Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cvh, mk3, obroty, xr2i

[MK3] Wiszące obroty - XR2i CVH
Autor Wiadomość
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Sty 2011, 12:51   

To co za tydzień u ciebie w pracy? Przyjde wcześniej niż wczoraj i wydłubiemy ja całą i odizolujemy skoro to tyle czasu. A ja w międzyczasie plastiki wnętrza do swojej przygotuję.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Sty 2011, 14:00   

Podziałamy aż rozgryziemy gdzie tkwi błąd ;-))
Mam jeszcze trochę wiązki z XR2i, więc materiału nie zabraknie hehe
Ale na razie przerwa w pracach bo za chwilę w delegację na parę dni.
EOT :)
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Sty 2011, 20:37   

No i niestety kolejny dzień walki nie przyniósł rozwiązania zagadki wiszących obrotów.
Ale wina ewidentnie leżała po stronie kabli / elektryki.
Objawy ustąpiły dopiero po zastąpieniu kompletnej wiązki do kompa tą którą kupiłem niedawno wraz z kompem 1AFA.
Dodatkowy plus to ten, że Spadek ma w tej chwili oryginalną wiązkę od wersji 110 KM.

Po zmianie i ustąpieniu błędu auto całkiem innaczej jeżdzi.
Czuć to nawet po spalinach, że mieszanka jest teraz taka jak powinna być.
Jedyny mankament jaki się pojawił to podbijanie obrotów przez VSS przy zatrzymywaniu się.
Ale odpięcie go załatwiło temat ;-))

Za tydzień zrobi się test migowy, potem ustawienie poziomu CO na stacji diagnostycznej a na koniec hamownia.
Ale o tym już w innym wątku ;-))

Dzięki za wszystkie rady a Tommurowi za pomoc przy pracach :)
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 16 Sty 2011, 20:40   

trzeci napisał/a:
Jedyny mankament jaki się pojawił to podbijanie obrotów przez VSS przy zatrzymywaniu się.
Ale odpięcie go załatwiło temat

do czasu aż zacznie gasnąć ;-(
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Sty 2011, 20:43   

A dlaczego miałby zacząć gasnąć z winy odpiętego VSS-a ?
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 16 Sty 2011, 20:53   

szczerze to nie wiem od czego to zależy ;-(
ale tak słyszałem, sprawdziłem i tak sie dzieje
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 16 Sty 2011, 21:02   

wsad programowy w kompach obsługujący dane z vss'a to jedno wielkie nieporozumienie, które ford sobie wymyślił... ogólnie przy odpiętym vss'ie komp nie będzie podbijał wolnych obrotów podczas toczenia, a że czasami nie zdąży mu się utrzymać ~900 obr podczas zejścia z wyższych obrotów i spadnie niżej to już inna sprawa, w najgorszym wypadku zgaśnie. Ogólnie co auto to inne zachowanie.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Lip 2011, 17:10   

wygrzebałem wiązke z czarnej...
z informacji które kilka osob podało mi na zlocie wywnioskowałem ze potencjometr regulacji CO jest połączony z silniczkiem krokowym/ zaworem bocznikowym/ jak zwał tak zwał:P
natomiast u mnie nic takiego nie ma miejsca;>
z wtyczki od krokowca ida dwa kable jeden czarny jeden brązowo zółty czarny łączy sie z innym czarnymi i dalej leci do kostki na łączeniu z wiązką kabinową natomiast brązowo zółty leci bezposrednio do kompa...
przewody z potencjometru CO:
dwa brązowe i jeden brązowo czarny
brązowo czarny łączy się dalej z brązowo czarnymi i jeden brązowy łączy sie z innymi brązowymi natomiast jeden wpada bezposrednio do kompa
WTF??
szukam dalej zaraz napisze
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Lip 2011, 17:14   

brązowe lecą do wtyczki na silniku(cpp, cz.temp, wtryski)
oraz do map sensora....
ktoś wie o co chodzi????
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Lip 2011, 17:27   

Jak zerkniesz na ten schemat:



to zobaczysz, że kable od potencjometra CO nie łączą się z bocznikowym.
Jeden leci bezpośrednio do kompa, jeden do wspólnego punktu z mapsensorem a ostatni też do wspólnego punktu z czujnikiem temp.

I takie coś jest OK :)
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Lip 2011, 17:29   

hmmm
więc albo odczepy na łączeniach przwodów są bebe albo same przewody....
nie wiem czy trochę nie zamotałem ale co tam :P
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Lip 2011, 17:31   

U mnie przy tych wiszących obrotach to wiązka była walnięta i nie dało rady znależć w którym dokładnie miejscu.
Dopiero jej wymiana pomogła.
Nie wiem Kuba czy dojdziesz gdzie jest przyczyna.
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Lip 2011, 17:33   

znajomy podrzuci mi piny te co są w kostkach przewody kupie i będe robić ale dziekuję za schemat.....
generalnie znajomy stwierdził ze takie coś to tylko kable do tego dołączył pompe paliwa ktora chodzi razem z kierunkami....;/
wywalić całą elektryke i kable patrzeć jedyne rozwiązanie

jest ktoś w stanie podrzucic mi tutaj prawidłowe rezystancje czujników?
mapa temperatury itp?

chyba mam winowajcę:P
czarny przewód wychodzący z krokowca/ zwał jak zwał :P
ma opornosc 10komów
chyba troszkę za duzo co?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 3 Lip 2011, 19:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 4 Lip 2011, 20:17   

efekt działań:
http://img148.imageshack.us/img148/936/gl6.mp4
generalnie jest róznica bo obroty nie wynoszą juz 2000RPM a 1500
pojawiła sie reakcja na regulacje składu mieszanki
i co widać i słychać jak ruszam przewodami to obroty fisiują...:P
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Lip 2011, 20:36   

kuba87 napisał/a:
jest ktoś w stanie podrzucic mi tutaj prawidłowe rezystancje czujników?
mapa temperatury itp?

W książce WKŁ o Fieście MK3, w dziale XR2i/Turbo masz tabele z diagnozowaniem/opornością czujników.
Zajrzyj tam i sprawdż u siebie.
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 6 Lip 2011, 17:16   

zrobiłem test kompa...
pierwszy test kod 30 i 50
drugi test kod 10
brak błędów
o ile znalazłem kod 50
to nie wiem co znaczy 30...
zrobiłem dla pewnosci test na pracującym silniku
przebiegł ok
brak błędów
jedyne co zostało to nieszczelnosć kolektora :D

dupa dupa dupa
kod 10
niesprawność przewodów.... :krzesłemgo:
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.