| [MK5] MK5 Niebieska rakieta,oryginalnie 1.3 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | arekw   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 22 Lut 2015
 Posty: 137
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lut 2015,  19:59   [MK5] MK5 Niebieska rakieta,oryginalnie 1.3 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1. NICK: arekw 2. IMIĘ: Arek
 3. MODEL: MK5
 4. WERSJA: 5D
 5. ROCZNIK:MK5,2001
 6. SILNIK: 1,3 60KM,swap na 1.7 125KM
 7. OPIS AUTA:
 Opis auta w sumie należałoby zacząć od samego początku. Moim pierwszym autem   ,które kupiłem była czarna fiesta MK3, 1.3 (fundusze na to, to już inna i raczej nieistotna w tym temacie sprawa
  ) .było to na dwa miesiące przed tym jak zdawałem na prawko:p zawsze wieksza motywacja nie?    ,a że chodziłem jeszcze do technikum to fure często brała "rodzicielka" do pracy (był to ogromny przełom po 10latach posiadania  prawka jako kolejnej zajmujacej miejsce w portfelu plastikowej karty). Schemat powtarzał się dopóki nie wyjechałem za granice(schede po mnie przejął mój brat). Podczas mojej nieobecności, lecz za zgodą, mama pozbyła sie czarnuli,a po niedługim czasie sprowadziła obecną MK5 z przebiegiem ok 50 000. Ja z zarobku wróciłem,wyjechała natomiast mama(to tak w dużym skrócie bo chyba słyszałem gdzieś chrapanie  ) po kilku latach stwierdziła ze już jej nie jest potrzebna skoro i tak w kraju jest tylko kilka razy w roku i sprezentowała ją mnie(z ptrzebiegiem ok100 000) jako rekompensate za tamtą z której kasy nie widziałem na oczy (bo kto by się domagał po tych wszystkich godzinach na szpitalnej sali w środku nocy,bójkach z bratem,wezwaniach do szkoły i wybitych szybach  ).Wtedy urodził się pomysł żeby ją "przyspieszyć" (nie oszukujmy się... 60koni? ani wyprzedzić bezpiecznie nie szło,a z czterema osobami na pokładzie i włączonej klimie to zaprzęgi konne miały troszke lepszy start ze świateł). Tu z pomocą przyszło Forum Fiesta Klub Polska (tu połechtałem lekko ego moderatorów  ) i temat zoharka ze swoją MK4 flinstone edition... Dalej chciałbym pociągnąć temat w projektach ze względu na to że auto postawiłem razem z bratem więc byliśmy na pierwszej lini frontu, tylko nie wiem co na to wodzowie forum   
 8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
 a. wizualne:alusy z ładnych oryginalnych fordowskich 14' na ładne 15' 195/50
 b. mechaniczne: swap na 1.7 zetec z forda pumy
 c. audio: alpine ,pionierki w drzwi i w połke oraz tuba aktywna no name na cześciach boshmanna
 d. inne: rozpórka na kielichy pod maską
 
 9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
 a. wizualne:odwiedziny pana wyuczonego w zawodzi blacharz,lakiernik,może koła 16' na profilu 45
 b. mechaniczne: oczywiście marzy się kolektor wydechowy 4-2-1
 c. audio: bez zastrzeżeń
 d. inne: elektryczne szyby i lusterka(jestem w trakcie prac), w dalszej perspektywie wymiana podświetlenia zegarów na białe ledowe.
 
 10. FOTKI AUTA
 
         
 start od 0-120km
 http://youtu.be/M6fjPyYefBo
 
 pierwsze odpalenie i okrzyk radosci
   http://youtu.be/FWQbe474Rog
 
 
 
 
   
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez arekw 12 Mar 2015,  19:57, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | modell1   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 49
 Dołączył: 21 Paź 2005
 Posty: 1880
 Skąd: Wągrowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lut 2015,  21:58 |   
 |  
               | 
 |  
               |   Daj fotki spod maski.
 Ciekawy jestem jaka skrzynia biegów trafiła czy robiłeś coś przy hamulcach.
 Może kiedyś się spotkamy w pyrlandi.
 A planujesz ją sprawdzić na hamowni
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arekw   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 22 Lut 2015
 Posty: 137
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lut 2015,  23:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzięki za całkiem miłe przyjęcie   
 może i za mało bo jakby nie było to żadna wielka rzeżba to nie jest ale jak dla mnie historia dość ciekawa (szczególnie dla gości podobnych do mnie którzy zastanawiają się nad "produkcją" kolejnej szybkiej fieściny) bo prawda jest taka że z fiesty została tylko kasta i drążek zmiany biegów,a cała reszta (cała elektryka aż do tylnych świateł,lusterka,szyby,centralne zamki i czujniki pod maske,w drzwi i bagażnik) wsadziłem z pumiaka. Myśle że dość zaskakującym faktem może być to że nie jesteśmy żadnymi mechanikami.Brachol ogarnia to i owo przy silniku i zawieszeniu ,a ja generalnie lubie majsterkować i moim zadaniem była cała elektryka silnika,pod dechą itd. Opis całej sprawy pod banderą projektów może pomnożyłby liczbę śmiałków bo prawda taka że gdybym nie kupił całej pumy sugerując się tym co znalazłem w necie to musiałbym sporo rzeczy dokupić jak np linka gazu o której nikt nie wspomniał.
 
 
 modell1 - skrzynie brałem odrazu z pumy.po pierwsze naczytałem się że od 1.3 nie podchodzi,a po drugie podobało mi się to że w pumie są krótsze
   
 hamulce zostawiłem od fiesty bo puma hamowała ciężko(może tłoczki zawalone?) a poza tym MK5 miała wieksze tarcze nie wiem czemu.
 
 na hamownie nie mam parcia,narazie sprawdzam ją w terenie
   
 zdjęcie z pod machy na życzenie
 
   
 
 a to zostało z pumy-niczym szarańcza
   
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | modell1   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 49
 Dołączył: 21 Paź 2005
 Posty: 1880
 Skąd: Wągrowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lut 2015,  23:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rozpórkę masz od gurnego  taka jak moja |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blueflames   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Daniel
 Wiek: 35
 Dołączył: 03 Wrz 2009
 Posty: 97
 Skąd: Sanok/Rzeszow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Mar 2015,  00:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | no ladnie ladnie. Sam od dluzszego czasu przymierzalem sie do takiego swapa u Siebie lecz pojawilo sie 2 auto i narazie przystopowalem ale ciagle mnie korci to 1.7 a jeszcze jak bym dorwal ta mocniejsza jego wersje:p narazie moge pozazdroscic Tobie pozdrawiam:)) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Mar 2015,  00:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | arekw, a jakiś film z przyspieszenia by się znalazł? Wpadniesz tym na ogólnopolski zlot?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arekw   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 22 Lut 2015
 Posty: 137
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Mar 2015,  09:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | zgadza się  górny miał w dość przystępnej cenie i musze przyznać że rozpórka jest solidnie wykonana. kupiłem ją w surowym stanie,do malowania dałen ją u siebie bo chciałem pod kolor kasty. 
 blueflames  ,też myślałem nad wersją racing ale występują głównie w anglii i to ją dyskfalifikowało,wolałem postawić na pewniaka tym bardziej że nie do końca miałem informacje co dokładnie potrzebuje a krążył po głowie pomysł żeby przełożyć ile się da bo pumy były lepiej wyposażone niż moja wersja.
 
 vegetagt ,filmu z przyspieszenia nie mam ale postaram się coś załatwić ,może w tygodniu. O zlocie myślałem ale póki co temat jest świeży a żeby rzucić się na taką trase musze mieć pewność że auto mnie nie zawiedzie,tak jak to było z poprzednim sinikiem gdzie mogłem śmiało cisnąć gdzie tylko chciałem. Zresztą na zlot auto trzeba mieć wycyckane,a narazie mam troche do zrobienia przy nim(szyby,lusterka ,czujniki i poduchy bo świecą kontrolki...). Duperele ciągną się najdłużej ale zobaczymy. No i rdza,bo by mi było wstyd
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DemptD   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 36
 Dołączył: 11 Lis 2007
 Posty: 2231
 Skąd: Piekary Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Mar 2015,  14:23 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | arekw napisał/a: |  	  | Zresztą na zlot auto trzeba mieć wycyckane | 
 
 no to vegeta nie możesz przyjechać
   |  
				| _________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
 Czerwono-czarna®
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Mar 2015,  14:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | arekw napisał/a: |  	  | musze mieć pewność że auto mnie nie zawiedzie | 
 
 
  	  | arekw napisał/a: |  	  | . Zresztą na zlot auto trzeba mieć wycyckane | 
 
 
  	  | arekw napisał/a: |  	  | No i rdza,bo by mi było wstyd | 
 
 
 
     
 
 punkt 1) i 2):  http://www.fiestaklubpols...p=741355#741355
 A punkt 3) to potem trzeba było Darasowi lawete z mojej rdzy uprzątnąć
   
 Także ty sie nie martw takimi duperelami i wpadaj
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arekw   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 22 Lut 2015
 Posty: 137
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Mar 2015,  19:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | no patrz... a ja się przejmuje  nie mam zwyczaju obiecywać bo jak to się mówi "shit happens" . Pomyślimy,policzymy,zobaczymy   
 -dzisiaj pogrzebalem z lusterkami i znowu są niebieskie,tak jak powinno być
 -prawy czujnik abs wymieniony. po krótkiej rundce kontrolki abs i trakcji zgasły więc przypuszczam że systemy działają(cokolwiek powinno się dziać i jak to się nazywa
  ) -elektryczne podnośniki zamontowane,teraz kwestia patentu na przyciski bo tapicerke z miejscem na elektryke ciężko dostać,a pod mój kolor już nie marze nawet.
 wynalazłem takie cos z transita(zdjęcie poglądowe)
 
   
 narazie mam na strone kierowcy tylko, no i przyciski są troche inne.
 miałem plan założyć je dzisiaj ale zapomniałem w piątek odebrać od tapicera(jestem uosobieniem tego co zwie się sklerozą
  ).nie widziałem sensu w malowaniu tego bo jest dość czesto używane wiec wpadłem na pomysł obicia czarną skórą. 
 -oryginalne siedzenia miały poduszki,a wsadziłem te od pumy bo są wygodniejsze(druga sprawa że przy fotelu od fiesty -nie wiem ... rozszczelnił się?- nabój w napinaczu czy co tam siedzi),natomiast w kostke dałem resystor w szeregu z kondensatorem(znalazłem na jakimś forum) i ok 20 jade na kompa kasować błędy. Asekuracyjnie zdemontowałem zaślepke poduchy posażera gdyby z jakiegoś powodu miało wystrzelić(nie rozwali przedniej szyby,a poduchy mam jeszcze z pumy jak coś). Będzie dobrze ale tak już mam że wole być przygotowany na najgorsze.
 
 [ Dodano: Sob Kwi 04, 2015 18:53 ]
 
   
   
 
 195/45/16
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | modell1   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 49
 Dołączył: 21 Paź 2005
 Posty: 1880
 Skąd: Wągrowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Kwi 2015,  20:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podoba mi się naklejka Alu troszkę wielkie ale jak kto lubi
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arekw   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 22 Lut 2015
 Posty: 137
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2015,  18:40 |   
 |  
               | 
 |  
               |  na żywo wygląda kozacko-cytuje opinie innych bo moja byłaby nieobiektywna   
 w międzyczasie pojawił się problem z obrotami i nie palił na jeden gar.
 okazało się że cewka ma przebicie i po deszczu działy się cyrki,a falowanie obrotów i ciche "wybuchy" z wydechu (przy tym skacząca wskazówka obrotomierza) przez zużyte świece.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Mariusz
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Sie 2011
 Posty: 359
 Skąd: Gloskow
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arekw   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 22 Lut 2015
 Posty: 137
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Cze 2015,  18:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Grax, co dokładnie razi cie w oczy?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Cze 2015,  19:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Grax ma na myśli to że w profilu masz ciągle 1,3   |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Tomcio ;)
 Wiek: 39
 Dołączył: 08 Wrz 2008
 Posty: 280
 Skąd: POS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2015,  12:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | no no na tych felach wygląda fajnie  ino progi od spotra by się przydały |  
				| _________________ Pozdro
   FORD FIESTA - PROBABLY THE BEST CAR IN THE WORLD.
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arekw   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 22 Lut 2015
 Posty: 137
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lip 2015,  10:37   [MK5] MK5 Niebieska rakieta,oryginalnie 1.3 |   
 |  
               | 
 |  
               | aktualizacja fotek po walce z rdza i wymianie szmacianych nadkoli (i zgubieniu jedynego klucza przez lakiernika  ) [attachment=3:1fd373bq]DSC_0466.jpg[/attachment:1fd373bq][attachment=2:1fd373bq]DSC_0467.jpg[/attachment:1fd373bq][attachment=1:1fd373bq]DSC_0469.jpg[/attachment:1fd373bq][attachment=0:1fd373bq]DSC_0471.jpg[/attachment:1fd373bq]
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez arekw 1 Sty 2016,  19:27, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qlimaxss   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Adam
 Wiek: 32
 Dołączył: 14 Maj 2011
 Posty: 153
 Skąd: Aleksandrów Łó
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lip 2015,  12:46   [MK5] MK5 Niebieska rakieta,oryginalnie 1.3 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fajnie się prezentuje  a to felgi z focusa?? |  
				| _________________ Była Mk3 94 r  "Chianti "
 Jest Mk5  01 "Elance "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arekw   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 22 Lut 2015
 Posty: 137
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2015,  09:20   Re: [MK5] MK5 Niebieska rakieta,oryginalnie 1.3 |   
 |  
               | 
 |  
               | chyba tak  widziałem taki wzór w mondeo jeszcze ale miał 5 śrób. 
 teraz jestem w trakcie walki z kluczykami bo mam tylko jeden i to jeszcze dorabiany jak już wspomniałem ,a koszt takiej imprezy to 500zł z dojazdem
 tak więc:
 -dorabianie zamka do klucza 35zł od zamka czyli 105zł (ale to inna bajka)
 
 -dwa kluczyki z pilotem (używki)                          87zł z przesyłką
 -dorobienie grotów przy obu kluczach                    60zł
 -klonowanie transpondera                                    100zł za jeden,przy czym podobno posiadając dwa zaprogramowane klucze można doprogramować                                                                               kolejny (max 4szt z tego co wyczytałem) więc liczę że z trzecim sobie poradzę sam,tak samo z zaprogramowaniem centralnego zamka.
 
 Koniec końców wychodzi 247zł więc opłaca się bardziej niż zgubienie jedynego klucza
   
 jeśli jest gdzieś błąd w moim rozumowaniu proszę o korekte
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |