Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Problem z masą dla pompy
Autor Wiadomość
Jarek312 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 15 Sty 2019
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 30 Cze 2020, 13:32   Problem z masą dla pompy

Witam
Pacjent to fiesta mk3 a pod maską rs2300.
Mam problem z pompą paliwa, która raz chodzi a raz nie.
Doszedłem do skrzynki przekaźników. Znalazlem przekaznik od pompy.
Stały plus dostaje, plus po stacyjce tez, środkowym pójdzie prąd do pompy a na ostatnim powinna byc masa. Ta masa ma przyjsc z ECU z pinu 22.
I teraz zaczyna się dla mnie czarna magia.
Kiedy pompa nie działa. Po przekreceniu stacyjki, pin 22 ma przejscie do masy caly czas i jest na nim 12v (tyle co na aku)
Kiedy pompa dziala. Po przekręceniu stacyjki , pin 22 ma przejscie do masy jakies 2 sekundy i w tym czasie jest na nim 1V. A pozniej miernik przestaje piszczeć i jest na nim 12v.

Starałem się opisać to najprościej jak się da.
Gdzie szukać problemu? Uwalone wyjscie z kompa? Przekladalem drugi i jest to samo.( Oba uwalone?)
Dziwne jest to, że kiedy przestanie działać, czasem postoi 1min i się naprawi. A czasem musi postać z 30min zeby znowu zaczęła działać. Dodam że w tym czasie nie dotykam niczego oprócz kluczyka w stacyjce.

Z góry dzieki za podpowiedzi
_________________
Jest:
Sierra MK2 2.0 DOHC GHIA 92r (full opcja)
Fiesta MK3 1.0 (XR2i + RS2300)
W trakcie rozkładu:
Sierra MK2 2.9 BOA 4x4 91r (RS2)
Fiesta MK3 RS2000 89r
Było:
Sierra MK2 2.0 DOHC 91r (RS3) "bokolot"
Scorpio MK3 2.3 DOHC 98r
Escort MK4 RS2000 cabrio
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11578
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Cze 2020, 21:06   

Chyba po włączeniu zapłonu, sterownik uruchamia na chwile pompę, jeśli silnik nie zakręci to pompa po zrobieniu ciśnienia w układzie się wyłącza,,, sterownik powinien rozpoznać ze silnik się obraca i uruchomić pompę razem z rozrusznikiem,,, a czemu tego nie robi, to szukaj,,, pytanie czy przez te 2s jak pompa działa silnik pracuje czy jednak nie zapala, zdejmij obudowę przekaźnika, zapałką załącz styki i zobaczy czy odpali,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jarek312 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 15 Sty 2019
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 1 Lip 2020, 20:57   

Opisałem sytuacje bez odpalania samochodu. Kiedy slychac pompe po przekreceniu kluczyka to wiem ze auto odpali. Kiedy jej nie słychać,nie odpala. Nawet jesli zrobię zwore na przekaźniku zeby pompa się włączyła.
_________________
Jest:
Sierra MK2 2.0 DOHC GHIA 92r (full opcja)
Fiesta MK3 1.0 (XR2i + RS2300)
W trakcie rozkładu:
Sierra MK2 2.9 BOA 4x4 91r (RS2)
Fiesta MK3 RS2000 89r
Było:
Sierra MK2 2.0 DOHC 91r (RS3) "bokolot"
Scorpio MK3 2.3 DOHC 98r
Escort MK4 RS2000 cabrio
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 293
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 1 Lip 2020, 23:15   

Sprawa dosyć prosta:
- sprawdzasz czy prezkaznik działa, czy cały czas jest na nim masa i podaje sygnał po przekręceniu kluczyka. Jeśli masa się gubi, to zewrzyj przekaznik, pompa powinna dzialac
- jeśli przekaznik działa po zapłonie i cały czas podaje napięcie na pompę, to musisz kupić nową pompę
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 
 
Jarek312 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 15 Sty 2019
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Lip 2020, 00:09   

Raczej wszystkie proste rzeczy juz sprawdziłem.
Na starej pompie bylo to samo, wymieniłem ją na pierwszy strzal zanim w ogole zacząłem szukać problemu.
Przekazniki też podmienialem. Dopiero pozniej znalazlem problem z tą masa.
Ecu raz daje ta mase i jest cacy, a raz jej nie daje.Wystarczy, że postoi kilka minut i się naprawia. Odpalę auto,chwile pochodzi i znowu gaśnie. I tak w kółko.
To że zrobię zworkę na przekaźniku pompy i uruchomienie ją na "sztywno",nic nie daje. Dopóki ecu samo jej nie poda to auto nie odpali.
Temat wyglada tak jak opisałem w pierwszym poście.
Jutro lub w piatek wyciągnę wiązkę silnikową i przegladne ją jeszcze raz.
_________________
Jest:
Sierra MK2 2.0 DOHC GHIA 92r (full opcja)
Fiesta MK3 1.0 (XR2i + RS2300)
W trakcie rozkładu:
Sierra MK2 2.9 BOA 4x4 91r (RS2)
Fiesta MK3 RS2000 89r
Było:
Sierra MK2 2.0 DOHC 91r (RS3) "bokolot"
Scorpio MK3 2.3 DOHC 98r
Escort MK4 RS2000 cabrio
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 293
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2 Lip 2020, 09:47   

no to sam sobie odpowiedziałeś:
sprawdź masy idące do ECU i problem rozwiązany, wiązki nie trzeba ruszać, bo będzie jeden kabel przykręcony do budy
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 
 
Jarek312 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 15 Sty 2019
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 4 Lip 2020, 11:10   

Poprawka.
Kiedy przekrece kluczyk i pompa się uruchamia, na 22pinie jest 1v przez 2 sekundy. A później przejście do masy i 12.5v caly czas.

Czyli problem wygląd tak ze raz ecu wysyła 1v na przekaźnik a raz nie.
Drugi temat jest taki, ze jesli pompa nie działa to i wtryski. Wyglada na to ze nie dostają sygnalu z ecu bo + jest.

Kiedy ecu wie ze przekręciłem kluczyk? Po tym ze na 37 i 57 pin przychodzi + po stacyjce czy jest cos jeszcze?
_________________
Jest:
Sierra MK2 2.0 DOHC GHIA 92r (full opcja)
Fiesta MK3 1.0 (XR2i + RS2300)
W trakcie rozkładu:
Sierra MK2 2.9 BOA 4x4 91r (RS2)
Fiesta MK3 RS2000 89r
Było:
Sierra MK2 2.0 DOHC 91r (RS3) "bokolot"
Scorpio MK3 2.3 DOHC 98r
Escort MK4 RS2000 cabrio
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11578
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Lip 2020, 23:43   

Jarek312 napisał/a:
Drugi temat jest taki, ze jesli pompa nie działa to i wtryski. Wyglada na to ze nie dostają sygnalu z ecu bo + jest.
Bo pewnie nie dostaje kompletu sygnałów ze kręcisz silnikiem i chcesz odpalić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jarek312 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 15 Sty 2019
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 5 Lip 2020, 01:50   

No dokładnie tak to wyglada.
Dziwne też jest to, że jesli przekrece stacyjke i nie będzie reakcji pompy i wtrysków,ale zostawię zapłon na dłużej to potrafią się włączyć.
_________________
Jest:
Sierra MK2 2.0 DOHC GHIA 92r (full opcja)
Fiesta MK3 1.0 (XR2i + RS2300)
W trakcie rozkładu:
Sierra MK2 2.9 BOA 4x4 91r (RS2)
Fiesta MK3 RS2000 89r
Było:
Sierra MK2 2.0 DOHC 91r (RS3) "bokolot"
Scorpio MK3 2.3 DOHC 98r
Escort MK4 RS2000 cabrio
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 293
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 6 Lip 2020, 11:19   

Sprawdź dokładnie plus i minus idący do ecu, a najlepiej wszystkie punkty masy
Tam nie ma dużej filozofii, też kiedyś walczyłem z brakiem masy na tym przekazniku
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Zniżki w Inter Cars dla Team Zachód
sowa Team Zachód 0 7 Sie 2009, 22:21
sowa
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 3 Sie 2015, 00:14
driver90
Brak nowych postów [MK3] Czujnik biegu wstecznego, problem z masą
Pietrekk Elektryka 12 25 Wrz 2010, 22:41
Pietrekk


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.