Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: trzeci
17 Gru 2011, 17:55
[MK3] FIESTA z WLKP by luk-90
Autor Wiadomość
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 768
Skąd: Złotów
Wysłany: 12 Mar 2016, 18:08   [MK3] FIESTA z WLKP by luk-90

Zestaw wałków i sprężynek z talerzykami pierwsza klasa. Będą ładne koniki :)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 30
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2484
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Kwi 2016, 22:37   [MK3] FIESTA z WLKP by luk-90

Fiesta czekała, aż EMU wróci z gwarancji, nie czytało sygnałów z czujnika położenia wału. Zdobyłem też pacjenta na wzór do zrobienia na stole miski z przegrodami zapobiegającymi odpływowi oleju z pod smoka oleju ( Pozdrawiam BloodBrother na Youngtimerparty :-P )



Chciałem zastosować całą miskę z blacktopa focusa, ale nie podpasuje do mojego kolektora wydechowego co widać na poniższych zdjęciach. Ma inne pochylenie i wysokość



_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 768
Skąd: Złotów
Wysłany: 7 Kwi 2016, 23:03   [MK3] FIESTA z WLKP by luk-90

Rób ładne pikczerki bo miskę muszę zerżnąć od Ciebie :D
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 30
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2484
Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Kwi 2016, 20:00   [MK3] FIESTA z WLKP by luk-90

Fiesta odpaliła na EMU, zaczynam tworzyć mapę paliwa.
Namiastka zabawy z urządzeniem :fox:
https://www.youtube.com/w... ... e=youtu.be
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 768
Skąd: Złotów
Wysłany: 23 Kwi 2016, 08:20   [MK3] FIESTA z WLKP by luk-90

Tak wyszło, że w poniedziałek byłem w Pyrlandi i udało się razem postroić Fofika :D
Mamy kolejne 2 filmiki :D

[youtube:2wxg5012]http://www.youtube.com/watch?v=wPBEy6oxMTM[/youtube:2wxg5012]

[youtube:2wxg5012]http://www.youtube.com/watch?v=y6cvotTmTj0[/youtube:2wxg5012]
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 768
Skąd: Złotów
Wysłany: 24 Lip 2016, 00:01   [MK3] FIESTA z WLKP by luk-90

Ja się pytam, gdzie jest bonus? :bigok:
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 30
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2484
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Lip 2016, 21:30   [MK3] FIESTA z WLKP by luk-90

A co ma być jeździ i tyle
[youtube:3lb4tldi]http://www.youtube.com/watch?v=J9e78nTBT7w[/youtube:3lb4tldi]
[youtube:3lb4tldi]http://www.youtube.com/watch?v=ouZDcyOX-3s[/youtube:3lb4tldi]
[youtube:3lb4tldi]http://www.youtube.com/watch?v=IRW9W0WI64w[/youtube:3lb4tldi]
[youtube:3lb4tldi]http://www.youtube.com/watch?v=th0T5r3nxcQ[/youtube:3lb4tldi]

Założona miska olejowa z przegrodami, śruby ARP na korbowodach, wymienione panewki krobowodowe, założony gwint KW z przodu z regulacją tłumienia, zwrotnice mk3,5, nowe łożyska mk3,5 oraz przeguby mk3,5. Chłodnica wody custom, rdzeń 5cm z raszkami z miedzi, wąż z termowłącznikiem z escorta, nowy korek płynu, bo stary był dead, koniec problemów z układem chłodzenia.
Na filmikach start z procedury startu 3800 rpm, odcięcie na 7500 rpm, slick niedogrzany.

A tu bonus o który pytał bobson
[youtube:3lb4tldi]http://www.youtube.com/watch?v=ANUCoc-Hx8A[/youtube:3lb4tldi]

Jeździ, ale jak wiadomo never ending story. Zapiekł się zacisk z tyłu na dźwigience od ręcznego, trzeba rozebrać, zbieżność zrobić, co wbrew pozorom nie jest takie łatwe, dwa zakłady juz mi odmówiły, bo nie podejmują się przerabianych aut, śmiech na sali :rotfl:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 30
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2484
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Lip 2019, 00:19   

uhu dawno nic tu nie pisałem, pająkami zarosło :-P

Zmienia się konfiguracja od ok 1,5roku, cały czas w rozsypce.
Silnik poszedł na sell, kupiłem st170, którego buduję od zera.

Korby i tłoki zostały wyważone, między najcięższym zestawem, a najlżejszym jest w tej chwili 2gramy, a było prawie 13 gram.
Blok dostał dwie tuleje w nominale, bo były wżery, pierścnienie mahle, panewki king, wszystkie nowe uszczelki



Przebudowane zostały mocowania silnika, wjechały Vibratechnics na silnik i mocowanie skrzyni tej samej firmy do fiesty mk6. głowica silnika przesunięta została delikatnie w stronę pasa przedniego o ok 50mm( oś silnika się zmieniła, sznurek to środek silnika w starej wersji)

Tyle jest miejsca między chłodnicą, a kolektorem


Pompa wspomagania focusowa, pas przedni demontowywalny


Zgniła też podłużnica, zrobiłem nową, tyle ze starej zostało


Zabezpieczone farbą okrętową


Wykonałem mocowania foteli według załącznika J

Skrzynia biegów, przy pomocy merytorycznej Bobsona złożona z najlepszych przełożeń jakie oferuje ford w swoich skrzyniach,
1:3.15
2:1.93
3:1.41
4:1:11
5:0.88
Główne 4.56
Obudowa focus mk1+biegi puma+focus mk2+główne fiesta mk7+Torsen val racing

Konwersja na linki+hydro-wysprzęglik

Tak ogarnąłem ulokowanie lewarka, hydrołapy i korektora siły hamowania


Sprzęgło spiek+docisk st150


Nowe przewody miedziane na paliwo, bak fiesta mk5+pompa paliwa st220

ITB GSXR 750


Fotele w pasowaniu, Bimarco Hummer


Głowica była w Kuśmierz Motorsport, St170 mimo otoczki super hiper ma swoje wady, mało mięsa do obróbki, więc nie można było niewiadomo ile wybrać, choć i tak jestem zadowolony, bo sam bym nawet się nie zbliżył do takiego efektu

Porting, planowanie, ustawianie zaworów(mechanika), nowe prowadnice.

To oczywiście nie całość tego co zostało zrobione/ się dzieje. Jedno jest pewne to jest ostatni setup tego pojazdu :-P
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 35
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1873
Skąd: Tarnów
Wysłany: 5 Lip 2019, 21:24   

Gratulacje za wytrwałość w dłubaniu fiesty. Powiem szczerze, ze czasem mi się marzy taka mk3 rst w idelanym stanie :)
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 768
Skąd: Złotów
Wysłany: 7 Lip 2019, 13:03   

Ładnie Luk działasz, nie mogę się doczekać finału u Ciebie i u mnie oraz wspólnego konkurowania na zawodach ;)

kenczorf napisał/a:
Gratulacje za wytrwałość w dłubaniu fiesty. Powiem szczerze, ze czasem mi się marzy taka mk3 rst w idelanym stanie :)


Zamiast RST wolałbym RS1800 mk3,5 ;)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 35
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1873
Skąd: Tarnów
Wysłany: 7 Lip 2019, 13:06   

Przywykłem do suszarki...cięzko byłoby wrócić do N/A <8>
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3862
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 7 Lip 2019, 13:41   

nic nie zastąpi reakcji na gaz w mocnym n/a ;)
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 35
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1873
Skąd: Tarnów
Wysłany: 7 Lip 2019, 13:50   

Reakcja na gaz ok, ale jak w takim mocnym silniku suszara zlapie boosta to :twisted:
Generalnie chodzi mi o to, że lubie dźwięk turba szczegolnie BOVem, tego, że idzie od spodu itp ;)
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 30
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2484
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Gru 2019, 23:04   

Temat się kręci dalej, w dużym szybkim skrócie.

Jest lekka maska p&p(foto podwędzone z innego wątku)


Wymieniłem linki fiesty mk6 na te z focus mk2, bo są trochę dłuższe, mniej naciągnięte

Powstała regulacja górnego mocowania amortyzatora :devil:

Powstał klucz do kręcenia tym


Unibal na regulowane końcówki drążków


Półosie, w tym długa półoś wyleciała na rzecz łamanej(tego jeszcze nie grali w mk3 :D ), wszystko zbudowane na ori gratach forda, trzeba było kilka półosi rozebrać.


Felgi rs2000 poszły w proszek, będzie kontrowersyjnie :hahaha:


Dolne mocowanie skrzyni do kompletu od Vibratechnics


Pokrywa zaworów w ten sam kolor, do tego pozbyłem się cewki msd na rzecz COP'ów z Toyoty

Płytę mocującą sam wyrzeźbiłem z kawałka alu


Alternator z nowym mocowaniem na stałe i dodatkowo doszukałem po katalogach odpowiednie sprzęgiełko alternatora.


pompa wspomagania ustąpiła miejsca elektrohydraulicznej, a w jej miejsce wleciał napinacz paska z durateca

Tu zdjęcie poglądowo dające trochę wizualizacji tego co będzie. Dekiel i rozpórka w proszek na pomarańcz, komora na czarno


To tak po krótce,bo tematów jest sporo więcej, stay tuned :-)
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 28
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 527
Skąd: Witkowice
Wysłany: 21 Gru 2019, 09:23   

:ok: fajna sprawa to regulowane mocowanie amorkow. Z czego te cambery? Fajnie działasz😁
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 30
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2484
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Gru 2019, 14:14   

Na pierwszym zdjęciu cambera widać jaka była jego pierwotna aplikacja
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3210
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Gru 2019, 18:58   

a kapcia to chociaż pali?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 30
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2484
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Gru 2019, 21:09   

zależy jak szybko pchnie się to z górki :hahaha: Na wszystko przyjdzie czas :yes:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Gru 2019, 14:17   

ale grube mody i wszystko starannie przemyślane
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Fiesta MK2 1.3 - Fiesta
Escort Mk5/6 1.8 - Esiok
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva V70XC i inne
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 30
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2484
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Gru 2019, 13:37   

Nie byłoby uczciwym przypisać sobie całe autorstwo tych modów, bardzo dużo pomysłów powstaje w dużej kooperacji ze Złotowem, bo te same pomysły będą w dužej mierze wykorzystane u Bobsona w aucie, po prostu czasowo mam możliwość pierwszy je instalować w budzie
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FKP w obiektywie WLKP :)
czyli powspominajmy razem
Żabcia Frakcja wielkopolska 4 22 Cze 2010, 21:32
Żabcia
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.