|
Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 22 Maj 2013, 18:49 |
[MK3] Moje (nie)szczęście RS1800 |
Autor |
Wiadomość |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Lut 2014, 19:08
|
|
|
ech róznie to może być z fordem. Oby wyjść na prostą i palic laki |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 14 Lut 2014, 21:15
|
|
|
Jeszcze raz sprawdziłem sam w autodacie jak to wygląda i faktycznie, jeżeli ECU jest po '94, to cewka jest na miejscu wtryskiwaczy 1 i 2, i w ogóle jest coś pozamieniane..., a po '94 wszystkie ECU były w teorii z Escorta. Wychodzi na to, że chcąc mieć "pełną" 130, muszę ogarnąć starszą wersje ECU, najlepiej z Fiesty. No to już wiem, co potrzebuje |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 14 Lut 2014, 21:41
|
|
|
ja mam wiązkę z 2 FCD i kompa z rski 2fbc i śmiga, wiązka z escorta mk5 RDA |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 15 Lut 2014, 00:29
|
|
|
Ma ktoś możliwość rozkodowania co to za ECU? jedyne co mam na nim to fioletowe znaczki: 9407 2303 E9AF 14A624 AA. Niestety nie ma naklejki, a google nie pomaga. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15 Lut 2014, 00:50
|
|
|
może to serio z mustanga :> |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Lut 2014, 01:04
|
|
|
wedlug mnie ecu 105 i 130 ma takie samo pinout |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 15 Lut 2014, 01:35
|
|
|
No właśnie według autodaty, zależy od roku produkcji auta. Niestety autodata nie podaje oznaczeń komputera. Tzn. w przypadku Fiesty, tylko 1.6 ma inny pinout, natomiast w Escortach jest już to różnie.
Mam w sumie 3 ecu. Jeden 2FBC, który był w aucie i na nim auto nie hasa. Drugi z przekonaniem, że jest od 105 zawiozłem ludkom, co grzebią mi auto. Niestety też nie ma naklejki. Mam też 3 od 1.6 z Edisem wewnętrznym, ten też nie ma naklejki. Niestety teraz mi się wszystko pomieszało, który jest który. Kiedyś udało mi się któryś rozszyfrować, ale już nie pamiętam który. Według autodaty, od 1.6 ma właśnie pozamieniane piny. I jeżeli, by wyszło, że zawiozłem 1.6, to znaczyłoby, że wiązka sama w sobie jest dla Edisa w sródku, aczkolwiek wtyczkę do Edisa posiada. Po prostu próbuje to wszystko uporządkować
Jeszcze pytanie na dobranoc, co w teorii się stanie jeśli podłącze kompa z edisem wewnętrznym do wiązki z edisem? |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Lut 2014, 11:15
|
|
|
auto nie odpali i tyle |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 15 Lut 2014, 23:33
|
|
|
Po kolejnych godzinach googlowania i czytania angielskich for, dowiedziałem się (nie na 100%), że dla mk3 rs1800 jest komp 2FDC, dla mk3,5 rs1800 jest CULT. Mają inny pinout. Natomiast nie znalazłem potwierdzenia, że kompy 2FDC i 2FBC (ten mam), są zamienne, ale znalazłem jeden wątek, w którym gość opisuje, że miał 2FBC, który padł i próbował włożyć 2FDC i 2FCD, lecz nie banglało.
Tak baj dy łej, jeszcze przed zagwozdką z kompami, wyszło, że po swapie wiązki miałem zamieniony krokowy z 4 wtryskiwaczem i 1 z 3 wtryskiwaczem, według pinoutu dla 2FCD i 2FDC
Edit: Ewentualnie zwaliłem swoje 2FBC tymi zamianami wtyczek. |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 21 Lut 2014, 19:52
|
|
|
Kabelkologia ogarnięta, popeszlowana, potrytkowana, auto śmiga. Może nie jak złe jeszcze, ale już nie wachluje obrotami i nie gaśnie Niestety nie udało się Fiesty uruchomić na 2FBC i teraz śmiga 2FCD. Czekam na ForDiaga i na 2FDC i będę działać dalej
[ Dodano: Pią Mar 14, 2014 18:07 ]
ForDiag doszedł, nawet działa Okazało się, że mam walnięty czujnik IAT, bo przy jałowych obrotach pokazywał normalnie ok. 30 stopni, natomiast przy wyższych obrotach wariował od -30 do +40 stopni. Znalazłem jakiś inny w worku części i chyba działa, bo już nie świruję. Prawdą jest też to, że Fiestowe ECU przy walniętym czujniku IAT ustawia na sztywno -40 stopni, bo nawet ForDiag w opisie błędu o tym informuję (forced -40 degrees, czy jakoś tak)
Mam jeszcze chyba walniętą sondę, bo jest jakaś leniwa i potrafi się zawiesić np. przy 1,25V, albo 0,8V i tak stoi, dopiero jak się mocno przegazuje auto, to się odwiesza. Także objaw zadławienia się przy dodaniu gazu przy 1,5-2 tyś obrotów został :(
Nie ogarniam do końca jeszcze ForDiaga, bo np. jest jakiś test ECU, ale przy jego uruchomieniu nic się specjalnie nie dzieję, natomiast, gdy go wyłączę to wywala mi program. Muszę jeszcze się nauczyć jak działa test MAFa i TPSa i opcja oscyloskopu
W wolnej chwili jeszcze podepnę 2FBC, żeby zobaczyć, czemu auto nie bangla
Przy okazji jakby ktoś chciał zakupić magiczny interfejs, to da się to zrobić bez PayPala
Z ciekawostek zanabyłem drogą kupna dziurawą maskę, tylko muszę ją pomalować i będzie lans Fiesta dostała też nową uszczelkę (Elringa, żeby nie było, że jakaś gówniana ) pod dekiel zaworów i już nie leje się olej na świece
[ Dodano: Pon Maj 12, 2014 16:46 ]
Żeby nie było, że nic się nie dzieje, auto zaliczyło zlot. Fiesta była 2 w klasie, 3 w generalce Fiest i 6 w ogólnej generalce, także nie jest źle
Autko przed zlotem dostało maskę z RST i przy okazji nowy wlew paliwa i zabezpieczenie podwozia. Dostało też nowe pasy szelkowe OMP 2" na biodrach i 3" na ramionach.
Znudziło mi się jeżdżenie w ciszy, więc włożyłem jakiegoś Pioniera i Hertz ESK 135.5. Gra całkiem przyzwoicie
Na zlocie okazało się, że znowu mam dziurę mocy ok. 5000rpm, także dzisiaj powróciłem do oryginalnej listwy. Jedzie prawidłowo, potrafi czasem jeszcze zgasnąć po odpaleniu.
Z nudów w pracy też rozszyfrowałem wtryskiwacze po numerkach. Teraz w aucie siedzą czarne wtryskiwacze z zielonym kapslem, których wydajność według internetu wynosi 199ccm. Wtryskiwacze czarne z czerwonym kapslem, które uważałem za wtryski z RS2000 250ccm, są standardowymi wtryskami o tych samych numerach co z zielonymi kapslami o wydajności 199ccm. Mam jeszcze listwę z beżowymi wtryskiwaczami, których wydajność według internetu wynosi 225ccm i pochodzą z Mondeo 1.8/2.0. Na razie jednak nie chce mi się bawić w podmianę na większe, póki nie będę stroił auta.
Auto jeździ, hamuje, skręca, więc jest dobrze
[ Dodano: Czw Lip 31, 2014 17:27 ]
Fiesta dostała dzisiaj nową, zieloną, przednią szybę wraz z uszczelką i jest kosmos W pierwszej chwili jak wsiadłem, to miałem wrażenie, że zapomnieli szybę wstawić
A tak, to autko dalej jeździ, hamuje i skręca, więc jest dobrze
[ Dodano: Pią Sie 22, 2014 15:59 ]
Dzisiaj odebrałem Fiestę od blacharza. Załatwiona została sprawa z dziurą w PT kielichu, dostała nową, świeżo pomalowaną klapę i odświeżoną lotkę
Tak poza tym to ostatnio trochę jest zamulona, ale nie chce mi się podpiąć fordiaga |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Gru 2014, 20:59
|
|
|
Masz jakieś grubsze plany co do wozidła? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 5 Gru 2014, 01:19
|
|
|
Ostatnio najarałem się na szperę, ale jak zwykle funduszy brak, ale może w styczniu się coś ruszy, potem będę chciał auto wystroić. Chociaż na razie pewnie sam coś będę kombinował, bo szkoda mi wywalać 2k na strojenie w jakiejś firmie.
No i tak jak bobson mówi, muszę magiel zmienić, bo mój nówka sztuka, rok temu wymieniany MaxGear , powiedział dość w takich warunkach. Jutro pewnie oddam auto do warsztatu
Jeszcze chciałbym włożyć powerflexy, bądź coś podobnego, raczej nie uniballe, bo jednak jeszcze na co dzień tym jeżdżę
Bobson też próbuje mnie przekonać do wspomagania, ale na razie się nie daje
Od ostatniego wpisu też odmuliłem auto. Winny był IAT, przez który cała mapa była przestawiona na 25% więcej paliwa (dane z ForDiaga).
Wymieniłem też wieszaki wydechu, bo stare zaczęły się rwać. Co ciekawe, nigdy bym na to nie wpadł, po wymianie zniknął chrobocząco/szurający dźwięk, przy gwałtownym przyspieszaniu.
Coś mi jeszcze co jakiś czas stuknie w przednim lewym kole przy cofaniu i dotknięciu hamulca, ale auto oglądane kilka razy i wszystko sztywne.
Poza tym auto dalej śmiga, pali poniżej 8l w jeździe mieszanej i bez specjalnego głaskania gazu (zawsze paliła ok. 10l), więc chyba jest dobrze
No i marzy mi się zaturbienie, żebym mógł sobie nakleić na klapę passatowy znaczek 1.8T |
|
|
|
|
ostry5_13
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartek
Wiek: 29 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 108 Skąd: WSK
|
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 21 Gru 2014, 21:42
|
|
|
Z chęcią bym zdradził, tylko, że nie wiem Auto kupiłem już ze sportową kierownicą. Zmieniłem ją tylko na swoją ze starej Fiesty.
[ Dodano: Sob Sty 03, 2015 21:01 ]
Dzisiaj Fiesta miała jechać w góry, ale chyba jeszcze miała kaca, bo wyrzygała amortyzator, także została w garażu. Na szczęście mam kompletny zawias od Mafiosa, a gwint pójdzie z czasem do regeneracji
[ Dodano: Sob Sty 24, 2015 18:08 ]
Od dzisiaj Fiesta jeździ na SuperSporcie, bo gwint stwierdził, że ma dosyć. Może kiedyś uzbieram kasę na regenerację Przy okazji dostała też nowe poduszki amorów przód, łożyska McPhersona, łożyska kół przód i jedną poduszkę amora tył, bo nie mogłem nigdzie dostać drugiej |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 8 Lip 2015, 16:27 [MK3] Moje (nie)szczęście RS1800
|
|
|
Nic się nie dzieje. Nowe sprzęgło, nowe uszczelki wału, wałków i pod deklem. Wymiana serwa jeszcze do tego.
Fiesta dalej codziennie jeździ dzielnie, łapie trochę wody gdzieś pod deską, ale nie z szyby, pali jeszcze mniej. Jeździć, nie narzekać |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Lip 2015, 13:54 [MK3] Moje (nie)szczęście RS1800
|
|
|
żeby ta woda z podszybia się w chrupanie rudej nie zrobiła |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 9 Lip 2015, 15:15 [MK3] Moje (nie)szczęście RS1800
|
|
|
Mam plan rozbebeszyć auto przed jesienią, tylko ciągle czasu mi brakuje |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Lip 2015, 23:12 [MK3] Moje (nie)szczęście RS1800
|
|
|
Ja naiwny myślałem, że ogarne auto w 2 miesiące, a stało pół roku, ale już jeździ i generalnie najgrubsze tematy ogarniete juz mam |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 9 Lip 2015, 23:36 [MK3] Moje (nie)szczęście RS1800
|
|
|
ja mam to samo z "szybkim ogarnianiem". Obecnie auto stoi chyba 11 miesięcy, nielicząc tygodnia co byłem w Ułęży |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|