| Naprawa i konserwacja podwozia. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | mario3991   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: mateuszsz
 Wiek: 31
 Dołączył: 01 Cze 2013
 Posty: 322
 Skąd: stegna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lip 2013,  19:39   Naprawa i konserwacja podwozia. |   
 |  
               | 
 |  
               | Siemanko wszystkim, nie dawno zobaczyłem że podwozie mojej czwórki jest w kiepskim stanie, jest trochę rdzawych nalotów z przodu, jest dziura od strony pasażera która zrobiła się w wyniku lania wody z pod deski rozdzielczej a wszystko przez nie szczelność po między filtrem kabinowym. Mam taki plan aby dziurę wyczyścić dokładnie szczotą drucianą następnie spryskać jakimś środkiem przeciw korozji później kupić matę i żywicę epoksydową i zakleić to (nie wiem czy to jest dobry pomysł i tutaj liczę na jakieś podpowiedzi). Następnie chcę wyjąć fotele wykładzinę i wygłuszenie oznaki korozji wyczyścić i zabezpieczyć. 
 Teraz pytania:
 1) jakich środków użyć do zabezpieczenia antykorozyjnego tej dziury po wyczyszczeniu
 2) na forach znalazłem aby zastosować NOXUDOL 750 do profili zamkniętych (rozumiem że do progów drzwi i klapy) i jak wpuścić go do progów w 4 i czy będzie to dobry środek
 3) Noxudol 1600 do całego podwozia podobno jest dobry i mocny
 4) Jaki podkład dać na podwozie
 5) Czym pomalować oznaki korozji po wyczyszczeniu wewnątrz samochodu
 6) Jaką żywicę zastosować
 
 Trochę dużo tych pytań ale czytałem sporo na różnych forach i jedni mówią tak a drudzy jeszcze inaczej a chciałbym pojeździć trochę tym autem.
 |  
				| _________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lip 2013,  20:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | To nie jest dobry pomysł, takie dziury łata się wspawując łatkę z blachy... 	  | mario3991 napisał/a: |  	  | kupić matę i żywicę epoksydową i zakleić to (nie wiem czy to jest dobry pomysł | 
   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lip 2013,  21:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mogę cię zapewnić, że masz więcej rdzawych dziur, niestety nic sensowniejszego od spawania jeszcze nie wymyślono, więc nie ma co szukać żywic, a poszukać blacharza co to wyprowadzi   4) podkład epoksydowy
 5) wytrawić, podkład epoksydowy i może być farba nawierzchniowa, ale nie musi
 |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wawrzyc   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Dołączył: 08 Mar 2013
 Posty: 181
 Skąd: Pruszcz Gdański
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lip 2013,  08:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podjedz do kogos z migomatem aby ci wspawal kawaleczek blachy. Na to pasta do spawow, podklad antykorozyjny, podklad i jakis lakier, ewentualnie pozniej bitumit i masz spokoj, |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mario3991   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: mateuszsz
 Wiek: 31
 Dołączył: 01 Cze 2013
 Posty: 322
 Skąd: stegna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lip 2013,  16:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | ok no to dziurę już wiem jak zrobić, a co z punktami 2,3 ?? Podkład epoksydowy obojętnie jaki ???? |  
				| _________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lip 2013,  08:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest mnóstwo producentów, i raczej większość trzyma jakość, wiec wszystko jedno   Do wytrawiania możesz użyć kortanin polski skuteczny tani, ale możesz zastosować inne droższe środki, a następnie podkład antykorozyjny.
 Jeśli chodzi o preparaty do profili to tak jak z podkładami bierzesz co jest, bo są podobnej jakości. Do aplikacji stosuje się pistolet specjalny do tych środków, ale musisz mieć kompresor, jeśli nie posiadasz i nie masz dostępu do niego, wystarcza preparaty w spreju, choć wychodzi to znacznie drożnej
   |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mario3991   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: mateuszsz
 Wiek: 31
 Dołączył: 01 Cze 2013
 Posty: 322
 Skąd: stegna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lip 2013,  17:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam kompresor tylko pistolet do tego muszę kupić, a powiedz jak dostać się do progów żeby wpuścić ten środek ??? Bo drzwi i tylna klapa to bez problemu. |  
				| _________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lip 2013,  17:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | mario3991, od wewnątrz powinny być otwory technologiczne. Valvoline do preparatów konserwujących dodaje sonde i zaślepki - więc jak nie ma dostępu, to wg nich plan jest taki: wiertara, konserwacja, zaślepka. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mario3991   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: mateuszsz
 Wiek: 31
 Dołączył: 01 Cze 2013
 Posty: 322
 Skąd: stegna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lip 2013,  19:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jutro wstawię fotkę jak wygląda ta dziura bo tam są jakieś gumowe zaślepki i nie wiem do czego to jest. |  
				| _________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lip 2013,  05:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie to są otwory technologiczne (pewnie chodzi ci o podłużnice), a do progów są naklejki z neoprenu po bokach, po naprawie i konserwacji trzeba nakleić nowe najlepiej   |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mario3991   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: mateuszsz
 Wiek: 31
 Dołączył: 01 Cze 2013
 Posty: 322
 Skąd: stegna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lip 2013,  06:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie podłużnica jest deko zgnita i nie wiem czy można ten kawałek wyciąć i wspawać nowy ciekawe czy przy przeglądzie nie będzie cyrków. |  
				| _________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lip 2013,  21:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wycina się do zdrowego, czystości od serca  itd   |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lip 2013,  22:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | mario3991, na przeglądzie nie będzie problemu, jeżeli to będzie zrboione z głową - poza tym, biteks zasłoni wszystko   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lip 2013,  22:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jaki bitex   Moja stara też nie wyglądała wesoło i została wyciągnięta na prosta
   przed
  po   Wycinanie spawanie i pasta, później jeszcze nawierzchniowa
   |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lip 2013,  22:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | ElGrey, cotam konkretnie chcesz to kładź  Jakieś coś jako ostatnia warstwa ochronna, potocznie biteks   
 
 ps. działa podobnie do droższych specyfików a kosztuje grosze
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mario3991   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: mateuszsz
 Wiek: 31
 Dołączył: 01 Cze 2013
 Posty: 322
 Skąd: stegna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lip 2013,  18:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | elgrey ja mam identycznie zjedzone do samo jak u cb, blacharz jakoś ci odtworzył ten kawałek czy jak ???? |  
				| _________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lip 2013,  21:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z kolegom odtwarzałem  wtedy, a było to już z 7 lat temu dopiero uczyłem się blacharki i spawania aut   |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mario3991   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: mateuszsz
 Wiek: 31
 Dołączył: 01 Cze 2013
 Posty: 322
 Skąd: stegna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lip 2013,  12:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | ELgrey miałeś rację od strony pasażera z maleńkiej dziurki zrobiła się spora locha, ale podłużnica jest tylko powierzchownie zjedzona, prócz tego są jeszcze inne mniejsze dziury opryskałem kortaninem wszystkie miejsca korozji i jutro do blacharza. 
 a oto dzieło rudej ;p
 http://www.fotosik.pl/pok...81457116e2.html
 http://www.fotosik.pl/pok...60a52275f6.html
 
 
 Mam mały problem, otóż przy fotelu kierowcy i fotelu pasażera jest plastikowa listwa która zasłania śruby odczepiłem ją i są tam kable jakieś które są podłączone do fotela, czy jak je rozłączę to nic się nie stanie. Wyciągam całe wnętrze aby zobaczyć podłogę od góry i ewentualnie naprawić.
 |  
				| _________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lip 2013,  14:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kable są od napinaczy pasów, jeśli po odłączeniu nie będziesz włączał zapłonu, nic się nie stanie, jak włączysz to wyskoczy błąd i może świecić kontrolka poduszek... 	  | mario3991 napisał/a: |  	  | są tam kable jakieś które są podłączone do fotela, czy jak je rozłączę to nic się nie stanie. | 
 |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mario3991   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: mateuszsz
 Wiek: 31
 Dołączył: 01 Cze 2013
 Posty: 322
 Skąd: stegna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lip 2013,  17:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ok, a jak ściągnąć te plastiki po bokach wyciągnąłem te plastikowe bolce ale nie ma tam żadnych śrub a dalej trzyma. |  
				| _________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |