| Przesunięty przez: Freeman 21 Cze 2014,  19:17
 | [MK3] Linka hamulca recznego, jak wymienić ? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kazi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: Inny
 Imię: Rafał
 Wiek: 41
 Dołączył: 13 Lip 2005
 Posty: 474
 Skąd: Łódź/GW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Paź 2008,  09:17   [MK3] Linka hamulca recznego, jak wymienić ? |   
 |  
               | 
 |  
               | Jedni mówią, że trzeba zdjąć wydech drudzy ze nie trzeba, jedni mają blache pod spodem a inni nie. Proszę napisać krok po kroku jak sie do tego zabrać? Słyszałem ze linka występuje w dwóch częściach tzn. linka głowna od lewarka i linka tzw podwójna do lewego i prawego koła. Jak sie do tego zabrać i czy nie będzie problemu z dostaniem sie do niej i jej zamontowaniem. Słyszałem, że aby wymienić linke należy najpierw ją wymontować później kupić bo są różne jej długości. 
 Problem w mojej fiescie jest taki, że linka w prawym tylnym kole nie wraca z powrotem po zaciągnięciu. Jeśli chce zeby wróciła to muszę wsadzić cos miedzy ramię w szczekach i ręcznie ją wrócić.
 Szczęki już wymieniłem bo poprzednie w tym prawym kole popękały, zapewne od ciągłego tarcia o bemben.
 
 Proszę o helpa.
     |  
				| _________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Kwi 2013,  21:32, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommur   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 52
 Dołączył: 07 Lip 2006
 Posty: 910
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Paź 2008,  10:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mi w demontażu przeszkadzały tylko osłony termiczne (ne pewno je musisz zdjąć). Wydech odginając zdejmiesz linkę. Potem od strony bębna rozbiórka (zaślepka linki i wypychasz ją na zewn). |  
				| _________________ Prędkość była dobra
  , tylko zakręt był za ciasny   Czarnula Tommura
   Sędzia KJS, PPAiK i inne
   FKP RACE&RALLY TEAM
 Automobilklub Zachodniopomorski
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kazi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: Inny
 Imię: Rafał
 Wiek: 41
 Dołączył: 13 Lip 2005
 Posty: 474
 Skąd: Łódź/GW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Paź 2008,  11:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | a jak odkrecic te oslony ? tam wyglada na to ze od srodka jest sroba i co cala podloge musze zdejmowac? ehh ciezko to wyglada :( nawet nie widac gdzie to idzie do lewarka recznego. A da sie to wogole bez kanalu zrobic? |  
				| _________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Paź 2008,  12:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | osłonę zdejmiesz bez problemu. tam są takie nakrętki dziwaczne, ale chyba są na klucz nr 17, czy 19. Je może być ciężko odkręcić i przykręcając lepiej dać jakąś konserwacje antykorozyjną. |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommur   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 52
 Dołączył: 07 Lip 2006
 Posty: 910
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Paź 2008,  12:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | no bez kanału to się raczej zmęczysz bardzo. Osłony termiczne są na blaszki metalowe (mają naciete krzyżyki pośrodku). Są wciśnięte na bolec wystający z karoseri. Jaki klucz 17. U mnie śrubokętem zeszły. |  
				| _________________ Prędkość była dobra
  , tylko zakręt był za ciasny   Czarnula Tommura
   Sędzia KJS, PPAiK i inne
   FKP RACE&RALLY TEAM
 Automobilklub Zachodniopomorski
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kazi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: Inny
 Imię: Rafał
 Wiek: 41
 Dołączył: 13 Lip 2005
 Posty: 474
 Skąd: Łódź/GW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Paź 2008,  12:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | zdjalem ta oslone termiczna w koncu. Jedna sroba nie chciala puscic bo ktos ja inteligentnie zagial i musialem wyrwac oslone. Po srodku jest ten pólksiezyc co sie rozdwajaja na nim linki. Rozumiem ze najpierw musze odkrecic jeszcze wszelkie mocowania od linki odczepic je od hamulcow z bembnow prawy i lewy a pozniej ta linka sama zejdzie tak? czy trzeba cos w tym polksiezycu krecic? bo on jak na zlosc ma mozliwosc krecenia ale od gory . |  
				| _________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommur   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 52
 Dołączył: 07 Lip 2006
 Posty: 910
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Paź 2008,  13:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przed tym półksiężycem na lince która idzie do ręcznego jest śruba którą naciągasz i regulujesz linkę. Musisz ją poluzować bo inaczej nie zejdzie ci ona z półksiężyca. No oczywiście w tunelu pod autem są blaszki lu8b plastiki które prowadzą linkę.  Przy kołach mechanik mi ściagał bo ja się poddałem  . |  
				| _________________ Prędkość była dobra
  , tylko zakręt był za ciasny   Czarnula Tommura
   Sędzia KJS, PPAiK i inne
   FKP RACE&RALLY TEAM
 Automobilklub Zachodniopomorski
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kazi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: Inny
 Imię: Rafał
 Wiek: 41
 Dołączył: 13 Lip 2005
 Posty: 474
 Skąd: Łódź/GW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Paź 2008,  13:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki wszystkim za pomoc. Bez większych problemów zdjałem stara linke i zalożylem nową. Musze teraz tylko naciągnąć tą nową linkę i bedzie ok  . I ktos mi tu mówił ze cieezko sie wymienia .... a jednak udało się i jestem w stanie stwierdzić ze nie trzeba zdejmować wydechu do tej operacji. Było fajnie  a wszystko w sumie zajęło mi razem 2,5 h  , bez kanału i bez podnośnika   |  
				| _________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dominon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Dominik
 Wiek: 33
 Dołączył: 10 Wrz 2011
 Posty: 3
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Wrz 2011,  20:01 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kazi napisał/a: |  	  | (...) bez kanału i bez podnośnika   | 
 
 To kolega chyba dołek pod autem wykopał, albo połową na krawężniku stanął
   Ale żarty na bok, również mam do wymiany linki i w ogóle całe tylne hamulce do remontu. Może kolega napisać jak to cenowo wychodzi, bo trzeba mierzyć siły na zamiary bądź grubość portfela.
 |  
				| _________________ Problemy nie istnieją tylko sprawy wymagające rozwiązania.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jagla   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 30 Sie 2012
 Posty: 21
 Skąd: Koszyce-Kraków
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietrekk   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotrek
 Wiek: 33
 Dołączył: 03 Sie 2010
 Posty: 1240
 Skąd: Cieszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Kwi 2013,  14:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Aleś wykopał... |  
				| _________________ BMW e36 touring 325tds 1997
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Kwi 2013,  14:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | haha nie linke tylko szczek koniec pewnie linka to zadkosc zacieta |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |