| [MK7] Eksploatacja - co i jak często wymieniacie w aucie? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | jot_10   
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 12 Gru 2018
 Posty: 2
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Gru 2018,  17:41   [MK7] Eksploatacja - co i jak często wymieniacie w aucie? |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć, co i jak często wymieniacie w aucie?
 
 Olej silnikowy + filtr oleju - raz na rok lub 10 tys. km
 Inne - ?
 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zwardek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 325
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Gru 2018,  22:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Filtr powietrza i paliwa Świece zapłonowe
 Pasek rozrządu z pompą wody i termostat
 Pasek wieloklinowy, a potem to co wychodzi w trakcie eksploatacji
 
 Jeżeli dopiero co kupiłeś auto to zacznij od tego, chyba że masz faktury co zostało zrobione
 |  
				| _________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
 MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
 MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
 SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
 MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
 Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mars   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Vignale
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 50
 Dołączył: 05 Kwi 2014
 Posty: 279
 Skąd: Spod Bydgoszczy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Gru 2018,  11:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Filtr kabinowy co rok. |  
				| _________________ HDK ZdZN A Rh"-".
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 90tomash   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Dołączył: 23 Maj 2018
 Posty: 28
 Skąd: Milicz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Gru 2018,  08:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Filtr oleju, powietrza, kabinowy wymienilem w ciemno po zakupie. Klocki + tarcze też.
 Świece chyba i kable zapłonowe co 50-60 tys. Jak ruch miejski można nawet częściej. Ja wymieniłem świece i kable.po 3 tys od świec co akurat było bez sensu.
 Filtr paliwa niby starcza w benzynie jak jest do wymiany na długo ale jest taki taki że warto go raz na jakiś czas wymienić.
 Płyn hamulcowy też chyba dłużej niż 3 lata nie powinien jezdzic
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojtekpl   
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Dołączył: 18 Mar 2014
 Posty: 161
 Skąd: KR
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Gru 2018,  21:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oleje, filtry co 15, po około 45 świece, kable kuny kilka razy zap... indoliły; wcześniej tarcze (biły) no i teraz 73 gumy stabilizatora ( na pierwszy montaż jakiś plastik poszedł....) Ogólnie 73+ lpg założyłem przy 30500.
 |  
				| _________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MisiekT   Prince of Tor Kielce 2013
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Michał
 Wiek: 41
 Dołączył: 20 Maj 2007
 Posty: 1932
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2019,  01:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dla sportu tak często wymieniacie? Proponuje zgodnie z zaleceniem Ford’a - naprawde szkoda hajs w błoto wywalac.
 Przeglądy są co 20tys., zmiana oleju i filtrów częściej przy obecnej jakości chemii nie ma najmniejszego sensu w zwykłym aucie. Płyn hamulcowy co 2 lata, ale i 5 wytrzyma bo tutaj akurat to głównie kwestia temperatury wrzenia i łatwo zauważyć, jeżeli jest już zużyty.
 Świece 60tys, kable nigdy, chyba ze są widoczne przepięcia, rozrząd zdaje się 160tys.
 Ogólnie to jest tani w eksploatacji samochód i nie ma co nadmiernie inwestować - szybszy ani ładniejszy od tego nie będzie, a jak ma coś paść to padnie i tak
   |  
				| _________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojtekpl   
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Dołączył: 18 Mar 2014
 Posty: 161
 Skąd: KR
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Sty 2019,  20:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przy obecnej jakości oleju.... Longlife to nie jest choć i tak w ten marketing nie wierzę; bardziej dla własnego (fiesty) bezpieczeństwa - ma u mnie dożywocie. W autach starszej generacji zmieniało się co 10 tys. i jeździły po 500 tys i więcej. A teraz? Po mojemu bełkot marketingowy i nic więcej. Powierzchnia filtrująca wcale się nie zwiększyła, a wręcz przeciwnie.
 
 Każdy robi jak uważa. Ja nikomu do portfela nie zaglądam.
 
 p.s. Filtr powierza niby co 60 tys, a jak wygląda po 20?
 |  
				| _________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.