| 
		[MK3] Czerwone 1.4 by Abart91 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Abart91  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/75KM 
                  Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Mar 2014,  08:09   [MK3] Czerwone 1.4 by Abart91
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               NICK: Abart91
 
IMIĘ: Adam
 
MODEL: Fiesta
 
WERSJA: -
 
ROCZNIK: 91
 
SILNIK: 1,1 swap  na 1,4 Efi
 
OPIS AUTA:
 
Auto kupiłem dokładnie rok temu w mocno średnim stanie z myślą jedynie o dojazdach do pracy. Więc jej stan był mi obojętny, mało pali skręca hamuje i na głowę nie kapie. Nie przepadam za małymi autami ani tym bardziej przednionapędowymi ale z biegiem czasu jakoś mi przypasowała więc została na dłużej i dostała parę prezentów. Auto składak, w papierach jest 91 buda co najmniej 93 ale całość wygląda dość uczciwie.
 
 
DOKONANE ZMIANY/ WYKONANE PRACE
 
 
Wizualnie: 
 
- Wymienione reperaturki tylnych nadkoli i prawy próg, usunięta tylna wycieraczka, pomalowane tu i tam...
 
- usunięte listwy z drzwi 
 
- dołożona lotka od Xr2 i pomalowana w kolor
 
- usunięty hak holowniczy
 
 
Mechanicznie:
 
wszystko ogarnięte tak żeby było dobrze. Bez większych cudów, wymiana simeringów w skrzyni i silniku przegub kolumny kierowniczej, świece, rególacja zaworów i takie tam..
 
 
Audio:
 
Odseparowany system, wysokie tony z zwrotnicami w plastikach lusterek, średnie w przednich drzwiach, niskie tony w tylnej półce (midbass) i bagażniku, radio JVC. Jak dla mnie wystarczy, gra całkiem przyjemnie 
 
 
Inne:
 
- podsufitka wylana żywicą i matą szklaną, obita czarnym welurem
 
- lampka wnętrza z fiesty mk5
 
- dołożony centralny zamek, otwieranie tylnej klapy z guziora, elektryka szyb
 
- fotele uszatki i zmienione całe wnętrze
 
- zegary z obrotkiem
 
- kierownica RS z Escorta
 
- wygłuszenia bagażnika
 
 
PLANOWANE ZMIANY/ PLANOWANE PRACE
 
 
Wizualnie:
 
- pakiet Xr2i
 
- Alufelgi
 
- ciemne szyby tył
 
- białe boczne kierunki
 
- może prysnąć na czarno?
 
 
Mechanicznie:
 
- Swap silnika na 1,4 (taki sie trafił więc grzech żeby sie kurzył) w przyszłości Rs2000
 
- dołożenie wspomagania
 
- dołożenia stabilizatorów
 
- gleba
 
- hamulce 260mm z Mondeo
 
- wydech custom
 
 
Audio:
 
w zupełności wystarczy      może ewentualnie wysokie tony hertz'a
 
 
Inne
 
jeździć      oby bez żadnych przygód 
 
 
FOTKI:
 
Przepraszam za jakość tylko telefon był pod ręką, z czasem wstawię coś sensownej jakości. Jeśli będzie potrzeba wstawię fotki z przebiegu prac
 
 
 
 
        
 
 
A tu porównanie czym jeżdżę w pracy, a czym po godzinach   
 
   | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 8 Lis 2014,  12:01, w całości zmieniany 3 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Peedro  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 36  Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3058 Skąd: Mystków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Mar 2014,  13:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na fotkach wygląda bardzo przyjemnie    w pierwszej kolejności pomyśl o ładnej feldze i przynajmniej delikatnej glebie    no i niech służy. | 
             
						
				_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 
Żaba - RIP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Abart91  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/75KM 
                  Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2014,  06:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | felunek czeka w garażu, ale chyba nie prędko znajde dla niego czas... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2014,  09:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               to już 3 na forum czerwono-czarna    | 
             
						
				_________________ Jest seFieścina 
 
jest i modneo
 
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tadzias  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/96KM 
                  Imię: Tadek 
                  Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2014,  10:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               z uszatkami na pokładzie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PawelBW62  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`96 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Paweł 
                  Dołączył: 08 Lut 2014 Posty: 12 Skąd: Borów Wielki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2014,  18:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Można wiecej fotek ze środka ?? interesuje mnie podsufitka i lampka wnętrza z mk5... 
 
oraz widok tylnej kanapy... 
 
 
Może sam wykorzystam patent z lampka z fiesty mk5 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DemptD  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 36  Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2014,  18:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               luki, wypraszam sobie, Czerwono-czarna® jest tylko jedna    | 
             
						
				_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
 
Czerwono-czarna® | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2014,  19:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | od kiedy masz auto? | 
             
						
				_________________ Jest seFieścina 
 
jest i modneo
 
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Abart91  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/75KM 
                  Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2014,  20:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mija dokładnie rok jak Fiesta jest w moim posiadaniu
 
Zdjęcie sufitu zrobię jutro jak będę przy aucie bo Fiesta znowu w robocie     
 
 
A tu zdj z prac blacharskich z ubiegłego lata:
 
   | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 hanysek  		  
		 
         Arbuzowy artysta FKP
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2014,  15:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Fajnie sie prezentuje     może by mu sie kiedyś spotkali pogodali     bo obecnie stacjonuja w Świnoujściu     bo w zachodniopomorskim zrobic jakiegos spota to masakra.. a czasami bywom w szczecinie     niech sluzy    a silnik to juz cos mocniejszego a nie na 1,4 a pozniej 1,8 jak juz     | 
             
						
				_________________ Była Mk2 1,1 Czerwono
 
Była Chianti 1,3 skasowano
 
Jest XR2i Czarno Perła
 
Turbo było ale sie zmyło :(
 
dawaj czadu! ale nie siebie!
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Abart91  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/75KM 
                  Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Mar 2014,  20:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zdjęcie lampki, na żywo wygląda to znacznie lepiej:
 
  
 
 
1.1 wyszło na fajke     
 
  
 
 
obecnie auto wisi w powietrzu, silnik wyjęty, ogarnięte wszystkie przewody i wiązka, komora silnika umyta, usunięty układ kierowniczy. 
 
To za sprawą tego że trafił sie odpowiedni dawca z którego przeszczepie wspomaganie, przednie zawieszenie i silnik 1,4 CVH.
 
Dlaczego 1,4? Poprzedni silnik miał moc i dźwięk młynka do kawy, jednym słowem miałem go dosyć a ze względów finansowych swap na RS-a musi jeszcze poczekać. Więc skoro trafiło sie i tak całe auto na swap wspomagania, to przeżucie od razu silnik którym da się przynajmniej normalnie podróżować i ma na tyle mocy aby napędzać coś więcej niż tylko alternator 
 
 
I tu pytanie do was:
 
Wiązka silnika napewno jest inna pomiędzy 1.1 a 1.4 EFI. Czy muszę wymieniać całą wiązkę razem puchą bezpieczników, przekaźnikami itd czy wiązka silnika z kabinową jest gdzieś łączona i wystarczy wymienić jedynie wiązke silnika? 
 
 
[ Dodano: Wto Mar 11, 2014 20:15 ]
 
Hanysek, jak będziesz w Szczecinie to daj cyne, możesz podjechać kiedyś na garaż, zrobi się grilla, piwa napije      czasem bywam w Międzyzdrojach, Świnoujściu i Wolinie ale kiedy jeżdżę w pracy więc nie mam wtedy wiele wolnego czasu... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Mar 2014,  22:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Abart91 napisał/a: | 	 		  | Wiązka silnika napewno jest inna pomiędzy 1.1 a 1.4 EFI. Czy muszę wymieniać całą wiązkę razem puchą bezpieczników, przekaźnikami itd czy wiązka silnika z kabinową jest gdzieś łączona i wystarczy wymienić jedynie wiązke silnika?  | 	  
 
Wymieniasz tylko wiązkę silnika.
 
odkręcisz blachę zaznaczoną na foto:
 
 
 
pod nią masz złącze wiązek | 
             
						
				_________________ Jest seFieścina 
 
jest i modneo
 
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Abart91  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/75KM 
                  Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Mar 2014,  23:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ostatnio brak czasu by zająć się Fiestą w przyszłym tygodniu coś się może ruszy 
 
 
Pytanie czysto teoretyczne: 
 
zna ktoś przepustowość wtrysków z 1,6 CVH?
 
Jestem ciekaw czy różną się pomiędzy tymi z 1,4? 
 
 
[ Dodano: Pon Kwi 14, 2014 20:27 ]
 
czy jeśli auto z którego przekładam silnik i wiązkę silnika jest wyposażone w immobilizer to w moim aucie które go nie posiadało będą jakieś problemy z odpaleniem? trzeba przekładać cały imo, komputer? 
 
 
[ Dodano: Sob Kwi 19, 2014 10:17 ]
 
 
 
 
Silnik na miejscu, osprzęt i wiązka silnika też, wspomaganie również.
 
Pozostał układ chłodzenia i parę pierdół i można odpalać 
 
 
Swoją drogą naczytałem się że montaż wspomy to rzeźba, mi przekładka kolumny kierownicy, magla, chłodnicy, zbiorniczka i kompletnego układu zajęło może nieco ponad godzinę czasu, wszystko p&p     
 
 
[ Dodano: Sob Wrz 27, 2014 17:20 ]
 
Mały Updejt
 
 
Fiesta ma się dobrze, dzielnie pokonuje trasy Polska-Szwecja
 
 
W ostatnim czasie wleciało parę nowych gratów:
 
- wspomaganie kierownicy
 
- stabilizator przód
 
- swap na 1,4 zakończony powodzeniem
 
- alufelgi 14" zrobione trochę na własną modłę
 
- wygłuszenia bagażnika
 
- Białe kierunki boczne nowe wahacze, drążki kierownicze, łączniki stabilizatora i takie tam bzdety które trzeba wymienić co jakiś czas   
 
 
ogółem waham sie co jakiś czas z myślą sprzedaży i zakupu trochę większego forda ale na razie jakoś się nią kulam i w sumie nie narzekam    szkoda jej trochę...
 
 
Pare zdjęć na szybko:
 
  
 
  
 
  
 
   | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 profi  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 34  Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 391 Skąd: Opole/ Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2014,  07:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  ogółem waham sie co jakiś czas z myślą sprzedaży i zakupu trochę większego forda ale na razie jakoś się nią kulam i w sumie nie narzekam    szkoda jej trochę... | 	  
 
 
Niestety popyt na mk3 jest tak wielki, że sprzedaż to tylko w jedno miejsce... | 
             
						
				_________________ 1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
 
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
 
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
 
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
 
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
 
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
 
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 van  		  
		 
         Moderator
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`80 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 44  Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Paź 2014,  08:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mk3 robi się deficytowe, z drugiej strony to też najpiękniejsze nie jest no ale mogło to by być mk4 i wtedy już nikt by tego nie chciał     | 
             
						
				_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 
Volva XC70 i inne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Abart91  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/75KM 
                  Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Paź 2014,  15:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | van napisał/a: | 	 		  | mk3 robi się deficytowe | 	  
 
 
To moim zdaniem klasyczna sytuacja na rynku aut w tych rocznikach, za stare żeby przedstawiać jakąkolwiek wartość, za młode na youngtimera.
 
 
 	  | van napisał/a: | 	 		  |  z drugiej strony to też najpiękniejsze nie jest  | 	  
 
 
Zrujnowałeś mi popołudnie     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dual  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Paź 2014,  19:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Całkiem fajna jest, czemu zbiorniczek wspomagania wyemigrował tak dalego?     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Abart91  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/75KM 
                  Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Paź 2014,  07:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               tak to wyglądało w aucie z którego wytargałem całe wspomaganie, mocowanie zbiorniczka wydaje się seryjne...
 
 
a teraz pytanie:
 
Jest szansa odpalić zeteca na wiązce cvh efi z wewnętrznym edisiem, czy w grę wychodzi tylko wiązka z fiesty 16V? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dual  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Paź 2014,  20:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Szansa jest zawsze     
 
Da się to zrobić ale cudów nie oczekuj, cvh ma 8 zaworów wieć mapa zapłonu nie do końca będzie właściwa.
 
W zasadzie to zależy jakiej pojemności ten zetec, jeśli 1.6 to jeszcze w miarę spoko, do 1.8 czy 2.0 to już będzie licho z paliwem... w sumie można kompa z sierry cvh 1.8 zapodać    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |