Przesunięty przez: szynszyl 19 Kwi 2014, 12:03 |
[MK4] Zanikanie prawego kierukowskazu po wciśnięciu hamulca |
Autor |
Wiadomość |
Astar12
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 44 Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 3 Skąd: na
|
Wysłany: 14 Gru 2013, 13:49 [MK4] Zanikanie prawego kierukowskazu po wciśnięciu hamulca
|
|
|
Mój problem wygląda następująco po włączeniu prawego kierunkowskazu i wciśnięciu hamulca, przestaje migać mi kontrolka kierunkowskazu na desce rozdzielczej i nie słychać odgłosu przerywacza. Ponadto na tylnych lampach mam choinkę, Zapalony nastał lewy kierunkowskaz, prawy miga a światła tylne pozycyjne i stopu lekko przygasają w rytm prawego kierunkowskazu.
Od czego zacząć szukać co jest przyczyną takiego zachowania, zwarcie do masy w instalacji , uszkodzony przerywacz lub włącznik kierunkowskazów a może jakieś zwarcie w czujniku hamulca. |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 14 Gru 2013, 15:18
|
|
|
Zwarcie w prawej lampie... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Gru 2013, 16:36
|
|
|
brak masy. Zacznij od wyczyszczenia kostki w lampie. a jeśli to nie pomoże to musisz szukać gdzie przyczepione są brązowe przewody do karoserii. |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Gru 2013, 19:23
|
|
|
Parzych, D**a nie zwarcie diodalodz, ma racje na 100% |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
Astar12
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 44 Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 3 Skąd: na
|
Wysłany: 14 Gru 2013, 19:37
|
|
|
drjanusz napisał/a: | Parzych, D**a nie zwarcie diodalodz, ma racje na 100% |
Niestety zwarie w kostce lampy, lekko upalony styk masy. Styk podczyściłem jednak wolał bym wymienić cała kostkę. Czy można je dostać w sprzedarzy? |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 14 Gru 2013, 20:03
|
|
|
Raczej z używki tylko. Poszperaj po złomach za najlepszą. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Gru 2013, 21:03
|
|
|
lekko upalony styk masy.Astar12, to jest właśnie ten problem-BRAK MASY nie zwarcie
Zwarcie jest wtedy gdy kabel masowy dotknie kabla prądowego(miedziane żyły), a tu był słaby kontakt złączki z gniazdem . |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 14 Gru 2013, 21:22
|
|
|
drjanusz napisał/a: | Parzych, D**a nie zwarcie | Jednak na moje wyszło Doktorku...
Astar12 napisał/a: | Niestety zwarcie w kostce lampy, |
|
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Gru 2013, 01:08
|
|
|
Jak jest zwarcie to wywala bezpieczniki albo płonie auto
To jest efekt słabego styku. Przez kilka lat wydzielało się ciepło i wypaliło kostkę. Samej kostki można poszukać w ASO. Często oferują zestaw naprawczy złącza z 10 cm przewodów albo surowe gniazdo do zarobienia na przewodach. a jak nie, to całość można przerobić na gniazdo typu super seal, z tym że wymiana lampy po dzwonie bedzie już dłużej trwała. Robię takie patenty w samochodach z francji, tam złącza są tak słabe że co 2 lata trzeba je czyścić. |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 15 Gru 2013, 01:38
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Samej kostki można poszukać w ASO. Często oferują zestaw naprawczy złącza z 10 cm przewodów albo surowe gniazdo do zarobienia na przewodach. | Krzychu, takie rzeczy to nie w Fordzie, jak chciałem kupić oprawkę żarówki oświetlenia bagażnika, to mi zaproponowali prawie połowę wiązki za ok 1000zł... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Astar12
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 44 Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 3 Skąd: na
|
Wysłany: 15 Gru 2013, 19:04
|
|
|
drjanusz napisał/a: | lekko upalony styk masy.Astar12, to jest właśnie ten problem-BRAK MASY nie zwarcie
Zwarcie jest wtedy gdy kabel masowy dotknie kabla prądowego(miedziane żyły), a tu był słaby kontakt złączki z gniazdem . |
Tak akademicko zwarcie to przebicie (nieplanowany przepływ prądu) miedzy elementami obwodu, czego skutkiem wydzielanie się ciepła poprzez lawinowy przepływ prądu. Brak masy powodował by brak zasilania lamp, a te się świeciły. Bo z masy szło przebicie na sąsiednie styki. Nie warze, dziękuje za szybką pomoc. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Gru 2013, 23:59
|
|
|
Astar12 napisał/a: | Tak akademicko zwarcie to przebicie (nieplanowany przepływ prądu) miedzy elementami obwodu, czego skutkiem wydzielanie się ciepła poprzez lawinowy przepływ prądu. Brak masy powodował by brak zasilania lamp, a te się świeciły. Bo z masy szło przebicie na sąsiednie styki. Nie warze, dziękuje za szybką pomoc. |
To jest bełkot.
Jak jest zwarcie, to prąd płynący przez obwód jest większy niż znamionowy. Kończy się to pożarem wiązki na całej długości przewodów albo przepaleniem bezpiecznika.
"Słaba masa" w efekcie wypalenia styku powoduje, że prąd nie może wrócić z żarówki do masy pojazdu (niższego potencjału).
I teraz gdy, np włączysz migacz oprawka żarówki nie ma 0V tylko np 6V bo część prądu nie może wrócić. Więc prąd szuka sobie innej drogi. Zazwyczaj znajduje np. przez żarówkę stop i płynie do drugiej lampy gdzie trafia do masy. Wtedy kierunkowskaz działa w miarę normalnie, może nieco słabiej. Gdy wciśniesz STOP, prąd tą droga popłynąć już nie może. Wtedy znika migacz, a światło stopu miga w rytm kierunkowskazu. Dzieje się tak dlatego, że prąd z żarówki stopu nie może przejść do masy pojazdu. Więc znajduje sobie drogę przez zgaszoną żarówkę kierunkowskazu (bo raz jest zapalona raz zgaszona) i płynie do przedniej lampy kierunkowskazu. Wtedy właśnie stop migocze sobie raz jaśniej raz ciemniej. Jest jeszcze 3 droga ucieczki prądu, przez światło przeciwmgłowe do kontrolki na liczniku, ale ona ożywa tylko gdy masę zgubi lewa lampa.
A jak by było wszystko jedno, to nie całowali byśmy się w usta tylko w dup....
Ps.
WAŻNE przez Ż anie RZ ! od WAGI, Ż na G ! |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Gru 2013, 12:53
|
|
|
Parzych, No i z dwoma będziesz się kłócił Parzych, |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
|