| [MK3] Silnik frankenstein | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Markz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 16 Mar 2012
 Posty: 251
 Skąd: Zdzieszowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2012,  20:46   [MK3] Silnik frankenstein |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak się zaczełem zastanawiać czy jest to wogóle możliwe w fordzie złożyc z kilku silników zetec, jeden o większej mocy, wiem że np hondziarze takie składaki robią |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2012,  20:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | że co znowu?   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BuMeL   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 41
 Dołączył: 02 Wrz 2010
 Posty: 1046
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2012,  20:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hądziaże, kierowniki Bolidów Młodzieży Wiejskiej i pare innych grup etnicznych również. Mody głównie polegają na wymianie głowic, tudzież osprzętu i wielkiej filozofii w tym nie ma, trochę nawet możesz poczytać u Nas na forum. 
 Popularne mody to wymiana wałków, kolektorów dolot/wydech i głowic.
 |  
				| _________________ BUILT, NOT BOUGHT
 
 fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik 
i pincet kuniuf |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mariox003   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Wiek: 30
 Dołączył: 16 Gru 2011
 Posty: 478
 Skąd: Pisarzowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2012,  20:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | tyle, że oni robią z 1.6 vteca taką moc jak ma 2.0 vtec jeśli o to Ci chodzi(bo tylko w vtecach opłaca się grzebać) oczywiście zależy o jakim silniku zeteca mówisz, jak o przeróbkach 1.8 to coś się zwiększy. gdzieś jest temat na forum(chyba w dziale "projektów" czy "nasze auta") jak z 1.6 czy z 1.8 zwiększa się moc m.in. poprzez wsadzenie wałka z 2.0 . jak znajdę to wstawię link |  
				| _________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
   Czarna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2012,  21:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak ma RSke to już za wiele nie zwiększy, można conajwyżej wrzucić kolektor dolotowy plastik z mdo tudzież eśka, przepustnicę z mdo, przepływkę z mdo i kolektor wydechowy zmienić. |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Markz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 16 Mar 2012
 Posty: 251
 Skąd: Zdzieszowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2012,  21:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | kolega hondziarz który takie coś składał mi coś mówił o tłokach ze biorą z mniejszej pojemności bo bardziej doprężające? przeplywke z mdo mam, a jaka jest roznica w przepustnicy mdo a rs1800 bo niewiem czy którys z poprzednich wlascicieli nie wymienial? same przełożenie wałków daje efekty czy to sie wiąze odrazu z strojeniem? 
 edit
 Pytam ogólnie o silniki z seri zetec, chcialbym kiedyś przeswapowac na 2.0 bo do tylu mi klasa pozwala w kjs i tak powoli zbieram info
  a moje 1,8 moge narazie troche dłubnąc jeśli jest nie droga mozliwość |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blood_brother   King of Tor Kielce 2013
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Posty: 848
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2012,  22:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | To wsadź ST170 z Foki. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2012,  19:44 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marcinowaty napisał/a: |  	  | Albo silnik z Hondy? Da się czy nie?? | 
 wszystko sie da
 pytanie - po co?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2012,  20:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | taniej niż modizć zeteca jest wsadzic rs2000 |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mariox003   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Wiek: 30
 Dołączył: 16 Gru 2011
 Posty: 478
 Skąd: Pisarzowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2012,  21:04 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | Stunt_Man 
  	  | Cytat: |  	  | Marcinowaty napisał/a:
 Albo silnik z Hondy? Da się czy nie??
 
 wszystko sie da
 pytanie - po co?
 | 
 | 
 silniki hondy są trwalsze i dużo mocniejsze od fordowskich patrząc litrażowo(co do mocy), a poza tym więcej modów zwiększających moc można zrobić, i jako jedyny miałby takiego swapa w polsce jak nie na świecie
 |  
				| _________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
   Czarna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2012,  21:14 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Mariox003 napisał/a: |  	  | jak nie na świecie | 
 
 Phi
  ktoś tu kiedyś zarzucał fotą angolskiej mk1 z motorem z hundy  więc nic nowego   |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Markz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 16 Mar 2012
 Posty: 251
 Skąd: Zdzieszowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2012,  21:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | nigdy w zyciu hondy nie kupie bo to sie pier do li, panewki to wymieniać trzeba co miesiac a oleju ciągnie więcej niz benzyny!  Troche odeszliście od tematu, pytałem o przepustnice z mondeo jaka roznica do rs1800 i więcej info co z tymi wałkami?  A tak z ciekawosci co do tego st170 pasuje to czy wszystko trzeba przerabiać? 
 PS
 Hondą się nie jezdzi, honde się ma (ktos kiedys powiedzial tak mądre słowa i popieram je)
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Markz 15 Paź 2012,  22:14, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2012,  22:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Markz, przepustnica 55mm w rs 1800 vs 57mm w mondeo - podobno. Mam przepustnice od 2.0 i jestem głupi i tego 57mm nie moge tam znaleźć ;-). Chyba, ze rs jest jeszcze mniejsza. Wałki od 2.0 do rs1800 nic ci nie dadzą, bo są takie same. Chociaż widziałem gdzieś, że jest różnica na bodajże ssacym o 0,1mm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Markz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 16 Mar 2012
 Posty: 251
 Skąd: Zdzieszowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2012,  22:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | ile masz srednice wewnatrz w tej z 2.0? moja z 1,8 ma wewnatrz prawie 53. A z tymi wałkami to juz sam nie wiem, jedni pisza tak a inni tak wiec jak to wkoncu jest .... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2012,  22:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak mierze przy samym końcu to jest 56mm: 
   
 Może 57mm to wymiar samej klapki. Nie mam pojęcia. Ale wychodzi, że nadal więcej niż przy rsce.
 
 
  	  | Cytat: |  	  | A z tymi wałkami to juz sam nie wiem, jedni pisza tak a inni tak wiec jak to wkoncu jest .... | 
 
 Ale to raczej piszą dla silników 1.8 105-115km. Dwulitrowe łatwiej dostać.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Markz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 16 Mar 2012
 Posty: 251
 Skąd: Zdzieszowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Paź 2012,  10:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | chyba najlepszym dowodem jaka to przepustnica jest zdjecie oznaczenia, na mojej jest takie: 
   
 Na twojej zamiast 55 masz 57?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Paź 2012,  11:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Markz, nie mam takiego oznaczenia na niej. Na tej ściance mam logo forda i 'made in italy'. Na drugiej numer katalogowy. Reszta jest pusta. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Paź 2012,  18:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Markz,  - jeżeli chcesz złożyć frankensteina to przykryj dół o zeteca czapką od 1.6 CVH. 
 Powstaje wtedy coś co Angole ochrzcili ZVH czyli silnik o pojemności około 2.1 i stopniu sprężania idealnym pod turbosprężarkę.
 
 Sztuka dla sztuki powinna byk widowiskowa
   |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |