| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
 
	
			| [MK4] Blokowanie kierownicy podczas jazdy |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | ivoncja   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączyła: 25 Mar 2010
 Posty: 7
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lut 2011,  10:33   [MK4] Blokowanie kierownicy podczas jazdy | 
 |  
               | 
 |  
               | Dwa razy przydarzyło mi się ostatnio przyblokowanie kierownicy podczas skrętu w prawo- trwało to ułamek sekundy i puszczało, ale co się strachu najadłam to moje... Oczywiście auto stoi, bo boję się tak jeździć. Wczoraj byłam u mechanika i stwierdził, że winne jest łożysko amortyzatora- do wymiany. Przy okazji poprosiłam o zdiagnozowanie problemów ze zmianą biegów (2 i wsteczny)- okazało się że mam wybity krzyżak. Mechanik wycenił całość roboty z częściami na max. 500 zł w wariancie pesymistycznym. Byłabym wdzięczna, gdyby mi ktoś tak "na chłopski rozum" wyjaśnił, co ma łożysko amortyzatora do blokowania kierownicy i czy koszty podane przez mechanika są realistyczne. |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 18 Lut 2011,  11:32, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lut 2011,  10:50 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ivoncja napisał/a: |  	  | wycenił całość roboty z częściami na max. 500 zł | 
 
 Trochę sporo, ale może w Szczecinie jest taka drożyzna
   
 Jeśli by wymieniał tylko łożysko i krzyżak to części koło 100zł no może 150zł
  robocizna to inna sprawa, w moich okolicach ze 150-200 max by wzieli, możesz jechać gdzie indziej na konsultację żeby się upewnić   |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lut 2011,  10:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | w MK3 za blokowanie kierownicy w zakręcie odpowiada wytłuczony krzyżak kolumny kierowniczej. Masz może luz na kierownicy? tzn. czy występuje taki efekt, że możesz machać kierownicą lewo-prawo, a auto jedzie prosto. |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | ivoncja   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączyła: 25 Mar 2010
 Posty: 7
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lut 2011,  11:34 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bidżej napisał/a: |  	  | w MK3 za blokowanie kierownicy w zakręcie odpowiada wytłuczony krzyżak kolumny kierowniczej. Masz może luz na kierownicy? tzn. czy występuje taki efekt, że możesz machać kierownicą lewo-prawo, a auto jedzie prosto. | 
 
 Mam MK4. Luzów na kierownicy nie ma.
 Dzwoniłam właśnie do warsztatu (tego samego, bo wczoraj było za późno na telefon do hurtowni i podany koszt był orientacyjny)- komplet łożysk to 90 zł, razem z robocizną 250, czyli chyba jednak nie zdzierają.:) Ponieważ rozmawiałam z innym mechanikiem, w sprawie krzyżaka się nie wypowiedział, zalecił żeby podjechać jeszcze raz, w celu weryfikacji. Dobrze  że warsztat mam 300 m od domu.
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lut 2011,  00:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli faktycznie masz coś z pałąkiem wybieraka, to mogę współczuć. Samego krzyżaka nie dostaniesz - jest specjalnie nitowany i niedostępny jako pojedyncza część, a jedynie jako cała rura z krzyżakiem. Poza serwisem tego nie znajdziesz (już samo to stwierdzenie boli...), a cena to okolice 200zł (nie wiem dokładnie ile, rok temu prawie kupowałem ustrojstwo). Z wymianą też jest trochę papraniny (na upartego we dwójkę można to zrobić na parkingu pod blokiem w godzinę). Gorzej z ustawianiem położenia neutralnego lewarka. Jeśli chcesz mieć "fabrykę", to samo ustawianie potrafi zająć drugie tyle co wymiana... |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | maczeta   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Andrzej
 Wiek: 59
 Dołączył: 04 Mar 2011
 Posty: 6
 Skąd: ze Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Mar 2011,  15:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | Uszanowanie ! Blokowała się maglownica przy wolnym skręcaniu na równej nawierzchni. Na drodze dziurawej - efekt blokowania  sam sięeliminował   8 dni temu w 3 godziny w deszczu przed domem zamontowałem nową ( prawie
  ) maglownice. I znowu nic nie blokuje.
 Co prawda - w tym tygodniu dodatkowo ponownie przemontowałem krzyżak i ( i ponowniewyregulowałem leżąc pod autem zbieżność) tak by kierownica była właściwie ustawiona.
 
 ps
 Z początku myślałem że zaciera się maglownica, lub może za duża rozbieżność ?
 Na wszelki wypadek nie chcąc "zostać" bez "jadącego" auta zdecydowałem na kupno nowej maglownicy (Z ALLEGRO) i na wymianę jak się okazało niespodziewanie psującej się maglownicy. Jak bęę miał czas top wymontowana rozbiorę i ja opisze.
 |  
				| _________________ Uczący się  Fiesty MK3 z 1994.
 Kolejne w życiu -
 wspaniałe auto do naprawiania.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |