| 
		Niepokojąca temperatura | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 VintageRock  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 12 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Gru 2014,  00:17   Niepokojąca temperatura
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Niedawno kupiłem Fiestę MK4 1.25/75KM. Niepokoi mnie wskazanie temperatury silnika na desce rozdzielczej. Przy jeździe z prędkością 120-130 km/h po autostradzie przy temperaturze około 0 na zewnątrz wskazówka wskazuję tuż za literką L, przed czerwonym prostokącikiem. Poziom płynu chłodzącego jest poprawny. Jakie wskazania są u Was przy podobnej prędkości? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Gru 2014,  00:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Niedobrze, niedobrze. A jest zima. Sprawdzić termostat, to pierwsza linia. Drugą może być strzelona uszczelka pod głowicą. Trzecią zatkane kanały wodne w głowicy. Czasem trafi się coś innego, ale to główne punkty. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jondi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: ST 150 
                  Wiek: 38  Dołączył: 25 Sie 2014 Posty: 184 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Gru 2014,  00:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a jak się temperatura zachowuje w mieście? Nie przegrzewa się w korkach? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wawrzyc  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 181 Skąd: Pruszcz Gdański 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Gru 2014,  07:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | U mnie tak bylo jak padła pompa. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TSRules  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Gru 2014,  10:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | najprościej odkręcić i wywalić termostat, jak na obiegu dużym będzie się przegrzewał to problem jest poważniejszy | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 VintageRock  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 12 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Gru 2014,  12:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przy normalnej jeździe w mieście wszystko jest w porządku. Wskazówka wskazuje połowę zakresu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Gru 2014,  12:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | TSRules napisał/a: | 	 		  | najprościej odkręcić i wywalić termostat, jak na obiegu dużym będzie się przegrzewał to problem jest poważniejszy | 	  
 
Miałem zatkane 2 z 4 kanałów wodnych w głowicy. Po wywaleniu termostatu nie byłem w stanie nie tylko wyjść ponad 90-kilka stopni, ale tak naprawdę nawet dobrze dogrzać silnika, dając mu naprawdę ostry wycisk...
 
 
@up: na autostradzie silnik krzesa z siebie dużo więcej niż w czasie jazdy po mieście; ja u siebie potrafiłem płyn zagrzać >90 dopiero na autostradzie na 5. biegu, kiedy silnik daje z siebie wszystko | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 VintageRock  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 12 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2014,  01:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Myślę ,że nie jest to pęknięta uszczelka pod głowicą silnika. Korek od wlewu oleju jest czysty,  z rury wydechowej wydobywają się spaliny w normalnym kolorze, Nie zaobserwowałem spadku płynu chłodzącego. Olej w silniku się nie podnosi. Zakładając ,że temperatura podczas szybszej jazdy jest niepokojąca ,a powyższe testy ( oczywiście nie są to testy profesjonalne ) nie wskazują na winę uszczelki stwierdzam ,że jest ona cała.
 
Zajmę się teraz termostatem i może do czegoś dojdę    
 
 
[ Dodano: Pią Gru 05, 2014 16:33 ]
 
@edit
 
Dolałem trochę płynu chłodniczego. Poziom był jakieś 5mm poniżej wskażnika MIN.
 
Znalazłem wyciek oleju silnikowego z filtra oleju. Także uzupełniłem olej. Można wykręcić filtr oleju bez spuszczania go z silnika i wymienić?. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2014,  17:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | VintageRock napisał/a: | 	 		  | Można wykręcić filtr oleju bez spuszczania go z silnika i wymienić?. | 	  
 
 
można. Filtr jest powyżej poziomu oleju, takze wyleci tylko to co w kanalach i zawartosc filtra    Nie wiceej jak 200-300ml. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 VintageRock  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 12 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2014,  19:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jest jakiś renomowany producent filtrów do fiesty mk4? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2014,  21:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie słyszałem, by jakakolwiek marka sprawiała w mk4 problemy. Niektórzy wychodzą z założenia, że cokolwiek byle nie filtron    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 VintageRock  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 12 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2014,  11:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               #Aktualizacja. 
 
Wymieniłem filtr oleju. Może już nie będzie wycieku. Jutro się przejadę po autostradzie i zobaczę czy jest jakaś różnica.
 
 
Przy jeździe z prędkością 110 km/h w temperaturze +4 stopnie wskazówka oscylowała w granicach litery A (NORMAL). Jest to za wysoka temperatura? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TSRules  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2014,  12:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               u mnie przy sprawnym układzie zawsze utrzymuje się równo w pionie, no ew. latem trochę sie ruszy w prawo przy dużych upałach 
 
przy obecnej temperaturze na "piątce" nie powinna być tak daleko | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |