| [MK3] Brak tylnego prawego hamulca | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | tlu   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/70KM
 Wiek: 38
 Dołączył: 31 Paź 2011
 Posty: 12
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Wrz 2012,  16:08   [MK3] Brak tylnego prawego hamulca | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, Byłem na przeglądzie i wszystko jest okej oprócz tylnego prawego hamucla, który w ogóle nie hamuje. Ręczny działa świetnie, reszta kół również a ten prawy tylny nie hamuje. Sciągnąłem bęben i zauważyłem że tłoczek się nie porusza po naciśnieciu pedała hamulca. Wcisnąłem tłoczki do cylinderka i po naciśnięciu na hamulec wypychają się ale nie dochodzą do szczęk.
 
 Fiesta z 1994 wersja z ABSem.
 
 A więc czy przyczyną może być zapowietrzony hamulec? Ponieważ cylinderek wydaje się być ok, nie cieknie a tłoczki moge wepchnąć do środka.
 
 Czy może to te regulatory? Mozna je odłączyć na próbe?
 
 Układ SCC odpwietrzony. Hamulca jeszcze nie odpowietrzałem bo natrafiłem na problem z odpowietrznikiem, może ktoś miał podobny problem i może mnie jakos naprowadzić.
 pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Wrz 2012,  20:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | A od tego by wypadało zacząć,,, 	  | tlu napisał/a: |  	  | Hamulca jeszcze nie odpowietrzałem | 
 Demontuje się w tym wypadku cylinderek z auta i mocuje w imadle i odkręca odpowietrznik, a jak nie chce po dobroci to trzeba siłowo,,, 	  | tlu napisał/a: |  	  | natrafiłem na problem z odpowietrznikiem | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Wrz 2012,  21:07 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | A od tego by wypadało zacząć,,, 	  | tlu napisał/a: |  	  | Hamulca jeszcze nie odpowietrzałem | 
 Demontuje się w tym wypadku cylinderek z auta i mocuje w imadle i odkręca odpowietrznik, a jak nie chce po dobroci to trzeba siłowo,,, 	  | tlu napisał/a: |  	  | natrafiłem na problem z odpowietrznikiem | 
 | 
 Joe cylinderki są tanie jak barszcz. z opisu wynika że zwyczajnie się zapiekł. wymienić na nowy odpowietrzyć i gra
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Davidstm1   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 32
 Dołączył: 02 Gru 2011
 Posty: 55
 Skąd: Sztum
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Wrz 2012,  21:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja miałem identyczny problem i był to problem z korektorem siły hamowania na tylnej belce a mianowicie zgubiłem dźwignię a wtedy 0 hamulca. Zajrzyj może pod auto i sprawdź czy tam wszystko w porządku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Wrz 2012,  22:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | Davidstm1, hm, mk3 ma oddzielny korektor na prawo i na lewo? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Davidstm1   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 32
 Dołączył: 02 Gru 2011
 Posty: 55
 Skąd: Sztum
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Wrz 2012,  07:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | vegetagt w moim przypadku są oddzielnie, dwie dźwignie są na belce. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Wrz 2012,  21:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | Marcinowaty, więc albo masz reduktor (tak jak ja w mk2), albo ustawia Cie bokiem przy hamowaniu w zakrętach   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Wrz 2012,  21:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | vegetagt, gadki szmatki, nie mam ani regulatora na tylnej belce a nie reduktorów przy pompie i bokiem mnie nie stawia,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Wrz 2012,  22:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix, na pewno? W mk2 reduktory są schowane nad łączeniem tylnego przewodu elastycznego z przewodem sztywnym od strony budy, w zaglębieniu, po stronie pasażera. Może fiesta jest magiczna, ale w kadecie miałem skopane reduktory i jak się zapomniałem pare razy, to poleciałem bokiem niczym na rękawie   
 Fotka tego miejsca:
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2012,  03:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Na pewno,,, wymieniałem przewody i nie mam nic między pompą a zaciskami czy tłoczkami z tyłu. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tlu   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/70KM
 Wiek: 38
 Dołączył: 31 Paź 2011
 Posty: 12
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2012,  11:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | A więc znalazłem czas żeby pogrzebać pod fiestą, nie mam oddzielnego korektora hamowania w swoim aucie więc awarie korektora wykluczam (lewe tylne koło hamuje dobrze). 
 Czy mechanizm samoczynnej regulacji szczęk może mieć wpływ na brak hamulca?
 
 A odpowietrznik poprzedni właściciel zjechał, tzn sześciokąt  jest chyba naruszony bo klucz oczkowy 8 się ślizga a 7 jest za mała. Czy mogę odpowietrzyć przez przewód miedziany który wchodzi do cylinderka?
 
 Mam układ SCS, czy pod maską są jakieś reduktory/regulatory siły hamowania? Układ SCS już odpowietrzony.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2012,  00:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie, bo się nie odpowietrzy dobrze,,, 	  | tlu napisał/a: |  	  | Czy mogę odpowietrzyć przez przewód miedziany który wchodzi do cylinderka? 
 | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tlu   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/70KM
 Wiek: 38
 Dołączył: 31 Paź 2011
 Posty: 12
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2012,  07:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | ok co zrobiłem do tej pory: wymiana płynu + odpowietrzenie, wymiana przewodu - tego gumowego, wymiana szczęk, odpowietrzenie układu ABS i... jak hamulca nie było tak nie ma  Słuchajcie pod maską z pompy wychodzą przewody i idą do "takiego jakby prostokątnego  rozdzielacza" dwa wchodzą z góry i dwa wychodzą po bokach - czy ten "jakby rozdzielacz" jest może odpowiedzialny za siłę hamowania tylnych hamulców? 
 Wydaje kasę i naprawiam coś co jest sprawne
  po wymianie płynu, odpowietrzeniu, wymianie szczęk hamulec w ogóle się nie zmienił, co jeszcze można sprawdzić? Wymienić przewód stalowy? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2012,  08:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | W drugim poście dostałeś w mojej opinii słuszną koncepcje ale robisz po swojemu więc kombinuj dalej,,, 	  | tlu napisał/a: |  	  | Wydaje kasę i naprawiam coś co jest sprawne | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mick1973   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Michał
 Wiek: 52
 Dołączył: 12 Lut 2012
 Posty: 176
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2012,  09:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | tlu, A ten cylinderek ogarnięty? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tlu   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/70KM
 Wiek: 38
 Dołączył: 31 Paź 2011
 Posty: 12
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2012,  14:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | no joe cylinderek ogarnięty, wszystko odpowietrzone, zastosowałem się do udzielonych rad |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |