| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:39
 | [MK3] Przekładka silnika z Escorta MK7 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | pioter2647 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Sty 2011,  20:33   [MK3] Przekładka silnika z Escorta MK7 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, jest to mój pierwszy post - proszę o wyrozumiałość:-) Mianowicie, posiadam Fieste mk3 diesel 1.8, pękł pasek rozrządu:-(
 Mam już całego escorta MK7 i chce przełożyć silnik od niego.
 Juz na pierwszy rzut oka widać iż kolektor dolotowy ma inaczej ułożoną rurę do piltra powietrza ( pod maską filt powietrza w escorcie znajduje się w innym miejscu niż we fiescie)
 Ale pozatym wszytko wydaje się identyczne.
 Pytanie - przekładać całość ze skrzynią itd, czy może sam silnik - gdzie jest mniej roboty?
 Co łatwiejsze itd - prosze o sugestie..
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 4 Sty 2011,  00:43, w całości zmieniany 3 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Sty 2011,  20:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | a ten esort to TD? |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietrekk   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotrek
 Wiek: 33
 Dołączył: 03 Sie 2010
 Posty: 1240
 Skąd: Cieszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Sty 2011,  20:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Generalnie ze skrzynią to masz mniej rozbierania, ale musisz zobaczyć czy przeguby spasują. A jeśli filtr inaczej idzie to kupujesz rury odpowiednie i prowadzisz tak jak chcesz   |  
				| _________________ BMW e36 touring 325tds 1997
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pioter2647 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Sty 2011,  20:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | kolektor dolotowy przełoże od fiesty i będzie ok. Silnik to 1.8diesel.
 Gdyby udalo się łatwo wsadzić całośc do fiesty to byłoby mniej roboty.
 Ale z drugiej strony to nie wiem czy skrzynia jest taka sama.. i co z tymi półosiami - może się nie zgrać
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietrekk   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotrek
 Wiek: 33
 Dołączył: 03 Sie 2010
 Posty: 1240
 Skąd: Cieszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Sty 2011,  21:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to o to chodzi że musisz zobaczyć, bo pół osie z esioka na pewno będą dłuższe niż z fiesty, a mi chodzi o to czy takie samo jest wejście ich do skrzyni, jeśli nie chce Ci się to przekładaj bez skrzyni, to masz generalnie i tak kilka śrub. |  
				| _________________ BMW e36 touring 325tds 1997
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2011,  10:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przekladasz kolektor i puszke filtra z fiesty, silnik jest identyczny, skrzynia tez, a polosie dajesz z twojej fiesty zero kombinacji.... |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pioter2647 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2011,  21:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niestety skrzynia biegów w escorcie mk7 jest inna - półosie mają inne wejścia, a sama skrzynia jest dłuższa. Operacja przekładki prawie skończona.
 Skrzynia od fiesty a reszta od essiego:-)
 wszytko jest już mechanicznie zmontowane w samochodzie.
 Jutro składam reszte czyli kable, węże i odpalam:-)
 zdam relacje:-)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2011,  22:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Eee ale skrzynia jak ma byc dluzsza skoro do 1.8D sadzali IB5 lub BC... albo ktos kiedys mial TD i zmienil go na 1.8D osadzajac przy tym MTX-a Pokaz foto skrzynki ktora byla w essim...
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pioter2647 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Sty 2011,  13:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Silnik odpalił praktycznie od razu:-) tylko nie mogę wsadzić półosi od strony kierowcy(krótkiej) do skrzyni - coś blokuje...
 nie wiem co robic - może w warsztacie gdzieś rzuciłem tą półosią i frezy sie sklepały czy co - jutro będę próbował jeszcze raz ale ręce opadają. może jest jakis sposób....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Sty 2011,  18:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Powinien swobodnie wejsc w kielich i dopiero go dobijasz bo tam jest zabezpieczenie... |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.