Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
19 Kwi 2014, 12:03
[MK4] Zanikanie prawego kierukowskazu po wciśnięciu hamulca
Autor Wiadomość
Astar12 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 44
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 3
Skąd: na
Wysłany: 14 Gru 2013, 13:49   [MK4] Zanikanie prawego kierukowskazu po wciśnięciu hamulca

Mój problem wygląda następująco po włączeniu prawego kierunkowskazu i wciśnięciu hamulca, przestaje migać mi kontrolka kierunkowskazu na desce rozdzielczej i nie słychać odgłosu przerywacza. Ponadto na tylnych lampach mam choinkę, Zapalony nastał lewy kierunkowskaz, prawy miga a światła tylne pozycyjne i stopu lekko przygasają w rytm prawego kierunkowskazu.

Od czego zacząć szukać co jest przyczyną takiego zachowania, zwarcie do masy w instalacji , uszkodzony przerywacz lub włącznik kierunkowskazów a może jakieś zwarcie w czujniku hamulca.
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 14 Gru 2013, 15:18   

Zwarcie w prawej lampie... :ok:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Gru 2013, 16:36   

brak masy. Zacznij od wyczyszczenia kostki w lampie. a jeśli to nie pomoże to musisz szukać gdzie przyczepione są brązowe przewody do karoserii.
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Gru 2013, 19:23   

Parzych, D**a nie zwarcie diodalodz, ma racje na 100%
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Astar12 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 44
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 3
Skąd: na
Wysłany: 14 Gru 2013, 19:37   

drjanusz napisał/a:
Parzych, D**a nie zwarcie diodalodz, ma racje na 100%


Niestety zwarie w kostce lampy, lekko upalony styk masy. Styk podczyściłem jednak wolał bym wymienić cała kostkę. Czy można je dostać w sprzedarzy?
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 14 Gru 2013, 20:03   

Raczej z używki tylko. Poszperaj po złomach za najlepszą.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Gru 2013, 21:03   

lekko upalony styk masy.Astar12, to jest właśnie ten problem-BRAK MASY nie zwarcie :-P
Zwarcie jest wtedy gdy kabel masowy dotknie kabla prądowego(miedziane żyły), a tu był słaby kontakt złączki z gniazdem .
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 14 Gru 2013, 21:22   

drjanusz napisał/a:
Parzych, D**a nie zwarcie
Jednak na moje wyszło Doktorku... :tyłek:
Astar12 napisał/a:
Niestety zwarcie w kostce lampy,
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Gru 2013, 01:08   

Jak jest zwarcie to wywala bezpieczniki albo płonie auto :)
To jest efekt słabego styku. Przez kilka lat wydzielało się ciepło i wypaliło kostkę. Samej kostki można poszukać w ASO. Często oferują zestaw naprawczy złącza z 10 cm przewodów albo surowe gniazdo do zarobienia na przewodach. a jak nie, to całość można przerobić na gniazdo typu super seal, z tym że wymiana lampy po dzwonie bedzie już dłużej trwała. Robię takie patenty w samochodach z francji, tam złącza są tak słabe że co 2 lata trzeba je czyścić.
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 15 Gru 2013, 01:38   

diodalodz napisał/a:
Samej kostki można poszukać w ASO. Często oferują zestaw naprawczy złącza z 10 cm przewodów albo surowe gniazdo do zarobienia na przewodach.
Krzychu, takie rzeczy to nie w Fordzie, jak chciałem kupić oprawkę żarówki oświetlenia bagażnika, to mi zaproponowali prawie połowę wiązki za ok 1000zł... :9:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Astar12 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 44
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 3
Skąd: na
Wysłany: 15 Gru 2013, 19:04   

drjanusz napisał/a:
lekko upalony styk masy.Astar12, to jest właśnie ten problem-BRAK MASY nie zwarcie :-P
Zwarcie jest wtedy gdy kabel masowy dotknie kabla prądowego(miedziane żyły), a tu był słaby kontakt złączki z gniazdem .


Tak akademicko zwarcie to przebicie (nieplanowany przepływ prądu) miedzy elementami obwodu, czego skutkiem wydzielanie się ciepła poprzez lawinowy przepływ prądu. Brak masy powodował by brak zasilania lamp, a te się świeciły. Bo z masy szło przebicie na sąsiednie styki. Nie warze, dziękuje za szybką pomoc.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Gru 2013, 23:59   

Astar12 napisał/a:
Tak akademicko zwarcie to przebicie (nieplanowany przepływ prądu) miedzy elementami obwodu, czego skutkiem wydzielanie się ciepła poprzez lawinowy przepływ prądu. Brak masy powodował by brak zasilania lamp, a te się świeciły. Bo z masy szło przebicie na sąsiednie styki. Nie warze, dziękuje za szybką pomoc.

To jest bełkot.

Jak jest zwarcie, to prąd płynący przez obwód jest większy niż znamionowy. Kończy się to pożarem wiązki na całej długości przewodów albo przepaleniem bezpiecznika.

"Słaba masa" w efekcie wypalenia styku powoduje, że prąd nie może wrócić z żarówki do masy pojazdu (niższego potencjału).

I teraz gdy, np włączysz migacz oprawka żarówki nie ma 0V tylko np 6V bo część prądu nie może wrócić. Więc prąd szuka sobie innej drogi. Zazwyczaj znajduje np. przez żarówkę stop i płynie do drugiej lampy gdzie trafia do masy. Wtedy kierunkowskaz działa w miarę normalnie, może nieco słabiej. Gdy wciśniesz STOP, prąd tą droga popłynąć już nie może. Wtedy znika migacz, a światło stopu miga w rytm kierunkowskazu. Dzieje się tak dlatego, że prąd z żarówki stopu nie może przejść do masy pojazdu. Więc znajduje sobie drogę przez zgaszoną żarówkę kierunkowskazu (bo raz jest zapalona raz zgaszona) i płynie do przedniej lampy kierunkowskazu. Wtedy właśnie stop migocze sobie raz jaśniej raz ciemniej. Jest jeszcze 3 droga ucieczki prądu, przez światło przeciwmgłowe do kontrolki na liczniku, ale ona ożywa tylko gdy masę zgubi lewa lampa.

A jak by było wszystko jedno, to nie całowali byśmy się w usta tylko w dup....

Ps.
WAŻNE przez Ż anie RZ ! od WAGI, Ż na G !
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Gru 2013, 12:53   

Parzych, No i z dwoma będziesz się kłócił Parzych, :fox:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK6] Syczenie, ustające po wciśnięciu hamulca.
nelro Mechanika 10 23 Mar 2011, 19:23
szynszyl
Brak nowych postów [MK3] Brak tylnego prawego hamulca
tlu Mechanika 29 28 Wrz 2012, 21:56
mick1973


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.