupek napisał/a:
Napięcie zmienia się na wtyczce
Nie wiem co miałeś na myśli, ale ono ma się nie zmieniać, ma być albo ma go nie być,,, wartości typu 4v 9v 7v to znak że rozwalone jest sterowanie,,, ja ustawisz na zimne to ma być napięcie jak na full grzanie to ma go nie być, po środku to tak pól na pół,,,
maciupek napisał/a:
Efekt połowiczny, teraz tylko zimne leci do kabiny
odłącz go od prądu - jak zacznie lecieć ciepłe to zawór sprawny, tylko sterowanie uwalone,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
maciupek 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maciek
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Maj 2020, 07:59   

W sobotę wymieniłem cały sterownik, wczoraj wymieniłem elektrozawór. Na wtyczce na wymienionym sterowniku stale 6,48 V, na starym 1,38 V - brak reakcji na zmianę położenia sterowania. Dziś powietrze na nadmuch ciepłe (nie wrzątek, jak wcześniej). I w tym momencie zgłupiałem, ponownie proszę o poradę.
_________________
Maciek
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 33
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5704
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Maj 2020, 17:36   

A ten zawór to masz z Allegro za 50zł czy z serwisu? Bo to jedna z tych części, które warto brać u Forda albo w zamienniku wysokiej klasy. Tanie zawory (dwucyfrowe kwoty) to szajs, który często nie działa już po wyjęciu z pudełka, a króćce kruszą się tam jak stara bułka...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11578
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Maj 2020, 21:50   

Jak pisałem tam nie ma pół napięć,,, jak jest 12V to zwór jest zamknięty i leci zimne powietrze w kabinie, jak zdejmiesz wtyczkę, to zawór jest otwarty i leci full gorące (to dlatego aby w sytuacji awaryjnej łatwo było włączyć pełne grzanie),,,

Więc jak na zdjętym przewodzie masz grzanie i jak dasz 12V z akumulatora cyknie i masz zimne, to możesz uznać ze zawór jest sprawny,,, na zaworze powinna być dioda gasząca tak że jest znaczenie do której końcówki jest plus a do której minus - poczytaj co to dioda gasząca na przekaźniku czy cewce to zagłębisz temat i dowiesz się czemu zawór bez takiej diody w 20s potrafi rozwalić sterownik,,,

Jak do wtyczki podłączysz żarówkę taką 21W od kierunkowskazu, to jak ustawisz zimne to ma świecić jasnym ciągłym światłem,,, jak ustawisz gorące to ma nie świecić, jak ustawisz na środku to ma mrugać,,, w zależności od położenie czas świecenia i nie świecenia zmienia się,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 21 Lip 2020, 12:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maciupek 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maciek
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Cze 2020, 10:42   

Witam Przepraszam, że się nie odzywałem, ale nie byłem dostępny. Napięcie wtyczki sprawdzałem multimetrem, jest stałe, jak pisałem wcześniej. Sprawdzę jeszcze działanie zaworu na krótko z aku.
_________________
Maciek
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11578
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Cze 2020, 23:29   

maciupek napisał/a:
Napięcie wtyczki sprawdzałem multimetrem, jest stałe, jak pisałem wcześniej.

maciupek napisał/a:
Na wtyczce na wymienionym sterowniku stale 6,48 V

Dla mnie to uwalony tranzystor sterujący albo zwarcie w okablowaniu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
maciupek 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maciek
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Lip 2020, 18:19   

Witam
Przepraszam dawno się nie odzywałem, ale nie grzebałem w aucie. Zawór spięty na krótko do aku działa prawidłowo, więc wina leży po stronie sterowników. Może w tym tygodniu wezmę się za układ na płytce.
Dzięki za wszelką pomoc.
_________________
Maciek
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 337
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Lip 2020, 12:34   

JoeMix napisał/a:


Jak do wtyczki podłączysz żarówkę taką 21W od kierunkowskazu, to jak ustawisz zimne to ma świecić jasnym ciągłym światłem,,, jak ustawisz zimne to ma nie świecić, jak ustawisz na środku to ma mrugać,,, w zależności od położenie czas świecenia i nie świecenia zmienia się,,,


Do wtyczki podłączyłem żarówkę 21W, świeci na "zimno", w środku skali i na 'ciepło". CZYLI ewidentnie sterownik/pokrętło na panelu ?? tzw. Mosfet?

Zdecyduj się - JAK W KOŃCU MA BYĆ ?? to jak ustawisz zimne to ma świecić jasnym ciągłym światłem,,, jak ustawisz zimne to ma nie świecić
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11578
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Lip 2020, 13:05   

damianisko5, już poprawiłem,,,

To naprawdę jest proste, wystarczy pamiętać że w układzie nie ma żadnych przesłon,,, na nagrzewnice po prostu puszczany jest gorący płyn lub nie jest puszczany,,, zawór nie ma stanów pośrednich, albo jest otwarty albo zamknięty,,, i im częściej jest otwarty w stosunku do zamknięty tym bardziej ciepłe powietrze będzie bo więcej gorącego płynu jest podawane,,, zdjęcie wtyczki z zaworu daje gorące powietrze, tyli na zimnym jest stale tam 12V a na gorącym nie ma napięcia,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 337
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Lip 2020, 13:22   

JoeMix napisał/a:
damianisko5, już poprawiłem,,,

To naprawdę jest proste, wystarczy pamiętać że w układzie nie ma żadnych przesłon,,, na nagrzewnice po prostu puszczany jest gorący płyn lub nie jest puszczany,,, zawór nie ma stanów pośrednich, albo jest otwarty albo zamknięty,,, i im częściej jest otwarty w stosunku do zamknięty tym bardziej ciepłe powietrze będzie bo więcej gorącego płynu jest podawane,,, zdjęcie wtyczki z zaworu daje gorące powietrze, tyli na zimnym jest stale tam 12V a na gorącym nie ma napięcia,,,

Dzięki, czyli u mnie ewidentnie padł sterownik - żarówka świeci non stop. A co ciekawe, w zimie miałem cały czas zimno a teraz w lecie mam w aucie piekarnik. Jest jakiś sposób, by zamknąć zawór, by gorący płyn nie był puszczany?/
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11578
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Lip 2020, 16:18   

Tak, kupujesz odpowiednią złączkę i zdejmujesz węzę z zaworu i łączysz razem,,, czymś takim o odpowiedniej średnicy https://allegro.pl/oferta/zlacze-naprawcze-nypel-na-waz-zlaczka-do-wezy-32mm-7796400257
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 337
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Lip 2020, 18:48   

JoeMix napisał/a:
Tak, kupujesz odpowiednią złączkę i zdejmujesz węzę z zaworu i łączysz razem,,, czymś takim o odpowiedniej średnicy https://allegro.pl/oferta/zlacze-naprawcze-nypel-na-waz-zlaczka-do-wezy-32mm-7796400257

Dzięki, to jest całkiem niezły pomysł. A w wolnej chwili /teraz to brakuje mi na wszystko czasu/ zajmę się panelem. Jeszcze raz, dzięki. pozdrawiam.
 
 
maciupek 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maciek
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Sie 2020, 10:49   

Ja do oczu naprawy sterownika podłączyłem na ,sztywno plus do wtyczki zaworu. Problem tylko, bo po 3 dniach niejeżdżenia zawór rrozładował akumulator.
_________________
Maciek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.