| Skręca przy przyspieszaniu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | lesiu142   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Damian
 Wiek: 31
 Dołączył: 20 Sty 2014
 Posty: 24
 Skąd: G-dz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sie 2014,  20:50   Skręca przy przyspieszaniu |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Ostatnio po wymianie przegubu z lewej strony, przy tym też tarcz oraz klocków (z dwóch stron), samochód podczas przyspieszania zaczął mi uciekać w prawo, przy tym następuje skręt kierownicy o jakieś 30 stopni.
 Następuje to podczas przyspieszenia oraz w bardzo lekkim stopniu podczas utrzymywania prędkości. Podczas hamowania silnikiem jak i hamulcami problem zanika.
 
 Domyślam się iż to może być wina źle przykręconego sworznia do wahacza, ponieważ przy zmianie przegubu mocno popuściłem te trzy śruby i sworzeń był luźny. Czy to możliwe że po przykręceniu jest on w trochę przesunięty i przez to lekko zmieniła mi się geometria lewego koła?
 
 Czy to też może być wina mechanizmu różnicowego który ma luzy?
 
 I ostatnie pytanie, czy zwykłe ustawienie zbieżności na stacji może zniwelować problem?
 
 PS
 Usłyszałem też że od tej wymiany przegubu zaczęły mi piszczeć opony w ostrych zakrętach i w prawo kierownica lżej skręca.
 
 Pozdrawiam
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pmbmn   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 31
 Dołączył: 23 Wrz 2013
 Posty: 149
 Skąd: Koniecwałd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sie 2014,  22:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Masz zbieżność źle ustawioną. Na SKP musisz się wybrać zapłacić te 50 czy 60 zł ustawią zbieżność i będzie ok:) innej opcji nie ma też tak miałem po ustawieniu zbieżności było ok |  
				| _________________ FIESTA XR 2i
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sie 2014,  07:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | zbierzność ustaw. Skad ty wziołes luzy na mechanizmie róznicowym?   |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lesiu142   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Damian
 Wiek: 31
 Dołączył: 20 Sty 2014
 Posty: 24
 Skąd: G-dz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sie 2014,  10:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zbieżność ustawiona, nie ma poprawy. 
 
 Luz jest jak podniosę koło i samochód jest na biegu. Mogę kręcić kołem zanim poczuje opór stawiany przez silnik. Luz wynosi mniej więcej jakieś 20 stopni obrotu kołem.
 
 Zastanawiam się, czy mogłem podczas wyciągania sworznia skrzywić wahacz. Na początku próbowałem zdjąć sworzeń uderzając młotkiem ( jakieś 0.5 kg) w wahacz...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sie 2014,  11:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | owszem mogłeś uszkodzić wachacz. Poruszaj kołem na boki, w celu sprawdzenia luzu na sworzniu, i końcówce drążka. Wspomniany przez Ciebie luz bierze się z zsumowania luzów między zębnych trybów w skrzyni biegów co jest całkowicie normalne, w dodatku w tarczy sprzęgła jest tłumik drgań skrętnych który także się porusza przy próbie obrotu koła na biegu. |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sie 2014,  11:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | lesiu142 napisał/a: |  	  | Luz jest jak podniosę koło i samochód jest na biegu. Mogę kręcić kołem zanim poczuje opór stawiany przez silnik. Luz wynosi mniej więcej jakieś 20 stopni obrotu kołem. | 
 
 to jest raczej luz na przegubach + reszta luzów układu napedowego
 
 
  	  | lesiu142 napisał/a: |  	  | Zastanawiam się, czy mogłem podczas wyciągania sworznia skrzywić wahacz. Na początku próbowałem zdjąć sworzeń uderzając młotkiem ( jakieś 0.5 kg) w wahacz... | 
 
 ori wahaczów raczej nie skrzywiłeś. Wydaje mi się, że brak geometrii by wyszedł na zbieżności.
 
 Może od walenia młotem tuleje wahacza czy cuś naderwales. Albo sworzen uszkodziles?
 W MK2 prawie nie jezdze na geometrie, zawias rozkładam pare razy w roku i nigdy nie miałem takich jaj.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | yoyo72   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Dziadek
 Wiek: 52
 Dołączył: 29 Kwi 2010
 Posty: 1023
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sie 2014,  17:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | To nie jest zbieżność!!! Właśnie miałem to samo w swoim futrzaku ,tylko mi ściągało w lewą stronę. Tuleja wahacza na milion procent.Kolega LUKI może to potwierdzić ,bo 2 dni temu to u mnie robił. teraz jest spokój i auto prowadzi się dobrze. |  
				| _________________ Jest inne , ale tez Ford
 Było     MK3 1994r 1.1/2.0 136KM
   Było     MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
 Było     MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą
  (ślimak) Było     MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)
 
 PRINCE OF RADOM 2016
       
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lesiu142   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Damian
 Wiek: 31
 Dołączył: 20 Sty 2014
 Posty: 24
 Skąd: G-dz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sie 2014,  18:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za odpowiedzi  Dziś na mokrym asfalcie zablokowałem koła przy hamowaniu i usłyszałem mocne stuknięcie z lewej strony. Jutro podniosę Fofi na klocki i zobaczę dokładnie   
 Co do luzu mech. różnicowego to nie przekonaliście mnie. Kiedy kręcę kołem to w momencie kiedy czuć opór słychać mocne charakterystyczne stuknięcia dochodzące ze skrzyni. Znalazłem filmik gdzie dokładnie jest to pokazane, tylko u mnie jest większy luz
 
 https://www.youtube.com/watch?v=8vockzhk1Oc
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sie 2014,  16:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | no ale przeciez Ci napisałem ze to nie jest luz tylko na mechanizmie róznicowym, tylko złozony na wszystkich elementów przekazania napedu, od przegubu począwszy na sprzęgle kończąc. Gdybyś miał jakiekolwiek luzy nadmierne w skrzyni biegów to uwierz że już byś tym autem nie jeździł, a poza tym przed Twoja ingerencja w zawieszenie było wszystko ze skrzynia w porządku. Nie szukaj na siłe usterek. |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lesiu142   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Damian
 Wiek: 31
 Dołączył: 20 Sty 2014
 Posty: 24
 Skąd: G-dz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sie 2014,  17:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Luz był przed integracją w zawieszeniu, ale dziękuje za uspokojenie mnie i sprostowanie mojej nikłej wiedzy  Pozdrawiam 
 @Edit:
 
 Sprawdziłem tuleje, są luzy, będzie trzeba wymienić
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | murgrabia   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Dołączył: 08 Paź 2007
 Posty: 214
 Skąd: metropolia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2015,  12:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | W mojej mk3 luz jest taki sam. Tak ma być. Podnieś autko na lewarku. Najpierw z lewej, potem z prawej. I zobacz czy ci się nie odkleiła tylna tuleja wahacza. Ta duża.....  Będzie widać na 100%. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lesiu142   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Damian
 Wiek: 31
 Dołączył: 20 Sty 2014
 Posty: 24
 Skąd: G-dz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Sty 2015,  10:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po wymienię tulei, problem nie ustał. Nawet na stacji diagnostycznej sprawdzali i nie ma żadnych luzów w układzie kierowniczym i zawieszeniu. Ale to już nie mój problem - sprzedaje fieste. Jednakże, dziękuje za podpowiedzi   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |