| Zbyt wysoki tył | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Qba1983   
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: Fun
 Silnik: Inny
 Dołączył: 15 Sty 2007
 Posty: 113
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2014,  11:11   Zbyt wysoki tył |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie, 
 mam następujący problem. W mojej mk1 mam założone sprężyny obniżające Spaxa, do tego z przodu amory Koni, a z tylu zwykle KYB
 
 
   
 Przód jest bardzo nisko i na dobiciu opona trze o rant błotnika. Tył z kolei jest za wysoko i wyglada to tragicznie jak dla mnie.
 
 Mam podejrzenie, ze zamieniłem sprężyny przód-tyl gdzieś w ferworze remontu.
 Teraz pytanie:
 Jeśli rzeczywiście sprężyny przednie są na tyle to czy podniosły by tak tył?
 I w druga stronę... Jeśli tylne są na przodzie to czy możliwe, ze są za słabe żeby utrzymać wagę silnika i dlatego dobija i ociera?
 
 Nie bardzo mam ochotę ciąć sprężyny z tylu żeby to jakoś wyglądało.
 |  
				| _________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
   
 Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
 Subaru Forester 2.0XT - "Forek"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2014,  13:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Qba1983, nie da rady. W mk1/2 spręzyna przednia jest krótsza. Jak swojego jamexa założyłem naodwrót, to z tylu koło wlazło w nadkole. 
 Spax to chyba kupa, jezeli chodzi o wykonanie
  Kumpel ma spaxa w granadzie i tył leży na ziemi a przód pieje w góre... I podobno wszyscy tak mają i trzeba uciąć(sic!) nowe sprężyny... A motur pod maską to 2.9v6, więc cięższego chyba nei da rady tam zamontować... 
 
 edit: fota tyłu z przednią sprężyną:
 
   a tu juz poprawnie:
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qba1983   
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: Fun
 Silnik: Inny
 Dołączył: 15 Sty 2007
 Posty: 113
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2014,  14:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie właśnie jest odwrotnie, tył w gorze przód gleba. 
 Co śmieszne jak miałem sprężyny wyjęte z samochodu, to nie dało sie rozróżnić, które są przednie, a które tylne. Wysokością są identyczne. Podobno spax różni sie ilością zwojów, ale to sprawdzę dopiero jak je znowu wyjmę z samochodu.
 |  
				| _________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
   
 Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
 Subaru Forester 2.0XT - "Forek"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2014,  14:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | a numerów na nich nie ma? Jamex miał   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qba1983   
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: Fun
 Silnik: Inny
 Dołączył: 15 Sty 2007
 Posty: 113
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2014,  16:01 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vegetagt napisał/a: |  	  | a numerów na nich nie ma? Jamex miał   | 
 
 Teraz to watpie zebym cos znalazl, musialem je pomalowac bo oberwaly piaskiem przy remoncie i korodowaly
   
 [ Dodano: Sro Paź 15, 2014 18:38 ]
 
  	  | vegetagt napisał/a: |  	  | Qba1983, nie da rady. W mk1/2 spręzyna przednia jest krótsza. Jak swojego jamexa założyłem naodwrót, to z tylu koło wlazło w nadkole. | 
 
 Sprawdziłem i przednia sprężyna w mk1 ma 274mm, tylnia 266mm
 Mk2 przód 290, tył 265mm
 |  
				| _________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
   
 Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
 Subaru Forester 2.0XT - "Forek"
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Qba1983 15 Paź 2014,  17:40, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2014,  17:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | seryjna możliwe. 
 Obniżający jamex miał naodwrót wg numerów
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qba1983   
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: Fun
 Silnik: Inny
 Dołączył: 15 Sty 2007
 Posty: 113
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2014,  17:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Widać co firma, to inne patenty. |  
				| _________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
   
 Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
 Subaru Forester 2.0XT - "Forek"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2014,  17:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Qba1983, a jak się tym autem jeździ? Bo różnica mas pomiędzy przednią a tylną osią u mnie wyszła 200kg. A więc czy zamiana sprężyn nie spowodowała by bujającego się przodu i taczkowatego tyłu? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qba1983   
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: Fun
 Silnik: Inny
 Dołączył: 15 Sty 2007
 Posty: 113
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2014,  18:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przypuszczam, ze w mk1 rozkład mas jest podobny. Szczerze powiedziawszy jeżdzę tym tak mało, ze cieżko powiedzieć. W sumie jak jeżdzę po mieście to tyl podskakuje masakrycznie. Graty w bagażniku latają na maxa, a przód jest słaby, samochód nurkuje na dziurach i ociera nadkola.
 
 W sumie chyba z tylu taczka, z przodu wanna
   
 [ Dodano: Pią Paź 17, 2014 11:42 ]
 Obyczajem temat tych sprężyn i najwyraźniej są założone jak maja być. Nadal ńie mam pojęcia czemu tył jest wysoko. Nie bardzo mam ochotę ciąć sprężyny.
 
 [ Dodano: Sro Sty 07, 2015 00:15 ]
 No i okazało się, że sprężyny były założone OK.
 Nawet jak je zamieniłem przód z tyłem to jedynie przód się podniósł o 1cm a tył pozostał bez zmian nawet na krótszej sprężynie.
 
 Wychodzi na to, że sprężyny maja jakąś kiepską charakterystykę i albo muszę ciąć tył albo zmienić sprężyny żeby tył poszedł w dół.
   |  
				| _________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
   
 Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
 Subaru Forester 2.0XT - "Forek"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2015,  01:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Qba1983, cały spax :( A pod tą gumą pomiędzy sprężyną a podłużnicą nie ma jakiegoś patentu poprzedniego właściciela na podniesienie tyłu auta? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2015,  11:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak masz (zbyt) dobre amory, to nawet spring progresywny Ci nie pomoże. Musiałbyś założyć albo krótsze, albo (najlepiej) progresy, które są >wizualnie< krótsze niż to, co masz. Wtedy pomoże   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qba1983   
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: Fun
 Silnik: Inny
 Dołączył: 15 Sty 2007
 Posty: 113
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2015,  12:01 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vegetagt napisał/a: |  	  | Qba1983, cały spax :( A pod tą gumą pomiędzy sprężyną a podłużnicą nie ma jakiegoś patentu poprzedniego właściciela na podniesienie tyłu auta? | 
 
 Co to znaczy "cały spax"?
 
 Ja jestem jedynym właścicielem z tą belką
   
 [ Dodano: Sro Sty 07, 2015 12:02 ]
 
  	  | Pufcio napisał/a: |  	  | Jak masz (zbyt) dobre amory, to nawet spring progresywny Ci nie pomoże. Musiałbyś założyć albo krótsze, albo (najlepiej) progresy, które są >wizualnie< krótsze niż to, co masz. Wtedy pomoże   | 
 
 Sprawdzałem na samym amortyzatorze i wszystko schodzi w dół. Na samej sprężynie bez amora siedzi wysoko, więc to wina sprężyny.
 |  
				| _________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
   
 Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
 Subaru Forester 2.0XT - "Forek"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2015,  13:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Qba1983 napisał/a: |  	  | Co to znaczy "cały spax"? 
 Ja jestem jedynym właścicielem z tą belką
 
 | 
 
 no tak jak pisalem o spaxie - do dupy wykonanie. W granadzie jest ten sam problem na ich sprężynach.
 
 Się pytam, czy przy podłużnicach nie jest nic na wtykane, tam na górze :>
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qba1983   
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: Fun
 Silnik: Inny
 Dołączył: 15 Sty 2007
 Posty: 113
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2015,  16:29 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vegetagt napisał/a: |  	  |  	  | Qba1983 napisał/a: |  	  | Co to znaczy "cały spax"? 
 Ja jestem jedynym właścicielem z tą belką
 
 | 
 
 no tak jak pisalem o spaxie - do dupy wykonanie. W granadzie jest ten sam problem na ich sprężynach.
 
 Się pytam, czy przy podłużnicach nie jest nic na wtykane, tam na górze :>
 | 
 
 Nic nie ma, cala podloga była piaskowana, malowana i konserwowana przeze mnie wiec nic nie było kombinowane.
 |  
				| _________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
   
 Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
 Subaru Forester 2.0XT - "Forek"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sty 2015,  10:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale fiestkę masz zacną, zadbana i kolorek soczysty   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2015,  10:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | z własnego doświadczenia: serie sprężyny rozróżnisz po grubości i ilosci zwojów spaxa nie, ale jak podniósł Ci przód o około 1cm to tak bym zostawił, co do tyłu jak masz amory gazowe to one praktycznie same windują tyłek w górę.
 
 co do jamexa to fajnie że coś można kupić obniżającego ale niestety nie sztywnego.
 |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2015,  14:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Laskosz, amory podobno demonotwal i było tak samo  Co do jamexa, to nei wiem jaki masz wyznacznik auta sztywnego. Na pewno jamex nie jest zawieszeniem typu beton, ale na nierównościach jest upierdliwy, jezeli chodzi o komfort jazdy. Do tego np u mnie auto pod obciążeniem nie siada zauważalnie niżej, niż na seryjnym zawieszeniu. A skok przecież krótszy   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |