Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Zegar z termometrem
Autor Wiadomość
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Mar 2010, 17:27   

JoeMix napisał/a:
afi, Na zdjęciu jest czujnik który w elektronicznym kosztuje pewnie złotówkę lub dwie, w koszulce termokurczliwej + kawałek przewodu - śmierdzi przekrętem na kasę,,

Niby tak na początku postawiłem na swoim i kombinowałem z termistorami wydałem na nie około 20 zł nie licząc paliwa i czasu. Potem zakupiłem ten właśnie czujnik nadal z temperaturą jest coś nie tak (pokazuje więcej niż faktycznie jest) domontowałem do niego potencjometr i w miarę jakoś wyskalowałem. Tylko nie wiem czy taki potencjometr nie zmienia charakterystyki czujnika bo czasami wydaję mi się, że termometr pokazuje mi za mało a czasami za dużo. Może coś jest nie tak z moim termometrem, już sam nie wiem ;-(
Ostatnio znalazłem oryginalny czujnik Forda za 20 zł to już ostatni potem się poddaję.

[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 22:30 ]
Przez jakiś czas było nawet dobrze z oryginalnym czujnikiem ale znów się robi coś nie halo ;-|
Dodam tu linka gdyż tematy są pokrewne http://www.fiestaklubpols...p=538569#538569
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Binke 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 42
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Wysłany: 29 Kwi 2011, 20:54   

Mam takie małe pytanko..... i powiem że pomimo stosownej wiedzy.... dałem się wpuścić w maliny.

Kiedyś kupiłem stosowny zegarek z termometrem, no i czytając forum kombinowałem odpowiedni czujnik. Po długi poszukiwaniach dorwałem termoparę typu K

Pufcio napisał/a:

JoeMix - termopara, typ K z tego co kojarzę :)


no i zabrałem się do podłączenia. Niestety termometr nic nie wskazał (czerwona śnieżynka się nie świeciła) tak więc szukałem co i jak i trafiłem na post Mariusza.B. No i......

MARIUSZ.B napisał/a:
Napięcie na złączu czujnika u mnie wynosi 4.5V więc chyba jednak masz coś nie tak z termometrem.
U mnie już wszystko działa, uff jak ciepło mamy dziś na dworze 26C


Teraz do mnie dotarło, (dzięki staremu elektronikowi jakim jest mój ojciec) że jeżeli czujnikiem jest termopara to na wejściu termometru nie powinno być napięcia bo termopara jest elementem aktywnym....
Natomiast jeżeli na wejściu jest jakieś napięcie to czujnik musi być pasywny (termistor albo czujnik rezystancyjny np. PT-100)

Tak więc w chwili wolnego czasu podłącze jakiś inny czujnik i będę z tym walczył, ale to już po Weekendzie. Pozdrawiam wszystkim

PS.
Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane ;p
_________________
---> www.AQQ.eu <---
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Kwi 2011, 09:18   

Weź pierwszy lepciejszy opornik i wstaw na wejście,,, jak wyskoczy jakieś wskazanie to będzie już wiadomo co i jak,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Kwi 2011, 17:25   

Binke - mój błąd. Po czasie się okazało, że miernik wywinął mi numer, skutkiem czego uznałem, że czujnik z auta jest termoparą.

W istocie jest to termistor NTC, najprawdopodobniej 2k5 @25deg.

Element kosztuje <1zł za sztukę, więc jeśli ktoś ma obycie z lutownicą i koszulkami, to kupowanie gotowego czujnika na Allegro mija się z celem :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Maj 2011, 09:00   

Muszę Was zmartwić ale nie udało mi się dobrać żadnego termistora. Niestety na każdym termometr mocno przekłamuje. Jedynie na oryginalnym jest dobrze.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Maj 2011, 09:10   

MARIUSZ.B, A zmierz przy zegarku wartość na ori czujniku, po czym podłącz jakiś inny i znowu zmierz wartość. (najlepiej żeby oba sobie leżały obok siebie (ta sama temperatura))
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Maj 2011, 10:25   

JoeMix napisał/a:
MARIUSZ.B, A zmierz przy zegarku wartość na ori czujniku, po czym podłącz jakiś inny i znowu zmierz wartość. (najlepiej żeby oba sobie leżały obok siebie (ta sama temperatura))

Już tak robiłem, niestety nie udało mi się znaleźć termistora NTC który miał by identyczne parametry jak oryginalny.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Maj 2011, 10:38   

To podaj wyniki :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Maj 2011, 11:09   

W temperaturze pokojowej około 24° rezystancja oryginalnego czujnika to około 2,5kΩ.
Tak wiem zaraz ktoś napisze, że bez problemu znajdzie taki termistor ale jak go znajdzie niech go podepnie do termometru fordowskiego i zobaczy jakie będę wskazania, powodzenia :) . Już zęby zjadłem na tych czujnikach i stwierdzam że nie warto kombinować tylko kupić oryginał a i na oryginalnym termometr zawyża delikatnie temperaturę. Albo inaczej, jest bardzo wrażliwy i temperatura potrafi szybko wzrosnąć a opada bardzo powoli.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Maj 2011, 15:29   

Rozebrałbym swój (bo mam nieoryginalny, ale działa perfekcyjnie), tyle że szkoda mi poświęcać te 30-kilka złotych, bo na Allegro takich już nie ma od jakiegoś czasu :/
Gdyby się udało dorwać kolesia, który mi to sprzedał, to pewnie by się doszło do tego jaki to dokładnie musi być element. Zresztą... robiąc charakterystykę temperatura/opór można dojść do tego jaki to typ - trzeba tylko mieć możliwość względnie dokładnego i stałego dobierania temperatury (lub miernik z sondą i sprawdzanie na bieżąco i wprowadzanie korekt) :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
szczepulek 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: śląskie
Wysłany: 10 Paź 2011, 23:20   Zagarek Fiesta 96FB-15000-BA lub 96FB-15000-DA z termometrem

witam, podepne sie pod ten temat.. Mam mk5 i zwykly zegarek ...-CA.

Rozmawialismy z kuzynem mieszkajacym w anglii ze jego tesc ma zegarek z tym termometrem, gniazda 6pin + 2Pin.

Zastanawiam sie czy warto brac od nich ten zegarek.. czy beda pasowaly tegniazda. ja tez mam 6 pin, pytanie tylko czy europa a anglia maja tak samo wyprowadzony plus, masa itp. Poratuje ktos?? :myśli:
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Paź 2011, 00:57   

szczepulek napisał/a:
Zastanawiam sie czy warto brac od nich ten zegarek.. czy beda pasowaly tegniazda. ja tez mam 6 pin, pytanie tylko czy europa a anglia maja tak samo wyprowadzony plus, masa itp. Poratuje ktos??

Poratuje, poratuje :)

Zegarki są takie same, różnią się wtyczkami. Wtyczki są dwuczęściowe - składają się z 6-pinowego fragmentu i plastiku nań nasadzanego, żeby nie dało się wsadzić wtyczki "na opak" - ale też uniemożliwiają podłączenie zegarka DA jeśli miało się CA.

Wystarczy ściągnąć ów plastik (nie trzeba kombinacji, siły ani niczego takiego) i włożyć tak "stuningowaną" ;) wtyczkę na jej miejsce. Plug & play.

Jako, że rozpiski pinów nie znam, to radzę pamiętać później gdzie jest góra, a gdzie dół, bo jeśli jest szansa zamiany plusa z masą, a ktoś to włoży na opak, to może być po zegarku :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
szczepulek 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: śląskie
Wysłany: 11 Paź 2011, 15:36   

dzieny pufcio, pisal mi emaila (z angli) "uciupali kabel pdobno z wtyczka. i okolo 30 cm od czujnika. to nie ma zle.. prawdopodobnie podlaczyc tylko kolory kabli tak samo co nie? :) nic teraz poczekac 2 tyg az przyjada do polski (przyleca, czy tez przyplyna) i bede zmienial.. glupie pytanie ale bedzie gdzies szparka w okolicy drazka kierowniczego zeby tam poprowadzic kabel do kolory silnika i w dol do zderzaka? a i moze jeszcze jedno.. czy miejsce fabryczne dla czujnika jest faktycznie najlepsza opcja, czy moze montowac go w innej lokalizacji gdzie bedzie odczyt wiarygodniejszy? Tak czy inaczej wpierw jak dostane w rece ten zegarek to sprawdze jak zareaguje na kapiel w wodzie z lodem, i czy wyjdzie rowne Zero.
PS. Zastanawial sie ktos jaki zakres temperatur moze miec to cudo? :drink:
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Paź 2011, 16:15   

szczepulek napisał/a:
prawdopodobnie podlaczyc tylko kolory kabli tak samo co nie? :)
Czy kolory będą się zgadzać... nie byłbym taki pewien. To jest Ford, tu wszystko jest możliwe.
Zamiast kombinować, ucinać, lutować (a już nie daj skręcać na krótko!), zamień "obudowy" wtyczek. Można to zrobić bezboleśnie w 15 sekund :)

szczepulek napisał/a:
bedzie gdzies szparka w okolicy drazka kierowniczego zeby tam poprowadzic kabel do kolory silnika i w dol do zderzaka?

Przy drążku... to zły pomysł. Macaj wyżej. U mnie jest przejście do wnętrza mniej więcej pod skrzynką bezpieczników (tą pod maską). To jest najlepsza droga :)

Kabel nie może być zbyt cienki, bo otarcia, warunki atmosferyczne i inne niemiłe elektryce rzeczy mogą go naruszyć i trzeba będzie całość rozmontować, na nowo polutować i znowu zamontować.
Przechodziłem to, zajęło mi to gdzieś 1,5h (lutowanie, wielowarstwowe koszulkowanie, etc.) - dobrze więc zrobić to porządnie od razu, bo szkoda czasu :)

szczepulek napisał/a:
czy miejsce fabryczne dla czujnika jest faktycznie najlepsza opcja, czy moze montowac go w innej lokalizacji gdzie bedzie odczyt wiarygodniejszy?

Zdecydowanie miejsce fabryczne. Jest dostęp powietrza, a jednocześnie jest ono na tyle osłonięte, że jadąc autostradą w środku lata nagle nie widzimy odczytu typu -10°C. Miejsce zostało dobrane przez ludzi z łbem na karku, więc nie ma co kombinować.

szczepulek napisał/a:
Tak czy inaczej wpierw jak dostane w rece ten zegarek to sprawdze jak zareaguje na kapiel w wodzie z lodem, i czy wyjdzie rowne Zero.

Mam nadzieję, że nie zamierzasz sprawdzać jak zegarek zachowa się w roli U-Boota...

szczepulek napisał/a:
PS. Zastanawial sie ktos jaki zakres temperatur moze miec to cudo?

Nie martw się, zakresu nie przekroczysz. Od -55°C do 125°C.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
szczepulek 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: śląskie
Wysłany: 11 Paź 2011, 23:26   

no to sie nazywa fachman, dzieny wiekie. Spooko z lodem mialem dokladnie na mysli czujnik ;D

Skoro ma taki zakres temperatur.. mozna by bylo jakos wykozystac do do innych celow, jak np pomiar temperatury cieczy chodzacej silnik , oczywiscie zmodyfikowac by trzeba bylo co nieco
.. czy zamontowac w kabinie, sprawdzal bym jak klimatyzacja w aucie sie sprawuje ;)



jak bys mieszkal w bielsku to juz bym dzwonil na domofonie pod twimi drzwiami z 4-pakem. :fajka:

to ja chyba juz wyczerpalem zestaw pytan. pozostalo mi tylko w zegarze usunac zielone diody led podswietlajace LCD bo mnie to drazni. i dac pomarancz lub biale.. niestety wiaze sie to z innymi pracami lutowniczymi bo zielona dioda smd bedzie na okolo 2-2.3 V a biala ma okolo 3.2-3.5 V z tego co pamietam, i znow rezystory trzeba zmieniac.

Tak wogole nie w tym temacie.. alee.. ciekawe jakie teraz sa trendy w kolorze podswietlenia zegarow, i innych klawiszy ,gadzetow :)

U mnie niebieski odpada, feee.. zielony jest taki beznamietny.

Podobalo mi sie pomaranczowe podswietlenie jakie maja fiaty panda. Cieply kolor, mysle tez o bialym, ewentualnie w ostatecznosci czerwien.. mam jeszcze w glowie plan z uzyciem sterownika RGB i 3 kolorowych diod.. jaki mial bym chumor, tak bym sobie zmienial kolor. ufff... ale sie rozpisalem, a to nic nie ma wspolnego z zegarem poza 3 diodami w min zawartymi. bike
 
 
szczepulek 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: śląskie
Wysłany: 11 Paź 2011, 23:46   

ok wypowiem sie jeszcze raz w sprawie tych zegarów z pomiarem temperatury, o ile dobrze zrozumialem.. aby sprawdzic temperature trzeba nacisnac klawisz z prawej strony.. bo caly czas bedzie wskazywac godzine. jesli to wlasnie w ten sposob dziala.. a my bysmy chcieli zeby np co 30 sek sie nam pokazywala temperatura na przemian z godzina, mozna by bylo sie wlutowac w sciezki tego przycisku i klawisze podlaczyc do prostego timera na ukladzie NE555 i kilku tanich elementow, z ktorym poradzi sobie niemal kazdy, w ostatecznosci kupic za 4 zł kit z avt, czy podobnych firm..

notw old
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Paź 2011, 09:36   

szczepulek napisał/a:
chumor

:P

A kombinować kombinuuuujesz... Po co? Jadąc patrzysz na drogę czy na zegarek?
Z kolei temat ze zmianą podświetlenia wszystkiego jest gdzieś na forum :)
Swoją drogą jeśli chcesz mierzyć temp. cieczy chłodzącej, a masz mk5 z cyfrowym licznikiem, to masz od tego tryb diagno. Jak nie wystarczy, dołóż dodatkowe zegary / podmień istniejące na jakieś bardziej rozbudowane.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
szczepulek 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: śląskie
Wysłany: 12 Paź 2011, 11:31   

na postoju bym kukal na oswietlenie, nie no zartuje. Chyba ze ktos ma za duzo czasu. No wiesz tak sobie myslalem ze moze jest jakis interfejs odczyt wszystkie dane na laptopie na bierzaco
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Paź 2011, 15:44   

szczepulek napisał/a:
No wiesz tak sobie myslalem ze moze jest jakis interfejs odczyt wszystkie dane na laptopie na bierzaco
jest - przy nogach kierowcy na dole lewego słupka pod klapką...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
szczepulek 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: śląskie
Wysłany: 19 Paź 2011, 01:59   

jackrzec napisał/a:
szczepulek napisał/a:
No wiesz tak sobie myslalem ze moze jest jakis interfejs odczyt wszystkie dane na laptopie na bierzaco
jest - przy nogach kierowcy na dole lewego słupka pod klapką...


a jest jakis tani kabel do odczytu tych informacji?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Zegarek z termometrem mk4/5
modell1 Sprzedam 2 4 Gru 2021, 16:23
modell1
Brak nowych postów Zegar
spamkill Elektryka 3 15 Sie 2005, 09:36
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.