Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
22 Mar 2014, 17:27
[MK7] Wentylator?
Autor Wiadomość
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 54
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 20 Kwi 2013, 08:52   

Po takim czyszczeniu dobrze jest psiknąć tzw kontaktem,ktory konserwuje polączenia elektryczne.
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
grzesiek646 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grzesiek
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 352
Skąd: Wwa
Wysłany: 19 Sie 2013, 01:17   

Gdyby ktoś jeszcze rozkminiał akcje z wentylatorem - od 15.04 kiedy to BARDZO dokładnie wszystko oczyściłem i zakonserwowałem sytuacja ani razu nie wystąpiła - wniosek z tego że pomogło :)
_________________
 
 
 
jonson22 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 64
Skąd: Wawa
Wysłany: 19 Sie 2013, 08:21   

Ja kupiłem już jakiś czas temu duży przekaźnik odpowiedzialny za wentylator i teraz mam spokój :) nr katalogowy 1425754 w fordzie koszt 129,15zł i wszystko na dzien dzisiejszy działa jak należy :)
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=BdpHz0Ra6OA
 
 
Maniuch 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 25
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Gniezno
Wysłany: 4 Lut 2014, 23:33   

Witam. Odświeżę temat. Moją MK7 mam od wakacji i nigdy wcześniej nie było z tym problemu. Od 25 stycznia po raz pierwszy zawiesił mi się wentylator na drugim biegu po wyłączeniu auta. Do dnia dzisiejszego po przeczyszczeniu dużego przekaźnika oraz wydmuchaniu i zakonserwowaniu styków przekaźników problem nadal się pojawia dość często. Raz zawiesza się na pierwszym biegu raz na drugim. Dzisiaj przeczyściłem i zakonserwowałem mały przekaźnik. Teraz będę jeździł i sprawdzał. Jeśli to się nie sprawdzi to spróbuję drobnym papierem wyczyścić styki oby dwóch przekaźników mimo, że są jak nowe. Jeśli dalej będzie problem występował to czy warto kupić nowe przekaźniki z ASO? bo jestem już w kropce i to jest irytujące.
 
 
jonson22 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 64
Skąd: Wawa
Wysłany: 5 Lut 2014, 09:25   

Maniuch, podepnij sie pod kompa sprawdź błędy bo może twój problem jest związany z czymś innym. Sprawdź czy obudowa przekaźników się nie rusza u mnie na dużym był lekki luz a po kupnie w aso takiego luzu nie było.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=BdpHz0Ra6OA
 
 
Maniuch 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 25
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Gniezno
Wysłany: 6 Lut 2014, 12:12   

Skrzynka bezpieczników się nie rusza, a z dużym przekaźnikiem za każdym razem był duży problem żeby wyciągnąć ją rękoma także to też wyklucza. Na razie przełożyłem przekaźniki z innej fiesty i zobaczymy w praniu. Jeśli przełożenie nadal nie pomoże to się podepnę i spojrzę. Na szczęście mam KTS'a więc jeśli mi się zawiesi to w tej chwili się podepnę i spojrzę temperaturę płynu chłodniczego, bo może okłamuje czujnik. Czujnik temperatury płynu chłodniczego nie jest drogi na szczęście. Będę śledził przebieg zdarzeń i o dalszych sytuacjach będę pisał tutaj :)
 
 
jonson22 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 64
Skąd: Wawa
Wysłany: 7 Lut 2014, 09:57   

Maniuch, Trochę źle to ująłem nie chodziło mi o całą skrzynkę lecz o obudowę przekaźnika :) Przekaźnik jest hermetycznie zamknięty czasem zdarza się że się rozszczelni i dostaje się do niego brud itp i w środku zwiera :)
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=BdpHz0Ra6OA
 
 
gsmphone 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 36
Skąd: KRK
Wysłany: 12 Sie 2014, 16:51   

Maniuch napisał/a:
Witam. Odświeżę temat. Moją MK7 mam od wakacji i nigdy wcześniej nie było z tym problemu. Od 25 stycznia po raz pierwszy zawiesił mi się wentylator na drugim biegu po wyłączeniu auta. Do dnia dzisiejszego po przeczyszczeniu dużego przekaźnika oraz wydmuchaniu i zakonserwowaniu styków przekaźników problem nadal się pojawia dość często. Raz zawiesza się na pierwszym biegu raz na drugim. Dzisiaj przeczyściłem i zakonserwowałem mały przekaźnik. Teraz będę jeździł i sprawdzał. Jeśli to się nie sprawdzi to spróbuję drobnym papierem wyczyścić styki oby dwóch przekaźników mimo, że są jak nowe. Jeśli dalej będzie problem występował to czy warto kupić nowe przekaźniki z ASO? bo jestem już w kropce i to jest irytujące.


Duży przekaźnik musisz wymienić!! W środku spiekają się styki od ciepła.
 
 
jonson22 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 64
Skąd: Wawa
Wysłany: 12 Sie 2014, 18:41   

Najlepiej odrazu kupic mały i duży masz pewność ze wszystko bedzie działało jak należy.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=BdpHz0Ra6OA
 
 
spiochu 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Piotr
Wiek: 42
Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 50
Skąd: Dębe Wielkie
Wysłany: 12 Sie 2014, 23:47   

jonson22 napisał/a:
Ja kupiłem już jakiś czas temu duży przekaźnik odpowiedzialny za wentylator i teraz mam spokój :) nr katalogowy 1425754 w fordzie koszt 129,15zł i wszystko na dzien dzisiejszy działa jak należy :)

Czy ten przekaźnik wygląda jak ten:
http://sklep.autofocus.co...2897,1866).aspx
Ma niby to samo oznaczenie jak podawał kolega.
Bo jeśli tak to ja nie wiem czemu przepłacać, skoro taki sam można kupić za kwotę o wiele, wiele mniejszą.
http://sklep.avt.pl/przek...wy-12v-70a.html
Oczywiście nie dysponuję teraz wymiarami oryginału (nie chce mi się do Fiesty podejść) ale założe się, że są takie same i działają tak samo. :)
Panowie, trochę rozsądku, 130 zł za głupi przekaźnik? ;)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 32
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5659
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Sie 2014, 23:53   

Przekaźnik to przekaźnik, jeśli nie jest jakoś specjalnie "hakowany" (a niby jak? tu i tam 4 piny, a do środka przy takim prądzie się nagle elektronika za 100zł nie zmieści), to liczy się amperaż. Zresztą... wyda ktoś 8zł, a nie będzie działać (w co nie wierzę), to nie podetnie sobie żył :P
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
jawo 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1
Skąd: Krakow
Wysłany: 19 Gru 2014, 13:06   

Pufcio napisał/a:
Przekaźnik to przekaźnik, jeśli nie jest jakoś specjalnie "hakowany" (a niby jak? tu i tam 4 piny, a do środka przy takim prądzie się nagle elektronika za 100zł nie zmieści), to liczy się amperaż. Zresztą... wyda ktoś 8zł, a nie będzie działać (w co nie wierzę), to nie podetnie sobie żył :P


sprawdziłem ten przekaźnik, trzeba doliczyć jeszcze koszt kasacji błędów "awaria silnika"
 
 
jonson22 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 64
Skąd: Wawa
Wysłany: 20 Lip 2016, 22:20   [MK7] Wentylator?

Polecam wam https://sklep.avt.pl/przekaznik-samocho ... v-70a.html ja kupiłem i jak ręką odjął wszystko działa jak należy :)
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=BdpHz0Ra6OA
 
 
camillo 

Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Kamil
Wiek: 19
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 6
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 22 Lis 2016, 09:28   [MK7] Wentylator?

jonson22 napisał/a:
Polecam wam https://sklep.avt.pl/przekaznik-samocho ... v-70a.html ja kupiłem i jak ręką odjął wszystko działa jak należy :)

Hej. to jest ten "duzy" przekaznik? Jesli tak to ma ktos namiary tez na ten drugi maly'??
 
 
Dman 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Zbigniew
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 5
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2 Kwi 2019, 14:41   

A jak wentylator ma działać poprawnie ? U mnie działa tak, że odpalam silnik i wentylator chodzi sobie tak z minutę i się wyłącza. Nie zależnie czy silnik ciepły czy zimny. Takie zachowanie jest normalne ? Ja pierwszy raz się spotykam z czymś takim, że po uruchomieniu auta na zimnym silniku uruchamia się wentylator.
 
 
AnonimowyAlkoho 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 81
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Kwi 2019, 17:49   

Klimę masz automatyczną? Może załącza nawiew na przednią szybę, aby ją odparować
 
 
Dman 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Zbigniew
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 5
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 3 Kwi 2019, 08:00   

Nie jest to klimatronik ale klima uruchamia się automatycznie bo daję nawiew na szybę, co by to na twarz nie dmuchało. Dałem auto na wszelki wypadek do sprawdzenia, nie ma błędów, elektryk mówi, że tak ma być. Ja się pierwszy raz z takim autem spotkałem ale niby tak ma być więc dyskutować nie będę. Jeździć nie marudzić :-)
 
 
AnonimowyAlkoho 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 81
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Kwi 2019, 18:06   

Uruchomienie klimy uruchamia wentylator. W każdym aucie...
 
 
henryk4 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 26 Sie 2017
Posty: 2
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Kwi 2019, 23:00   

Witam
Silnik wentylatora w Fieście ma 230 do 260 W to spora moc i prąd pobierany przez niego to około 20 A Prąd stały na stykach jest parszywy bo podczas rozłączania ciągnie łuk (długą iskrę ).Potrafi zrobić na styku szpilę i styk jest cały czas zwarty lub podpieczony ,naprawa to , papier ścierny wodny 500 alb draska z pudełka zapałek no ostatecznie pilniczek do paznokci żony .To sposób na słaby styk i grzanie się przekaźnika .Ale jak się nie wyłącza wentylator może to być powodem namagnesowania się rdzenia przekaźnika (częsta przyczyna w gorszych wersjach przekaźników ) Na taką bolączkę na trasie otworzyć obudowę przekaźnika i tak odgiąć zaczepy sprężynki żeby ta z trochę większą siłą podnosiła styk ruchomy .
 
 
AnonimowyAlkoho 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 81
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Kwi 2019, 17:33   

Długi wywód. A czytałeś co w aucie kolegi dolega? Bo mam wrażenie że nie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 0 26 Maj 2014, 09:07
FFDriver
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów [MK7] Wentylator silnika
dkowal91 Elektryka ogólna 7 14 Maj 2013, 09:11
artax
Brak nowych postów [MK7] Wentylator chłodnicy
Uch0 Mechanika ogólna 8 21 Maj 2017, 20:48
AnonimowyAlkoho


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.