Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Puff
9 Wrz 2019, 03:27
klimatyzacja - problem z zasilaniem sprzęgła kompresora
Autor Wiadomość
yacq 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 02 Lis 2017
Posty: 7
Skąd: Raszyn
Wysłany: 7 Wrz 2019, 18:30   klimatyzacja - problem z zasilaniem sprzęgła kompresora

Cześć,

pacjent to auto z profilu. Od pewnego czasu nie działa klimatyzacja. Na początku podejrzenie padło na mała ilość czynnika. Podjechałem do serwisu gdzie odessano 290g i wtłoczono przepisowe 390g.
Jednak kompresor nie wystartował. Zostały sprawdzone kolejno: bezpieczniki w skrzynce obok akumulatora, przekaźnik oraz czujnik ciśnienia na dole skraplacza. Wszystko sprawne. Elektromagnes spięty "na krótko" się załącza i klima działa.
Czytałem, że jest jeszcze jeden czujnik powiązany z wentylatorem, który może być odpowiedzialny za brak zasilania sprzęgła. Jednak nie mogę go namierzyć.
Czy ktoś mógłby napisać gdzie znajdę ten czujnik?
 
 
slawomirro 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Sławek
Wiek: 40
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 913
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Wrz 2019, 03:26   Re: klimatyzacja - problem z zasilaniem sprzęgła kompresora

yacq napisał/a:
.



Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11314
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Wrz 2019, 07:16   

Nie ma raczej czujnika powiązanego z wentylatorem, to wentylator jest powiązany z klimą - włączasz klimę włącza się wentylator na chłodnicy,,, klima powiązana jest z dmuchawą,,, w zależności od auta, włączając klimatyzacje z automatu włączasz dmuchawę na 1 bieg lub nie da się włączyć klimy bez włączonej dmuchawy wnętrza,,, schemat w dłoń i szukać gdzie jest blokowane zasilanie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
yacq 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 02 Lis 2017
Posty: 7
Skąd: Raszyn
Wysłany: 8 Wrz 2019, 12:54   Re: klimatyzacja - problem z zasilaniem sprzęgła kompresora

Przepraszam, byłem przekonany, że piszę w sekcji MK7, w międzyczasie wygasła mi sesja i być może źle kliknąłem. Proszę moderatora, jeśli jest taka możliwość, o przeniesienie wątku.

Na problem z tzw. modułem wiatraka naprowadził mnie ten wątek: http://fiestaklubpolska.p...pic.php?t=71969

Co do szukania usterki ze schematem to chętnie bym się tego podjął, ale nie udało mi się znaleźć schematu. Będę wdzięczny za linka.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11314
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Wrz 2019, 14:25   

Nie wiem o jaki moduł we wiatraku może chodzić,,, w mk4 jest tam rezystor balastowy by wentylator mógł chodzić na 2 biegi,,, jego rozłączenie lub awaria dezaktywowało wiatrak wiec silnik się przegrzewał, klimatyzacja też, ale startowała i chwilę działała,,, bo brak chłodzenia czynnika powodował ze przestawało chłodzić w kabinie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dirty.73 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 133
Skąd: Lubań
Wysłany: 8 Wrz 2019, 16:45   

na 100% zasilanie?może po prostu kompresor masy nie ma?
_________________
dziadkowozy.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11314
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Wrz 2019, 20:14   

Pisałeś ze bezpieczniki sprawdzone,,, ale,,, ściągnij sobie ze strony Forda według VIN odpowiednią instrukcję obsługi i sprawdź bezpieczniki powiązane z układem chłodzenia silnika - wentylator ma aż 3! (ogólny, wysoka oraz niska przędność), układem wentylacji wnętrza i samą klimatyzacją np. sprzęgło klimatyzacji ma swój bezpiecznik! Oprócz tego klimatyzacja ma swój,,, przez kontrolę bezpiecznika rozumiem wyjęcie tego co tam jest i włożenie takiego samego ale innego - sprawdzenie wzrokowe, że cały nie jest wiarygodne niestety,,, i pewnie bezpieczniki przy akumulatorze to nie wszystkie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
PrzemKo80 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 93
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11 Wrz 2019, 21:40   

I jak już naprawisz proponuje jeszcze przestudiować ten temat:

http://fiestaklubpolska.p...pic.php?t=79173

Ponieważ nie ma naklejki, do tego maszyny do nabijania klimatyzacji mają ustawione 390 g, a problem jest w tym że 390 g dotyczy skraplacza grubości rdzenia 12 mm, a przeważnie jest skraplacz 16 mm i trzeba ładować 520 g. Nawet ASO źle nabija, trzeba powiedzieć że mają nabić 520 g i żeby nie dyskutowali.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK6] Problem z zasilaniem radia.
Radio orginalne model 4500 wyłączyło się i nie dziala ..
intrus Elektryka ogólna 3 29 Sty 2014, 22:57
Parzych
Brak nowych postów klimatyzacja w mk3, problem
klima wlacza sie sama po nagrzaniu silnika!
miloszengel Elektryka 9 3 Maj 2008, 15:12
Gość
Brak nowych postów Dwa typy kompresora klimatyzacji w 1.3 ?
pablopicasso79 Mechanika ogólna 0 12 Mar 2015, 17:31
pablopicasso79
Brak nowych postów [MK3] Chłodzenie kompresora wodą
Gość Mechanika 10 31 Gru 2008, 17:18
JoeMix
Brak nowych postów Problem z elektryką - spryskiwacze i klimatyzacja
wobst Elektryka ogólna 4 28 Lis 2018, 17:06
Wojtek Wawa


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.