Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
Autor Wiadomość
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Kwi 2019, 09:45   

Bobofrut, trochę spuść z tonu. Można swoje racje wyrażać w cywilizowany sposób.
slawomirro, zluzuj też troszkę.
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva V70R, V70, V70XCx2
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 30
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 707
Skąd: Złotów
Wysłany: 16 Kwi 2019, 09:55   

slawomirro napisał/a:

Jak uważasz, że to moc,a nie moment ma znaczenie, to powiedz mi dlaczego tak uważasz?

To co ja uważam jest mało istotne, nigdzie nie napisałem że moc ma większe znaczenie.

Użyłeś określenia "sucha moc" tak jakby było ona wartością nic nie znaczącą, wręcz marketingową.
Moc to w skrócie moment razy obroty. Resztę sobie doczytaj, co z czym i na co ma wpływ.

slawomirro napisał/a:

Rozwinięcie, to nadal to rodzina Sigma, wygląda z zewnątrz tak samo, ale inny, bo ma zmienne fazy rozrządu.


Wiem czym się te silniki różnią, nie zmienia to faktu że potrafią zrobić fajną moc ale nie przez wymianę filtrów i oleju...

EOT z mojej strony.
_________________
Mondeo 2.2
Fiesta XR2i ITB
www.ford-tech.pl
www.automobilklubpilski.pl
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 880
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 16 Kwi 2019, 10:00   

Bobofrut napisał/a:
Dobrze. Żyj dalej w swoim świecie tuningu polegajacego na wymianie seryjnych części na seryjne zamienniki. Jesteś uparty jak( edycja ..mod) . Swoją drogą to ładnie(edycja) kasują, 150 zyla od pomiaru, niezły kawał grosza na (edycja) zarobiony


150zł to typowa cena za pomiar na hamowni, tyle się wydaje zwykle za każdym razem gdy chce się sprawdzić wynik swoich modyfikacji. I co, w związku z tym każde te 150 zeta to opłata za głupotę, czy jak? Bo nie rozumiem.

slawomirro napisał/a:
Jak uważasz, że to moc,a nie moment ma znaczenie


I jedno i drugie ma znaczenie. Z momentu bierze się moc, z przebiegu momentu w funkcji obrotowej bierze się charakterystyka auta.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
slawomirro 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Sławek
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 902
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Kwi 2019, 10:43   

bobson napisał/a:


Wiem czym się te silniki różnią, nie zmienia to faktu że potrafią zrobić fajną moc ale nie przez wymianę filtrów i oleju...
.


Sprawiałeś wrażenie, ze nie wiesz.

Każdy silnik natomiast można zmienić. Kwestia budżetu.
Moim celem nie jest tuning tego silnika.
Moim celem było sprawdzenie co się stanie jak zmienię kilka seryjnych elementów układu, na niepolecane elementy do Fiesty.

Olej syntetyczny ma to do siebie, że zmniejsza opory w silniku i redukuje straty mocy.
Wszystkie te Formuly F, Motule, Castrole Prof, to półsyntetyki, wbrew etykietom.

Świeca zapłonowa to jeden z ważniejszych elementów pracy silnika. Srebro ma bardzo małą oporność elektryczną i jest to też zimna świeca, co dla mojego testu miało znaczenie.
Tak samo jak dobrej jakości przewody i cewka. Niby seryjne wszystko, ale dla Mondeo IV 2.3, a nie dla Fiesty 1.6.
Wydech seryjny i owszem. Całość zamiennika od oryginału Forda jest lżejsza i mniejsza znacząco gabarytowo niż oryginał.
Profil Facebook
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 880
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 16 Kwi 2019, 10:55   

Te teksty powyżej jak nic przypominają mi sprawę testu świec strumieniowych, które w założeniu - poprzez zmianę sposobu zapalania mieszanki miały powodować jakieś kosmiczne przyrosty mocy i zmniejszenie spalania. W testach wyszło oczywiście jak zwykle: https://www.youtube.com/watch?v=U7X7Fl_oeHg
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
slawomirro 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Sławek
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 902
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Kwi 2019, 12:24   

Jaszczur napisał/a:
Te teksty powyżej jak nic przypominają mi sprawę testu świec strumieniowych, które w założeniu - poprzez zmianę sposobu zapalania mieszanki miały powodować jakieś kosmiczne przyrosty mocy i zmniejszenie spalania.


Świece mogą dać do 2% pozytywnych zmian mocy.
Te z filmiku miały dać 25%. Nie widzisz różnicy?
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 32
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5671
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16 Kwi 2019, 12:32   

slawomirro napisał/a:

Świece mogą dać do 2% pozytywnych zmian mocy.

Rzecz w tym, że 2% różnicy da się uzyskać robiąc pomiar bez jakichkolwiek zmian, na tej samej hamowni, jeden po drugim. To niczego nie dowodzi.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 880
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 16 Kwi 2019, 12:37   

Ja ostatnio podczas testów na jednej i tej samej hamowni, miałem trzy pomiary. Wyszło odpowiednio: 153, 155, i 157KM. Nie muszę mówić że podczas tych pomiarów nie było żadnych zmian w aucie? ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3767
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16 Kwi 2019, 12:44   

slawomirro napisał/a:
Wszystkie te Formuly F, Motule, Castrole Prof, to półsyntetyki, wbrew etykietom.


niebezpiecznie jest używac słowa 'wszystkie' ;) Szczególnie, że analiza motula 300v 15w50 pokazuje dodatki/bazy olejowe, które są stosowane w olejach syntetycznych ;)
 
 
slawomirro 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Sławek
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 902
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Kwi 2019, 13:06   

Jaszczur napisał/a:
Ja ostatnio podczas testów na jednej i tej samej hamowni, miałem trzy pomiary. Wyszło odpowiednio: 153, 155, i 157KM. Nie muszę mówić że podczas tych pomiarów nie było żadnych zmian w aucie? ;)


Doskonale to rozumiem. Np w Warszawie jest mi znanych 8 hamowni, ale tylko te dwie oferują powtarzalność pomiarów plus minus 2KM. Te pozostałe są nawet tańsze, bo inkasują 80-100zł.

vegetagt napisał/a:

niebezpiecznie jest używac słowa 'wszystkie' ;) Szczególnie, że analiza motula 300v 15w50 pokazuje dodatki/bazy olejowe, które są stosowane w olejach syntetycznych ;)


Ok, nieprecyzyjnie się wyraziłem.
"Wszystkie" oleje posiadające normę Forda WSS-M2C913-A/B/C/D.
Profil Facebook
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3767
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16 Kwi 2019, 13:07   

slawomirro, noo :-) Trudno by było inaczej, skoro producent wymaga niskiej normy. Mało kto będzie dopłacał za coś lepszego, więc biznes nieopłacalny :(
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 880
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 16 Kwi 2019, 13:38   

slawomirro napisał/a:
Np w Warszawie jest mi znanych 8 hamowni, ale tylko te dwie oferują powtarzalność pomiarów plus minus 2KM.


Brzmi podejrzanie.
Jak dla mnie jest w pełni zrozumiałe dlaczego mogą być takie wahania przy pomiarach - chociażby kwestia nagrzania komory silnika i intercoolera już wpływa na pomiary...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 289
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 16 Kwi 2019, 13:50   

Świeca nie ma aż tak mocnego wpływu na podniesienie mocy. Waga wydechu również, bardziej istotna jest tutaj średnica rur jak i pojemność samych tłumików. Dobranie zbyt zimnej świecy powoduje gormadzenie się nagaru na niej jak i na innych elementach (tłoki, pierścienie), założenie niewłaściwych kabli o zbyt dużej oporności prowadzi do nadmiernego grzania się modułu zapłonowego a co za tym idzie jego szybszego zużycia. Takie zabiegi nie podniosą mocy o 14 kuca do góry. Pomijam już takie rzeczy jak porting kanałów głowicy i jej splanowanie
 
 
 
slawomirro 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Sławek
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 902
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Kwi 2019, 14:25   

Jaszczur napisał/a:
slawomirro napisał/a:
Np w Warszawie jest mi znanych 8 hamowni, ale tylko te dwie oferują powtarzalność pomiarów plus minus 2KM.


Brzmi podejrzanie.


Jak dla mnie jest w pełni zrozumiałe dlaczego mogą być takie wahania przy pomiarach - chociażby kwestia nagrzania komory silnika i intercoolera już wpływa na pomiary...


i też zależy od ciśnienia powietrza i jego temperatury, zużycia sprzętu hamowni.

Pozostałych miejsc nie znam, bazuję na opiniach znajomych i ich znajomych i czasem tych z innych forum.

A ta ostatnia w której byłem kiedyś była klubową hamownią, forum moto - Autokącika.
Chyba cała klubowa "warszawka" tam jeździła, lub nadal jeździ (nie wiem bo się tam od nie udzielam od dawna).
Profil Facebook
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 76
Skąd: Złotów
Wysłany: 15 Maj 2019, 18:59   

teoretycznie nie powinno mieć to wpływu przy dobrze ustawionej hamowni, lecz ostatnio wszystkie wykresy które widzę z większą mocą niż seryjna i to sporo w gratisie jest z Warszawy :D zawsze na 3 biegu...
 
 
slawomirro 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Sławek
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 902
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Maj 2019, 09:59   

tomi16v napisał/a:
teoretycznie nie powinno mieć to wpływu przy dobrze ustawionej hamowni, lecz ostatnio wszystkie wykresy które widzę z większą mocą niż seryjna i to sporo w gratisie jest z Warszawy :D zawsze na 3 biegu...


Odbyłem dodatkowy mały rekonesans po hamowniach. Jedna za darmo, druga za 50zł po znajomości :D , trzecie za 100zł normalnie.

I nie wiem tak naprawdę nic, kompletnie.

Rozjazdy w odczytach są tak spore, że nie zamierzam dalej sobie tym głowy zaprzątać.
Wrzucam w kolejności:

1. 114 KM - 156 Nm (kontrowersyjny, powyższy)
2. 103 KM - 158 Nm
3. 109 KM - 159 Nm
4. 105 KM - 152 Nm
Profil Facebook
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 76
Skąd: Złotów
Wysłany: 16 Maj 2019, 14:15   

No 2 i 4 to są normalne wyniki, bardzo ładna zdrowa seria. ten 1 to pic na wodę...
Sory moc z kija się nie bierze. przy silniku turbo jak jaszczur pisał może być sporo znaczenia
od temp icka oleju, jak rolki obciążą czy turbo dmuchnie na fulla itp itd
w wolnossaku 14 koni z pogłaskania po kolektorze nie dochodzi :D

Fajnie że skoczyłeś po tylu hamowniach, daje to podgląd dobry :D
 
 
Lcfr 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Maj 2019, 21:24   

slawomirro napisał/a:

I nie wiem tak naprawdę nic, kompletnie.


no bez przesady.... :)
103+109+105 = 317/3 =105
158-159-152 = 469/3 = 156
masz sredni w miarę WIARYGODNY WYNIK hamowania auta.... (podobny do wczesniejszych 107KM)
ps. te 114 pomijam celowo -widać, że to bład pomiarowy....
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 289
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 17 Maj 2019, 10:29   

Podpisuję się pod dwoma postami powyżej. Tym bardziej po przeliczeniach kolegi Lcfr, silnik to całkiem zdrowa seria. I oby go w takiej kondycji nadal utrzymywać
 
 
 
Lcfr 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Maj 2019, 21:13   

Ja przyznam, że nie rozumiem kolegi w zakresie tej wypowiedzi:
slawomirro napisał/a:

Moim celem nie jest tuning tego silnika.
Moim celem było sprawdzenie co się stanie jak zmienię kilka seryjnych elementów układu, na niepolecane elementy do Fiesty.

Nie rozumiem, bo nie widze celu takich działań. Ale szanuje każde wybory...

Osobiscie swoją "karierę" z tuningiem :) :) zacząłem i głownie rozwijałem w NA. Przy tym aucie - pomijajac zmiane na inne czy swap - bym zainwestował środki, niekoniecznie duże w jego ulepszenie (a nie testy). Dolot, wydech i mamy kilka KM ugranych (każde auto ma taki potencjał
Można do tego dodać lekkie felgi, odelżony zamach i inne drobnostki, które czynią, że małe poczciwe NA staje sie całkiem przyjemne w użytku codziennym (pali często mniej niz seryjne a na ulicy nie jest przysłowiową zawalidrogą)... no ale to tylko moje postrzeganie motoryzacji..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 24 10 Wrz 2016, 12:03
olo_r
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.