| Przesunięty przez: szynszyl 19 Kwi 2014,  11:03
 | [MK4] Zanikanie prawego kierukowskazu po wciśnięciu hamulca | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Astar12   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 14 Gru 2013
 Posty: 3
 Skąd: na
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Gru 2013,  13:49   [MK4] Zanikanie prawego kierukowskazu po wciśnięciu hamulca |   
 |  
               | 
 |  
               | Mój problem wygląda następująco po włączeniu prawego kierunkowskazu i wciśnięciu hamulca, przestaje migać mi kontrolka kierunkowskazu na desce rozdzielczej i nie słychać odgłosu przerywacza. Ponadto na tylnych lampach mam choinkę, Zapalony nastał lewy kierunkowskaz, prawy miga a światła tylne pozycyjne i stopu lekko przygasają w rytm prawego kierunkowskazu. 
 Od czego zacząć szukać co jest przyczyną takiego zachowania, zwarcie do masy w instalacji , uszkodzony przerywacz lub włącznik kierunkowskazów a może jakieś zwarcie w czujniku hamulca.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Gru 2013,  15:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zwarcie w prawej lampie...   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Gru 2013,  16:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | brak masy. Zacznij od wyczyszczenia kostki w lampie. a jeśli to nie pomoże to musisz szukać gdzie przyczepione są brązowe przewody do karoserii. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Gru 2013,  19:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Parzych, D**a nie zwarcie diodalodz,  ma racje na 100% |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Astar12   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 14 Gru 2013
 Posty: 3
 Skąd: na
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Gru 2013,  19:37 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | drjanusz napisał/a: |  	  | Parzych, D**a nie zwarcie diodalodz,  ma racje na 100% | 
 
 Niestety zwarie w kostce lampy, lekko upalony styk masy. Styk podczyściłem jednak wolał bym wymienić cała kostkę. Czy można je dostać w sprzedarzy?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Gru 2013,  20:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Raczej z używki tylko. Poszperaj po złomach za najlepszą. |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Gru 2013,  21:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | lekko upalony styk masy.Astar12,  to jest właśnie ten problem-BRAK MASY  nie zwarcie   Zwarcie jest wtedy gdy kabel masowy dotknie kabla prądowego(miedziane żyły), a tu był słaby kontakt złączki z gniazdem .
 |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Gru 2013,  21:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jednak na moje wyszło Doktorku... 	  | drjanusz napisał/a: |  	  | Parzych, D**a nie zwarcie | 
   
  	  | Astar12 napisał/a: |  	  | Niestety zwarcie w kostce lampy, | 
 |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Gru 2013,  01:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak jest zwarcie to wywala bezpieczniki albo płonie auto   To jest efekt słabego styku. Przez kilka lat wydzielało się ciepło i wypaliło kostkę. Samej kostki można poszukać w ASO. Często oferują zestaw naprawczy złącza z 10 cm przewodów albo surowe gniazdo do zarobienia na przewodach. a jak nie, to całość można przerobić na gniazdo typu super seal, z tym że wymiana lampy po dzwonie bedzie już dłużej trwała. Robię takie patenty w samochodach z francji, tam złącza są tak słabe że co 2 lata trzeba je czyścić.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Gru 2013,  01:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Krzychu, takie rzeczy to nie w Fordzie, jak chciałem kupić oprawkę żarówki oświetlenia bagażnika, to mi zaproponowali prawie połowę wiązki za ok 1000zł... 	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Samej kostki można poszukać w ASO. Często oferują zestaw naprawczy złącza z 10 cm przewodów albo surowe gniazdo do zarobienia na przewodach. | 
   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Astar12   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 14 Gru 2013
 Posty: 3
 Skąd: na
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Gru 2013,  19:04 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | drjanusz napisał/a: |  	  | lekko upalony styk masy.Astar12,  to jest właśnie ten problem-BRAK MASY  nie zwarcie   Zwarcie jest wtedy gdy kabel masowy dotknie kabla prądowego(miedziane żyły), a tu był słaby kontakt złączki z gniazdem .
 | 
 
 Tak akademicko zwarcie to przebicie (nieplanowany przepływ prądu) miedzy elementami obwodu, czego skutkiem wydzielanie się ciepła poprzez lawinowy przepływ prądu. Brak masy powodował by brak zasilania lamp, a te się świeciły. Bo z masy szło przebicie na sąsiednie styki. Nie warze, dziękuje za szybką pomoc.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Gru 2013,  23:59 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Astar12 napisał/a: |  	  | Tak akademicko zwarcie to przebicie (nieplanowany przepływ prądu) miedzy elementami obwodu, czego skutkiem wydzielanie się ciepła poprzez lawinowy przepływ prądu. Brak masy powodował by brak zasilania lamp, a te się świeciły. Bo z masy szło przebicie na sąsiednie styki. Nie warze, dziękuje za szybką pomoc. | 
 To jest bełkot.
 
 Jak jest zwarcie, to prąd płynący przez obwód jest większy niż znamionowy. Kończy się to pożarem wiązki na całej długości przewodów albo przepaleniem bezpiecznika.
 
 "Słaba masa" w efekcie wypalenia styku powoduje, że prąd nie może wrócić z żarówki do masy pojazdu (niższego potencjału).
 
 I teraz gdy, np włączysz migacz oprawka żarówki nie ma 0V tylko np 6V bo część prądu nie może wrócić. Więc prąd szuka sobie innej drogi. Zazwyczaj znajduje np. przez żarówkę stop i płynie do drugiej lampy gdzie trafia do masy. Wtedy kierunkowskaz działa w miarę normalnie, może nieco słabiej. Gdy wciśniesz STOP, prąd tą droga popłynąć już nie może. Wtedy znika migacz, a światło stopu miga w rytm kierunkowskazu. Dzieje się tak dlatego, że prąd z żarówki stopu nie może przejść do masy pojazdu. Więc znajduje sobie drogę przez zgaszoną żarówkę kierunkowskazu (bo raz jest zapalona raz zgaszona) i płynie do przedniej lampy kierunkowskazu. Wtedy właśnie stop migocze sobie raz jaśniej raz ciemniej. Jest jeszcze 3 droga ucieczki prądu, przez światło przeciwmgłowe do kontrolki na liczniku, ale ona ożywa tylko gdy masę zgubi lewa lampa.
 
 A jak by było wszystko jedno, to nie całowali byśmy się w usta tylko w dup....
 
 Ps.
 WAŻNE przez Ż anie RZ ! od WAGI, Ż na G !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2013,  12:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Parzych, No i z dwoma będziesz się kłócił Parzych,   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |