| 
		Uszczelniacz wału korbowego | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 DIABLO_GD  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 30  Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 6 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Sty 2015,  16:31   Uszczelniacz wału korbowego
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam prośbę czy jest dużo roboty przy wymiana uszczelniacza wału korbowego w silniku 1.1 50km     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 brewa7  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Aleksander 
                  Wiek: 36  Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Sty 2015,  19:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               musisz zdjąć pasek napędu osprzętu i koło wału korbowego. Potem dostaniesz się do uszczelniacza przedniego.
 
 
Zaś z tylnym jest więcej roboty, bo musisz zdjąć sprzęgło, koło zamachowe i dopiero będziesz miał uszczelniacz. | 
             
						
				_________________ Była: MK3
 
Jest: P206
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DIABLO_GD  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 30  Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 6 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Sty 2015,  20:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               czy dam rade sam to zrobic u siebie w garażu 
 
 
bo nie wiem czy zato sie zabierać czy nie     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DemptD  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 36  Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Sty 2015,  20:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | to zależy od tego jakie masz wyposażenie garażu i umiejętności | 
             
						
				_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
 
Czerwono-czarna® | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 brewa7  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Aleksander 
                  Wiek: 36  Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sty 2015,  00:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wg mnie jeśli ma jakiś podstawowy zestaw kluczy oczkowych fajkowych, ewentualnie nasadowych i jakąś podstawową wiedzę to powinien dać radę. Postawić auto na 4biegu, zaciągnąć dla pewności ręczny. zdjąć pasek z altera i kręcić, tylko potem przy zakładaniu paska alter napiąć jakąś łychą co by nie piszczał pasek. | 
             
						
				_________________ Była: MK3
 
Jest: P206
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sty 2015,  00:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | brewa7 napisał/a: | 	 		  | Postawić auto na 4biegu, | 	  
 
 
a czemu akurat na czwartym?
 
 
 
 
DIABLO_GD, a ile woła mechanik za wymiane? Bo jak to jest kwota 50-70 zł, to nei wiem czy jest sens się samemu męczyć. Do tego dochodzi ryzyko podwinięcia simmeringu. Jeżeli tego nie zauwazysz i nie poprawisz, to masz podwójną robote. No ale dla sportu i wiedzy można. Nie jest to aż taki kosmos    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 brewa7  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Aleksander 
                  Wiek: 36  Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sty 2015,  23:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               tak mi się po prostu powiedziało. Nie wiem w każdym razie żeby zablokować, żeby wał się nie przekręcał.
 
 
A mechanik nie powinien za to dużo wziąć bo to w końcu kosiarka i nie trzeba zdejmować rozrządu, bo co innego w zetecu | 
             
						
				_________________ Była: MK3
 
Jest: P206
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DIABLO_GD  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 30  Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 6 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Sty 2015,  19:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie no jestem kumaty w te klocki zestaw kluczy tez mam garaż ma 24m2. Tylko nie wiem jak ruszę rozrząd że mi się nic nie stanie     
 
 
 
I też nie mam pojęcia czemu na 4 BIEGU ? 
 
 
[ Dodano: Sro Sty 28, 2015 19:13 ]
 
Czyli tak zdejmuje pasek od alternatora odkręcam koło i jestem przy tym uszczelniaczu?
 
 
to tylko tyle roboty czy coś jeszcze bo moim zdanie z rozrządem tez be musiał zrobić żeby dojs do tego uszczelniacza 
 
 
[ Dodano: Sro Sty 28, 2015 19:14 ]
 
Czyli tak zdejmuje pasek od alternatora odkręcam koło i jestem przy tym uszczelniaczu?
 
 
to tylko tyle roboty czy coś jeszcze bo moim zdanie z rozrządem tez be musiał zrobić żeby dojs do tego uszczelniacza | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 blood_brother  		  
		 
         King of Tor Kielce 2013
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 37  Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Sty 2015,  23:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Z tego co kojarzę to kosiarce jest łańcuch i nie powinieneś musieć go ruszać. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 brewa7  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Aleksander 
                  Wiek: 36  Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Sty 2015,  00:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Oj... tak mi się rzuciło z tym czwartym biegiem, a Wy teraz łapiecie za słówka.
 
 
W kosiarce nic nie robicie z rozrządem. Musisz tylko zdjąć pasek z alternatora i odkręcić śrubę. Uszczelniacz wyciągniesz jakimś miękkim lekko zakrzywionym drutem, albo jakimś cienkim śrubokrętem. Nowy uszczelniacz posmarować cały olejem i delikatnie włożyć. Żeby wszedł do końca na swoje miejsce możesz użyć jakieś nasadki, przyłożyć do uszczelniacza i delikatnie pukać młotkiem, ale małym żebyś nie napierdzielał jakimś 2kg. Delikatnie wbijesz to zakładasz koło wału, dokręcasz odpowiednio śrubę i zakładasz pasek. Ot filozofia.
 
 
W zetecu to tak trzeba by ruszyć rozrząd, bo tam uszczelniacz jest za rozrządem, a w HCS-ie rozrząd jest w kadłubie i jest smarowany olejem z silnika, a zewnętrzne koło wału służy tylko do napędu osprzętu(pompa wody, alternator, pompa wspomy jak jest). | 
             
						
				_________________ Była: MK3
 
Jest: P206
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |