[MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6? |
Autor |
Wiadomość |
armo
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 27 Lip 2014, 20:05 lpg
|
|
|
O tym to ja wiem i stąd właśnie moje pytanie ile coś takiego kosztuje na prawdę |
_________________ Armo |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 27 Lip 2014, 22:44
|
|
|
regulacja to regulacja, przy lpg co najwyżej skraca się odstęp pomiędzy nimi, a ile kosztuje ? zależy gdzie robisz 40-200zł |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 27 Lip 2014, 23:40
|
|
|
gdzie takie tanie szklanki można kupic?
w 1.6 zabawa bez robienia rzeżby może wyjść do tysiaka - ale to robota na przebiegi rzedu 100tys. albo i więcej... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 28 Lip 2014, 07:09
|
|
|
Wlasnie chcialem zapytac gdzie tak tanio mozna wyregulowac zawory jesli regulacja jesy plytkowa to od razu jade tam z moim subaru ))))))))))))))))
TSRules regulacja to nie regulacja. Jak masz srubki to robisz to w godzine, koszt to jedynie robocizna i ewentualnie nowa uszczelka pod pokrywa. Jak masz plytki to mozesz sie liczyc ze zdjeciem glowicy |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 28 Lip 2014, 07:47
|
|
|
fajnie, tylko że w 1.6 przynajmniej reguluje się wymieniając całe szklanki - znacznie wyższy koszt niż płytki |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 28 Lip 2014, 09:09
|
|
|
O kurde, to jeszcze gorzej. Myslalem ze szklanki maja od spodu male wymienne "cukierki bo czasami tez tak bywa jak nie ma plytek od gory :/ No to zabawa na calego |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 28 Lip 2014, 10:10
|
|
|
heh myślałem ze tam jest jeszcze płytkowa, no co zrobić, nowsze auto droższy serwis- życie |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 28 Lip 2014, 11:25
|
|
|
Plytkowa tez jest bardzo droga. Jedynie regulacja srubkami jest tania |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 28 Lip 2014, 12:13
|
|
|
Cytat: | Plytkowa tez jest bardzo droga |
dlaczego? plytki w fordach to latwa sprawa - wystarczy sciagnac dekiel i zwykle albo zamieniasz plytki miejscami albo dokupujesz kilka (koszt kilka zl za sztuke)... ogolnie 200-400zl poza ASO, a jak ktos ma chec to i samemu da rade. |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 28 Lip 2014, 13:15
|
|
|
MisiekT napisał/a: | dlaczego? plytki w fordach to latwa sprawa - wystarczy sciagnac dekiel i zwykle albo zamieniasz plytki miejscami albo dokupujesz kilka (koszt kilka zl za sztuke)... |
Mi sie wydawalo ze na tych plytkach leza wałki i ze trzeba rozpinac rozrzad i wyjmowac wałki zeby wymienic plytki, potem zalozyc jeszcze raz sprawdzic i ewentualnie korygowac. Moge sie mylic...
W zadnym silniku jak na razie nie udalo sie nam pozamieniac miejscami, trzeba miec mega szczescie. A kupic na sztuki u nas tez ciezko, przewaznie oferowane sa zestawy plytek za bodajze 800-1200zl. A u mechanika taka regulacja wynosila przewaznie ok 400zl, bez kosztow ewentualnych nowych uszczelek, co w porownaniu z regualcja srubkami (50-100zl) jest znacznym kosztem.
Ale masz racje w fordzie regulacja plytek i tak jest relatywnie tania w porownaniu np z subaru |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 28 Lip 2014, 15:01
|
|
|
moze zalezy tez od generacji... tak czy inaczej - nie ma nic za darmo, a problem moze pojawic sie i na benie - chociaz najprawdopodobniej sporo pozniej
jedyna rada - jak juz wrzucasz LPG, nie oszczedzaj na instalce i nie daj gaziarzom sobie wmowic co wystarczy, a co nie... cisnij na najlepsze graty z sensownym zapasem |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 28 Lip 2014, 17:35
|
|
|
MisiekT napisał/a: | jedyna rada - jak juz wrzucasz LPG, nie oszczedzaj na instalce i nie daj gaziarzom sobie wmowic co wystarczy, a co nie... cisnij na najlepsze graty z sensownym zapasem |
Swiete slowa, porzadna instalacja to podstawa i dobre jej wystrojenie. Auto na gazie ma palic 10-15% wiecej i koniec. Jesli ktos bedzie chcial przyoszczedzic na spalaniu duzo szybciej wroci do tematu zaworow i nie tylko |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 28 Lip 2014, 17:48
|
|
|
Qzyn napisał/a: | Auto na gazie ma palic 10-15% wiecej i koniec |
nie koniec - ja bym powiedzial, zeby koniecznie celowac w instalke, ktora ma opcje mieszania LPG z PB w zaleznosci od obrotow albo powyzej konkretnych obrotow... to juz w miare standard w lepszych instalkach, a ma szanse bardzo przedluzyc zycie silnika
a do tego zapomniec o tanim oleju i brac najwyzsza polke z pelnych syntetykow |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 28 Lip 2014, 19:27
|
|
|
MisiekT napisał/a: | nie koniec - ja bym powiedzial, zeby koniecznie celowac w instalke, ktora ma opcje mieszania LPG z PB w zaleznosci od obrotow albo powyzej konkretnych obrotow... to juz w miare standard w lepszych instalkach, a ma szanse bardzo przedluzyc zycie silnika
a do tego zapomniec o tanim oleju i brac najwyzsza polke z pelnych syntetykow |
Byc moze. Nie wiem ile juz masz najechane na gazie ale ja z doswiadczenia powiem ze lubryfikatory i mieszanie z paliwem to bujda i tylko podnosi koszty montazu wzglednie uzytkowania.
Paliwem silnik jest smarowany podczas rozgrzewania, jesli ktos bardzo przyklada do tego wage to po prostu daje wyzsza temperature przelaczaniana gaz aby dluzej pojechac na pB.
Co do olejow to w nowych samochodach na pewno dobry syntetyk, w starszych (a takich jest tu na forum 90%) solidny polsyntetyk wystarcza.
Mowie na przykladzie:
Wolnossacy subaru impreza, gaz zalozony przy 100tys, obecnie 230, zero problemow (instalka STAG, wtryski hana, reduktor zavoli) olej polsyntetyk mobila lub castrola.
Wolnossoacy subaru impreza 2006r instalka bigas (ze wzlgedu na niemiecka homologacje), zalozona przy 90, obecnie 140, zero problemow
Honda civic 1,4, instalka Stag, wtryski niestetty reg fast, niedlugo hana, reduktor kme zalozona przy 210tyz, obecnie 260, totalne zero problemow, olej polsyntetyk mobil.
Tyle na razie udalo mi sie przetestowac.
Do tego opinia juz nie moja chlopaka ktory ogarnia 80% subaru wrx/sti lpg w polsce, zero lubryfikatorow :=) |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 28 Lip 2014, 22:32
|
|
|
Qzyn - nie mowie o lubryfikatorach, a mieszance np. 30 % PB / 70% LPG na wyższych obrotach - cudow nie ma, ale obniży to mocno temperaturę... i nie ma w tym bujdy, a czysta fizyka
poza tym - Twoje przykłady to silniki, które ogolnie "dobrze znoszą gaz" - Fordowskie maja ogolnie inna opinie...
a co do mojej - zobaczymy - pewnie ze 100tys. będzie trzeba nia jeszcze zrobić przed zmiana to będzie jasność czy dojedzie na tym silniku czy innym o ile nie padnie z innych powodow |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 29 Lip 2014, 07:03
|
|
|
MisiekT napisał/a: | Qzyn - nie mowie o lubryfikatorach, a mieszance np. 30 % PB / 70% LPG na wyższych obrotach - cudow nie ma, ale obniży to mocno temperaturę... i nie ma w tym bujdy, a czysta fizyka
|
Teoretycznie mozna by pomyslec w wysilonych jednostkach. Nie wiem jak nowe fordowskie znosza gaz, moze faktycznie sa takie ble ble ble wtedy trzebaby cos zrobic. Starsze (ZETEC) znosza dobrze.
Choc ja predzej bym podlewal paliwa zaleznie od obciazenia, wzglednie obciazenia i obrotow niz samych obrotow. To by mialo sens.
Co do silnikow to honda owszem a akurat subaru ludzie plakali ze tragicznie znosza gaz , ze wypala gniazda zeby nie montowac az ktos przelamal ta famę. Moze z tymi fordami bedzie podobnie |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 29 Lip 2014, 07:29
|
|
|
Qzyn napisał/a: | predzej bym podlewal paliwa zaleznie od obciazenia, wzglednie obciazenia i obrotow niz samych obrotow |
byłoby idealnie, ale to chyba jeszcze nie jest dostępne nawet w lepszych instalkach... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 29 Lip 2014, 08:11
|
|
|
Dlatego lepiej np kupic dobra instalke i zamiast robic kalibracje a potem ustawiac mnoznik - wsadzic sonde szerokopasmowa w tylek i napisac porzadnie mape gazu, podlewajac troche przy wiekszym obciazeniu. Tepmeratura bedzie duzo lepsza i mozna nie myslec o podlewaniu benzyna
Niestety to wykracza poza umiejetnosci 90% naszych polskich gazownikow (niekoniecznie polskich instalacji )) ) |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
armo
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 31 Lip 2014, 10:06
|
|
|
Wygląda na to że do mojej fiesty, przy rocznym przebiegu 15tys km, nie opłaca się instalować lpg, bo co zaoszczędzę w trakcie jazdy to później wydam na regulację luzów zaworowych |
_________________ Armo |
|
|
|
|
porosty
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Paź 2014, 22:03
|
|
|
Koledzy.
Przypatruję się rozmowie i zadam pytanie:
Jak sprawdzić czy dany silnik polubi się z gazem i jak wygląda w nim regulacja luzów zaworowych?
Jaki typ instalacji lpg polecacie, czy bawić się w lubrykację/podpinanie komputera LPG do komputera samochodu itp?
Nadmienię iż mam MK7/2013/3kwartał/1,4/96KM |
|
|
|
|
|