[MK3] Wiszące obroty - XR2i CVH |
Autor |
Wiadomość |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Sty 2011, 12:51
|
|
|
To co za tydzień u ciebie w pracy? Przyjde wcześniej niż wczoraj i wydłubiemy ja całą i odizolujemy skoro to tyle czasu. A ja w międzyczasie plastiki wnętrza do swojej przygotuję. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Sty 2011, 14:00
|
|
|
Podziałamy aż rozgryziemy gdzie tkwi błąd
Mam jeszcze trochę wiązki z XR2i, więc materiału nie zabraknie hehe
Ale na razie przerwa w pracach bo za chwilę w delegację na parę dni.
EOT
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Sty 2011, 20:37
|
|
|
No i niestety kolejny dzień walki nie przyniósł rozwiązania zagadki wiszących obrotów.
Ale wina ewidentnie leżała po stronie kabli / elektryki.
Objawy ustąpiły dopiero po zastąpieniu kompletnej wiązki do kompa tą którą kupiłem niedawno wraz z kompem 1AFA.
Dodatkowy plus to ten, że Spadek ma w tej chwili oryginalną wiązkę od wersji 110 KM.
Po zmianie i ustąpieniu błędu auto całkiem innaczej jeżdzi.
Czuć to nawet po spalinach, że mieszanka jest teraz taka jak powinna być.
Jedyny mankament jaki się pojawił to podbijanie obrotów przez VSS przy zatrzymywaniu się.
Ale odpięcie go załatwiło temat
Za tydzień zrobi się test migowy, potem ustawienie poziomu CO na stacji diagnostycznej a na koniec hamownia.
Ale o tym już w innym wątku
Dzięki za wszystkie rady a Tommurowi za pomoc przy pracach
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 16 Sty 2011, 20:40
|
|
|
trzeci napisał/a: | Jedyny mankament jaki się pojawił to podbijanie obrotów przez VSS przy zatrzymywaniu się.
Ale odpięcie go załatwiło temat |
do czasu aż zacznie gasnąć |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Sty 2011, 20:43
|
|
|
A dlaczego miałby zacząć gasnąć z winy odpiętego VSS-a ? |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 16 Sty 2011, 20:53
|
|
|
szczerze to nie wiem od czego to zależy
ale tak słyszałem, sprawdziłem i tak sie dzieje |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 16 Sty 2011, 21:02
|
|
|
wsad programowy w kompach obsługujący dane z vss'a to jedno wielkie nieporozumienie, które ford sobie wymyślił... ogólnie przy odpiętym vss'ie komp nie będzie podbijał wolnych obrotów podczas toczenia, a że czasami nie zdąży mu się utrzymać ~900 obr podczas zejścia z wyższych obrotów i spadnie niżej to już inna sprawa, w najgorszym wypadku zgaśnie. Ogólnie co auto to inne zachowanie. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 3 Lip 2011, 17:10
|
|
|
wygrzebałem wiązke z czarnej...
z informacji które kilka osob podało mi na zlocie wywnioskowałem ze potencjometr regulacji CO jest połączony z silniczkiem krokowym/ zaworem bocznikowym/ jak zwał tak zwał:P
natomiast u mnie nic takiego nie ma miejsca;>
z wtyczki od krokowca ida dwa kable jeden czarny jeden brązowo zółty czarny łączy sie z innym czarnymi i dalej leci do kostki na łączeniu z wiązką kabinową natomiast brązowo zółty leci bezposrednio do kompa...
przewody z potencjometru CO:
dwa brązowe i jeden brązowo czarny
brązowo czarny łączy się dalej z brązowo czarnymi i jeden brązowy łączy sie z innymi brązowymi natomiast jeden wpada bezposrednio do kompa
WTF??
szukam dalej zaraz napisze |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 3 Lip 2011, 17:14
|
|
|
brązowe lecą do wtyczki na silniku(cpp, cz.temp, wtryski)
oraz do map sensora....
ktoś wie o co chodzi???? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Lip 2011, 17:27
|
|
|
Jak zerkniesz na ten schemat:
to zobaczysz, że kable od potencjometra CO nie łączą się z bocznikowym.
Jeden leci bezpośrednio do kompa, jeden do wspólnego punktu z mapsensorem a ostatni też do wspólnego punktu z czujnikiem temp.
I takie coś jest OK
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 3 Lip 2011, 17:29
|
|
|
hmmm
więc albo odczepy na łączeniach przwodów są bebe albo same przewody....
nie wiem czy trochę nie zamotałem ale co tam |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Lip 2011, 17:31
|
|
|
U mnie przy tych wiszących obrotach to wiązka była walnięta i nie dało rady znależć w którym dokładnie miejscu.
Dopiero jej wymiana pomogła.
Nie wiem Kuba czy dojdziesz gdzie jest przyczyna. |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 3 Lip 2011, 17:33
|
|
|
znajomy podrzuci mi piny te co są w kostkach przewody kupie i będe robić ale dziekuję za schemat.....
generalnie znajomy stwierdził ze takie coś to tylko kable do tego dołączył pompe paliwa ktora chodzi razem z kierunkami....;/
wywalić całą elektryke i kable patrzeć jedyne rozwiązanie
jest ktoś w stanie podrzucic mi tutaj prawidłowe rezystancje czujników?
mapa temperatury itp?
chyba mam winowajcę:P
czarny przewód wychodzący z krokowca/ zwał jak zwał
ma opornosc 10komów
chyba troszkę za duzo co? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 3 Lip 2011, 19:41, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 4 Lip 2011, 20:17
|
|
|
efekt działań:
http://img148.imageshack.us/img148/936/gl6.mp4
generalnie jest róznica bo obroty nie wynoszą juz 2000RPM a 1500
pojawiła sie reakcja na regulacje składu mieszanki
i co widać i słychać jak ruszam przewodami to obroty fisiują...:P |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 4 Lip 2011, 20:36
|
|
|
kuba87 napisał/a: | jest ktoś w stanie podrzucic mi tutaj prawidłowe rezystancje czujników?
mapa temperatury itp? |
W książce WKŁ o Fieście MK3, w dziale XR2i/Turbo masz tabele z diagnozowaniem/opornością czujników.
Zajrzyj tam i sprawdż u siebie. |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 6 Lip 2011, 17:16
|
|
|
zrobiłem test kompa...
pierwszy test kod 30 i 50
drugi test kod 10
brak błędów
o ile znalazłem kod 50
to nie wiem co znaczy 30...
zrobiłem dla pewnosci test na pracującym silniku
przebiegł ok
brak błędów
jedyne co zostało to nieszczelnosć kolektora
dupa dupa dupa
kod 10
niesprawność przewodów.... |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
|