  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
    
     
	
		Zamknięty przez: PumaRST 12 Lip 2011,  07:55		 | 
	
			FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8 | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 TomeX500  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 37  Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2011,  11:54   FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przepływomierz Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8: kompletne FAQ
 
 
Krótko o modyfikacji:
 
Celem jest założenie przepływki o większej średnicy wewnętrznej, żeby zapewnić lepszy przepływ powietrza. Na zdjęciu porównawczym można zaobserwować jak niezwykle mała jest średnica przepływki z RS1800 w porównaniu z mdo 2.0. Jest to jedna z modyfikacji typu bolt-on, do których nie trzeba specjalnych narzędzi, czy rozbierania silnika. Zacznijmy więc od paru pytań.
 
 
1) Jakie są średnice przepływki RS1800 i Mdo 2.0?
 
Odp: Na poniższym zdjęciu widać wizualną różnicę, obydwie mają wloty 75mm, więc ta z mdo2.0 PASUJE DO ORYGINALNEJ PUSZKI FILTRA POWIETRZA. Natomiast średnica wylotu RS1800 to ???, Mdo2.0 - 60mm. Najbardziej żałosna w tym wszystkim jest zwężka w środku przepływki RS1800, ale właśnie dlatego wsadzamy mdo2.0!
 
 
[zdjecie z zaznaczonymi wymiarami]
 
 
 
 
 
 
2) Czy elektronika może zostać z Mdo2.0?
 
Odp: Nie. Chodzą legendy, że RS1800 na elektronice 2.0 wariuje, osobiście tego nie próbowałem i nie polecam, bo po co? Bez problemu można przełożyć czujkę z jednej obudowy na drugą, sa dokładnie identyczne z wyglądu. Tylko uważać na delikatne druciki i oring!
 
 
3) Jakiej przepływki szukać?
 
Odp: Generalnie szukamy przepływki z Mondeo MK1, Zetec 2.0. Ostatnio ze Scoooterem odkryliśmy, że w Mondziaku MK2 z silnikiem RS2000 jest identyczna przepływka. Przepływka ta została z powodzeniem zainstalowana w RedFordzie, więc zarówno Mdo2.0, jak i Scorpio RS2.0 podpasi. I jeszcze taki mały tip - skoro elektronikę przekładamy, to można szukać samej obudowy przepływki, ale rzadko kiedy ktoś chce tak sprzedać. Ewentualnie, żeby było taniej, można patrzeć za przepływką z wadliwą elektroniką, byle obudowa nie była uszkodzona.
 
 
 
 
 
4) Jaki jest koszt takiej przeróbki?
 
Odp: Przepływki chodzą średnio po 100 zł, swoją wyrwałem za 60 zł z przesyłką, niektórzy dostali za darmo od znajomego, ktoś wyrwał z jakiegoś zeszrociałego mondka itd. Dodatkowym kosztem jest albo rura dolotowa, albo redukcja, ale o tym za chwilę.
 
 
 
Przygotowanie:
 
Jak już zdobyliśmy przepływkę mdo2.0, możemy ją nieco oczyścić z syfu, jeśli jest brudna. Odkręcamy 2 śrubki torxem z wpustami, zdejmujemy czarne coś z wtyczką, zdejmujemy oring jeśli się przyczepił do obudowy. To samo powtarzamy z naszą starą przepływką, przekładamy czarne pudełeczko uważając na wystające druciki, bo jak je uwalimy to kaplica, pamiętamy też o uszczelce.
 
 
 
Od tego momentu mamy różne sposoby rozegrania batalii. Musimy założyć rurę dolotową, na wylot przepływki mdo2.0. Opiszę te techniki, z którymi dotychczas się spotkałem.
 
 
Na seryjnej rurze dolotowej:
 
 
Technika jutsu "cztery śrubokręty" by adamus - jak w nazwie, wymagane dwie osoby, choć sadomasochista michaus twierdzi, że nie trzeba aż tylu.
 
 
Technika "szampanowa masakra" by stunt_man - przytoczę tu cytata samego twórcy techniki: "Butelka po tanim szampanie, opalarka i 15 minut roboty... czemu butelka po szampanie? A bo można na nią naciągać gume jednocześnie to podgrzewając opalarką (dobrze też nasmarować)"
 
 
[zdjecia butli itd]
 
 
 
 
 
 
Technika kitsune "ominięcia problemu" by madek - redukcja od gazu pod blos, 2 obejmy ślimakowe. "Co prawda ta guma oryginalna wchodzi do srodka, lepsze by było żeby łapało dookoła. Ja dodatkowo skleiłem klejem wulkanizującym i ścisnąlem opaską"
 
 
[zdjęcie tegoż wynalazku]
 
 
 
 
Jednym dodatkowym ułatwieniem byłoby przetoczenie wylotu przepływku z zewnątrz o 1-2mm, jak ktoś ma dostęp do tokarza/tokarki to polecam. Ja u siebie próbowałem techniki "na jana" - naciągania palcami, ale w końcu pękła mi guma i tyle było z r...oboty.
 
 
Techniki nieseryjnej rury dolotowej:
 
 
Tutaj trzeba mieć farta, dojścia, albo jakąś wiedzę. W moim przypadku sfrustrowany pękniętą gumą, poleciałem do domu podumać chwilę co zrobić. Postanowiłem odwiedzić sklep motoryzacyjny, w nadziei, że będą mieć akurat dokładnie rurę 75/60. Myliłem się i sfrustrowany jeszcze bardziej, zaryzykowałem wypad na nieodległy szrot i po chwili miałem idealną rurę dolotową z Renault 21. Oczywiście była za długa, więc trzeba było ją o połowę skrócić i przyciąć pod odpowiednim kątem.
 
 
Użytkownik kenczorf rozwiązał problem, zdobywając "większy średnicowo wąż". Więc jak się poszuka, to się znajdzie.
 
 
Osobiście polecam ten mod w połączeniu z kolkiem rs2000, rozwolnionym wydechem i gąbkowym filtrem powietrza.
 
 
W razie pytań, sugestii, pisać! | 
             
						
				_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
 
 
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Lis 2012,  20:10, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2011,  12:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dobre   
 
 
rozumiem, że samo stoczenie obudowy z mondka o ten 1-2mm jeszcze nie rozwiązuje sprawy? | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 TomeX500  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 37  Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 luk-90  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2014
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: SuperS 
                  Silnik: ST 170 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2600 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2011,  12:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dodaję to co Mi było potrzebne i co znalazłem w necie podczas sprawdzania, przedłużania i lutowania wiązki.
 
 
Opis pinów kostki MAF'u i gdzie idą
 
 
pin       kolor                        gdzie leci przewód
 
1           Czarny                  - 8 pin w złączu EDIS( moduł zapłonowy)
 
2           wolne miejsce
 
3           Brązowy                - masa
 
4           Brązowo czerwony - 50 pin w złączu ECU
 
5           Brązowo czerwony - 9 pin w złączu ECU
 
 
Myślę, że może komuś to kiedyś zaoszczędzi szukania, Pozdro    | 
             
						
				_________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden   
 
 	  | Cytat: | 	 		  |  Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 	   Tekst roku | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez luk-90 11 Lip 2011,  22:08, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Lip 2011,  07:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Temat zamykam i zostawiam powieszony, jak by ktoś miał coś do dodania proszę pisać PW do mnie lub do innych Modów a otworzymy. | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |