| [MK5] Dolot w 1.25 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | zabka35i   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Family
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Damian
 Wiek: 39
 Dołączył: 05 Sty 2011
 Posty: 558
 Skąd: Myślenice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2012,  19:54   [MK5] Dolot w 1.25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zastanawiam się nad filtrem stożkowym i całym dolotem do mojej fiesty. Przepustnicę będę zakładał z 1.6 sport. Zastanawiam się nad długością dolotu bo fabryczny jest dość długi i ma załamanie aż 180 stopni. A spokojniej by dostał w to miejsce gdzie się kończy będąc o połowę krótszy. Dlatego chciałbym zapytać doświadczonych ( wszyscy co robili tego typu mody ) jaką długość wybrać , czy zastosować taką samą długość czy może skrócić na tyle by dostał się w odpowiednie miejsce . stosując stożek to wypada mi usunąć cała obudowę filtra i sam filtr. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2012,  23:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z tego co zasłyszałem, krótszy dolot - lepsza góra, dłuższy dolot - lepszy dół... |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2012,  23:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak wyżej, skrócenie dolotu zwieksza moc, kosztem momentu, więc gorzej będzie się zbierać w dolnym zakresie obrotów. odwrotnie przy wydłużeniu dolotu |  
				| _________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
   
 Tekst roku 	  | Cytat: |  	  | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2012,  00:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hmmm... Znaczy wyszło zupełnie inaczej niż zasłyszałem... Ciekawe ile miał fabryczny dolot w tym Fiaciku... |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2012,  02:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | To nie jest to co slyszales lecz uklad fiata sam w sobie jest restrykcyjny i jego objetosc jest wzieta z dupy tak naprawde, nawet patrzac na spalanie silnikow z gamy Fiat, Lancia, Alfa... gdzie kazdy z nich pali wiecej niz przecietne nawet koreanskie motorki... Nawet na przykladzie forda w przypadku ST-ka, jest zastosowany uklad zmiennej dlugosci ukladu dolotowego (to samo w 2.5V6 170KM oraz ST200) sa klapy wirowe ktora na niskich obrotach wydluzaja kanaly dolotowe zeby zyskac Nm (moment obrotowy) lecz od poziomu 3500-4000 rpm sa ona przelaczane na kanaly krotkie zeby zyskac wyzsza moc. W starych fordach nazywalo sie to VRIS, pozniej VIS.
 Osadzajac dolot dla 1.25 w MK5 z kwasa staralem sie zrobic objetosciowo wiekszy dolot niz jest w stanie obslugiwac sam silnik, tylko dla tego a zeby nadrobic pojemnosc (Nm byl tez wazny) + fakt dojscia do wysokosci fabrycznej puszki powietrza gdzie miescil sie sam filtr (jego gabaryt wymuszal takie rozwiazanie), efekt koncowy:
 lekko slabszy dol zakresu Nm (ledwo wyczuwalny dla zwyklego smiertelnika), lecz o wiele mocniejsza gora zakresu obrotow gdzie silnik swobodnie dokrecal do 7000 rpm, lecz jego efektywne wykorzystanie konczylo sie na 6200rpm.
 
 Sorry za wywody lecz dla mojej osoby sa to doswiadczenia na autach i pare dolotow sie zrobilo
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zabka35i   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Family
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Damian
 Wiek: 39
 Dołączył: 05 Sty 2011
 Posty: 558
 Skąd: Myślenice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2012,  10:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolego Frodon, a możesz mi powiedzieć czy pudło z filtra całkowicie wywalałeś  i dolot prosto od przepustnicy ciąłeś ? Bo w takim przypadku trzeba też odmę do dolotu dołączyć. I jakiej średnicy miałeś dolot i długość.  Będę wdzięczny za informacje   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2012,  13:02 |   
 |  
               | 
 |  
               |   Odpowiedz na w sumie wszystkie pytania...
   |  
				| _________________ 
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez Fordon 26 Sty 2012,  22:43, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zabka35i   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Family
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Damian
 Wiek: 39
 Dołączył: 05 Sty 2011
 Posty: 558
 Skąd: Myślenice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2012,  17:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Super. A masz przepustnice z 1.25 czy jakiś mod? I jeszcze średnica rury jaka i mniej więcej długość to bym takiej na aukcji poszukał już, ale widzę że będzie problem z takim kształtem :/ |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2012,  22:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bo ten dolot byl robiony na zamowienie od zera z kwasa i to nie w moim aucie... |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dark86ford   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: X100
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Darek
 Wiek: 38
 Dołączył: 26 Sty 2009
 Posty: 760
 Skąd: bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Sty 2012,  12:01 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | zabka35i napisał/a: |  	  | Super. A masz przepustnice z 1.25 czy jakiś mod? I jeszcze średnica rury jaka i mniej więcej długość to bym takiej na aukcji poszukał już, ale widzę że będzie problem z takim kształtem :/ | 
 
 
 dokladnie, no i przez ten dluuuuuzszy okres jak go uzywam to naprawde niema na co narzekac 	  | Fordon napisał/a: |  	  | Bo ten dolot byl robiony na zamowienie od zera z kwasa i to nie w moim aucie | 
  Fordon, jak zawsze zdzialal cuda hehe a szczegoly i fotki masz w tym temacie
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=39575
 |  
				| _________________ 2009-2013-mk5 1,25
 2013 - mk3... ale niestety nie fiesta...
 www.bkib.pl
 www.audytbezpieczenstwa.com.pl
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Sty 2012,  18:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | w zasadzie proste jak konstrukcja mlota  2 kolana i kawalek rury i gitara  no i ten poler, trzeba pomyslec o podobnym u siebie   |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2012,  00:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | ElGrey, tu musisz liczyc 2x kolano 90* + kolo 60cm rury, z czego z calosci odpadem jest 10% materialu, miedzy jednym a drugim kolanem jest laczenie prosta rurka obspawane TIG tak zeby nie wychodzili "kalafiorki" w srodku. + rurka na odme tez kwasiak, lecz to juz mial moj spawacz nadworny. Srednica zawsze nadrabiasz pojemnosc ukladu dolotowego z seryjnego silnika, tu jest 90% pojemnosci OE ukladu zamkniete w rurce dla tego byla osadzana jak dobrze pamietam redukcja z wiekszej srednicy na mniejsza, lub tez byla naciagana na cieplo... Tu nie ma cudow lecz troche zabaw z dolotami, ale to juz jest temat rzeka dla kazdego silnika wolnossacego.
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2012,  08:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki za podpowiedz, to mi oszczedzi troche dopasowywania   Spawanie to nie problem i migiem pospawam bez kalafutrow wewnetrznych
  a poler ... raczej bedzie wersja szczotkowana  jestem leniwy. |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zabka35i   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Family
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Damian
 Wiek: 39
 Dołączył: 05 Sty 2011
 Posty: 558
 Skąd: Myślenice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2012,  21:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Też się pokuszę o taki dolot tylko najpierw zmienię przepustnice na 1.6 sport. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |