[MK4] Wysokie obroty po wciśnięciu sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 27 Wrz 2011, 21:58
|
|
|
i co, udało się rozwiązać problem? jak walzce jzu z tmy problemem od ponad pol roku i co jakis czas powraca... |
|
|
|
 |
Spike
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27 Wrz 2011, 23:52
|
|
|
Problemu nadal nie rozwiązałem okazuje się że jeździć umiem bo jak depnę już na wrzuconym biegu to dzieje się to samo, pewnie tak było od początku ale nie zauważyłem:D.
Krokowiec - czyściłem zero efektu.
Vss - odczepiałem i też bez zmian (chyba vss bo pisaliście że jest tam linka jakaś a u mnie tylko 3kabelki do kostki z której idzie kabel dalej do skrzynki przynajmniej nie musiałem nurkować do niego. Po odczepieniu kotki licznik nie działał z tond wiem że to był sławetny vss).
Przepustnica - otwiera się normalnie.
W desperacji wymienię filtr powietrza w tym tygodniu, a jak to nic nie da to silniczek krokowy(ten jest oryginalny to pewnie ma 10lat może postanowił zrezygnować ze swojej funkcji). Napisze o efektach swoich działań. |
|
|
|
 |
Spike
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 7 Paź 2011, 11:26
|
|
|
Trochę to się przeciągnęło ale w końcu części do mnie dotarły, a więc:
Wymiana filtra powietrza jak się spodziewałem nic nie dała. (I tak był brudny i do wymiany).
Silniczek krokowy wymieniłem dzisiaj rano, no i niestety nie widać różnicy .
W między czasie sprawdzałem czujnik położenia przepustnicy, niby działa dobrze to znaczy nie widać skoków na mierniku.
Nie mam pojęcia którą część wymienię teraz ale na jakąś się zdecyduję może w końcu trafię.
Problem obrotów nadal nie rozwiązany. |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 7 Paź 2011, 11:57
|
|
|
Ups nie doczytałem... Nie wiem jak jest w mk4, ale mówisz, że do VSS nie szła linka? Tam jest elektroniczny prędkościomierz?
W redfordzie był taki myk, że przepustnica się blokowała, pomimo tego, że parę razy ją czyściliśmy. Między zmianą biegów obroty się zawieszały, jak stawał na światłach to samo - 2500rpm. Podciąganie pedału gazu nic nie dawało, przegazowanie owszem. Podmiana krokowego, CPP i paru innych rzeczy nic nie dała. Kamil rozebrał przepustnicę po raz n-ty, przeczyścił ją jak nigdy, przesmarował i w końcu ustało. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
 |
Spike
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 7 Paź 2011, 12:01
|
|
|
Tak już to próbowałem tylko że u mnie ten cały vss (tak mi się zdaje że to jest on bo nic innego tam nie widzę). Tylko że tam niema linki są trzy przewody i widać to z pod maski.
W każdym razie efekt taki że prędkościomierz nie działa. |
|
|
|
 |
Spike
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 7 Paź 2011, 12:03
|
|
|
A ha rozumiem tak więc niestety ale będę musiał to rozebrać. Dam znać co to dało, jak już to zrobię. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 7 Paź 2011, 13:43
|
|
|
od '99 jest licznik elektroniczny i z vss'a wychodzą tylko kable do licznika i kompa
przeglądając poprzednie pełne chaosu posty, kręcisz się w kółko i nie wiesz gdzie jesteś i o co chodzi, bo po opisie w pierwszym poście ewidentnie jest wina sprzęgła lub wysprzęglika jak to pisał diodek..
jakie masz wolne obroty jak stoisz? jakie są wolne obroty jak się toczysz bez wbitego biegu?
poza tym uzupełnij silnik w profilu... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Spike
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 7 Paź 2011, 13:49
|
|
|
Tak myślałem że to sprzęgło ale mechanik mnie wyprowadził z błędu.
Obroty na luzie - 1000 - 1200.
Podczas toczenia jeszcze sprawdzę ale też chyba opadają do takiej wartości.
Nie wiem czy już pisałem ale zauważyłem że skoki zdarzają się częściej kiedy silnik jest rozgrzany. To znaczy kiedy wskazówka od temperatury jest już na środku skali. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 7 Paź 2011, 14:01
|
|
|
na postoju powinny być na poziomie ~950, chyba że masz uwalonego krokowego (wtedy skaczą, trzymają się na wyższych obrotach lub silnik gaśnie ) lub silnik zaciąga lewe powietrze.
sprecyzuj konkretnie w jakich przypadkach masz te skoki obrotów, bo wróżki niestety nie posiadamy, a wszystkie możliwe przyczyny już chyba zostały opisane. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Spike
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 7 Paź 2011, 14:07
|
|
|
Sprawdzę jeszcze dokładniej cyfrowym licznikiem te obroty.
Ok uwaga precyzuje:P
1. Nie da sie ruszyć z piskiem opon(nie żeby mi to było potrzebne ale się nie da).
2. Podczas jazdy np. jak chcę coś wyprzedzić wciskam mocniej gaz i obroty skaczą nawet do 4000. Rosną szybko ale co z tego skoro samochód jedzie z taką prędkością jak jechał. Po chwili obroty opadają i rosną a samochód już przyśpiesza (powoli ale zawsze).
Najczęściej dzieje się tak na rozgrzanym silniku. |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 7 Paź 2011, 14:21
|
|
|
poślizg sprzęgła? czemu nie oddasz samochodu do mechanika?
przykładowo ja tez mam problem ze skokami obrotów przy wysprzęglaniu ale samochód u mnie jedzie prawidłowo, z tym ze przy zmianie biegów sobie wyje. |
|
|
|
 |
Spike
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 7 Paź 2011, 14:28
|
|
|
Jak już wspomniałem mechanik stwierdził że to nie sprzęgło. Gdyby samochód jechał normalnie nawet bym na to nie zwrócił uwagi. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 7 Paź 2011, 19:54
|
|
|
Spike napisał/a: | Jak już wspomniałem mechanik stwierdził że to nie sprzęgło. | Mechanik jest w błędzie, a skoro się upiera że sprzęgło jest OK tzn że jest głupi. Żadna elektronika we fieście nie spowoduje wzrostu obrotów silnika bez wpływu na prędkość jazdy! Ja tam nie wiem, ale jak swoją mk4 też 1.25 dępne to piszczy kołami bez problemów na dwójce (o 1 nie wspomnę) i gdyby nie TCS to zapewne było by jeszcze lepiej... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Spike
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 7 Paź 2011, 19:59
|
|
|
Wypróbuje jeszcze sposób który podał TomeX500. A może się uda co mi tam. |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 7 Paź 2011, 23:51
|
|
|
Spike, watpie zeby przepustnica powodowała zwiekszenie pracy silnika bez przelozenia tego na prekosc. tak na chlopski rozum, skoro obroty rosna to silnik wykonuje wieksza prace, a skoro ta praca nie przenosi sie na wzrost predkosci kół to gdzies ona jest gubiona po drodze w ukladzie. czyli ja na chlopski rozum stawiam sprzeglo : P
jedz do innego mechanika i opisz sytuacje, nie musisz mu zaraz oddawac samochodu, zobaczymy co Ci odpowiedza. |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 8 Paź 2011, 00:15
|
|
|
Spike napisał/a: | Sprawdzę jeszcze dokładniej cyfrowym licznikiem te obroty.
Ok uwaga precyzuje:P
1. Nie da sie ruszyć z piskiem opon(nie żeby mi to było potrzebne ale się nie da).
2. Podczas jazdy np. jak chcę coś wyprzedzić wciskam mocniej gaz i obroty skaczą nawet do 4000. Rosną szybko ale co z tego skoro samochód jedzie z taką prędkością jak jechał. Po chwili obroty opadają i rosną a samochód już przyśpiesza (powoli ale zawsze).
Najczęściej dzieje się tak na rozgrzanym silniku. |
Eee to na TRYLION procent sprzęgło. Jedziesz sobie na trójce 3000rpm, wciskasz gaz w dechę i jeśli prędkość nie rośnie, a obroty dochodzą do odcinki to powinieneś od razu poczuć zapach jaranego sprzęgła. Myślałem, że Ci się obroty wieszają jak wciśniesz sprzęgło. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
 |
Spike
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 8 Paź 2011, 01:13
|
|
|
Kurde też mi się wydaje to dość logiczne, ale myślałem że się wymigam od tego:)
Poza tym po tym czego się tu naczytałem to mechaników unikam jak ognia. Znacie jakiegoś dobrego mechanika w Poznaniu? Takiego co jak zrobi robotę to będzie działać? |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Paź 2011, 10:19
|
|
|
To nie sprzęgło, bo tam juz nie ma sprzęgła jak są takie jaja. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Spike
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 8 Paź 2011, 10:35
|
|
|
Wiecie no ja myślałem że jak sprzęgło się psuje to biegi nie wskakują:) Ale z tego co mówicie to awaria sprzęgła nie ogranicza się tylko do tego. I najbardziej mnie intryguje dlaczego efekt nasila się po rozgrzaniu silnika. Te części sprzęgła się nagrzewają czy co? |
|
|
|
 |
|