| [MK3] Czy da rade wsadzić jakiś silnik 1.4 16v | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | ciulalla   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: L
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 10 Sie 2011
 Posty: 33
 Skąd: Pleszew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Wrz 2011,  20:20   [MK3] Czy da rade wsadzić jakiś silnik 1.4 16v |   
 |  
               | 
 |  
               | witam mam fiestę 1.4 na monowtrysku 1992r. Samochód do rajdów, w  zeszły weekend przejechaliśmy pierwszy rajd i stwierdziliśmy że potrzebujemy więcej mocy, jednak żeby pojemność została taka sama, stąd moje pytanie czy da radę wsadzić od czegoś 1.4 16v bez jakiś wielkich przeróbek, a wiem że jakieś na pewno będą musiały być to poprosił bym o napisanie jakie. Z góry dziękuje za odpowiedzi na temat. |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Wrz 2011,  20:39, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietrekk   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotrek
 Wiek: 33
 Dołączył: 03 Sie 2010
 Posty: 1240
 Skąd: Cieszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Wrz 2011,  20:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie lepiej 1.6? Mieścić się będziesz w 3 klasie jeszcze. |  
				| _________________ BMW e36 touring 325tds 1997
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ciulalla   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: L
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 10 Sie 2011
 Posty: 33
 Skąd: Pleszew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Wrz 2011,  20:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niby lepiej, w sumie chętnie ale zmiana w dowodzie itd. a na niektórych rajdach 1.4 zaliczane jest jeszcze do 2 klasy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietrekk   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotrek
 Wiek: 33
 Dołączył: 03 Sie 2010
 Posty: 1240
 Skąd: Cieszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Wrz 2011,  20:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zmiana w dowodzie nie problem, bo 1.6 np z xr2i p&p pasuje bez przeróbek. A z tym że 1.4 liczą do 2 to jeszcze się nie spotkałem   |  
				| _________________ BMW e36 touring 325tds 1997
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ciulalla   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: L
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 10 Sie 2011
 Posty: 33
 Skąd: Pleszew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Wrz 2011,  20:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | są są superoes Gostyń, w Dębrznie chyba też a za dodatkowy przegląd trzeba zapłacić zmiana ubezpieczenia itd, wszystkiego się nazbiera a opłaty mam porobione miesiąc temu, za to wole coś do samochodu innego dorzucić.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietrekk   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotrek
 Wiek: 33
 Dołączył: 03 Sie 2010
 Posty: 1240
 Skąd: Cieszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Wrz 2011,  20:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ten silnik już dłubałeś coś czy seria? |  
				| _________________ BMW e36 touring 325tds 1997
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | elmek13   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.5 V6 170KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 46
 Dołączył: 06 Wrz 2007
 Posty: 1995
 Skąd: z Elemelkowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Wrz 2011,  20:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie lepiej 2.0 Mondeo? Bez przeróbek i cięcia budy 130 KM.   |  
				| _________________ Burbo Team
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietrekk   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotrek
 Wiek: 33
 Dołączył: 03 Sie 2010
 Posty: 1240
 Skąd: Cieszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Wrz 2011,  20:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | elmek13 napisał/a: |  	  | Nie lepiej 2.0 Mondeo? Bez przeróbek i cięcia budy 130 KM.   | 
 A to swoją droga
   |  
				| _________________ BMW e36 touring 325tds 1997
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ciulalla   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: L
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 10 Sie 2011
 Posty: 33
 Skąd: Pleszew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Wrz 2011,  20:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale jednak wolał bym zostać przy 1.4   nie nie nic w sumie nie dłubałem bo co można zrobić sensownego przy tak małym silniku??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietrekk   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotrek
 Wiek: 33
 Dołączył: 03 Sie 2010
 Posty: 1240
 Skąd: Cieszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Wrz 2011,  21:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dolot i wylot chociaż, usprawnić jego działanie, wielopunkt już choćby też. |  
				| _________________ BMW e36 touring 325tds 1997
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Wrz 2011,  21:38 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ciulalla napisał/a: |  	  | ale jednak wolał bym zostać przy 1.4   nie nie nic w sumie nie dłubałem bo co można zrobić sensownego przy tak małym silniku??
 | 
 dwie albo trzy fiesty 1,4 były dłubnięte na osprzęcie z 1,6, musisz poszukać w projektach, Kolin (później była Mariusza.B) i Maerik
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ciulalla   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: L
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 10 Sie 2011
 Posty: 33
 Skąd: Pleszew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Wrz 2011,  22:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | na wtrysku bezpośrednio stożek z dojściem zimnego powietrza (wlot bezpośrednio na niego w masce) wycięty kat przelotowy ostatni tłumik |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Wrz 2011,  11:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podstawa ile chcesz na to wydac... bo tak mozemy dywagowac dlugooo... |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ciulalla   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: L
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 10 Sie 2011
 Posty: 33
 Skąd: Pleszew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Wrz 2011,  23:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | szczerze mówiąc to jak najmniej 1000-góra2000zł, z drugiej strony męczy mnie 1.6 zetec od escorta mk7, pasował by p&p?? i czy spasuje go z moją skrzynią?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Wrz 2011,  10:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak na 1.4 16V to troche malo. Najprawdopodobniej zapominasz o elektryce dla niego, lapach, skrzyni, sprzeglo, sam silnik z osprzetem tez swoje kosztuje...
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ciulalla   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: L
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 10 Sie 2011
 Posty: 33
 Skąd: Pleszew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Wrz 2011,  22:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | po długich dyskusjach doszliśmy do wniosku z moim współuczestnikiem całej zabawy że chyba jednak swap na 1.6 16v będzie bardziej rozwojowy i da nam więcej możliwości dalszej rozbudowy. W sumie nie ma nigdzie nic na temat swapu z 1.4 ale domyślam się że nic inaczej jak z innych silników nie będzie. Czy w związku z tym muszę o czymś pamiętać przy kupnie nowego silnika i przy samym swapie?? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietrekk   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotrek
 Wiek: 33
 Dołączył: 03 Sie 2010
 Posty: 1240
 Skąd: Cieszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Wrz 2011,  22:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wiadomo, najlepiej dobrze znany stan silnika, fajnie jak byś miał możliwość przejechać się z nim wcześniej jak jeszcze w aucie siedzi. Co najważniejsze, nie oszczędzać przy zakładaniu, jeśli czegoś niema, czy coś to "nie to potem się zrobi" itp. |  
				| _________________ BMW e36 touring 325tds 1997
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pele   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 757
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Wrz 2011,  23:09 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ciulalla napisał/a: |  	  | na 1.6 16v będzie bardziej rozwojowy i da nam więcej możliwości dalszej rozbudowy | 
 
 Akurat ten silnik nie jest rozwojowy i tuningowalny ... 1.8 to takie minimum do dalszego zwiększania mocy ...
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Wrz 2011,  23:22 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pele napisał/a: |  	  |  	  | ciulalla napisał/a: |  	  | na 1.6 16v będzie bardziej rozwojowy i da nam więcej możliwości dalszej rozbudowy | 
 
 Akurat ten silnik nie jest rozwojowy i tuningowalny ... 1.8 to takie minimum do dalszego zwiększania mocy ...
   | 
 
 ewentualnie zdrowe 1.6 CVH w którym też można trochę zdziałać
 tylko zdrowe CVH trzeba sobie zrobić
   |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Wrz 2011,  14:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1.6 16V pieknie przyjmuje mody na klate tak ze nie piszcie chlopakowi czegos co sie z prawda nie pokrywa...  spokojnie mozna go rozkrecic w okolice 115-120KM. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |